tofel3 02.12.2015 06:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Witam.Posiadam dom tzw. Gierkówke kostkę, wysokość pomieszczeń to 2,7m.Zastanawiam się nad wykonaniem ogrzewania podłogowego, czy to w ogóle ma sens ?.Z racji tego że ocieplenie i podłogówka zabierze nam z wysokości pomieszczenia, myślałem nad zastosowaniem płyt Kingspan, tak żeby po ociepleniu i ułożeniu rurek i wylewki została wysokość 2,5 m.Dlaczego podłogówka ? Chce dobudować poddasze, na którym również planuje ogrzewanie podłogowe + oczywiście wykonanie porządnej termomodernizacji budynku.Czy to się sprawdzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_Wisznia Mała 02.12.2015 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 (edytowane) ...Zastanawiam się nad wykonaniem ogrzewania podłogowego, czy to w ogóle ma sens ?.? Sens ma jak najbardziej, ale dobrze poczytaj sobie zaletach i wadach podłogówki, żebyś nie był później czymś zaskoczony - jako użytkownik grzejników nie o wszystkim sam pomyślisz. Zalet jest wiele i łatwo znajdziesz informacje dlatego podrzucę Ci kilka wad (wad oczywiście w moich oczach - ktoś inny może tego za wadę nie uznać): - praktycznie jako wykończenie podłogi musisz zastosować kafle lub płyty kamienne. Zapomnij o drewnie i w zasadzie o panelach (tak, tak niby są takie do podłogówki, ale to trochę tak jakby przykrywać grzejnik kocem - podważa to istotę i sprawność podłogówki) - na taką podłogę mówi się "ciepła podłoga", ale taka jest tylko w sezonie grzewczym - poza nim masz podłogę zimną i twardą - ocieplenie budynku musi być bardzo dobre, żeby wystarczyła bardzo niska temp. zasilania - w moim odczuciu 32 - 33 st na wyjściu z pieca - jeżeli będzie potrzeba wyższej temperatury to podłoga jest już za ciepła w dotyku - ja np. chodzę w skarpetkach po domu i taka "przegrzana" podłoga mi przeszkadza Ten efekt "za ciepła" lub "za zimna" i zawsze "za twarda" najbardziej istotny jest dla małych dzieci, które większość czasu spędzają w parterze ...Z racji tego że ocieplenie i podłogówka zabierze nam z wysokości pomieszczenia, myślałem nad zastosowaniem płyt Kingspan, tak żeby po ociepleniu i ułożeniu rurek i wylewki została wysokość 2,5 m... W 20cm wysokości, które jesteś gotowy poświęcić z łatwością zrobisz klasyczną podłogówkę z wylewką na mokro. Edytowane 2 Grudnia 2015 przez Wojtek_Wisznia Mała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tofel3 02.12.2015 09:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 W 20cm wysokości, które jesteś gotowy poświęcić z łatwością zrobisz klasyczną podłogówkę z wylewką na mokro. Zgadza się tylko w tych 20 cm musze zmieścić, izolacje, czyli w tym wypadku płyty Kingspan, myśle że z 14 cm, jest to odpowiednik 30cm styrpianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacek6 02.12.2015 10:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 No przecież widzicie, że kolega "w reklamie robi" płyt Kingspan oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 02.12.2015 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 ..... czyli w tym wypadku płyty Kingspan, myśle że z 14 cm, jest to odpowiednik 30cm styrpianu. Zle myslisz, nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MD. 02.12.2015 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 - praktycznie jako wykończenie podłogi musisz zastosować kafle lub płyty kamienne. Zapomnij o drewnie i w zasadzie o panelach (tak, tak niby są takie do podłogówki, ale to trochę tak jakby przykrywać grzejnik kocem - podważa to istotę i sprawność podłogówki) Na forum w wątku o drewnie i podłogówce ktoś zrobił eksperyment i zmierzył temp przy podłodze w zależności od rodzaju wykończenia. Przy podłodze z litego drewna temperatura była nieco wyższa od podłogi wykończonej płytkami. Moim zdaniem mit o tym, że drewno się nie nadaje na podłogówkę to zwyczajny zabobon bezmyślnie powtarzany przez tych co takiej podłogi nie użytkują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 02.12.2015 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Sens ma jak najbardziej, ale dobrze poczytaj sobie zaletach i wadach podłogówki, żebyś nie był później czymś zaskoczony - jako użytkownik grzejników nie o wszystkim sam pomyślisz. Zalet jest wiele i łatwo znajdziesz informacje dlatego podrzucę Ci kilka wad (wad oczywiście w moich oczach - ktoś inny może tego za wadę nie uznać): - praktycznie jako wykończenie podłogi musisz zastosować kafle lub płyty kamienne. Zapomnij o drewnie i w zasadzie o panelach (tak, tak niby są takie do podłogówki, ale to trochę tak jakby przykrywać grzejnik kocem - podważa to istotę i sprawność podłogówki) - Wyobraź sobie, ze we wszystkich pomieszczeniach z podłogówka mam/miałem płytki, panele, wykładzinę dywanową i wszystkie te pomieszczenia były bez problemu dograne do wymaganej temperatury. Skończ powielać mity z XX wieku..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tofel3 02.12.2015 13:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Zle myslisz, nie jest Czyli jakie jest najlepsze rozwiązanie ? tak aby zmieścić się w 20 cm, i była by porządna izolacja ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 02.12.2015 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Czyli jakie jest najlepsze rozwiązanie ? tak aby zmieścić się w 20 cm, i była by porządna izolacja ? Odniosłem sie do tego ze 14 cm płyty nie jest odpowiednikiem 30 cm styropaniu, poniewaz nie masz wyjscia to musisz te płytę i tak zastosować lub ewentualnie styropian dach podłoga 0,030, 0,031. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tofel3 02.12.2015 16:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Odniosłem sie do tego ze 14 cm płyty nie jest odpowiednikiem 30 cm styropaniu, poniewaz nie masz wyjscia to musisz te płytę i tak zastosować lub ewentualnie styropian dach podłoga 0,030, 0,031. To jeżeli mogę zapytać, jest odpowiednikiem jakiej grubości styropianu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boguslaw 02.12.2015 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Wyobraź sobie, ze we wszystkich pomieszczeniach z podłogówka mam/miałem płytki, panele, wykładzinę dywanową i wszystkie te pomieszczenia były bez problemu dograne do wymaganej temperatury. Skończ powielać mity z XX wieku..... Przy zastosowaniu materiałów o większym oporze cieplnym temperatura podkładu (wylewka pod) musi być wyraźnie wyższa niż przy glazurze. Sprawność takiej podłogi jest mniejsza wskutek pogorszenia warunków odbioru ciepła poprzez wylewkę z czynnika grzejnego. === Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boguslaw 02.12.2015 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Witam. Posiadam dom tzw. Gierkówke kostkę, wysokość pomieszczeń to 2,7m. Zastanawiam się nad wykonaniem ogrzewania podłogowego, czy to w ogóle ma sens ?. Z racji tego że ocieplenie i podłogówka zabierze nam z wysokości pomieszczenia, myślałem nad zastosowaniem płyt Kingspan, tak żeby po ociepleniu i ułożeniu rurek i wylewki została wysokość 2,5 m. Dlaczego podłogówka ? Chce dobudować poddasze, na którym również planuje ogrzewanie podłogowe + oczywiście wykonanie porządnej termomodernizacji budynku. Czy to się sprawdzi ? Skoncentruj się na porządnej termomodernizacji a później zafunduj sobie ogrzewanie hybrydowe (podłogówka jedynie na części powierzchni każdego wybranego pomieszczenia). Ulubione ogrzewanie użytkowników asolt i fotohobby... === Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_Wisznia Mała 02.12.2015 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 @md @fotohobby: Pewnie, że można nad drewnem osiągnąć odpowiednią temperaturę, ale żeby ją osiągnąć trzeba dać wyższą temp. na zasilanie. I nie są to żadne mity tylko czysta fizyka. Żadne pomiary robione przez forumowiczów nie zmienią współczynnika przewodzenia ciepła - ceramika przewodzi ciepło co najmniej 5 razy lepiej, a kamień 10 razy lepiej od drewna. Wyższa temp. zasilania to wyższa temperatura przegrody. A jeżeli jest to przegroda zewnętrzna to będą w takim przypadku większe straty do otoczenia. To są fakty nie mity. Nie będzie to dziura w balonie więc tragedii nie będzie, ale czy jest to dla kogoś istotne czy nie, to musi sobie na to sam odpowiedzieć.Analogicznie można nie ocieplać domu i mieć w nim ciepło. Wystarczy kocioł o odpowiednio większej mocy. Czyli co? Ocieplanie domu to też mit? Ja też mam podłogówkę. Działa mi bez zastrzeżeń i jestem zadowolony. Nie znaczy to jednak, że zawsze i każdemu i w każdej sytuacji będę ją bezkrytycznie zalecał. Każdą decyzję trzeba podejmować po przeanalizowaniu za i przeciw. Ja podałem te przeciw. @tofel3. Ile styropianu to zależy od tego co to za przegroda - czy między pomieszczeniami ogrzewanymi czy nie? Jak jest zbudowany, a w szczególności czy masz już w niej jakąś izolację?Kolejną sprawą jest stan istniejącego wykończenia. Jeżeli obecna wylewka jest popękana, lokalnie pozapadana lub bardzo nierówna to powinieneś rozważyć jej usunięcie i ponowne wykonanie. Może nie wyjść wiele drożej (np. jeżeli trzeba wyrównać istniejący podkład - zwykle wylewką samopoziomującą to jest to istotny koszt), a będziesz miał "nowe" i mniej stracisz z wysokości. W mojej ocenie powinieneś zlecić wykonanie projektu modernizacji domu. Na forum nie znajdziesz wszystkich odpowiedzi tym bardziej, że nie znając się na tych sprawach o wiele rzeczy po prostu nie zapytasz. Projektant ogarnie wszystkie kwestie, odpowie na Twoje pytania i znając Twoje zamiary i budżet podpowie co najsensowniej zrobić i w jakiej kolejności. Projekt przyda Ci się również jako podstawa do wyceny (a później do odbioru) prac przez wykonawców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 02.12.2015 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 @md @fotohobby: Pewnie, że można nad drewnem osiągnąć odpowiednią temperaturę, ale żeby ją osiągnąć trzeba dać wyższą temp. na zasilanie. I nie są to żadne mity tylko czysta fizyka. Żadne pomiary robione przez forumowiczów nie zmienią współczynnika przewodzenia ciepła - ceramika przewodzi ciepło co najmniej 5 razy lepiej, a kamień 10 razy lepiej od drewna. Wyższa temp. zasilania to wyższa temperatura przegrody. A jeżeli jest to przegroda zewnętrzna to będą w takim przypadku większe straty do otoczenia. To są fakty nie mity. Nie będzie to dziura w balonie więc tragedii nie będzie, ale czy jest to dla kogoś istotne czy nie, to musi sobie na to sam odpowiedzieć . To, ze temperatura zasilania ma być nieco wieksza przy drewnie, czy panelach nie podlega dyskusji, ale te 2C większej różnicy nie robią. Z drugiej strony, można pod panelami, drewnem bardziej zagęścić rurki i wtedy znów możemy zjechać z temperatura zasilania Piszesz "zapomnij o drewnie i w zasadzie o panelach" To jest bzdura i mit i kogoś, kto o podłogówce nie ma pojecia wprowadza w błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_Wisznia Mała 02.12.2015 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Piszesz "zapomnij o drewnie i w zasadzie o panelach" To jest bzdura i mit i kogoś, kto o podłogówce nie ma pojecia wprowadza w błąd. Dobra - za mocno powiedziane. Ale dalej napisałem " (tak, tak niby są takie do podłogówki, ale to trochę tak jakby przykrywać grzejnik kocem - podważa to istotę i sprawność podłogówki)" co wyjaśnia sens mojego stwierdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 02.12.2015 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Praktycznie nie ma juz paneli "nie do podłogówki".A kwestie strat są pomijalne, szczególnie jesli pod drewnem zagęścimy rozstaw rurek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boguslaw 02.12.2015 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Praktycznie nie ma juz paneli "nie do podłogówki". A kwestie strat są pomijalne, szczególnie jesli pod drewnem zagęścimy rozstaw rurek. Samo zagęszczenie rurek wszystkiego nie załatwi. Pokrycie podłogi drewnem czy parkietem to w takim wypadku droższa podłogówka, ponadto i tak o dużo niższej sprawności. Wyższa temperatura podkładu to większe nominalne straty w kierunku podłoża. Niższa temperatura podkładu to większe procentowe straty w kierunku podłoża i duży spadek mocy. Rzeczywistości się nie zaczaruje hasłami rzucanymi bezrefleksyjnie i bezwarunkowo.. === Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 02.12.2015 22:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Samo zagęszczenie rurek wszystkiego nie załatwi. Pokrycie podłogi drewnem czy parkietem to w takim wypadku droższa podłogówka, ponadto i tak o dużo niższej sprawności. Wyższa temperatura podkładu to większe nominalne straty w kierunku podłoża. Niższa temperatura podkładu to większe procentowe straty w kierunku podłoża i duży spadek mocy. Rzeczywistości się nie zaczaruje hasłami rzucanymi bezrefleksyjnie i bezwarunkowo.. === Co to znaczy dużo? Bo mnie wyobraźnia podpowiada że 20C, albo 1,50C wzrostu temperatury czynnika pod podłogą, to niewiele jeśli chodzi o zużycie energii. Droższa instalacja bo trochę gęściej rurki? To pikuś, a ile kosztuje parkiet? Wiadomo od dawna że za komfort trzeba płacić. Pozdrawiam Cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JTKirk 03.12.2015 05:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2015 Praktycznie nie ma juz paneli "nie do podłogówki". A kwestie strat są pomijalne, szczególnie jesli pod drewnem zagęścimy rozstaw rurek. otóż to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_Wisznia Mała 03.12.2015 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2015 Co to znaczy dużo? Bo mnie wyobraźnia podpowiada że 20C, albo 1,50C wzrostu temperatury czynnika pod podłogą, to niewiele jeśli chodzi o zużycie energii. Droższa instalacja bo trochę gęściej rurki? To pikuś, a ile kosztuje parkiet? Wiadomo od dawna że za komfort trzeba płacić.... Straty ciepła = powierzchnia × U × różnica temperatur (gdzie U to wsp. przenikania ciepła przegrody). Powierzchnie i U masz tu stałe więc do porównania zostanie tylko różnica temperatur. Można sobie popodstawiać i policzyć. Co do zagęszczania rurek to tak naprawdę jest to też podnoszenie temperatury. W powyższym wzorze do delta T nie bierze się bowiem temperatury wody na wyjściu zasilania tylko temperaturę podkładu, a ta w miarę zagęszczania rozstawu rurek rośnie przy tej samej temp. zasilania (granicą temperatury podkładu jest temp. zasilania). Co do jeszcze wzrostu kosztów, że to pikuś .... no cóż .... kto bogatemu zabroni wydawać? Nikt. Ale jeżeli już dyskutujemy i rozważamy za i przeciw dla rodzajów wykończenia powierzchni przy podłogówce to pieniądze wydane-zaoszczędzone są tu jednym z głównych argumentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.