Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

beton komórkowy + styro


Recommended Posts

Witam, proszę o wymianę doświadczeń z osobami które mają taką konfiguracje! Chcę budować ścianę 2-warstwową z Ytong 24cm(PP4 0,6) i styro 20cm(zastanawiam się nawet mniej). Wielu "inżynierów" stwierdza, że to jest totalna głupota, ponieważ paro przepuszczalność materiału z BK powodować będzie kondensację wody między BK i styro co spowoduje nasiąkaniem nadmiernym styropianu i ścian zewnętrznych co spowoduje duże pogorszenie parametrów przewodności cieplnej a nawet z czasem wystąpieniem grzybów i dużej wilgotności pomieszczeń wewnątrz. Wiem że przez ściany zewnętrzne przechodzi "tylko" 3% pary wodnej, a resztę wyciąga sprawna wentylacja, ale mimo to jest to dużo. Ta woda się tam jednak gromadzi.

Proszę o wymianę doświadczeń co mają ściany w tej technologii BK + styro i mieszkają już kilka, lub naście lat czy rzeczywiście jest "tropikalnie wilgotno" w pomieszczeniach?

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o wymianę doświadczeń co mają ściany w tej technologii BK + styro i mieszkają już kilka, lub naście lat czy rzeczywiście jest "tropikalnie wilgotno" w pomieszczeniach?

pozdrawiam :)

 

Rozbawiłeś mnie tym ...ale cóż mam taką konfigurację (BK +20styro) i nie jest, ani wilgotno ani, tym bardziej tropikalnie. W domu zamiast wentylacji grawitacyjnej wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła i dom funkcjonuje już 4 lata.

Jest komfortowo tak jak miało być:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbawiłeś mnie tym ...ale cóż mam taką konfigurację (BK +20styro) i nie jest, ani wilgotno ani, tym bardziej tropikalnie. W domu zamiast wentylacji grawitacyjnej wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła i dom funkcjonuje już 4 lata.

Jest komfortowo tak jak miało być:)

Pozdrawiam

 

City mnie też rozbawiają niektórych książkowe wypowiedzi, dlatego chciałem usłyszeć od użytkowników takich domów, czyli m.in. od Ciebie jak to wygląda w praktyce bo na 98% będe miał BK ze styro... także dziex za odp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte_1*
Mamy Ytong +20cm styropianu.

Po dwóch latach grzania nie ma żadnych problemów.

Wilgotność w tym momencie 42%.

 

ja mam stary dom i wilgotność na poziomie 40-50% cały z cegły klinkierowej z pustką w środku około 5 cm , dom z 1936 roku , wentylacja grawitacyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dom zamieszkały od 3 lat, suporek+15cm styro i zauważyłem raczej odwrotny problem. W takich temp jak obecnie, jest nieźle ok. 40-45% wilgoci w domu. W poprzednią zimę, przy kilkunastostopniowych mrozach, wilgotność w domu spadała do ok. 35%. Musiałem ratować się czasem nawilżaczem, było ZBYT SUCHO. Ma to związek ze zbyt mocno wentylowanym domem, lubię raczej dużo świeżego powietrza. Do tego dość ciepło wewnątrz, w pokojach 22-23oC, w łazienkach więcej, w PG, wiatrołapie mniej.

Tropikalnej wilgoci nie było nawet w pierwszym roku po zamieszkaniu, była raczej idealna. Ściany mają pomijalną przepustowość wilgoci, o wszystkim decyduje wentylacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej martwi mnie wilgotność, myślę że problem wystąpił ze zbyt suchym powietrzem ponieważ wentylacja za mocno pracuje i jest za duża wymiana powietrza.

wiele czytam porad/opinii że odradza się ocieplać BK styro, bo nie jest paro przepuszczalny i skrapla się na jego ściankach woda a BK zbytnio wilgotnieje, dlatego założyłem ten wątek by dowiedzieć się jak jest z praktyczną stroną tego rozwiązania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej martwi mnie wilgotność, myślę że problem wystąpił ze zbyt suchym powietrzem ponieważ wentylacja za mocno pracuje i jest za duża wymiana powietrza.

wiele czytam porad/opinii że odradza się ocieplać BK styro, bo nie jest paro przepuszczalny i skrapla się na jego ściankach woda a BK zbytnio wilgotnieje, dlatego założyłem ten wątek by dowiedzieć się jak jest z praktyczną stroną tego rozwiązania

Zimą przy WM naprawdę nie ma co się martwić o dużą wilgotność, wręcz przeciwnie. Przy dużych mrozach to lepiej ustawić wentylację na pierwszy bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej martwi mnie wilgotność, myślę że problem wystąpił ze zbyt suchym powietrzem ponieważ wentylacja za mocno pracuje i jest za duża wymiana powietrza.

wiele czytam porad/opinii że odradza się ocieplać BK styro, bo nie jest paro przepuszczalny i skrapla się na jego ściankach woda a BK zbytnio wilgotnieje, dlatego założyłem ten wątek by dowiedzieć się jak jest z praktyczną stroną tego rozwiązania

 

No więc jak widzisz, wszystko zależy od wentylacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklejam post kolegi Qgiel z dnia 10-02-2008

"Opisując Temperaturę Punktu Rosyjęzykiem zrozumiałym dla większości uczestników tego forum, można napisać że jest to temperatura na powierzchni, bądź w jakimkolwiek miejscu przegrody ( ściany), przy której para wodna zanjdująca się na powierzchni, bądź w jakimkolwiek miejscu przegrody(ściany), osiąga stan nasycenia i następuje kondensacja czyli zamiana pary wodnej w ciecz.

A zatem zjawisko to może zachodzić wszędzie, o ile temperatura w jakimś konkretnym miejscu ściany będzie równa lub niższa od temperatury kondensacji pary wodnej zawartej w tym konkretnym miejscu ściany.

Wpływa na taki stan wiele zależności i nie ma co ich tutaj wyjaśniać, bo wyszła by z tego niezła praca semestralna.

Natomiast nalezy napisać, że jeśli przegrody zbudowano zgodnie ze sztuką budowlaną. Założono skuteczną izolację przeciwwilgociową od fundamentów.

Wyeliminowano skutecznie mostki cieplne. Wentylacja jest skuteczna, a wnątrz działa ogrzewanie i utrzymywana jest założona przez użytkowników temperatura, to w przegrodach, ani na ich powierzchni nie ma prawa pojawić się temperatura punktu rosy, niezależnie od warunków pogodowych występujących na zewnątrz.Wyjątkami mogą być wieczorne użytkownie łazienki prze rodzinę - wilgotnośc przekracza wówczas wszelką miarę, jakieś wielkie prania, czy też intensywne prace w kuchni. Wówczas istotnie na kafelkach, szybach pojawi się skondensowana wilgoć, ale jako zjawisko przejściowe.

Wywody te dotyczą również przegród jednowarstwowych, mimo że ich część jest przemrożona w czasie dużych mrozów. Dzieje się tak dlatego że zawartośc wilgoci jest wtedy bardzo mała w powietrzu i ciśnienie rzeczywiste pary wodnej w każdym miejscu przegrody będzie zawsze niższe od ciśnienia pary nasyconej w tym miejscu.A im większa różnica tych ciśnień, tym mniejsze zagrożenie wykraplaniem wilgoci. Wartości te są bezpośrednio związane z temperaturą przegrody ( jej rozkładem).

Z tego punktu widzenia o wiele lepszym wyborem jest ściana 2 warstwowa, bo uzyskujemy dużo większą temperaturę ściany nośnej w całym jej przekroju , a więc i różnicę ciśniem pary wodnej i tym samym uwalniamy się zupełnie od problemów z wilgocią ........... przy zachowaniu warunków wstępnych, o których pisałem wcześniej.

Ściana 3 warstwowa, to pewien problem między ociepleniem i warstwą zewnętrzną, bo mamy tutaj odwróconą kolejność warstw. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklejam post kolegi Qgiel z dnia 10-02-2008

"Opisując Temperaturę Punktu Rosyjęzykiem zrozumiałym dla większości................................"

to akurat wiem, ale jak policzyć punkt rosy znając grubość warstw przegród, ich opór cieplny, temperaturę z jednej i z drugiej strony przegrody?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...