ciupa 12.01.2016 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 Witam, To mój pierwszy post na tym forum, dlatego wszystkich serdecznie witam i pozdrawiam. Jestem na etapie stanu surowego i stawiania ścianek działowych. Chciałbym wykonać wnękę kominkową (wybrany wkład to ZIBI ze względu na wentylację mechaniczną, wygląd oraz stosunek cena/parametry). Niby nic tyle, że sam domek nie za duży i zabudowa ma być jak najbardziej "optymalna" ze względu wymiary czyli innymi słowy jak najmniejsza, ale spełniająca wymagania wentylacji wkładu. Opcje zabudowy są dwie: "kominek ver1" i "kominek ver2" . Są to wymiary z uwzględnieniem wymiarów ZIBI przez zabudową/izolacją cieplną. Jako izolację chciałbym użyć płyt krzemianowo-wapiennych 3cm. Kominek ver2 bardziej preferowana ze względu na "kilka cm" więcej do wykorzystania. Pytanie czy wykonana poprawnie? Czy te 12cm luzu (po położeniu izolacji 8-9cm luzu) będą wystarczające na prawidłową wentylację? A może da się coś jeszcze zmniejszyć??? Jeżeli jest źle to jak powinno być poprawnie? Czy wyprowadzenie kanałów nadmuchowych grawitacyjnych z kominka w okolice wyciągów z wentylacji mechanicznej jest dobrym pomysłem? Z jednej strony możliwość odzysku ciepła z drugiej ryzyko przegrzania kanałów wyciągowych z pcv. Jaka powinna być odległość? A może sam pomysł nietrafiony... Na rysunku widać rzut części parteru z nadmuchami i wyciągami wentylacji. Proszę o opisanie "mądrych" kierunków nawiewu, rad itp. Na rysunku "parter_paddasze" (pomieszczenie 2.1 to korytarz, 2.3 do sypialnia dziecka) pokazane są dwie kondygnacje nałożone na siebie. Czy i jak najmądrzej poprowadzić grawitacyjną dystrybucję gorącego powietrza??? I ostatnie pytanie (być może najważniejsze): czy moc tego wkładu do domu o powierzchni użytkowej ok 124m2 (z czego parter to salon 30m2, kuchnia 10m2, wiatrołap, spiżarnia i schody; reszta to poddasze) będzie odpowiednia (nie za duży)?. Chodzi raczej o rekreacyjne palenie (od czasu do czasu, raczej dla efektu wizualnego niż z nastawieniem na super dogrzanie domu...) Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olo75 13.01.2016 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 To jest właśnie błąd że o instalacji kominkowej myśli się jak dom już stoi przynajmniej w stanie surowym.moje uwagi:1. na przyszłość dla lepszej cyrkulacji i większego wykorzystania ciepła z drewna (większa sprawność kominka) należy kłaść kanały powrotne pod kominek od stref najzimniejszych w budynku a więc spod okien.2. kratki nawiewne najlepiej (szczególnie na poddaszu) lokalizować przy podłodze, nie ma wtedy strefy gorącej przy suficie i chłodnej przy podłodze ponieważ zanim gorące powietrze dotrze do sufitu już jest wychładzane co zapewnia lepszą cyrkulację3. na poddaszu też powinna być rura zasysająca (kanał) zimne powietrze przy podłodze i poprowadzona pod kominek wtedy jest lepsza cyrkulacja powietrza kominek opływa najchłodniejsze powietrze z poddasza bo zanim ono dotrze pod kominek na parter jest stopniowo ocieplane. Wydaje mi się że jak ktoś na poddaszu ma ścianki działowe z płyt GK na stelażach to w takich ścianach można ładnie schować kanały prostokątne powrotne pod kominek.Tyle moich uwag choć wiem że łatwo nie będzie kiedy o instalacji kominka myśli się jak pewna część prac w budynku jest już zakończona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ciupa 13.01.2016 20:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 To jest właśnie błąd że o instalacji kominkowej myśli się jak dom już stoi przynajmniej w stanie surowym.. Jest to stan surowy jeszcze mocno otwarty, bez posadzek i większości ścianek działowych, także możliwość "aranżacji" różnych instalacji istnieje jak najbardziej 1. na przyszłość dla lepszej cyrkulacji i większego wykorzystania ciepła z drewna (większa sprawność kominka) należy kłaść kanały powrotne pod kominek od stref najzimniejszych w budynku a więc spod okien. Czy masz na myśli kanał, który może być położony np. na posadzce parteru przy drzwiach tarasowych, jakieś 5m od kominka, ukryty w warstwie ocieplenia i doprowadzony do kominka jako powietrze wlotowe? Przepływ powietrza siłą ciągu??? 3. na poddaszu też powinna być rura zasysająca (kanał) zimne powietrze przy podłodze i poprowadzona pod kominek wtedy jest lepsza cyrkulacja powietrza....... Czy w tym przypadku przepływ ma być (również?) niewymuszony tzn. będzie naturalny ciąg zimnego powietrza z poddasza na parter do komory kominka? A jakieś przemyślenia/ uwagi odnośnie samego planu zabudowy oraz doboru wkładu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remiks 13.01.2016 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 A jakieś przemyślenia/ uwagi odnośnie samego planu zabudowy oraz doboru wkładu? Może na początek przeczytaj to: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?244665-Instalacja-zasysaj%C4%85ca-pod-kominek&p=7033209#post7033209 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MD. 13.01.2016 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 olo75 zakłada, że budujesz dziurawy dom, w którym przy oknach i ścianach zewnętrznych będzie Ci ostro zimnem waliło. Ale jeżeli budujesz współczesny dom, dobrze ocieplony, ze szczelnymi oknami i do tego jeśli masz wentylację mechaniczną to zastanów się i sam sobie odpowiedz ile te "rady" są warte Ale jeśli budujesz dziurawy dom to być może rozprowadzenie takich kanałów by się sprawdziło bo kominek będzie zaciągał zimne powietrze spod okien. Tylko pamiętaj, kupuj jak najgorsze okna. Im bardziej będzie pizgało tym większa sprawność kominka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olo75 13.01.2016 22:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 (edytowane) Jest to stan surowy jeszcze mocno otwarty, bez posadzek i większości ścianek działowych, także możliwość "aranżacji" różnych instalacji istnieje jak najbardziej Czy masz na myśli kanał, który może być położony np. na posadzce parteru przy drzwiach tarasowych, jakieś 5m od kominka, ukryty w warstwie ocieplenia i doprowadzony do kominka jako powietrze wlotowe? Przepływ powietrza siłą ciągu??? Zasada jest taka że najchłodniejsze powietrze w budynku jest przy oknach i spada ono w dół po powierzchni okna. Jeżeli zrobisz zasysanie pod kominek bez instalacji powrotnej to zimne powietrze będzie wędrować wgłąb budynku stopniowo się ocieplając i podnosząc w górę nigdy nie docierając pod kominek. Będzie tak że wokół kominka będzie gorąco ale im dalej od niego będzie coraz chłodniej i ten chłód będzie odczuwalny bo będzie on docierał od strony okien. Zauważ że przy takim rozwiązaniu kominek będzie opływać powietrze cieplejsze od tego przy oknach co spowoduje większe straty ciepła w komin bo nośnik ciepła a więc powietrze będzie o wyższej temperaturze niż temperatura powietrza przy oknach. Jak zrobisz instalacje powrotną i złapiesz zimne powietrze pod oknami to nie dasz mu szansy się ocieplić powietrzem z wnętrza budynku a więc tego wokół kominka tylko będzie ono instalacją powrotną obiegać kominek odbierając więcej ciepła ze spalanego drewna w jego wnętrzu. Ja taką instalacje zrobiłbym albo rurami elastycznymi chyba fi75 lub kanałami prostokatnymi z PCV. Nie mam doświadczenia jak to działa bo u mnie już za późno żeby kuć posadzki i rozwalać glazurę ale gdybym miał obecną wiedzę i budował jeszcze raz dom to bez chwili zastanowienia zrobiłbym instalacje powrotną do każdego pomieszczenia z podejściem pod kominek do skrzynki rozdzielczej. U siebie zrobiłem taką "proteze" takiej instalacji powrotnej (bo nie miałem wiedzy którą mam teraz) a że mam jeden wlot na parterze poza salonem w którym stoi kominek i na poddaszu to musiałem wymusić obieg wentylatorem dla zwiększenia cyrkulacji. Kominek działa tak że zasysa od dołu powietrze zimne a górą wywala ogrzane. Jak położysz kanały w podłodze na parterze (w ociepleniu) i na poddaszu i doprowadzisz je do okien to złapiesz to najchłodniejsze powietrze z budynku które popłynie kanałami pod kominek. Wychłodzisz tym samym mocniej kominek odbierzesz więcej ciepła z niego, zimne powietrze nie będzie wędrować po budynku w jego głąb, wyrówna się temperatura przy kominku i przy ścianach zewnętrznych budynku oknach. Masz idee resztę jak poprowadzić kanały musisz sam rozpracować. To też nie jest łatwe ponieważ najlepiej jak projekt domu dobiera się tak żeby można było łatwo poprowadzić instalację nawiewną kominka i powrotną. Czy w tym przypadku przepływ ma być (również?) niewymuszony tzn. będzie naturalny ciąg zimnego powietrza z poddasza na parter do komory kominka? A jakieś przemyślenia/ uwagi odnośnie samego planu zabudowy oraz doboru wkładu? Mi udało się zrobić na poddasze zasysanie zimnego powietrza które 3m rurą fi 160 przechodzi przez wentylator kanałowy i dalej idzie pod kominek rozdzielając się na dwie rury 125. Wokół kominka mam płaszcz z blachy ocieplony wełną oddalony od kominka o 6cm. W tą przestrzeń po obu stronach wsunąłem i zanitowałem do tego płaszcza pionowo w górę dysze z blachy o wymiarach 6cmx10cm którymi wentylator pcha zimne powietrze złapane przy podłodze na parterze i poddaszu. Ciekawe jest to że zanim kominek osiągnie temp. 50 stopni i włączy się wentylator czuć na poddaszu w rurze zasysanie powietrza mimo że jego przepływ ogranicza śmigło wentylatora. Ciąg będzie bez problemu, choć i ja zdziwiłem się że występuje w sposób grawitacyjny. Edytowane 13 Stycznia 2016 przez olo75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olo75 13.01.2016 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 olo75 zakłada, że budujesz dziurawy dom, w którym przy oknach i ścianach zewnętrznych będzie Ci ostro zimnem waliło. Ale jeżeli budujesz współczesny dom, dobrze ocieplony, ze szczelnymi oknami i do tego jeśli masz wentylację mechaniczną to zastanów się i sam sobie odpowiedz ile te "rady" są warte Ale jeśli budujesz dziurawy dom to być może rozprowadzenie takich kanałów by się sprawdziło bo kominek będzie zaciągał zimne powietrze spod okien. Tylko pamiętaj, kupuj jak najgorsze okna. Im bardziej będzie pizgało tym większa sprawność kominka Może napisz koledze który założył wątek jak ty masz rozwiązane odbieranie ciepła z kominka? Masz grawitacyjnie nadmuch? Jak tak to przy jakich temp. na zewnątrz włączasz kocioł gazowy lub centralne na paliwo stałe? Jak masz kominek z płaszczem i kaloryfery czy podłogówkę to się nie wypowiadaj o nadmuchu bo nie masz pojęcia o użytkowaniu takiego rozwiązania bo idea nadmuchu powietrza bez powrotu a co i kaloryfery pod oknami czy podłogówka to całkiem inny model ogrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olo75 13.01.2016 22:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 (edytowane) Witam, I ostatnie pytanie (być może najważniejsze): czy moc tego wkładu do domu o powierzchni użytkowej ok 124m2 (z czego parter to salon 30m2, kuchnia 10m2, wiatrołap, spiżarnia i schody; reszta to poddasze) będzie odpowiednia (nie za duży)?. Chodzi raczej o rekreacyjne palenie (od czasu do czasu, raczej dla efektu wizualnego niż z nastawieniem na super dogrzanie domu...) Darek Co do mocy wkładu to w projekcie masz zapotrzebowanie budynku na ciepło jeżeli chodzi o CO i dobraną do tego moc kotła czy to gazowego czy na paliwo stałe. Zakładam że 7-8kW będzie u ciebie wystarczające. Podziel zapotrzebowanie na moc przez sprawność kominka i masz moc nominalną kominka która powinna wystarczyć do ogrzania całego budynku przy temp. zewnętrznej -20. Jak masz zamiar palić rekreacyjnie to instalacja bez sensu kominek za duży a najlepiej to monitor do kompa i film z palącym się ogniem. Edytowane 13 Stycznia 2016 przez olo75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 13.01.2016 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Witam. To tylko teoria - zresztą słuszna, której koszty wykonania i kłopoty oraz zachód z wykonaniem tym nie są warte samej roboty jak i oczekiwanych efektów. Skórka nie warta wyprawki. Olo ... zanim zaczniesz mnie nazywać "polaczkiem" i wypisywać że się nie znam przeczytaj resztę poniżej ... Każdy kominek konwekcyjny powoduje przemieszczanie się mas powietrza w domu. W naturalny sposób i wedle praw fizyki. czy będzie sobie zaciągał powietrze tylko spod okien, czy też z całego pomieszczenia - róznica nie będzie dostrzegalna dla użytkownika. Powietrze lecące takimi kanałami będzie wychładzać posadzkę lub, jeżeli takie kanały będą pod izoalacją posadzki - powietrze będzie nadmiernie schładzane poniżej temperatury jaka ma przy oknach wewnątrz budynku. To co opisujesz, ma sens jako system hypokaustum w kominku, pieco-kominku lub piecu w systemie zamkniętym - nie w zwykłym kominku konwekcyjnym. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olo75 13.01.2016 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Witam. To tylko teoria - zresztą słuszna, której koszty wykonania i kłopoty oraz zachód z wykonaniem tym nie są warte samej roboty jak i oczekiwanych efektów. Skórka nie warta wyprawki. Olo ... zanim zaczniesz mnie nazywać "polaczkiem" i wypisywać że się nie znam przeczytaj resztę poniżej ... Każdy kominek konwekcyjny powoduje przemieszczanie się mas powietrza w domu. W naturalny sposób i wedle praw fizyki. czy będzie sobie zaciągał powietrze tylko spod okien, czy też z całego pomieszczenia - róznica nie będzie dostrzegalna dla użytkownika. Powietrze lecące takimi kanałami będzie wychładzać posadzkę lub, jeżeli takie kanały będą pod izoalacją posadzki - powietrze będzie nadmiernie schładzane poniżej temperatury jaka ma przy oknach wewnątrz budynku. To co opisujesz, ma sens jako system hypokaustum w kominku, pieco-kominku lub piecu w systemie zamkniętym - nie w zwykłym kominku konwekcyjnym. Pozdrawiam. Napisz koledze który zaczął watek jaki ty masz kominek, czy z nadmuchem grawitacyjnie czy wymuszone? Przy jakich temp. na zewnątrz dogrzewasz się kotłem gazowym lub innym włączonym w CO? To będzie bardziej wiarygodne niż twoje doświadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 13.01.2016 23:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Witam.Mam kominek z mas szamotowych, w systemie kombinowanym - hypokaustyczno - konwekcyjnym. Chociaż jestem przeciwnikiem DGP grawitacyjnego, które z wielu względów jest gorsze od opartego na w pełni sterowalnym wentylatorze i filtrach.Gazu nie używam prawie w ogóle - jedynie jak wyjeżdżamy z rodziną na ferie i wekeendy zimowe. Albo z czystego lenistwa, jak się w kominku nikomu nie chce napalić (sporadycznie się to zdarza). Ściany mojego domu mająwspółczynnik przenikania ciepła na poziomie ... ok. 1,2 ... tak - to nie pomyłka ... co w porównaniu ze współczesnie wykonywanymi budynkami jest nie do pojęcia. Wg Twoich przekonań powinno pizgać u mnie po podłodze co najmniej syberyjskim mrozem - jakoś jednak daję radę ogrzać 90 m2 drewnem w ilości ok. 10 - 15 mp w zależności od tego jaka jest faktycznie zima.Mój kominek jest tu mało ważny ... ważniejsze jest to że rocznie wykonuję kilkanaście systemów grzewczych opartych na konwekcji jak i wymuszonej systrybucji powietrza oraz systemy hypokaustyczne. Znam się na tym i robię to od 15-tu lat, co w sumie daje grubo ponad dwieście przeróżnych, kominkowych i kominkowo-piecowych systemów grzewczych w domach o przeróżnej konstrukcji.Podobne rzeczy i w podobnych ilościach wykonuje jeszcze co najmniej czworo doradzających z własnej i nieprzymuszonej woli w tym wątku, co daje z grubsza licząc około tysiąca przeróżnej maści realizacji systemów kominkowych i piecowo-kominkowych ogrzewajacych domy na terenie całego naszego kraju. Pomimo że tutaj na FM toczymy często spory i retoryczne dyskusje, tak się składa że widujemy się i wymieniamy doświadczenia kilka razy w roku.Jednak dla Ciebie wsyscy jesteśmy tylko "polaczkami" i nic nie wiedzącymi pseudospecjalistami nie dorastającymi wiedzą i doświadczeniem do Ciebie i jednego, jedynego systemu, kóry wykonałeś u siebie w domu.No tak przynajmniej wyrażasz swoją opinię w innym wątku w tym dziale FM ...Fajnie by było gdybyś opisał na FM swój system w domu i pochwalił się nim i jego działaniem ... ale jak już zaczynasz na siłę przekonywać że nic innego doskonalszego na świecie nie istnieje a reszta Forumowiczów jest na poziomie dużo niższym niż obcasy w Twoich butach, to zaczyna to być miałkie ...Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olo75 14.01.2016 00:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 Fajnie by było gdybyś opisał na FM swój system w domu i pochwalił się nim i jego działaniem ... ale jak już zaczynasz na siłę przekonywać że nic innego doskonalszego na świecie nie istnieje a reszta Forumowiczów jest na poziomie dużo niższym niż obcasy w Twoich butach, to zaczyna to być miałkie ... Pozdrawiam. Ja mam jotula 18RTD harmony do niedawna działał grawitacyjnie a raczej nie działał bo ogrzewał tylko okolice kominka a większość ciepła szła w komin. Tak jak wcześniej pisałem wyprowadziłem rury zasysające poza salon na parterze i na poddasze doprowadziłem je do wentylatora kanałowego vents 125TT dalej podprowadzenie pod kominek między kominek i płaszcz. Dom mam powierzchni 150m2 ocieplenie to 8cm styropianu. Zużycie drewna 4,5m3 plus 90zł prąd wentylatora w sezonie grzewczym. Temp. w domu poddasze 21 parter 21. Gaz tylko kiedy wyjeżdżam. Zanim założyłem wentylator do kominka ogrzewanie kominkiem nie pozwalało w żaden sposób ogrzać domu tzn. salon gorąco im dalej od kominka tym chłodniej dlatego kocioł gazowy był używany równolegle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ciupa 14.01.2016 08:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 .... Jak masz zamiar palić rekreacyjnie to instalacja bez sensu kominek za duży a najlepiej to monitor do kompa i film z palącym się ogniem. Też jestem tego zdania, ale żona uparła się, że kominek MUSI być... Cóż począć.... Poza tym komin już stoi, także szkoda by było go od tak zabudować i nie skorzystać... Jak masz zamiar palić rekreacyjnie to instalacja bez sensu ... jak będę musiał palić (powód patrz wyżej) to warto by było jakoś to ciepło sporzytkować, dlatego myślę o jakimś (choćby podstawowym) rozprowadzeniu powietrza na poddaszu. Drugi "+" rozporowadzenia to, że więcej ciepła na poddaszu = mniej na parterze, mniejsza różnica temperatur góra- dół, mniejsze przegrzewanie dołu itd.... kominek za duży Też tak mi się wydaje, ale nie mogłem znaleść innego w podobnym stylu i zastosowaniu (prosta szyba, prostokąt "leżący" nie "stojący", DO REKUPERACJI, za rozsądne pieniędze). Może Wy macie jakieś konkretne propozycje... Pewnie mocowo dobry byłby "Jaś" od Kratki.pl, ale z tego co wiem nie nadaje się on do domów z WM... Poza tym producent podaje, że ZIBI ma dość duży zakres pracy, w szczególności ten dolny; w tym moja nadzieja ... Wiem, że efektywność będzie mniejsza itp. ale to sprawa drugorzędna. Będę tenedencyjny, ale raz jeszcze poproszę o odniesienie się do propozycji zabudowy kominka (wymiary komory vs. poprawność wentylowania wkładu), sensu i poprawności poprowadzenia grawitacyjnej DGP (np. do pomieszczeń 2.1, 2.3) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ciupa 14.01.2016 08:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 Może na początek przeczytaj to: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?244665-Instalacja-zasysaj%C4%85ca-pod-kominek&p=7033209#post7033209 Jakoś nie doszukałem się odpowiedzi na: "A jakieś przemyślenia/ uwagi odnośnie samego planu zabudowy oraz doboru wkładu?" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ciupa 14.01.2016 09:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 olo75 zakłada, że budujesz dziurawy dom, w którym przy oknach i ścianach zewnętrznych będzie Ci ostro zimnem waliło. Ale jeżeli budujesz współczesny dom, dobrze ocieplony, ze szczelnymi oknami i do tego jeśli masz wentylację mechaniczną to zastanów się i sam sobie odpowiedz ile te "rady" są warte Z założenia do ma być jak najbardziej szczelny, raczej z dobrymi oknami (Winergetic z Oknoplastu) i ociepleniem 15-18cm styro... Jeżeli rady Olo75 są wg Ciebie są nietrafione to co Ty byś konkretnie poradził ws zabudowy, rozprowadzenia powietrza i doboru wkładu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olo75 14.01.2016 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 Będę tenedencyjny, ale raz jeszcze poproszę o odniesienie się do propozycji zabudowy kominka (wymiary komory vs. poprawność wentylowania wkładu), sensu i poprawności poprowadzenia grawitacyjnej DGP (np. do pomieszczeń 2.1, 2.3) Grawitacyjne rozprowadzenie ciepła z kominka tylko z nawiewem będzie do dupy wiem to z własnego doświadczenia i użytkowania takiego rozwiązania. Prawdą jest że jak się już pali w kominku to warto tej energii nie zmarnować i wbić ją w jak największym stopniu w budynek. U mnie grawitacyjnie to się nie udawało poza najbliższą okolicą kominka i sam zobaczysz że u ciebie też to się nie uda. Co do zabudowy kominka to jak jest słaba cyrkulacja to geniusze kominkowi budują różnego rodzaju akumulacje wokół kominka tymczasem masą akumulacyjną ma być sam budynek i to w niego trzeba wbić to ciepło z kominka. Sam widzisz że nie jest sztuką napalić w kominku rozgrzać jego ale ciepło wytworzone w jak największym stopniu wbić w budynek czyli odebrać z kominka i rozprowadzić po budynku a to udaje się tylko cyrkulacją czyli najzimniejsze pod kominek a na jego miejsce gorące z kominka. Z mojej strony więcej ci nie podpowiem podałem ci wszystko co sam wiem na ten temat z własnego doświadczenia użytkując grawitacyjne rozprowadzenie i przerabiając je na wymuszone ale nie turbiną kominkową. Wiedz jedno że gdybym był na twoim miejscu i miał obecną wiedzę bez chwili zastanowienia zrobiłbym kanały powrotne pod kominek wraz z obiegiem zamkniętym do łazienki kuchni i kibelka. Niech ci da do myślenia to że zastanawiałem się jak u siebie rozkuć posadzkę bezpyłowo żeby zrobić takie kanały i jak mnie przyciśnie ciekawość i ochota to zrobię to. Nasączę wodą posadzki w miejscach ułożenia kanałów a potem na to ciekły azot żeby skruszyć beton. Cena ciekłego azotu 5,5zł/kg plus 50zł/tydzień wypożyczenie pojemnika do jego przechowywania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olo75 14.01.2016 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 Pewnie mocowo dobry byłby "Jaś" od Kratki.pl, ale z tego co wiem nie nadaje się on do domów z WM... Poza tym producent podaje, że ZIBI ma dość duży zakres pracy, w szczególności ten dolny; w tym moja nadzieja ... Przydatność kominka do budynku w zależności od wentylacji zależy od tego czy ma zamkniętą komorę spalania czy otwartą a więc czy powietrze do spalania pobiera z zewnątrz budynku czy z samego budynku. Tak jak w twoim przypadku masz dom bardzo dobrze ocieplony a więc zapotrzebowanie na ciepło jest małe problem w tym że większość kominków jak nie wszystkie o małej mocy mają otwarte komory spalania tzn powietrze do spalania pobierają z budynku. Ktoś nie wiedząc o tym kupuje wielkie gówno mimo że wcześniej zainwestował w bardzo dobre ocieplenie. Co więcej bardzo często zdarza się że jak ktoś ma okap kuchenny z wentylatorem i kominek małej mocy z otwartą komorą spalania to po zapaleniu kominka i włączeniu wentylatora w okapie nagle czuje dym w budynku i będzie czuć bo palące się drewno w kominku potrzebuje powietrza a tym czasem wentylator w okapie to powietrze zasysa z kominka odwracając ciąg w kominie. Przy szczelnych budynkach takie sytuacje są normą jak się nie ma pojęcia a sprzedawcy czy specjalistom kominkowym zależy tylko na sprzedaży towaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MD. 14.01.2016 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 Dla rekreacyjnego używania kominka (kilka razy w sezonie grzewczym) to bym się bardziej skupił, żeby jakoś wyglądał ten kominek niż żeby grzał Ja mam u siebie kominek z PW i zabudowa bez kratek ale kominek ogrzewa dom i CWU a piec gazowy stoi wyłączony. Przy rekreacyjnym paleniu moim zdaniem nie warto iść w koszty. Dla mnie jedynym sensownym rozwiązaniem to kominek z PW (ale dobrze wykonana instalacja sporo kosztuje) albo kominek z akumulacją (dobrze zrobiony i umiejscowiony może Ci zastąpić inne ogrzewanie). Ale to wszystko jest nieopłacalne przy rekreacyjnym paleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MD. 14.01.2016 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 Nie znam branży ale odnoszę wrażenie, że obecnie większość sprzedawanych kominków to kominki z doprowadzeniem powietrza zewnątrz. Nie wiem skąd lansowana teza, że ludzie są głupi i kupują kominki bez doprowadzenia (tace na pewno też są ale czy nie są w mniejszości?). A tym bardziej przy WM inny kominek nie może wchodzić w grę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ciupa 14.01.2016 13:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 Dla rekreacyjnego używania kominka (kilka razy w sezonie grzewczym) to bym się bardziej skupił, żeby jakoś wyglądał ten kominek niż żeby grzał . To też, ale jak pisałem przy okazji chciałbym wykorzystać trochę tego ciepła.... Przy rekreacyjnym paleniu moim zdaniem nie warto iść w koszty..... Ale to wszystko jest nieopłacalne przy rekreacyjnym paleniu. Dlatego myślę o prostej nie wymagającej dużego nakładu dystrybucji powietrza (w rejonie pionu komina, być może z wykorzystaniem zbędnych pionów kominów wentylacyjnych/ jakiś dodatkowy przepust itp).... PW odpada, gdyż głównym źródłem ciepła ma być piec gazowy... A budować PW jako rezerwowe źródło ciepła to się nie opłaca (prościej i taniej kupić drugi zapasowy piec gazowy)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.