kamilb1987b 28.04.2016 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 A od Ciebie to się dowiem coś mądrego? Jak Ty nawet nie umiesz zrozumieć, że za tym murem nośnym, który akumuluje, jest izolator w postaci powiedzmy 30cm styropianu, i że nie ważne czy ściana akumulacyjna będzie miała 12 czy 24 cm to straty z niej przez izolację będą takie same. Pojemność tych ścian może być różna, ale strata na zewnątrz z nich będzie identyczna, a nie jak tobie się wydaje, że silka np. 18cm pochłonie z wnętrza ciepło i będzie je pchała na zewnątrz przez styropian. BK 24cm zrobi tak samo, tyle, że sam jest lepszym izolatorem, więc wolniej będzie przewodził to ciepło, a poza tym o wiele mniej go zakumuluje. Buduj z silki o gr.24cm i powodzenia z pasywnością. Na pewno będziesz zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.04.2016 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Różnica temp. między powietrzem wewnętrznym a ścianą zewnętrzną to ok. 0,1oC . Podobnie w ścianie litej od strony wewnętrznej i od izolacji. Myślę,że te nieszczęsne 10cm aktywnych dla akumulacji wynika z przeświadczenia iż istnieją tylko domy 6-10 litrowe. Przy U=0,1W/m2 różnica to 0,3*-0,5*. Nie wiem skąd wziąłeś 0,1. OZC nie stworzono dla domów pasywnych tylko dla domów wymagających CO więc pod to musi być to uproszczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 28.04.2016 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 To mi jeszcze Kamil napisz jaki sens mieć dom 15kWh/m2*rok, skoro w tej samej cenie można ogrzać dom 30kWh/m2*rok, korzystając z nocnej taryfy? A nocna taryfa przy da się też do CWU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 28.04.2016 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 (edytowane) @kamil1987bPrzecież akumulacja niweluje piki, zapobiega przegrzaniem, odsuwa potrzebę dogrzewania dzięki temu. Obniża rachunki. A ty uparcie twierdzisz, że choć w z domu na zewnątrz przenika tyle samo, co w przypadku BK, to coś zjada energię. Zaczynam żałować, że na tym forum mozna sobie tak bezkarnie pisać.... Edytowane 28 Kwietnia 2016 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.04.2016 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Nie, to ponad moje siły To wytłumacz nam, gdzie podzieje sie to ciepło, jeśli nie przeniknie na zewnątrz, a zostanie "zjedzone". Co sie stanie z tą energia ? ? Nic, zostanie w grubszych warstwach konstrukcji tak jak z pampersem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.04.2016 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Każdy samochód i każdy silnik ma podawane średnie spalanie. Jest norma, która to opisuje. A potem wsiadasz w auto i wychodzi co innego. Norma sobie, życie sobie. Odczuwam i wolałbym silkę. Niemniej jednak BK ma większą pojemność cieplną niż szkielet. I jeszcze odnośnie wystarczającej akumulacji w posadzce, to uważam, że jest ona niewystarczająca. Ciepłe powietrze idzie do góry, ogrzewa strop, a jeśli ten jest dobrze ocieplony to nie straci tej energii, tylko wypromieniuje kiedy będzie zimno. Ściany mają podobnie, tylko gorzej, a podłogę rozgrzać powietrzem to trzeba cudu. Skąd wiesz że silka na ściany zewn zdziałałaby jakiś cud? Nie pamiętam z czego masz ściany wewnętrzne, przypomnisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 28.04.2016 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 sztucznie go naładujesz dzięki CO a potem dom będzie dłużej oddawać ciepło bo wtedy więcej się zużyje niż dom potrzebuje a to doprowadzi do przegrzewania. Może to niewiele jak o pół czy cały stopień będzie cieplej ale to jest strata bo większa dT. tu nie chodzi o sztuczne ładowanie, tylko o zyski od słońca. ciekawe jaką dT będziesz mieć w lekkim domu kiedy mocniej przygrzeje i przegrzeje powietrze o kilka stopni. poza tym jakie sterowanie zastosujesz, żeby temperatura była stała z ogromną dokładnością? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.04.2016 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Za to Ty jesteś krynicą wiedzy i doświadczenia Nie ale nie wprowadzam błąd aby uważać że masywna cała konstrukcja jest najlepszym sposobem na dom pasywny a o takich tu piszemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 28.04.2016 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Nic, zostanie w grubszych warstwach konstrukcji tak jak z pampersem Świetnie. Wiec kiedy za oknem przez kilka dni nie bedzie słońca, a temperatury będą grubo na minusie, to ta energia opożni moment, kiedy trzeba bedzie włączyć ogrzewanie. Wiosną skróci okres grzewczy. Wtedy ją odzyskasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 28.04.2016 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Nie ale nie wprowadzam błąd aby uważać że masywna cała konstrukcja jest najlepszym sposobem na dom pasywny a o takich tu piszemy. Wprowadzasz w błąd pisząc o swoich fantasmagoriach, niewiele mających z fizyką budowli wspólnego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.04.2016 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Nie mi odpowiadasz, ale pozwól, że się ustosunkuję. Otóż jasne dla mnie jest, że ściany zewnętrzne z BK będą miały mniejsze U od silki przy tej samej ilości izolacji i co za tym idzie taki dom zużyje mniej energii na ogrzewanie. Większa akumulacja nie zrekompensuje większych strat przy silce w ścianach zewnętrznych. Oczywiście trzeba by to policzyć dla konkretnego przypadku, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa jest to prawdą. Widzę światełko w tym długim tunelu:wave: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 28.04.2016 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 A ja napiszę tylko, że jesli dom pasywny jest droższy o 30 tyś od tradycyjnego, rocznie oszczędzamy 1500 na ogrzewaniu, a dom weźmiemy na kredyt 30 lat, to prawie na pewno inwestycja nam się nie zwróci. To mi jeszcze Kamil napisz jaki sens mieć dom 15kWh/m2*rok, skoro w tej samej cenie można ogrzać dom 30kWh/m2*rok, korzystając z nocnej taryfy? A nocna taryfa przy da się też do CWU. Przemku, a czy w swoich obliczeniach bierzesz pod uwagę to, że prąd może podrożeć? Np. o 100% w ciągu np. 10 lat... węgla mamy coraz mniej, inwestycje ktoś będzie musiał finansować... @kamil1987b Przecież akumulacja niweluje piki, zapobiega przegrzaniem, odsuwa potrzebę dogrzewania dzięki temu. Obniża rachunki. A ty uparcie twierdzisz, że choć w z domu na zewnątrz przenika tyle samo, co w przypadku BK, to coś zjada energię. Zaczynam żałować, że na tym forum mozna sobie tak bezkarnie pisać.... Swego czasu w wątku o montażu okien w warstwie ocieplenia był podobny osobnik, pisał wiele bzdur, w końcu dostał bana, parę razy wracał z innym kontem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.04.2016 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 To mi jeszcze Kamil napisz jaki sens mieć dom 15kWh/m2*rok, skoro w tej samej cenie można ogrzać dom 30kWh/m2*rok, korzystając z nocnej taryfy? A nocna taryfa przy da się też do CWU. Tematem wątku jest komfort w domu pasywnym a korzystając z drugiej taryfy nie wiem czy jest komfortowo. Nawet dom 3l ma małe potrzeby a jaki sens jest grzać w nocy? Ja nie jestem przekonany że warto ograniczać się do taryfy nocnej bo jak to lubicie pisać dom jest dla mnie a nie dla taryfy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 28.04.2016 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Ten XPS dookoła nie będzie idealnie przylegać i będzie mostek między nim a ścianą i pewnie też to będzie miejsce nieszczelności w domu. Myślałem o tym ale nie wiem czy to się nada. Ale gdzie nie będzie przylegać? Do muru czy do okna? Do muru przykleisz na klej, a między XPS a okno dajesz taśmę rozprężną. Okno montujesz tradycyjnie jak w murze i jest ciepło i tanio. Problemem może być gruba warstwa izolacji na ścianach i związane z tym wrażenia estetyczne. To był jedyny powód, dla którego zdecydowałem się na MOWO. Wiem że energia nie znika bo to niemożliwe. Chodziło mi o to że nie wykorzysta się tego tak jakby się chciało w domu pasywnym. Rozpatrujesz dom pasywny jako energooszczędny który po prostu dzięki lepszej izolacji mniej zużyje energii a to nie cała prawda. PASYWNY, jak sama nazwa mówi ma ogrzać się pasywnie czyli nie przez to że sztucznie go naładujesz dzięki CO a potem dom będzie dłużej oddawać ciepło bo wtedy więcej się zużyje niż dom potrzebuje a to doprowadzi do przegrzewania. Nieprawda. Pisałeś wyraźnie i kilka razy, że silka pożera ciepło, które jak już wejdzie to się z niej się nie wydostanie. To bzdura do kwadratu i do tego się odniosłem. Nie jestem ekspertem, ale w naszym klimacie nie jesteś w stanie wybudować domu, który nie potrzebowałby dodatkowego źródła ciepła. Wyobrażam sobie, że taki dom musiałby gromadzić energię w lecie żeby oddawać w zimie, ale takie magazynowanie energii jest bardzo słabo osiągalne. Można też mieć liczną rodzinę i mieszkać na małej powierzchnie - to bardziej realne ale niekomfortowe. Nawet jak wstawisz jakieś super nowoczesne okna z szybami, które zmieniają swoje g, to i tak jesteś zależny od słońca, a pamiętam niejedną zimę, gdzie tego słońca było na lekarstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 28.04.2016 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Skąd wiesz że silka na ściany zewn zdziałałaby jakiś cud? Nie pamiętam z czego masz ściany wewnętrzne, przypomnisz? A skąd wiesz, że by nie zdziałała? Mam BK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 28.04.2016 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Tematem wątku jest komfort w domu pasywnym a korzystając z drugiej taryfy nie wiem czy jest komfortowo. Nawet dom 3l ma małe potrzeby a jaki sens jest grzać w nocy? Ja nie jestem przekonany że warto ograniczać się do taryfy nocnej bo jak to lubicie pisać dom jest dla mnie a nie dla taryfy. I ja tu wysiadam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.04.2016 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 tu nie chodzi o sztuczne ładowanie, tylko o zyski od słońca. ciekawe jaką dT będziesz mieć w lekkim domu kiedy mocniej przygrzeje i przegrzeje powietrze o kilka stopni. poza tym jakie sterowanie zastosujesz, żeby temperatura była stała z ogromną dokładnością? Myślisz że w grudniu jak wyjdzie trochę słońca to naładuje Ci silkę o gr.24cm? Dobrze że można pomarzyć. W domu pasywnym tak jak nie raz już pisałem to uważam że tylko czysty prąd ma sens więc w pomieszczeniach z dużymi oknami od południa promienniki ciepła, a w pozostałych kable grzewcze i termostat w każdym pomieszczeniu no chyba że jakieś można na jednym pociągnąć to wtedy inna sprawa, trzeba indywidualnie podejść do tego. Myślę że 20-21* w domu spokojnie wystarczą a dokładność +0,5/-0,2 będzie dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.04.2016 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Świetnie. Wiec kiedy za oknem przez kilka dni nie bedzie słońca, a temperatury będą grubo na minusie, to ta energia opożni moment, kiedy trzeba bedzie włączyć ogrzewanie. Wiosną skróci okres grzewczy. Wtedy ją odzyskasz. Nie odzyskasz bo nie gonisz do pieca i go nie załączasz tylko sam będzie od razu reagować gdy to poczuje bo ustawisz temperaturę i mniej więcej tego będziesz się trzymać. Gdy temperatura będzie grubo na minusie to zwiększą się straty a ściany oddawałyby gdyby ich temperatura była wyższa niż powietrza a tak nie będzie bo Twój system CO na to nie pozwoli bo by Ci było zimno. Stabilizować temperaturę będą Ci działówki a nie ściany zewnętrzne. Nie zrozumiesz dopóki byś nie miał porównania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.04.2016 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Wprowadzasz w błąd pisząc o swoich fantasmagoriach, niewiele mających z fizyką budowli wspólnego... Jaka fizyka budowli pisze że za stabilizację odpowiadają ściany zewnętrzne a nie wewnętrzne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 28.04.2016 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Myślisz że w grudniu jak wyjdzie trochę słońca to naładuje Ci silkę o gr.24cm? Dobrze że można pomarzyć. W domu pasywnym tak jak nie raz już pisałem to uważam że tylko czysty prąd ma sens więc w pomieszczeniach z dużymi oknami od południa promienniki ciepła, a w pozostałych kable grzewcze i termostat w każdym pomieszczeniu no chyba że jakieś można na jednym pociągnąć to wtedy inna sprawa, trzeba indywidualnie podejść do tego. Myślę że 20-21* w domu spokojnie wystarczą a dokładność +0,5/-0,2 będzie dobra. Słońce podładuje, goście podładują, okres świąteczny podładuje jak będzie większe gotowanie i pieczenie ciast. Silka lepiej wyrówna skoki temperatur niż BK. Ale suma summarum i tak trzeba będzie grzać. Prawdopodobnie masz rację w tym, że ściany zewnętrzne z BK spowodują mniejsze rachunki, ale przy silce będzie bardziej komfortowo z uwagi na stabilną temperaturę. A czy to będzie pasywny czy nie, to zawsze można będzie grzać w drugiej taryfie pod warunkiem że będzie odpowiednia masa do zgromadzenia energii w nocy, aby dozować ją przez cały dzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.