Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zaplanowanie instalacji kominka


wojar777

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów.

Posiadam dom wybudowany w latach 90. Planuję dołożyć dodatkowe źródło ciepła jakim będzie kominek. Kominek a znajdować się na piętrze i je ogrzewać. Plan domu jest następujący: dwa duże pokoje po 25m^2 każdy ( mają zostać połączone w jeden salon) i w nim planuję podłączyć kominek pod przewód kominowy. Dodatkowo chciałbym rozprowadzić ciepło do korytarza, łazienki i dwóch pokoi po drugiej stronie domu. Łącznie ok. 100m^2 .

Jestem laikiem w tejże dziedzinie stąd pytania do osób znających się na tym fachu.

Jaką moc kominka polecacie? Jakaś konkretna firma godna polecenia? Czy to wg zda egzamin ?

Parter domu będzie ogrzewany piecem miałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fachowcem ale człowiekiem po "przejściach" kominkowych dlatego coś mogę powiedzieć. Miałem wkład kominkowy francuski ~ 2,5tyszł, nic nie warty, tak jak wszystkie w cenach podobnych. Sprzedałem bez żalu za 1tys zł. Co może być warty wkład za takie pieniądze, jeżeli drzwiczki mojego kominka kumulacyjnego kosztują ~ 2 tysie. Oblicz ile chcesz przeznaczyć na tę inwestycję i zacznij pytać w firmach ale musisz wiedzieć co chcesz i wybij sobie z głowy tanie rozwiązania bo takich nie ma. Polecam Piotra Baturę(znajdziesz na forum), konkretny, fachura nie z tej ziemi a najważniejsze zacznij używać szukajki i czytaj. Rozważyłbym zakup dobrej kozy zamiast pakować się wydatki rzędu 10 i więcej tys bo w zamian będziesz miał po jakimś czasie dosyć wszelkich tanich kominków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.