Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie ogrzewanie domu klimatyzatorem od splita po kanałówkę


oszczednyGrześ

Recommended Posts

Z mideą jest pewien problem jeżeli chcemy grzać .W wersji najtańszej nie ma zaworu rozprężnego tylko kapilarę.

Zawór rozprężny jes w klasie biznes.

Kapilara jest ok jak mamy w miarę stabilne warunki pracy . NP lodówka

 

Nie wiem, ktorych wersjach piszesz i czym mają się objawiać te problemy z grzaniem? U mnie ten sezon Midea była jedynym źródłem ogrzewania (z wyjatkiem łazienki, bo jest w niej dodatkowy grzejnik nadmuchowy). Jakoś bardzo zmienne warunki za oknem jej nie przeszkadzały. Temperatura w domu stabilna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt eksploatacji zależny jest od tego ile energii potrzebuje Twój dom na ogrzanie ( i ewentualnie również dogrzanie cwu). Drugim czynnikiem jest COP oraz wybraniem optymalnej taryfy prądowej dla swoich potrzeb.

 

Koszt "frankensztajna" nie powinien przekroczyć 3 tys. złotych żeby było to ekonomicznie opłacalne. Wymagana wiedza i manualne umiejętności

 

Jak zrobili to inni znajdziesz np tu:

 

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2532726.html

 

całkowity koszt 3000 zł?:eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako dodatkowy system może być.Szczególnie gdy chcemy szybko podbić lub schłodzić temperaturę.Na dłuższą metę w moim odczuciu jest to proteza ogrzewania.Dlatego planuję zakup klimatyzatora i przerobienie go na pompę PW i wpięcie w kocioł.Mam kocioł z palnikiem na pellet.Myślę,ze mogłoby to fajnie współpracować.Praca palnika według harmonogramu i praca pompy w taniej taryfie.

Grzanie pompą powietrze - powietrze sprawdza sie bardzo dobrze jako system podstawowy.

Masz podłogowe, czy grzejniki? Jaką musisz mieć minimalną temperaturę zasilania? Bardzo często instalacje robione pod kotły węglowe nie nadają się do zasilania z PC ze względu na wymaganą zbyt wysoką temperaturę zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza opłacalność dla kieszeni to pompa powietrze -powietrze.

Najlepszy komfort to powietrze-woda, lecz mniejsza opłacalność w budowie i eksploatacji. Na PW nie uda się uzyskać takach copów jak na PP.

Pompa PP sprawdza się u mnie w domku letnim parter 40m2 i pietro 40m2, drewno 10cm wełny w scaniach Klima 3,5 kw nagrzewa cały dom błyskawicznie i jak drzwi wszystkie otwarte do ciepło rozchodzi się równomiernie. Jak drzwi zamknięte to lipa.

W mnie w domu mam na parterze 70m2 otwartej przestrzeni klimę 3,5 kw ( za duża). Grzeje ok lecz szumi. Na pietrze 4 pomieszczenia i ogrzać to klima trudno przy zamkniętych drzwiach.

Mam też przeróbkę klimy na pc tzw "frankensztajna". Aktualnie mam 11 kw toshibę - grzeje do -20. Już dokonałem 3 przeróbek - wszystkie sprawują się doskonale. Koszt całkowty około 3-4 tys. - w zależność od tego jaka kimę się dorwie ( ja działałem na używkach).

Taki frankensztajn nagrzeje tez tanio wodę ( w lecie około 30-40 zł na miesiąc na 4 osoby). Ja mam grzejniki i sprawdza się bardzo dobrze.

Podsumowując pompa PP tanio komfort dla wielu akceptowany, pompa PW komfort +++ a jak jest podłogówka to już bajka.

W planach reku samoróbka - robi się (koszt około 4 tys - całość) i wpięcie w to splita do dogrzewania lub chłodzenia całej chaty. Da się wpiąć pomimo ze są rożne przepływy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza opłacalność dla kieszeni to pompa powietrze -powietrze.

Najlepszy komfort to powietrze-woda, lecz mniejsza opłacalność w budowie i eksploatacji. Na PW nie uda się uzyskać takach copów jak na PP.

Pompa PP sprawdza się u mnie w domku letnim parter 40m2 i pietro 40m2, drewno 10cm wełny w scaniach Klima 3,5 kw nagrzewa cały dom błyskawicznie i jak drzwi wszystkie otwarte do ciepło rozchodzi się równomiernie. Jak drzwi zamknięte to lipa.

W mnie w domu mam na parterze 70m2 otwartej przestrzeni klimę 3,5 kw ( za duża). Grzeje ok lecz szumi. Na pietrze 4 pomieszczenia i ogrzać to klima trudno przy zamkniętych drzwiach.

Mam też przeróbkę klimy na pc tzw "frankensztajna". Aktualnie mam 11 kw toshibę - grzeje do -20. Już dokonałem 3 przeróbek - wszystkie sprawują się doskonale. Koszt całkowty około 3-4 tys. - w zależność od tego jaka kimę się dorwie ( ja działałem na używkach).

Taki frankensztajn nagrzeje tez tanio wodę ( w lecie około 30-40 zł na miesiąc na 4 osoby). Ja mam grzejniki i sprawdza się bardzo dobrze.

Podsumowując pompa PP tanio komfort dla wielu akceptowany, pompa PW komfort +++ a jak jest podłogówka to już bajka.

W planach reku samoróbka - robi się (koszt około 4 tys - całość) i wpięcie w to splita do dogrzewania lub chłodzenia całej chaty. Da się wpiąć pomimo ze są rożne przepływy :)

 

OK brzmi to jakoś w miarę ale gdzie tu palnik na pelet no to to jest już średniowiecze jak wszystkie piece na czarne złoto itp. Nie mam nic przeciwko róznym kombinacjom PC ale bez pieców stałopalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w piwnicy piec smok na wszystko w razie w. Od dwóch lat nie używany.

Zapomniałem w pc bardzo dobrze współpracuje fotowoltaika.

 

No to wiele wyjaśnia. Natomist możesz jakoś konkretniej uzasadnić tę rewelacyjnośc fotowoltoiki bo mnie wyszła jako niopłacalna a zużywam prądu znacznie wiecej niż pc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mapnele 9,6 kw. Aktualny koszt 34 tys zł minus odliczenie podatkowe przy 19% daje 6.460 to koszy wyniesie ok 27 tys. Taka instalacja do koło 9-10 tys kw na rok. Po odliczeni kosztów przechowania przez ZE pozostaje około 8 tys kw na rok.

Mój dom 15 letni ( na ścianach 12 cm styro) do grzania 185 m2 plus cwu 4 osoby plus bytowe pochłonął w ostatnie 2 tata około 8,5 tys kw. Przed fotowoltaiką płaciłem za prąd około 4,5 tys na rok za wsio. teraz po założeniu FV bedzie zero. Mi wychodzi koszt zwrotu około 6-7 lat. Według mnie to jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mapnele 9,6 kw. Aktualny koszt 34 tys zł minus odliczenie podatkowe przy 19% daje 6.460 to koszy wyniesie ok 27 tys. Taka instalacja do koło 9-10 tys kw na rok. Po odliczeni kosztów przechowania przez ZE pozostaje około 8 tys kw na rok.

Mój dom 15 letni ( na ścianach 12 cm styro) do grzania 185 m2 plus cwu 4 osoby plus bytowe pochłonął w ostatnie 2 tata około 8,5 tys kw. Przed fotowoltaiką płaciłem za prąd około 4,5 tys na rok za wsio. teraz po założeniu FV bedzie zero. Mi wychodzi koszt zwrotu około 6-7 lat. Według mnie to jest ok.

Tego nie rozumiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie od PV odstraszyło:

-podziórawienie dachu;

-brak zasad/informacji na temat rozliczenia prądu oddawanego

- prawie zerowa produkcja prądu w sezonie grzewczym oraz w nocy kiedy mam największe zapotzrebowanie

- koszt cuw 12 zł/ msc w lecie dzięki pc powietrznej ( w lecie płacę za prad około 70 zł a ile bym miał nadprodukcji)

-konieczność rezygnacji z taryfy g-12w , wzrost kosztów zużycia prądu.

- niebezpieczeństwo pożaru i mozliwośc zapłonu paneli w przypadku uderzenia np kamienia niesionego przez wrone itp

-konieczność ubezpiecznia instalacji w przypadku korzystania z dotacji UE OZE koszt 1000 zł/rok

 

 

Reasumując 16 lat temu pc kosztowała od 70 tys w górę a obecnie ??

 

założę PV ale za 5 lat za 1/5 ceny i na pewno nie schrzanię sobie dachu tylko zrobię na stelarzu na działce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie od PV odstraszyło:

-podziórawienie dachu; - jak masz blachę to i tak podziurawiona przez wkręty

-brak zasad/informacji na temat rozliczenia prądu oddawanego - informacje są jasne - czego nie wiesz odbierasz 80 lub 70%nadprodukcji w lecie

- prawie zerowa produkcja prądu w sezonie grzewczym oraz w nocy kiedy mam największe zapotzrebowanie - wtedy odbierzesz nadprodukcję z dnia lub lata

- koszt cuw 12 zł/ msc w lecie dzięki pc powietrznej ( w lecie płacę za prad około 70 zł a ile bym miał nadprodukcji) - nadprodukcja na zimę na ogrzewanie

-konieczność rezygnacji z taryfy g-12w , wzrost kosztów zużycia prądu. - nie musisz rezygnować z g-12w

- niebezpieczeństwo pożaru i mozliwośc zapłonu paneli w przypadku uderzenia np kamienia niesionego przez wrone itp - to ciekawe :)

-konieczność ubezpiecznia instalacji w przypadku korzystania z dotacji UE OZE koszt 1000 zł/rok - ja pisałem o odpisie podatkowym - nie potrzebne ubezpieczenie

 

 

 

Reasumując 16 lat temu pc kosztowała od 70 tys w górę a obecnie ??

 

założę PV ale za 5 lat za 1/5 ceny i na pewno nie schrzanię sobie dachu tylko zrobię na stelarzu na działce

 

Kazdy ma swoja ekonomie i swoje racje - mi moja pasi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadprodukcja w lecie idzie do sieci a w zimie odbieram ze starta 20% czyli odbieram 80% nadwyżki.

 

sprzedajesz w lecie 20% taniej a zimą kupujesz po normalnej cenie tylko w moim przypadku taryfa g11 jest skrajnie niekorzystna do g12w bo zużywam 70% prądu w II strefie. Ja robiłem symulację dla instalacji 3 kw i 5 kw i to sie nie spinało finansowo ty masz prawie 10 kw i to ma sens.

 

Jednak bardziej do ogrzewania elektrycznego niż do PC, Pc inwestycyjnie nie ma racji bytu nawet w małych dobrze ocieplonych domach jak mój lub w duzych pasywnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy ma swoja ekonomie i swoje racje - mi moja pasi.

 

Sorry ale to są w większości żadne argumenty. Mówiąc kolokwialnie z dupy.

 

W moim przypadku warunkiem obowiązkowym jest ubezpiecznie aby otzrymac 80% dofiannsowania.

 

Pierwszo słyszę o Odbieraniu prądu letniego w zimie :confused: może podasz podstawę prawna ???

 

Rezygnacja z taryfy g12 w moim przypadku była koniecznością dodatkowym ograniczeniem był brak możliwości wyboru dostawcy prądu.

 

 

Mam pytanie ile lat już uzywasz te PV????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda to nie ten dział ale masz:

Zasady rozliczeń określa Art. 4 pkt. 1 Ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy o odnawialnych źródłach energii:

„Sprzedawca dokonuje rozliczenia ilości energii elektrycznej

wprowadzonej przez prosumenta do sieci elektroenergetycznej

wobec ilości energii elektrycznej pobranej z tej sieci w stosunku

ilościowym 1 do 0,7 z wyjątkiem mikroinstalacji o łącznej mocy

zainstalowanej elektrycznej nie większej niż 10 kW, dla których

ten stosunek ilościowy wynosi 1 do 0,8”.

Zapis ten oznacza, że jeśli instalacja ma moc do 10 kW,

to prosument może odebrać bezpłatnie 80% wprowadzonej do

sieci ilości energii, a jeśli moc instalacji zawiera się w przedziale

10-40 kW, prosument może odebrać 70% energii wprowadzonej

do sieci.

 

Instalacja moja: http://www.solarmanpv.com/portal/Terminal/TerminalMain.aspx?come=Public&pid=72302

W tym roku wyprodukowała już 3200 kw.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda to nie ten dział ale masz:

Zasady rozliczeń określa Art. 4 pkt. 1 Ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy o odnawialnych źródłach energii:

„Sprzedawca dokonuje rozliczenia ilości energii elektrycznej

wprowadzonej przez prosumenta do sieci elektroenergetycznej

wobec ilości energii elektrycznej pobranej z tej sieci w stosunku

ilościowym 1 do 0,7 z wyjątkiem mikroinstalacji o łącznej mocy

zainstalowanej elektrycznej nie większej niż 10 kW, dla których

ten stosunek ilościowy wynosi 1 do 0,8”.

Zapis ten oznacza, że jeśli instalacja ma moc do 10 kW,

to prosument może odebrać bezpłatnie 80% wprowadzonej do

sieci ilości energii, a jeśli moc instalacji zawiera się w przedziale

10-40 kW, prosument może odebrać 70% energii wprowadzonej

do sieci.

 

Instalacja moja: http://www.solarmanpv.com/portal/Terminal/TerminalMain.aspx?come=Public&pid=72302

W tym roku wyprodukowała już 3200 kw.

 

Dziękuję to jest konkret. A powiedz jak to jest na fakturze uwidocznione czy liościowo w kwh? czy również wartościowo ? Ile lat już masz PV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam OP,grzejniki i klimatyzator.Najbardziej jestem zadowolony z OP.Nic nie szumi,nie bulgocze jak np.czasem w grzejnikach.

 

No to jeśli temperatura zasilania 30-parę stopni wystarczy to może i warto będzie zrobić PC p-w.

Co do szumu. Jeśli włączasz takie ogrzewanie raz na jakiś czas, to może i rzeczywiście jest denerwujące, natomiast gdy pracuje ciągle to człowiek się do tego tak przyzwyczaja, że kompletnie tego nie słyszy (tzn pewnie słyszy, lecz nie zwraca uwagi). To tak jak z mieszkaniem przy ulicy, gdzie jeżdżą auta, czy przy torach kolejowych itd. Jeśli mieszkasz z dala od tego i pójdziesz do kogoś, kto mieszka w pobliżu uczęszczanej drogi lub torów, to pierwsze zastanawiasz się jak ktoś może mieszkać w takim miejscu, jak spać itd. Mieszkaniec stwierdzi, że nie zwraca na to kompletnie uwagi i w niczym mu to nie przeszkadza. Jest to kwestia przyzwyczajenia i ignorowania pewnych dźwięków. Moim zdaniem szum wentylatora "klimy" jest nawet uspokajający ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mapnele 9,6 kw. Aktualny koszt 34 tys zł minus odliczenie podatkowe przy 19% daje 6.460 to koszy wyniesie ok 27 tys. Taka instalacja do koło 9-10 tys kw na rok. Po odliczeni kosztów przechowania przez ZE pozostaje około 8 tys kw na rok.

Mój dom 15 letni ( na ścianach 12 cm styro) do grzania 185 m2 plus cwu 4 osoby plus bytowe pochłonął w ostatnie 2 tata około 8,5 tys kw. Przed fotowoltaiką płaciłem za prąd około 4,5 tys na rok za wsio. teraz po założeniu FV bedzie zero. Mi wychodzi koszt zwrotu około 6-7 lat. Według mnie to jest ok.

Ten czas zwrotu, to taki mocno naciągany. Liczony w taryfie G11 ze 100% pokryciem zapotrzebowania. W taryfie G13 (w moim przypadku) średnia cena prądu zużytego to coś 0,34 zł/kWh. Jeśli taka instalacja na rok da 8 tyś kWh x 0,34 = 2720 zł - opłaty stałe coś koło 180 zł czyli 2540 zł/ rok to w najlepszym wypadku ponad 10 lat, a jeśli przekroczymy produkcję prądu, to zamiast płacić w taryfie G13 w średniej tygodniowej cenie 0,38 zł płacimy po 0,56 zł/kWh.

Dlatego też aby to "dobrze" wyglądało wszystkie tabelki porównawcze są liczone wg taryfy G11

PS

Cena twojej instalacji jest dość niska. Jak czytam, to większość podaje 4 - 4,5 tyś zł/kWp czyli 38 - 43 tyś zł, a wtedy czas zwrotu mocno rośnie.

Edytowane przez tomno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czas zwrotu, to taki mocno naciągany. Liczony w taryfie G11 ze 100% pokryciem zapotrzebowania. W taryfie G13 (w moim przypadku) średnia cena prądu zużytego to coś 0,34 zł/kWh. Jeśli taka instalacja na rok da 8 tyś kWh x 0,34 = 2720 zł - opłaty stałe coś koło 180 zł czyli 2540 zł/ rok to w najlepszym wypadku ponad 10 lat, a jeśli przekroczymy produkcję prądu, to zamiast płacić w taryfie G13 w średniej tygodniowej cenie 0,38 zł płacimy po 0,56 zł/kWh.

Dlatego też aby to "dobrze" wyglądało wszystkie tabelki porównawcze są liczone wg taryfy G11

PS

Cena twojej instalacji jest dość niska. Jak czytam, to większość podaje 4 - 4,5 tyś zł/kWp czyli 38 - 43 tyś zł, a wtedy czas zwrotu mocno rośnie.

 

Ja robiłem symulację instalację 3 kw lub 5 kw to się wogule nie spinało bo musiałbym dokupic duzo pradu drożej niż mi wychodziło niz obecnie płacę,i dlatego wychodziło 20-25 lat to juz pewno nie będę żył a te piniądze muszę wydac teraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...