Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

No to budujemy dom! Indywidualny mocno energooszczędny- ale bez przesady :)


Recommended Posts

" Dom jest dwupiętrowy, o powierzchni 160m2, zbudowany z Silki."

 

No, pomyślmy...

Parter, piętro, drugie piętro i coś na nim...

160m2 / 3 = 53, (3) m2 na kondygnację.

Nie za dużo...

Osiem pomieszczeń na kondygnacji...

To wychodzi (jak równo podzielić) tak ze 6,625m2 na pomieszczenie.

Średnio 2 x 3 m.

 

Wiem!

Dom dla lalek budujesz!

Na rysunkach parteru nie ma...

Czy na pewno czytałeś właściwe watki?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

adam_mk rozumiem że poczułeś sylwestrowy klimat, ale żart raczej kiepski.

Idąc Twoim tokiem rozumowania dom jednopiętrowy ma dwie kondygnacje. Przemyśl to jeszcze raz.

 

No bo zasadniczo tak jest :p Dom jednopiętrowy ma dwie kondygnacje. Parter + piętro.

 

Nawet Wiki Ci pomoże: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kondygnacja

Tradycyjnie przyjęta praktyczna numeracja kondygnacji (np. na panelu windy) w Polsce i wielu innych krajach europejskich nakazuje jednak numerować piętro położone ponad parterem jako pierwsze. W krajach anglojęzycznych istnieją różniące się normy amerykańska i brytyjska. Wedle amerykańskiego zwyczaju first floor (czyli pierwsze piętro) oznacza parter, zaś wedle brytyjskiego pierwsze piętro. Analogicznie do amerykańskiego nazewnictwo używane jest w krajach byłego ZSRR oraz było stosowane w NRD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, bo ja mieszkam w Polsce.

A tu, jak gadają o pierwszym pietrze to po schodach się tam z PARTERU wchodzi...

I ... To tak... potocznie mówiąc.

:lol:

 

A konkretnie.

Aby o czymś gadać, dyskutować pomysły czy pomagać to musimy mieć "na rozumie" to samo.

Inaczej bełkot wyjdzie i strata czasu.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się przyjmuje za prawdę to, co ktoś deklaruje (kompletnie bez sensu) to wychodzą takie głupoty!

Bardzo dobrze to zauważyłeś!

 

Daj rzetelny opis, zadaj pytanie to może ktoś rzetelnie odpowie.

Tak to forum działa.

 

Na razie bronisz "najtwojszego" zdania na jakiś temat.

Można, tylko po co?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Ostatnio otrzymałem wycenę na płytę fundamentową i wyszło, że wersja z płytą grzewczą jest tylko 8tys droższa od tradycyjnej płyty (obie oczywiście zaizolowane od spodu).

Wychodzi na to że za niewielkie pieniądze mam ogrzewanie i wylewkę. Niepokoi mnie tylko czy taka płyta dobrze współpracuje z ogrzewaniem gazowym?

Rozumiem że duża pojemność cieplna spowoduje praktycznie brak możliwości sterowania temperaturą w ciągu doby. Czy są jakieś inne różnice w porównanie ze "zwykłą" płytą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest wg Ciebie płyta grzejna ? Mówisz że tanio Bo jak do zwykłej płyty ktoś Ci wsadzi 500mb rurki po 2 zł/mb to wyjdzie tysiąc, dołóż 500 na ułożenie tego a gdzie 6,5tyś ? Dalej tanio?

 

Nie pomyślałem o tym w ten sposób :/

Nie zmienia to jednak pytania czy płyta grzejna jest lepsza od "zwykłej"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Wreszcie otrzymałem od architektów projekt.

Niestety w moim piętrowym domu z dachem wiązarowym (z pasem dolnym) projektant zaprojektował 13 rdzeni. W kilku miejscach rdzenie są rozmieszczone co 1m.

Dodatkowo w ścianach szczytowych jest zaprojektowany rdzeń i skośny wieniec.

Spotkaliście się z czymś takim? Moim zdaniem tyle rdzeni i wieńców to gruba przesada.

Poniżej rysunek ściany szczytowej:

Przechwytywanie.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą ściankę, to można nawet w technologii szkieletowej postawić, z OSB.

W którymś z dzienników (gorbag ?, mest?, artix?) takie rozwiązanie widziałem.

 

W moim projekcie jest obliczona statecznośść takiej ściany (silikat 18cm) i nie trzeba było stosować rdzeni.

Żadnego zresztą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej mayek. Projekt domu ogólnie ciekawy. Przy założeniach które podawałeś to szacuje że wyjdzie Ci domek 2-3l maksymalnie o obciążeniu cieplnym 20-30W/m2 ale za to zapotrzebowanie na chłód będzie też znaczne więc coś do schłodzenia będziesz potrzebować. Płyta grzewcza to trochę drogo policzyli za to że przy okazji zatopią w niej rurki do wodnej podłogówki. Tak jak poprzednicy pisali, za rurki wyjdzie 1-2k a firma chce skasować za to 8k więcej. No chyba że w tej cenie będziesz miał płytę zrobioną na gotowo czyli idealnie zatartą dzięki czemu nie będziesz potrzebować robić dodatkowych wylewek bo płyta będzie podłogą to wtedy inna sprawa i warto przemyśleć. To będzie robić firma więc też inaczej do tego podchodzą niż jakbyś sam budował. To trzeba dobrze przemyśleć. Duża masa akumulacyjna nie pozwoli Ci na sterowanie temperaturą w zależności od nastroju ale też to nic złego bo i tak mimo potencjalnych chęci ustawisz raz temperaturę i tego nie będziesz zmieniał bo i po co? Planujesz jakiś stryszek? Rozumiem że będziesz dawał wełnę między belkami stropowymi a nie w skosach? Czemu ściana szczytowa w wersji murowanej? To będzie mostek cieplny dość spory ,no chyba że z BK to zrobisz to wtedy ten mostek będzie mniejszy. BK łatwiej będzie dociąć do tych skosów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotohoby, kamil

Dzięki za pomoc. Będzie dokładnie tak jak piszecie, czyli nie będę tego murował. Dzisiaj dostałem wycenę od firmy która robi mi wiązary i zrobili dodatkowe wzmocnienie tak aby można było zabudować szczyt płytą OSB. Wkurza mnie tylko że architekci szczycący się ekspertów od budownictwa energooszczędnego dopuszczają takie "kwiatki"

 

Co do płyty to chyba jednak nie zdecyduję się na grzewczą, lecz na podłogówkę w wylewce.

 

kamil możesz rozwinąć myśl o zapotrzebowaniu na chłód? Dlaczego ma być duże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotohoby, kamil

Dzięki za pomoc. Będzie dokładnie tak jak piszecie, czyli nie będę tego murował. Dzisiaj dostałem wycenę od firmy która robi mi wiązary i zrobili dodatkowe wzmocnienie tak aby można było zabudować szczyt płytą OSB. Wkurza mnie tylko że architekci szczycący się ekspertów od budownictwa energooszczędnego dopuszczają takie "kwiatki"

 

Co do płyty to chyba jednak nie zdecyduję się na grzewczą, lecz na podłogówkę w wylewce.

 

kamil możesz rozwinąć myśl o zapotrzebowaniu na chłód? Dlaczego ma być duże?

 

Każdy dom oprócz zapotrzebowania na ciepło ma zapotrzebowanie na chłód, oznacza ile potrzebujesz przeznaczyć na chłodzenie domu. Duże okna zmniejszają zap. na ciepło ale przez nie musisz bardziej chłodzić. Przy budowie domu trzeba patrzeć na jedno i drugie no chyba że w lato nie planujesz mieszkać.

Jeżeli podłogówka w wylewce to pod płytę daj 10cm XPSa a na to 10 czy 20cm EPSa inaczej to nie ma sensu ekonomicznego. W tej wersji ładnie wszystko pochowasz w podłodze co tam chcesz i po problemie. Przy płycie grzewczej to już na gotowo musisz robić podejścia a jak się machniesz to będzie problem gdy przykładowo odpływ od kibelka o metr w złym miejscu zrobisz a tak to doprowadzisz wszystko w tej warstwie EPSu.

Architekt z góry powinien przewidzieć aby nie robić murowanego szczytu ale cóż poradzić. Jak się chce mieć dobrze to trzeba samemu wszystko zaplanować a architekt na tej podstawie ma zrobić projekt. Inaczej to Cię każdy wydyma na każdym kroku jak sam nie upilnujesz. Pamiętaj że człowiek z natury wybiera łatwiejszą drogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...