kulibob 03.06.2020 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2020 Teraz na parter wziołbym właśnie mide smart lub extrem 2,6/2,9 kW a jak zakładałbym na piętro jako chłodzenie i wsparcie ogrzewania w mrozy to właśnie kaisaia. Taktuje na czujniku w klimie a nie na czujniku w pilocie i to jak jest ciepło na zewnątrzz tzn powyżej 8-10*. Zresztą trudno teraz grzać aby sprawdzić to w ciepłych warunkach..Teraz trzzeba trochę chłodu zakumulować na lato ale poniej 22 niechce zejść pomimo tego że sporo słońca okap już łapie w rekuperatorze wymiennim pominięty a GWC ustawione że się załącza jak na zewnątrz jest ponad 20* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oriong 03.06.2020 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2020 Kolejna zmiana, mam nadzieję że ostatnia. Na forum często się przewija że odległość między jednostką wewnętrzną a zewnętrzną powinna być przynajmniej 3m. Czy jest różnica jak będzie przesunięcie na ścianie między nimi (rynienka była by w środku na ścianie), czy zastosować pętlę za jednostką zewnętrzną? - w tym przypadku jednostka zewnętrzna była by blisko wewnętrznej (przelot przez ścianę). Chodzi mi o straty ciepła itp. Zamówione Midea Mission Xtreme - w przyszłym tygodniu mają instalować. Ponawiam pytanie co robić z tymi 3m, w środku w rynience czy na zewnątrz w pętli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 03.06.2020 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2020 Zamówione Midea Mission Xtreme - w przyszłym tygodniu mają instalować. Ponawiam pytanie co robić z tymi 3m, w środku w rynience czy na zewnątrz w pętli? ja mam na zewnątrz w rynience , jak to ma być w pętli ????. Ile ta extrema kosztuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 03.06.2020 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2020 Zastanawiam się nad kofortową temperaturą bo dziś podniosłem temp na splicie do 21 co w praktyce było 22-23 i kurde jakoś mi za ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oriong 04.06.2020 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 ja mam na zewnątrz w rynience , jak to ma być w pętli ????. Ile ta extrema kosztuje? Mission Xtreme KMB-E09N8-A1 3790 zł KMB-E12N8-A1 3909 zł z VAT i montażem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 04.06.2020 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 Ale o tych kielichach już było dawno gadane że czynnik ucieka ale latami a nie tygodniami czy dniami , on potrafi 5 lat powoli schodzić dlatego dodatkowo daje się klej i spokój raz na zawsze ale to też furtka dla instalatorów aby tego kleju nie dawać bo go trzeba kiedyś będzie wezwać no bo przecież słabo grzeje czy tam schładza . To mit. Prawidłowo wykonany kielich nie ma prawa być nieszczelny. Minimalny ubytek czynnika jest faktem - ale to jest związane z przenikaniem przez materiały. Bardziej skupił bym się na materiałach (miedź) której używa instalator - by były to produkty markowe, a nie to co mieli najtaniej w lokalnej hurtowni. Ogólnie jakość miedzi na rynku bardzo spadła i większość nieszczelności z jakimi się borykają firmy wynika z kiepskiej jakości stopów miedzi. Ja mam jedną z pierwszych jednostek inwerterowych rewersyjnych na r407 - pracuje bezawaryjnie już 15 lat Skoro mam tester szczelności, który wykrywa ubytek już 5 GRAMÓW na ROK, to powiedz mi o jakiej nieszczelności mówisz? taki tester jest obowiązkowym narzędziem każdej firmy działającej w branży chłodniczej Z testerem to różnie jest. Zwłaszcza jak się go używa na zewnątrz (w otwartej przestrzeni) Sporo nieszczelności to również "mikro nieszczelności" które potrafią się ujawniać wyłącznie gdy jednostka pracuje przy swoich maksymalnych parametrach obciążenia. Żadna próba azotowa na zimno nie wykryje takich nieszczelności. Ja tu widzę sens bo kiedyś zajmowałem się klejami i uszczelniaczami - zresztą poczytaj tu: https://www.otech.pl/ciemna-strona-branzy-klimatyzacji/ Jaki klej byś polecił, może być ten który sprzedawałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 04.06.2020 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 Mission Xtreme KMB-E09N8-A1 3790 zł KMB-E12N8-A1 3909 zł z VAT i montażem U mnie wyszło za kaisaia najmniejszego 2,9 kw 2780 zł. No jest różnica zasadnicza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 06.06.2020 02:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2020 (edytowane) U mnie wyszło za kaisaia najmniejszego 2,9 kw 2780 zł. No jest różnica zasadnicza Smart wyjdzie trochę taniej od extrema ale fakt 1000 drożej to dużo . Zaczełem zabawy z chwilowym chłodzeniem fajnie pobiera minimum widziane w okolicy 130W i wyczuwalnie wtedy chłodzi. Za tydzień ma być gorąco Po 26* to zzobaczymy. Ciągle rozważam drugą klima na piętro. Ale ciągle jest korona wirus i nie zabardzo kogoś ma zamiar wpuszczać a kryzysu zbytnio nie widać aby firmy prosiły się o robotę. Na piętrze będę miał trochę bardziej skomplikowany montaż przewiert przez dwie ściany i ryry ok 5-7m czyli prawdopodobnie dobicie czynnika ok 25g. Dobrze byłoby wynegocjować za to standardową cene. Edytowane 6 Czerwca 2020 przez kulibob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dpo 06.06.2020 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2020 ...... Nabywcy przysługuje prawo do gwarancji lub rękojmi i z tego skorzystam w razie czego to znaczy odstąpię od umowy w okresie 24 miesięcy od daty zakupu i zwrócę sprzęt a sprzedawca zwróci mi równowartość usługi z tytułu niezgodności przedmiotu z umową i to jest korzystniejsza opcja niż bawienie się w gwarancje. Możesz mi przybliżyć temat, albo zapodać linka bym się douczył ? Pewnie źle zrozumiałem, bo nie wydaje mi się możliwym zwrócenie popsutej klimy z roszczeniem niezgodnosci osiągów czy przedmiotu z umową, bo powiedzą Ci, że niezgodne z umową to było nie serwisowanie........... Aczkolwiek zainteresowała mnie ta opcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 06.06.2020 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2020 Możesz mi przybliżyć temat, albo zapodać linka bym się douczył ? Pewnie źle zrozumiałem, bo nie wydaje mi się możliwym zwrócenie popsutej klimy z roszczeniem niezgodnosci osiągów czy przedmiotu z umową, bo powiedzą Ci, że niezgodne z umową to było nie serwisowanie........... Aczkolwiek zainteresowała mnie ta opcja https://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/gwaranacja/231400,Gwarancja-a-uprawnienia-z-tytulu-niezgodnosci-towaru-z-umowa.html Jeżeli konsument stwierdzi, że kupiona przez niego rzecz jest niezgodna z umową, to zgodnie z art. 8 ustawy o sprzedaży konsumenckiej przysługują mu cztery uprawnienia. Ustawa jednak wprowadza sekwencyjność realizacji uprawnień kupującego i dzieli je na dwie grupy roszczeń, które mogą być realizowane wyłącznie w odpowiedniej kolejności, co w pewnym stopniu ogranicza swobodę konsumenta w wyborze przysługujących mu uprawnień. Zobacz również: Gwarancja a uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową Kupujący, w pierwszej kolejności, może żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną: naprawę, albo wymianę na towar nowy. Wybór jednego z dwóch, wyżej wymienionych, uprawnień należy do konsumenta, gdyż to kupujący, a nie sprzedawca, wybiera konkretne roszczenie, tj. żądanie naprawy lub wymiany. Roszczenie kupującego powinno być zaspokojone niezwłocznie po złożeniu reklamacji. Jednak sprzedawca powinien w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji ustosunkować się do żądania kupującego, tzn. uznać reklamację za zasadną, albo ją odrzucić, ewentualnie może uznać roszczenie tylko częściowo za uzasadnione. Jednakże, jeśli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie wymiany (naprawy), nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał roszczenie za uzasadnione. Oznacza to, że po tym terminie kupujący będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. Jeżeli nie można zrealizować uprawnień z pierwszej grupy, kupujący będzie mógł wystąpić wobec sprzedawcy z roszczeniami należącymi do drugiej grupy uprawnień, gdy: naprawa ani wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, sprzedawca nie naprawi albo nie wymieni towaru w odpowiednim czasie, naprawa albo wymiana narażałyby kupującego na znaczne niedogodności. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy albo wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia. Zobacz również: Jaki jest czas naprawy W sytuacji wystąpienia którejś w wymienionych wyżej przesłanek konsument ma prawo do: stosownego obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy. Odstąpienie od umowy oznacza zwrot towaru sprzedawcy z jednoczesnym zwrotem kupującemu całości ceny. Jednak uprawnienie odstąpienia od umowy, jako najbardziej dotkliwe dla sprzedawcy, jest ograniczone. Kupujący nie może odstąpić od umowy, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Pojęcie istotnej (czy nieistotnej) niezgodności towaru z umową jest oceniane subiektywnie, jednak nieistotne będą takie niezgodności, które są mało istotne, bagatelne, drobne itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dpo 06.06.2020 13:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2020 ..... Na forum często się przewija że odległość między jednostką wewnętrzną a zewnętrzną powinna być przynajmniej 3m. Czy jest różnica jak będzie przesunięcie na ścianie między nimi (rynienka była by w środku na ścianie)...... Cos przegapiłem bo nie wiem co mają dać te ponad 3m. U mnie przez przypadek będzie około 4-5 i tak z ciekawosci pytam co to daje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 06.06.2020 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2020 Poco sztucznie wydłużać instalacji i obniżać sprawność na większych stratach przesyłowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1igor1 07.06.2020 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2020 sporo producentów wymaga minimum 3m instalacji chłodniczej, lepiej się tego trzymać, chodzi o wibracje, i o możliwość zalania sprężarki w niesprzyjających warunkach, bodajrze mitsubishi elektric nie wymaga 3m, ale LG, Gree,i wielu innych napewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1igor1 07.06.2020 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2020 https://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/gwaranacja/231400,Gwarancja-a-uprawnienia-z-tytulu-niezgodnosci-towaru-z-umowa.html Jeżeli konsument stwierdzi, że kupiona przez niego rzecz jest niezgodna z umową, to zgodnie z art. 8 ustawy o sprzedaży konsumenckiej przysługują mu cztery uprawnienia. Ustawa jednak wprowadza sekwencyjność realizacji uprawnień kupującego i dzieli je na dwie grupy roszczeń, które mogą być realizowane wyłącznie w odpowiedniej kolejności, co w pewnym stopniu ogranicza swobodę konsumenta w wyborze przysługujących mu uprawnień. Zobacz również: Gwarancja a uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową Kupujący, w pierwszej kolejności, może żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną: naprawę, albo wymianę na towar nowy. Wybór jednego z dwóch, wyżej wymienionych, uprawnień należy do konsumenta, gdyż to kupujący, a nie sprzedawca, wybiera konkretne roszczenie, tj. żądanie naprawy lub wymiany. Roszczenie kupującego powinno być zaspokojone niezwłocznie po złożeniu reklamacji. Jednak sprzedawca powinien w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji ustosunkować się do żądania kupującego, tzn. uznać reklamację za zasadną, albo ją odrzucić, ewentualnie może uznać roszczenie tylko częściowo za uzasadnione. Jednakże, jeśli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie wymiany (naprawy), nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał roszczenie za uzasadnione. Oznacza to, że po tym terminie kupujący będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. Jeżeli nie można zrealizować uprawnień z pierwszej grupy, kupujący będzie mógł wystąpić wobec sprzedawcy z roszczeniami należącymi do drugiej grupy uprawnień, gdy: naprawa ani wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, sprzedawca nie naprawi albo nie wymieni towaru w odpowiednim czasie, naprawa albo wymiana narażałyby kupującego na znaczne niedogodności. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy albo wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia. Zobacz również: Jaki jest czas naprawy W sytuacji wystąpienia którejś w wymienionych wyżej przesłanek konsument ma prawo do: stosownego obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy. Odstąpienie od umowy oznacza zwrot towaru sprzedawcy z jednoczesnym zwrotem kupującemu całości ceny. Jednak uprawnienie odstąpienia od umowy, jako najbardziej dotkliwe dla sprzedawcy, jest ograniczone. Kupujący nie może odstąpić od umowy, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Pojęcie istotnej (czy nieistotnej) niezgodności towaru z umową jest oceniane subiektywnie, jednak nieistotne będą takie niezgodności, które są mało istotne, bagatelne, drobne itp. trochę wybiurczo tą ustawę przytoczyłeś, jak trafisz na nie doszkoloną obsługę to może będzie tak jak piszesz, ale generalnie często gwarancja jest lepsza i szybsza niż ustawa. pracuję w handlu już 16 lat, i sam osobiście częściej korzystam z gwarancji, wyjątkiem jest obuwie, tu lepiej z ustawy . ale to temat na inną dyskusję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oriong 08.06.2020 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2020 (edytowane) sporo producentów wymaga minimum 3m instalacji chłodniczej, lepiej się tego trzymać, chodzi o wibracje, i o możliwość zalania sprężarki w niesprzyjających warunkach, bodajrze mitsubishi elektric nie wymaga 3m, ale LG, Gree,i wielu innych napewno Nie wytrzymałem i zadzwoniłem do Midea, rozmawiałem z ich technikiem który powiedział że trzeba się trzymać odstępu 3m. Jutro mają przyjechać i montować dlatego proszę o radę czy ciągnąć wszystko w rynience w środku czy na zewnątrz po ścianie? Chodzi mi kiedy będą mniejsze straty ciepła? Czy to bez większej różnicy, jak bez różnicy to bym wolał na zewnątrz. Edytowane 8 Czerwca 2020 przez oriong Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 08.06.2020 15:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2020 To ciekawe z tymi 3 metrami. Nie kojarzę aby kaisai miał coś takiego w instrukcji montażu a to ta sama fabryka co midea. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1igor1 08.06.2020 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2020 Nie wytrzymałem i zadzwoniłem do Midea, rozmawiałem z ich technikiem który powiedział że trzeba się trzymać odstępu 3m. Jutro mają przyjechać i montować dlatego proszę o radę czy ciągnąć wszystko w rynience w środku czy na zewnątrz po ścianie? Chodzi mi kiedy będą mniejsze straty ciepła? Czy to bez większej różnicy, jak bez różnicy to bym wolał na zewnątrz. bez większej różnicy, ja często robie zwój przewodów za agregatem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1igor1 08.06.2020 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2020 To ciekawe z tymi 3 metrami. Nie kojarzę aby kaisai miał coś takiego w instrukcji montażu a to ta sama fabryka co midea. bo to najczęściej mówią na szkoleniach autoryzacyjnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 09.06.2020 05:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2020 bo to najczęściej mówią na szkoleniach autoryzacyjnych Czyli to bardziej urban legend w papierach takich info niema? Jeśli papiery tego nie zawierają to producent nie może odrzucić reklamacji na takiej podstawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1igor1 09.06.2020 15:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2020 Czyli to bardziej urban legend w papierach takich info niema? Jeśli papiery tego nie zawierają to producent nie może odrzucić reklamacji na takiej podstawie. daikin minimalna odległość 1,5m https://www.daikin.eu/content/dam/document-library/installation-manuals/ac/split/ftxz-n/FTXZ-N_RXZ-N_3P338604-1C_Installation%20manuals_Polish.pdf gree minimalna odległość 3m, https://gree.pl/wp-content/uploads/2018/12/instrukcja-obsugi-amber-standard-r32.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.