KUBAS777 10.11.2019 01:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2019 Miałbym pytanie dla osób które korzystają z ogrzewania klimatyzacją jaka jest rzeczywista wydajność i przelicznik mocy na m2? Sprawa wygląda tak że do ogrzania mam dom niecałe 200m2. Planowałem jednostkę typu multi split (stary termo modernizowany dom, bez możliwości kanałówki). Myślałem o zamontowaniu dwóch jednostek wewnętrznych na parterze i jednej na pietrze w korytarzach z których wchodzi się do poszczególnych pokoi. Dom aktualnie ogrzewany jest ekogroszkiem. Z racji montażu instalacji fotowoltaicznej aktualnie myślę nad przejściem na ogrzewanie elektryczne. Pompa ciepła wraz z osprzętem jest zbyt droga a do tego nie daje mi chłodzenia latem, a ogrzewanie typowo elektryczne niska sprawność. Czy mój pomysł ogrzewania takiego domu ma szanse realizacji? Od razu mówię ze zakładam dogrzewanie ekogroszkiem w porach typowo zimowych (mocno ujemne temperatury). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 10.11.2019 01:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2019 Miałbym pytanie dla osób które korzystają z ogrzewania klimatyzacją jaka jest rzeczywista wydajność i przelicznik mocy na m2? Dzielisz moc w zadanej temperaturze (nie znamionową) przez powierzchnię jaką ma ogrzać. Czy mój pomysł ogrzewania takiego domu ma szanse realizacji? To Twoja decyzja i Twoje pieniądze - nikt inny nie odpowie na to pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 10.11.2019 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2019 Miałbym pytanie dla osób które korzystają z ogrzewania klimatyzacją jaka jest rzeczywista wydajność i przelicznik mocy na m2? Sprawa wygląda tak że do ogrzania mam dom niecałe 200m2. Planowałem jednostkę typu multi split (stary termo modernizowany dom, bez możliwości kanałówki). Myślałem o zamontowaniu dwóch jednostek wewnętrznych na parterze i jednej na pietrze w korytarzach z których wchodzi się do poszczególnych pokoi. Dom aktualnie ogrzewany jest ekogroszkiem. Z racji montażu instalacji fotowoltaicznej aktualnie myślę nad przejściem na ogrzewanie elektryczne. Pompa ciepła wraz z osprzętem jest zbyt droga a do tego nie daje mi chłodzenia latem, a ogrzewanie typowo elektryczne niska sprawność. Czy mój pomysł ogrzewania takiego domu ma szanse realizacji? Od razu mówię ze zakładam dogrzewanie ekogroszkiem w porach typowo zimowych (mocno ujemne temperatury). Super a czy taka inwestycja w kocioł stałopalny zwróci się w 3 lata bo za tyle będzie prawdopodobnie zakaz palenia syfem. ostatnio Poznań wprowadził bez pitolenia z dnia na dzień. Może od razu zbuduj dom nowoczesny i nietrujący innych zamiast stawać kurną chate? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KUBAS777 10.11.2019 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2019 (edytowane) Super a czy taka inwestycja w kocioł stałopalny zwróci się w 3 lata bo za tyle będzie prawdopodobnie zakaz palenia syfem. ostatnio Poznań wprowadził bez pitolenia z dnia na dzień. Może od razu zbuduj dom nowoczesny i nietrujący innych zamiast stawać kurną chate? Ale ja tego domu nie buduje. To jest stary dom po termomodernizacji ogrzewany ekogroszkiem z podajnika. Teraz z racji montazu instalacji fotowoltaicznej i nadwyżki prądu planuje w większości przejść na ogrzewanie elektryczne. Ale z tego co czytam i kombinuje to ogrzewanie grzałkami istniejącej instalacji wodnej ma słabą sprawność (1:1), typowa pompa ciepła wraz z osprzętem to ok 35 tys i nie daje komfortu chłodzenia latem (instalacja CO tylko na grzejnikach). Stad pomysł multi splita bo daje on komfort chłodzenia latem i grzania w zimie, a i finansowo wydaje się kosztować połowę ceny pompy. Kocioł na ekogroszek i tak by został w przypadku dużych mrozów gdy klima by nie dawała rady. Pytanie tylko ile realnie jest mi wstanie ogrzać taki multi split np GREE o mocy 13,5kW na grzaniu i chłodzeniu i czy 3 jednostki wewnętrzne (np 2x 5kW i 3kW) wystarczą na taką powierzchnie. Zdaje sobie sprawę z tego że drzwi do pokoi muszą być otwarte aby ciepłe powietrze się rozchodziło. Edytowane 10 Listopada 2019 przez KUBAS777 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 10.11.2019 15:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2019 j aktualnie myślę nad przejściem na ogrzewanie elektryczne. Pompa ciepła wraz z osprzętem jest zbyt droga a do tego nie daje mi chłodzenia latem, a ogrzewanie typowo elektryczne niska sprawność. Czy mój pomysł ogrzewania takiego domu ma szanse realizacji? Od razu mówię ze zakładam dogrzewanie ekogroszkiem w porach typowo zimowych (mocno ujemne temperatury). Jeśli zamierzasz przejść na ogrzewanie multisplitem, to tak na prawdę nie jest to ogrzewanie elektryczne, tylko pompą ciepła. Na 200 m2 pompa ciepła o mocy ponad 10 kW jest wystarczająco duża, zwłaszcza, że w mrozy masz zamiar dogrzewać kopciuchem. Nie wydaje mi się by był problem z ogrzaniem domu przy pomocy PC PP, ale problemem może być z zapewnienie pełnego komfortu cieplnego w "niektórych kątach". Te kąty możesz dogrzewać elektrycznie, farelką (farelkami), lub olejakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 10.11.2019 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2019 Jeśli zamierzasz przejść na ogrzewanie multisplitem, to tak na prawdę nie jest to ogrzewanie elektryczne, tylko pompą ciepła. Na 200 m2 pompa ciepła o mocy ponad 10 kW jest wystarczająco duża, zwłaszcza, że w mrozy masz zamiar dogrzewać kopciuchem. Nie wydaje mi się by był problem z ogrzaniem domu przy pomocy PC PP, ale problemem może być z zapewnienie pełnego komfortu cieplnego w "niektórych kątach". Te kąty możesz dogrzewać elektrycznie, farelką (farelkami), lub olejakiem. Olejak jest mało wydajny i kiepsko sterowalny i wygląda jak wyglada, farelki odradzam bo po zatrzymaniu silnika może być problem tańsze sa elektryczne konwektory z wymiennikiem niskotemperaturowym nie śmierdzące palonym kurzem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iros91 10.11.2019 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2019 Jak wygląda sytuacja ze sterowaniem ogrzewania w klimatyzacji kanałowej dla poszczególnych pomieszczeń? Np. czy mogę mieć w sypialni inna temperature niż w pokoju dziennym ? Korzystając z jednej kanałówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rec 10.11.2019 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2019 Najtaniej i najprościej przez zmianę wydajności nawiewu w danym pomieszczeniu np. https://klimaone.com/produkt/przepustnica-tlumiaca-harmann-moro-125/ lub bardziej zaawansowanymi przepustnicami z napędem sterowanymi temperaturowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iros91 11.11.2019 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2019 Najtaniej i najprościej przez zmianę wydajności nawiewu w danym pomieszczeniu np. https://klimaone.com/produkt/przepustnica-tlumiaca-harmann-moro-125/ lub bardziej zaawansowanymi przepustnicami z napędem sterowanymi temperaturowo. A jak u Ciebie sprawdza się kanałowe ogrzewanie w domu szkieletowym? Gdzie są kratki nawiewu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rec 11.11.2019 13:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2019 Trudno mi obiektywnie napisać o tym ogrzewaniu bo sam takie sobie wymyśliłem ale odpowiem tak: jest bardzo komfortowe z tego powodu, że stanowi połączenie ogrzewania, chłodzenia, wentylacji z rekuperacją w jednym systemie co znacznie zmniejsza koszty inwestycyjne i wygodę użytkowania ale jest przeznaczone dla świadomych użytkowników, zwłaszcza domów szkieletowych pozbawionych możliwości akumulacji. Mity o szumach, szmerach, chałasie w instalacji, czy dyskomforcie cieplnym występują w źle zaprojektowanych lub źle wykonanych instalacjach. Kratki nawiewne 30x10 cm i zbiorowe wywiewne 30x30 cm tradycyjnie w suficie blisko okien balkonowych.Poniżej wykres zużycia energii za dwa lata w tym pierwszy grzewczy sezon bez zysków bytowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iros91 12.11.2019 15:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2019 Dzięki za odpowiedź. Całkiem rozsądnie to wygląda. Pamiętasz jaki koszt był Twojej PC ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nie ma końca 13.11.2019 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 Mam pytanie, czy ktoś ma doświadczenie i sprawdzone metody jak wymusić by klima pracowała z większą mocą gdy temp na zewnątrz spada? Chodzi mi o to, że jak na klimie mam ustawione +22C na "auto" to w salonie też mam +22C a w reszcie chaty +21C i tak to działa bardzo stabilnie w temperaturach dodatnich na zewn. Gdy temperatura na zew. spada do ok. 0C, w salonie robi się 21,3C i odpowiednio chłodniej w pozostałych pomieszczeniach, klima pobiera ok 500W (moc znamionowa 1,6kW) a powinna więcej by dogrzać całość. Ja rozumiem klimę, pomierzyłem pirometrem temp. pod sufitem przy czerpni było 22,5C, czyli algorytm klimy stwierdza, że za zimno nie jest i nie musi się wysilać. Czy może ktoś już przerabiał temat i ma sprawdzone rozwiązania? Mi nasuwają się pomysły:1. klima przy oknie, więc rozszczelnić klamką okno, by chłodne powietrze nawiewane do pomieszczenia zaciągała klima, teoretycznie nawet jakiś dyfuzor można sprawić, by to chłodne powietrze ukierunkować bardziej na czerpnię klimy (nie mam rekuperacji)2. rura fi 100/kanał umocowana/y w pionie na ścianie tuż obok klimy, dolny koniec ok 20cm na podłogą, górny koniec zakończony kolankiem przy czerpni klimy. Chodzi o to by klima zaciągała też chłodniejsze powietrze z poziomu podłogi. Rura nie byłaby widoczna, bo byłaby w miejscu, gdzie zwisają z boku okna zasłony. Wiem trochę masakra się robi, w salonie umieszczać nowoczesne "rzeźby". I dostrzegam dlaczego kanałówka jest lepsza.Jak to mówią, ten i przyszły rok rząd dofinansowuje PV, a za dwa lata zabierają się na dofinasowanie na wymianę kopciuchów, czyli przyjdzie PC PW i po problemie, ale potrzeba pomysłu by przetrwać te nie całe dwa lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 13.11.2019 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 Jak ustawisz wentyl na max a nie auto to lepiej rozdmuch po chałupie a jak się robi zimniej to podbij na 23 później 24. Wentyla mam cały czas na max a jak się robi chłodniej to na trochę podbijam na 24 (jeszce prawdizych mrozów nie przeżyłem a ni mniejszych długo trwałych) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nie ma końca 13.11.2019 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 U siebie nie wyobrażam pracy klimy z wentylacją na max. Jest po prostu głośno. Może inne klimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nie ma końca 13.11.2019 17:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 ... pisząc w komóce samo się wysłało.Może inne klimy są bardziej wyciszone. Przy wyłączonych urządzeniach generujących hałas mam w domu 18dB, w uszach z ciszy szumi. Sprawdzane decybelomierzem z komórki. Metr od pracującej klimy:- na AUTO - 36dB- na I biegu - 33dB- na II biegu - 38dB- na III - biegu - 42dB - i przestaje być komfortowo- na IV biegu - 50dB - to już hardcore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 15.11.2019 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2019 na wprost dmuchawy czy pod klimatyzatorem? też musze sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nie ma końca 15.11.2019 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2019 Na wprost dmuchawy nie da się sprawdzić dB, bo występuje efekt gwizdu przez obudowę do mikrofonu i wskazania dB są abstrakcyjne. Stałem 1m od klimy i smartfona miałem na wysokości ugiętych łokci. Odnośnie dostarczenia do czerpni klimy trochę chłodniejszego powietrza, by wymusić na niej zwiększenie mocy, to sprawdzę takie coś: wentylator ustawię na parapecie okna i skieruję go do góry, tak by chłodniejsze powietrze przy oknie, między firankami i oknem/ścianą było kierowane w kierunku czerpni klimy. Tylko nie mam wentylatora i od kogoś pożyczyć trzeba będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barliniak 15.11.2019 13:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2019 Ja tam jestem mega zaskoczony ciszą z Rotenso na najniższym biegu.Miałem porównanie do Mitsu w biurze które było ciut głośniejsze w moim subiektywnym odczuciu .Tymi decybelami to bym się zbytnio nie sugerował bo to zależy w jakim przedziale Hz jest generowany dźwięk.Więc urządzenie które generuje więcej decybeli na urządzeniu pomiarowym może być odbierane przez słuch ludzki jako cichsze i mniej dolegliwe jak urządzenie z mniejszą ilością decybeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iros91 15.11.2019 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2019 Takie pytanie, klimatyzacja kanałowa w domu szkieletowym. Parter i poddasze po 50 M2. Czy warto zrobić na każdą kondygnacje osobną jednostkę zewnętrzną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rec 15.11.2019 22:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2019 Iros91 napisał: Czy warto zrobić na każdą kondygnacje osobną jednostkę zewnętrzną? A po co osobną jak przy prawidłowym, normalnym ociepleniu szkieletu wystarczy na obie kondygnacje kanałówka o mocy cieplnej 7 kW chyba, że masz za dużo pieniędzy do wydania to wydaj je na rekuperację ewentualnie na dodatkowe ocieplenie i dobrą paroizolację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.