APZ 23.01.2016 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 Kamil koniecznie musi zacząć budować. Ilość postów spadnie o 80 procent. A i teorię jak to łatwo i tanio zbudować porzuci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 23.01.2016 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 (edytowane) Ja u siebie czasem otwieram okno bo WG nie zdaje egzaminu i trzeba wietrzyc. Ale to sa uroki mieszkania w zlym domu. Gdyby mi stale swieze powietrze lecialo do srodka to bym okien nie otwieral a jedynie do mycia. Na parterze jak nie musi byc podwyzszony to mozna miec fixy i oszczedzi sie troche na wydatkach na okna a przy okazji polepszy parametry domu. Jeszcze raz powtarzam, jak kogos stac na budowe drogiego energooszczednego domu to niech buduje bo tez bedzie dobry. . A dlaczego "drogi" dom energooszczedny ? Na jakiej podstawie uważasz, źe pasywny będzie tańszy, skoro nawet nie wiesz, ile kosztowałby GGWC dla niego ? Porównałeś ceny konkretnego projektu robionego energooszczędne, oraz w standardzie pasywnym ? Nie. To lepiej zamilcz o cenach Nie odpowiedziałeś mi jeszcze na temat silikatu, który "wiecznie pochłania w sobie" to ciepło. Zadałem Ci pytanie, żebyś powiedział mi co sie nim dzieje, gdzie się podziewa ? Czy w końcu sie stopi ? Edytowane 23 Stycznia 2016 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 23.01.2016 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 Kamil koniecznie musi zacząć budować. Ilość postów spadnie o 80 procent. A i teorię jak to łatwo i tanio zbudować porzuci. Po takich stwierdzeniach jakie tu rzucam to już wybudowanie domu to już niemalże obowiązek aby potwierdzić wszystko co pisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 23.01.2016 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 A dlaczego "drogi" dom energooszczedny ? Na jakiej podstawie uważasz, źe pasywny będzie tańszy, skoro nawet nie wiesz, ile kosztowałby GGWC dla niego ? Porównałeś ceny konkretnego projektu robionego energooszczędne, oraz w standardzie pasywnym ? Nie. To lepiej zamilcz o cenach Nie odpowiedziałeś mi jeszcze na temat silikatu, który "wiecznie pochłania w sobie" to ciepło. Zadałem Ci pytanie, żebyś powiedział mi co sie nim dzieje, gdzie się podziewa ? Czy w końcu sie stopi ? Nic się nie stopi tylko się rozejdzie po cegle i tyle. Aby naładować tak silke by potem działała niczym jak izolator to chyba byś musiał grzać do bardzo wysokich temperatur. Nie potrafię podać dokładnych kosztów bo nie siedzę jeszcze tak dokładnie w cenach. W pasywnym nie robisz kominów, kominków, kotłowni, CO z piecem, przy konstrukcji szkieletu drewnianego nie trzeba dawać XPSa w płycie, dzięki dobrej szczelności i WM nie trzeba otwierać okien wiec można montować FIXy lub nawet pakiety i wtedy cena leci na łeb i szyję orz przy okazji zapotrzebowanie bardziej spada więc mniejsze będą rachunki. Jak nie ma kominów to i taniej wyjdzie pokrycie dachowe bo nie trzeba obrabiać kominów, dom będzie szczelniejszy a "niby" dedykowane kominki to są bardzo drogie. Jak ktoś nie będzie narzekał i odpuści sobie kominek czy otwierane okna (najwyżej jedno zostawić w salonie tarasowe) oraz zrezygnuje z CO to taniej wyjdzie taki dom pasywny od energooszczędnego. W tym przypadku energooszczędny będzie drogi. Ty akurat z takich "luksusów " nie zrezygnowałbyś ale dla wielu będzie to miało znaczenie. Jeżeli ktoś przykładowo mieszkał w mieszkaniu w bloku to taki domek pasywny o którym pisze będzie dla niego idealnym rozwiązaniem jeżeli mu nie zależy na tych "luksusach". Mnie przykładowo nie zależy na tym ale jak inni chcą to mogą to mieć i nikt im nie zabroni. Tematem wątku jest komfort a on może być pojmowany różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 23.01.2016 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 Nic się nie stopi tylko się rozejdzie po cegle i tyle. Aby naładować tak silke by potem działała niczym jak izolator to chyba byś musiał grzać do bardzo wysokich temperatur. Rozejdzie sie GDZIE ? Wyjdzie przez okno ? Zostanie pożarta przez ten silikat ? Jest zasada zachowania energii, wg Twojwj teorii silikat cały czas kradnie energię z otoczenia i przedmiotów, ale przecież ma skończona pojemność cieplną, wiec co sie dzieje, jesli ta pojemność wyczerpie ? Gdzie uciekają te kWH w stosunku do muru z BK o takim samym U ? Nie potrafię podać dokładnych kosztów bo nie siedzę jeszcze tak dokładnie w cenach. No i koniec cytatu, bo wyczerpałeś tamat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 23.01.2016 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 Rozejdzie sie GDZIE ? Wyjdzie przez okno ? Zostanie pożarta przez ten silikat ? Jest zasada zachowania energii, wg Twojwj teorii silikat cały czas kradnie energię z otoczenia i przedmiotów, ale przecież ma skończona pojemność cieplną, wiec co sie dzieje, jesli ta pojemność wyczerpie ? Gdzie uciekają te kWH w stosunku do muru z BK o takim samym U ? Jak sam napisałeś, zostanie pożarta i mostkami "wyprowadzona" z domu. Choćby nie wiem jaki to był dom to jego najsłabszym elementem są okna. Mimo że profile potrafią mieć wypełnienie izolacją to sam plastik jest przewodnikiem ciepła. Oczywiście, ze względu na masę cześć się zakumuluje ale sensownie wykorzysta się z tego jedynie kilka centymetrów a nie cały mur. Jeżeli byłby jakiś konstruktor który podpisałby się pod tym aby ściany zewnętrzne były z silki o gr.12cm to pewnie by to miało większy sens. A że przeważnie stosuje się silke o gr.24cm to energia zostaje wchłonięta i nie będzie już wykorzystana. Trochę sprawę poprawia silka o gr.18cm ale tylko trochę lepiej. Można tu podać prosty przykład, do domu z silki wpuszcza się pewną ilość energii oraz do domu przykładowo z BK. Po godzinie w domu z silki energia zostaje pochłonięta i się ochłodziło a w domu z BK dalej czuć ciepło bo ściany tego nie zjadły. Dom pasywny jest domem aktywnie użytkowanym (nie dla leniuchów) więc (prawie) cały czas jest wytwarzana energia dzięki której utrzymuje się komfortowa temperatura. Ściany z silki tego nie zapewnią bo pochłoną tą wytworzoną energię i trzeba byłoby non stop ją jakby produkować a wiadomo że tak się nie da. Więc ściany zewnętrzne domu muszą być barierą dla tego wytworzonego ciepła by się nie zmarnowało a zostało wewnątrz domu. Sprawa ma się inaczej w domach energooszczednych bo tych zysków jest za mało i trzeba sztucznie się posiłkować a że raz tej energii jest więcej a raz mniej to masa to zniweluje. W pasywnym nie ma takiej potrzeby. Też pokazywałem jak się zmienia moc grzewcza w zależności od masy budynku, jednym słowem im mniejsza jego masa tym mniejsza potrzebna jest moc grzewcza. Ale i tak jak schodzi się z zapotrzebowaniem poniżej 15kWh/m2 to audytor OZC podaje zły wynik gdyż nie rozumie że dom może ogrzewać się sam. Dla programu ważne jest że musi być ogrzewanie i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 23.01.2016 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 Rozejdzie sie GDZIE ? Wyjdzie przez okno ? Zostanie pożarta przez ten silikat ? Jest zasada zachowania energii, wg Twojwj teorii silikat cały czas kradnie energię z otoczenia i przedmiotów, ale przecież ma skończona pojemność cieplną, wiec co sie dzieje, jesli ta pojemność wyczerpie ? Gdzie uciekają te kWH w stosunku do muru z BK o takim samym U ? No i koniec cytatu, bo wyczerpałeś tamat Przychylam się do teorii kradzieży ciepła przez silikaty i w swoim domu zastosowałem b/k. Silikaty kradną ciepło i przekazują je do ściany fundamentowej, a następnie do gruntu. Oczywiście nie dotyczy to sytuacji domu na izolowanej płycie. Pozdrawiam Cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 23.01.2016 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 Przychylam się do teorii kradzieży ciepła przez silikaty i w swoim domu zastosowałem b/k. Silikaty kradną ciepło i przekazują je do ściany fundamentowej, a następnie do gruntu. Oczywiście nie dotyczy to sytuacji domu na izolowanej płycie. Pozdrawiam Cezary Mówimy tu o domach pasywnych ,więc na płycie raczej( z wyjątkiem szkieletów). Potocznie materiał ciepły i zimny to taki który odbiera mniej lub więcej ciepła. Tyle,że jak się raz napakuje tym ciepłem to trzyma . Jak posadzisz dupę na kamieniu to złapiesz wilka. Jak na styropianie to zaparuje. Od i cała tajemnica. Dla domu pasywnego korzystniejsze jest jak trzyma . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 24.01.2016 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Mówimy tu o domach pasywnych ,więc na płycie raczej( z wyjątkiem szkieletów). Potocznie materiał ciepły i zimny to taki który odbiera mniej lub więcej ciepła. Tyle,że jak się raz napakuje tym ciepłem to trzyma . Jak posadzisz dupę na kamieniu to złapiesz wilka. Jak na styropianie to zaparuje. Od i cała tajemnica. Dla domu pasywnego korzystniejsze jest jak trzyma . Domu całego z betonu nie naładujesz tak aby ciepła potem w ziemie nie pobierał z powietrza. To co potrzebuje dom pasywny to jest tak mało że głowa boli. Aby móc pasywnie ogrzewać dom to jego konstrukcja nie może mieć za dużej masy. Teoretycznie to nawet jakby cały dom był w szkielecie drewnianym bo wtedy jego konstrukcja nie będzie odbierać ciepła z powietrza ale wtedy większy problem będzie w lato bo nawet najlepsze osłony nie ochronią domu przed całym ciepłem z zewnątrz, oczywiście zminimalizuje to ale nie całkiem. Temu do akumulacji warto wykorzystać działówki i podłogę budując dom na płycie fund. ale ściany zostawić w szkielcie aby lepiej izolowały lub ewentualnie z BK tyle że wtedy dom po zewnątrz będzie miał większe trochę wymiary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chemical 24.01.2016 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 (edytowane) Kamil, wygląda na to, że nie rozumiesz czym jest pojemność cieplna.Zacząłem grzać w grudniu, ściany miały ok. 5st., dogrzałem dom na kilkanaście stopni C w ciągu 2-3 dni, "naładowałem silikaty" energią i to jest jedyny i jednorazowy większy koszt w stosunku do domu z drewna, bo później już jest tylko utrzymywanie odpowiedniej dawki energii.Sprawdź w OZC, dom z silikatu 18cm a dom silikatu 0,001cm - jak zmienia się zapotrzebowanie. Masz jeszcze czas zastanów się dwa razy ! Przy zmianach pogodowych słońce/zachmurzenie będzie bardziej komfortowo w domu z materiału o wyższej pojemności.Silikaty 12cm na ściany zewnętrze są realne, ale raczej dom parterowy, strop drewniany i blachodachówka - tyle, że konstruktor będzie musiał wziąć $ za przeliczenie.Jeśli chodzi o koszty, to polecam wzięcie kosztorysu przy zakupie projektu.U mnie wszystko wskazuje na to, że zmieszczę się w budżecie, osiągając zapotrzebowanie7,6 razy mniejsze (115 na 15). Nie oszczędzałem na jakości materiałów, no ale muszę przyznać, że na podkarpaciu kosty robocizny są poniżej średniej. I na koniec, posiadanie domu nieskomplikowanego, prostego w regulacji, brak przeglądów, konserwacji na instalacji CO, brak zagrożeń, że pompa ciepła za kilkanaście klocków szlak trafi, niskie rachunki itd - to IMO duży KOMFORT psychiczny. Cezary, chyba nie rozumiesz przewdodzenia ciepła - dotykając jednocześnie stołu i klamki, odnosimy wrażenie, że klamka jest zimniejsza od stołu - choć ma identyczną temperaturę. Klamka metalowa jest dobrym przewodnikiem ciepła i dzięki temu szybciej odprowadza ciepło z ręki. Poprzez drewno ciepło płynie wolniej i dlatego wydaje się nam, że stół jest mniej "zimny" od klamki. Edytowane 24 Stycznia 2016 przez chemical Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.01.2016 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Domu całego z betonu nie naładujesz tak aby ciepła potem w ziemie nie pobierał z powietrza. To co potrzebuje dom pasywny to jest tak mało że głowa boli. Aby móc pasywnie ogrzewać dom to jego konstrukcja nie może mieć za dużej masy. Teoretycznie to nawet jakby cały dom był w szkielecie drewnianym bo wtedy jego konstrukcja nie będzie odbierać ciepła z powietrza ale wtedy większy problem będzie w lato bo nawet najlepsze osłony nie ochronią domu przed całym ciepłem z zewnątrz, oczywiście zminimalizuje to ale nie całkiem. Temu do akumulacji warto wykorzystać działówki i podłogę budując dom na płycie fund. ale ściany zostawić w szkielcie aby lepiej izolowały lub ewentualnie z BK tyle że wtedy dom po zewnątrz będzie miał większe trochę wymiary. Nie rozumiesz fizyki. Tyle ludzi poszę Ci że sie sie mylisz, a Ty dalej brniesz w te bzdury........ Niby robisz postęp i zgadzasz się, ze ściana z BK i silikatu o tym samym współczynniku U ma takie same straty, a chwile pózniej negujesz to i piszesz jakieś bzdury iosilikacie kradnącym ciepło z otoczenia - więc przeczysz sam sobie. Nie wiesz o czym piszesz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.01.2016 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Przychylam się do teorii kradzieży ciepła przez silikaty i w swoim domu zastosowałem b/k. Silikaty kradną ciepło i przekazują je do ściany fundamentowej, a następnie do gruntu. Oczywiście nie dotyczy to sytuacji domu na izolowanej płycie. Pozdrawiam Cezary W takiim domu, o jakim jest mowa w temacie raczej nik nie stosuje ław i scian fundamentowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 24.01.2016 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Kamil, wygląda na to, że nie rozumiesz czym jest pojemność cieplna. Zacząłem grzać w grudniu, ściany miały ok. 5st., dogrzałem dom na kilkanaście stopni C w ciągu 2-3 dni, "naładowałem silikaty" energią i to jest jedyny i jednorazowy większy koszt w stosunku do domu z drewna, bo później już jest tylko utrzymywanie odpowiedniej dawki energii. Sprawdź w OZC, dom z silikatu 18cm a dom silikatu 0,001cm - jak zmienia się zapotrzebowanie. Masz jeszcze czas zastanów się dwa razy ! Przy zmianach pogodowych słońce/zachmurzenie będzie bardziej komfortowo w domu z materiału o wyższej pojemności. Silikaty 12cm na ściany zewnętrze są realne, ale raczej dom parterowy, strop drewniany i blachodachówka - tyle, że konstruktor będzie musiał wziąć $ za przeliczenie. Jeśli chodzi o koszty, to polecam wzięcie kosztorysu przy zakupie projektu. U mnie wszystko wskazuje na to, że zmieszczę się w budżecie, osiągając zapotrzebowanie 7,6 razy mniejsze (115 na 15). Nie oszczędzałem na jakości materiałów, no ale muszę przyznać, że na podkarpaciu kosty robocizny są poniżej średniej. I na koniec, posiadanie domu nieskomplikowanego, prostego w regulacji, brak przeglądów, konserwacji na instalacji CO, brak zagrożeń, że pompa ciepła za kilkanaście klocków szlak trafi, niskie rachunki itd - to IMO duży KOMFORT psychiczny. Cezary, chyba nie rozumiesz przewdodzenia ciepła - dotykając jednocześnie stołu i klamki, odnosimy wrażenie, że klamka jest zimniejsza od stołu - choć ma identyczną temperaturę. Klamka metalowa jest dobrym przewodnikiem ciepła i dzięki temu szybciej odprowadza ciepło z ręki. Poprzez drewno ciepło płynie wolniej i dlatego wydaje się nam, że stół jest mniej "zimny" od klamki. Rozumiem czym jest pojemność cieplna temu piszę że działówki warto zrobić z masywnego materiału oraz na płycie warto dom posadowić. Piszę że jak na dom pasywny to ściany zewnętrzne nie powinny akumulować a izolować bo ich i tak nie naładuje się w takim stopniu by potem tego ciepła nie pożerały. To by najlepiej trzeba było policzyć i dobrać optymalną masę akumulacyjną by nie przesadzić. Szkoda że twórcy programu OZC nie wzięli tego pod uwagę jak jest za duża masa. Bo sam asolt pisał ze program bierze pod uwagę jedynie 10cm przegrody bo tylko tyle da się sensownie wykorzystać w akumulacji ale program też powinien brać to co więcej i pokazywać że większa grubość szkodzi a nie pomaga. A niestety program traktuje to jakby to była pustka. Temu program jest niedokładny. Dobry program powinien sam przeliczać masę akumulacyjną domu na podstawie tego co mu się wprowadza w danych. Tworzy się przegrody w programie i wrzuca z czego składa to program ma zapisane jakie to są materiały, jakie mają ciepło właściwe, masę itp. Więc ma z czego to policzyć. Najlepiej jakby program współpracował z programem do tworzenia projektów domów by przewidział że w tym miejscu i tym jest przykładowo podciąg czy coś takiego. Przy okazji tworzenia projektu można byłoby wrzucić do projektu drzewa które się znajdują i dają jakiś cień czy ochronę przed wiatrem itp bo wybór domyślny też nie jest za dobry. Przy pasywnym domu każdy taki szczegół ma znaczenie a jak zrobisz przykładowo balkon o konstrukcji drewnianej gdzie belka jest zakotwiczona w stropie czyli jest przerwa w izolacji. W programie tego nie uwzględnisz a to jest mostek cieplny mimo że drewno też jest izolatorem w porównaniu do cegły. Wiem że jak już ściany zewnętrzne miałyby być z silki o gr.12cm to dom musiałby być parterowy i mieć lekki dach. Faktycznie, największym problemem byłby w tym przypadku projekt konstrukcyjny bo konstruktorzy nie lubią i nawet nie robią z tego ścian zewnętrznych, ale byłoby to ciekawe rozwiązanie. Okna w takim domu na pewno musiałyby być montowane w warstwie ocieplenia aby je wypośrodkować w ścianie. Mieszkasz już w swoim domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 24.01.2016 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Nie rozumiesz fizyki. Tyle ludzi poszę Ci że sie sie mylisz, a Ty dalej brniesz w te bzdury........ Niby robisz postęp i zgadzasz się, ze ściana z BK i silikatu o tym samym współczynniku U ma takie same straty, a chwile pózniej negujesz to i piszesz jakieś bzdury iosilikacie kradnącym ciepło z otoczenia - więc przeczysz sam sobie. Nie wiesz o czym piszesz.... Bo ściany o tym samym U maja te same straty ale to nie znaczy ze równo będą się wychładzać czy ogrzewać. Co ma jedno do drugiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 24.01.2016 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 W takiim domu, o jakim jest mowa w temacie raczej nik nie stosuje ław i scian fundamentowych. To już mi wytłumaczono, ale z tego co czytam, Kamilowi dalej zewnętrzne ściany z silikatów pożerają ciepło. Nawet postawione na izolowanej płycie. Pozdrawiam Cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wekto 24.01.2016 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Odnośnie kosztów budowy na podstawie ostatnich oszacowań sekocenbudu: ile kosztuje budowa domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 24.01.2016 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Bo ściany o tym samym U maja te same straty ale to nie znaczy ze równo będą się wychładzać czy ogrzewać. Co ma jedno do drugiego?A po kiego chcesz je wychładzać lub ogrzewać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.01.2016 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 (edytowane) Bo ściany o tym samym U maja te same straty ale to nie znaczy ze równo będą się wychładzać czy ogrzewać. Co ma jedno do drugiego? To znaczy, że domy bedą miały takie same straty. Takie same straty = takie same koszty ogrzewanie A jesli na takie same same straty, to nie pisz mi, ze silikat wyciąga ciepło z wnętrz i.... no tu własnie nie wiesz juz dokładnie co sie z nim dalej dzieje. A to, że się ściany wolniej wychładzają/ogrzewają, to w naszym klimacie plus. I wpływa na ograniczenie plików temperatury i delikatną oszczędność w kosztach ogrzewania, co zreszta doskonale pokazuje OZC Mam nadzieje, że to juz koniec tematu Edytowane 24 Stycznia 2016 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mayek 24.01.2016 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 kamilb1987b w końcu jaki dom budujesz? Zaczynam się gubić bo raz piszesz o pasywnym drewnianym szkieleciaku. W innym temacie chcesz murować z BK "prawie pasywny".Cytat:"Domek będzie murowany z BK600+25-30cm styro, działówki z silki o gr.12cm" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chemical 24.01.2016 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Kamil to nie tak - program tworzą informatycy (współpracujący z inżynierami rzecz jasna)0,1 m to nie wymysł informatyków, a wytyczne normy międzynarodowej PN-EN ISO 13790 bo założenie jest takie, że w akumulacji ciepła w budynku bierze udział ograniczona część przegrody. Jeśli nie zgadzasz się z postulatami normy (i masz do tego prawo, bo normy nie są obligatoryjne) to możesz śmiało podać Cm użytkownika - policzyć to na piechotę i wpisać. Nie jest to trudne, mam gdzieś to w excelu,bo liczyłem dawniej świadectwa. Im większa pojemność tym zapotrzebowanie wychodzi niższe. Niestety nie mieszkam jeszcze (przez chu...grajców takich jak : dostawca styropianu, tynkarz, ociepleniowiec), ale przebywam ostatnio w domu praktycznie więcej niż w mieszkaniu, za 2 miesiące może się wprowadzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.