Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie ogrzewanie domu klimatyzatorem od splita po kanałówkę


oszczednyGrześ

Recommended Posts

Witam. Ogrzewam dom 3xklima 3.5 KW na 3 poziomy po jednej na poziom. Na 1 piętrze klima nie daje rady. Planuję dołożyć jeszcze jedną .Czy jest sens zakupić droższą typowo do grzania? Jeżeli tak to proszę o polecenie jaka ma być. Te pierwsze 3 to budżetowe kaisai ale nie jestem z nich super zadowolony z zalet to tylko to że były w miarę tanie po 2800 z montażem. Teraz instalator proponuje kasisai pro za 4600 lub rotenso mirai za 5600 czy to będzie dobry wybór czy poszukać innej. Klimy mają grzać w okresach przejściowych[jak najdłużej] aspekt chłodzenia pomijam całkowicie.

 

rotenso mirai ma podwójny parownik podwójną sprężarkę i elektroniczny zawór rozprężny utrzyma swoje 4,2kw w grzaniu do -15 stopni. Klasa efektywnosci a+++ bardzo dobrze działa na grzaniu schodzi z modulacją do 450w i ma o wiele przyjemniejszy algorytm grzania niż wymieniany w poscie wyżej gree amber prestige

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klima chodzi na czujniku z pilota czy z jednostki wewnętrznej ?? jak duże pomieszczenie ogrzewa ?

 

Pilot. 40m2 + 2 pomieszczenia 40m2 przez korytarz.

Odszranianie nie jest za każdym razem. Gdybym wiedział wcześniej że Miraj ma inny charakter niż ten Gree.. gdybym w ogóle wiedział że one mogą mieć tak różne algorytmy. No coż, ja tą swoją jeszcze poznaję, a myślałem że to będzie po prostu włącz i zapomnij od pierwszego uruchomienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalator mówi że rotenso mirage X grzeje do 7,5kw że niby tyle jest w opisie producenta. Ale to chyba bajki. Powiedzcie czy dobrze eksploatuje. Ustawiam zadaną temperaturę na jw , wentylator na max. i chodzi 24h/d. pobór wychodzi ok 500-600W natężenie ok 2300mA.

 

do 7.2kw grzeje kiedy jest ciepło na zewnątrz i tego nie potrzebujesz a 4,2 ma przy -15 dla porównania kaisai fly 3,5 przy - 15 ma jakies 2,4 kw mocy

Edytowane przez brusss_2008
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś dużo .masz.

Musisz mieszkać w chłodniejszym rejonie.

U mnie za listopad 196kWh pompą.

Od początku sezonu 280kWh.

 

Czy ja wiem czy dużo. Druga strefa komatyczna.

253kwh klima

171 podłogą. Mniej więcej jak w zeszłym roku. Kima wyymaga mocniejszego grzania aby utrzymać ten sam komfort co przy podłodze. Pozatym w domu utrzymywana temperatura to ok23,5* na parterze, na piętrze 23-22 .

Zeszły sezon grzewczy zamkną się 2000kwh podłogówka 2000kwh klima na moje ok. Przy przyzwoitej PC PW wyszło by ok 2500kwh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy dużo. Druga strefa komatyczna.

253kwh klima

171 podłogą. Mniej więcej jak w zeszłym roku. Kima wyymaga mocniejszego grzania aby utrzymać ten sam komfort co przy podłodze. Pozatym w domu utrzymywana temperatura to ok23,5* na parterze, na piętrze 23-22 .

Zeszły sezon grzewczy zamkną się 2000kwh podłogówka 2000kwh klima na moje ok. Przy przyzwoitej PC PW wyszło by ok 2500kwh

 

Ja w 2, woj śląskie...

Zeszły sezon, to 2300kWh. Dom masz minimalnie większy, do tego o prawie 2 stopnie wyżej grzejesz, według tego co napisałeś.

Edytowane przez klaudiusz_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne wnioski i nie tylko.

Wydaje mi się że w końcu poznałem tą klimę i zrozumiałem jej działanie. W sprawie jej chorego dmuchania, dzwoniłem nawet do Gree aby się czegoś dowiedzieć na ten temat.

 

Ogrzewanie hybrydowe;

klima chodziła tylko w godzinach taniej taryfy

Nastawa 21*

śr. temp na zewnątrz z 4 dni 0,87*

 

Zużycie dobowe:

Klima 6,174 kWh G11 3,98 zł

G12 1,98 zł

Gaz 34,974 kWh 4,97 zł

 

Razem koszt dzienny G11 8,95

G12 6,95

 

10 grudnia będą mi zmieniali licznik i przechodzę na G12W, dlatego robiłem taki a nie inny test. Jak widać oszczędność to ok 22%. Warto zmienić

 

 

A teraz krótka instrukcja do klimy dla kogoś, kto boryka się z nią, potrzebuje i chciałby zrozumieć jak to działa. Może nie będzie to nic twórczego, ale ja jestem świeżym posiadaczem klimatyzacji i nigdzie nie znalazłem takiej podpowiedzi. Dosłownie nigdzie. Powiem więcej, kontakt z infolinią nie ma najmniejszego sensu. Połączyli mnie z jakimś technikiem, który nie miał zielonego pojęcia co mówi. Wpierał mi że wszystko działa jak należy i udzielał całkowicie złych instrukcji działania tego ustrojstwa. Sprawdziłem własnymi doświadczeniami, gadał bzdury, ale nie będę się już o tym rozpisywał

 

Działanie z włączonym Ifeel, czyli czujnikiem temp w pilocie:

Działa w zasadzie identycznie jak sterownik pokojowy do pieca gazowego, z tym że mamy dużo większą histerezę, bo 2*

Przykład: nastawa 21*, startuje przy 21*, kończy na 23*. I tu histereza jest zrozumiała ze względu na rodzaj ogrzewania, czyli nadmuch. Po wyłączeniu temperatura bardzo szybko spada do tych 22*, dalej dużo wolniej. Znowu startuje przy 21* itd.

W tym przypadku startuje dosyć mocno, ale szybko zaczyna schodzić w dół i ciągnie na 600-700W aż do osiągnięcia temperatury

UWAGA Pilot powinien leżeć w miejscu jak najmniej wrażliwym na podmuchy ciepłego powietrza i co ważniejsze, musi być widoczny dla czujnika w jednostce. I to do tego stopnia, że nie powinno się nawet chwilowo przecinać linii przechodząc między pilotem a jednostką. Jeżeli w momencie wysyłania sygnału trafi na przeszkodę, przełączy się na termometr w jednostce i już nie wróci samoczynnie do Ifeel. Będzie to widać po tym, że klima zacznie żyć swoim własnym życiem, niezbyt rozgarniętym:)

 

Działanie z timerem w aplikacji, czyli włącz o 22 i 13, wyłącz 6 i 15:

Ta funkcja (wbrew temu co pier..lił fachowiec z Gree) nie potrzebuje pilota. Działa wyłącznie z czujnikiem jednostki. Po wciśnięciu jakiegokolwiek klawisza na pilocie, ustawienia timera są wyłączane. Pilota w trakcie działania schowałem do szafki i nie było żadnej różnicy.

Po włączeniu klimy o określonej godzinie, niezależnie od tego jaka jest temperatura w pomieszczeniu, klima się włącza i schodzi normalnie do tych swoich minimalnych ok 600W. Dociera nie do 23* jak przy Ifeel, tylko wyłącza się przy ok 22* i zaczynają się dla niej schody. Po kolejnych 5-10 minutach włącza się z dużą mocą, nie moduluje w dół, co najwyżej do 1000-1100W i się wyłącza. Po kolejnych 5-10 minutach powtarza cykl itd, itd, itd. Z tego jest dupa, ponieważ powoli, ale regularnie temperatura w pomieszczeniu spada i na dłuższą metę słabnie komfort. Marnowane kWh. Przypuszczam, że gdyby schodziła do tych co najmniej 300-400W, ten problem mógłby nie występować lub taktowanie występowałoby dużo dużo rzadziej, ale nie schodzi i nic się na to nie poradzi. Przy pomieszczeniu nie 40m2 jak u mnie, tylko co najmniej 60-70m2 również powinno być lepiej. Innym rozwiązaniem może być ustawienie temperatury o 1 czy 2 stopnie wyższej od standardowej, ponieważ nie zdąży przez 8 godzin na wolnych obrotach dogrzać do niej i nie będzie taktowała. Rano będzie wtedy dłuższy okres schodzenia temp potrzebnej do odpalenia pieca gazowego. A że to tania taryfa, to i tak opłacalne działanie, choć jak dla mnie mało sensowne.

 

Nie wiem jak działa z wyłączonym Ifeel na stale ustawionej temperaturze bez timera w aplikacji. Może kiedyś sprawdzę, ale przypuszczam że tak samo lipnie jak w przypadku działania z apką.

 

 

Teraz idą stałe mrozy, wiec do zmiany taryfy i licznika przechodzę tylko na ogrzewanie klimą. Zobaczę czy się sprawdzi i ile zeżre kWh, ponieważ ostatni taki test robiłem przy średniej powyżej 5*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czysto teoretycznie.

Jakby wyciągnąć czujnik temperatury TA, ten który znajduje się w obudowie jednostki wewnętrznej na zewnątrz?

Wtedy pomiar temperatury byłby "realny", a nie z ogrzanego powietrza.

Ktoś próbował takiego rozwiązania?

Teoretycznie na timerze, tak jak napisałeś, nie powinno wtedy dojść do takiej sytuacji, że klima nie potrafi utrzymać zadanej temperatury, bo pomiar byłby "realny"

Tak tylko głośno myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czysto teoretycznie.

Jakby wyciągnąć czujnik temperatury TA, ten który znajduje się w obudowie jednostki wewnętrznej na zewnątrz?

Wtedy pomiar temperatury byłby "realny", a nie z ogrzanego powietrza.

Ktoś próbował takiego rozwiązania?

Teoretycznie na timerze, tak jak napisałeś, nie powinno wtedy dojść do takiej sytuacji, że klima nie potrafi utrzymać zadanej temperatury, bo pomiar byłby "realny"

Tak tylko głośno myślę.

 

I myślę że masz w tym bardzo dużo racji, tyle że gdzie niby można by go przenieść? Pod jednostkę? Nie to żebym to planował, ale kto wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne wnioski i nie tylko. A teraz krótka instrukcja do klimy dla kogoś, kto boryka się z nią, potrzebuje i chciałby zrozumieć jak to działa. Może nie będzie to nic twórczego, ale ja jestem świeżym posiadaczem klimatyzacji i nigdzie nie znalazłem takiej podpowiedzi. Dosłownie nigdzie. Powiem więcej, kontakt z infolinią nie ma najmniejszego sensu. Połączyli mnie z jakimś technikiem, który nie miał zielonego pojęcia co mówi. Wpierał mi że wszystko działa jak należy i udzielał całkowicie złych instrukcji działania tego ustrojstwa. Sprawdziłem własnymi doświadczeniami, gadał bzdury, ale nie będę się już o tym rozpisywałDziałanie z włączonym Ifeel, czyli czujnikiem temp w pilocie:Działa w zasadzie identycznie jak sterownik pokojowy do pieca gazowego, z tym że mamy dużo większą histerezę, bo 2*Przykład: nastawa 21*, startuje przy 21*, kończy na 23*. I tu histereza jest zrozumiała ze względu na rodzaj ogrzewania, czyli nadmuch. Po wyłączeniu temperatura bardzo szybko spada do tych 22*, dalej dużo wolniej. Znowu startuje przy 21* itd. W tym przypadku startuje dosyć mocno, ale szybko zaczyna schodzić w dół i ciągnie na 600-700W aż do osiągnięcia temperaturyUWAGA Pilot powinien leżeć w miejscu jak najmniej wrażliwym na podmuchy ciepłego powietrza i co ważniejsze, musi być widoczny dla czujnika w jednostce. I to do tego stopnia, że nie powinno się nawet chwilowo przecinać linii przechodząc między pilotem a jednostką. Jeżeli w momencie wysyłania sygnału trafi na przeszkodę, przełączy się na termometr w jednostce i już nie wróci samoczynnie do Ifeel. Będzie to widać po tym, że klima zacznie żyć swoim własnym życiem, niezbyt rozgarniętym:) Działanie z timerem w aplikacji, czyli włącz o 22 i 13, wyłącz 6 i 15:Ta funkcja (wbrew temu co pier..lił fachowiec z Gree) nie potrzebuje pilota. Działa wyłącznie z czujnikiem jednostki. Po wciśnięciu jakiegokolwiek klawisza na pilocie, ustawienia timera są wyłączane. Pilota w trakcie działania schowałem do szafki i nie było żadnej różnicy.Po włączeniu klimy o określonej godzinie, niezależnie od tego jaka jest temperatura w pomieszczeniu, klima się włącza i schodzi normalnie do tych swoich minimalnych ok 600W. Dociera nie do 23* jak przy Ifeel, tylko wyłącza się przy ok 22* i zaczynają się dla niej schody. Po kolejnych 5-10 minutach włącza się z dużą mocą, nie moduluje w dół, co najwyżej do 1000-1100W i się wyłącza. Po kolejnych 5-10 minutach powtarza cykl itd, itd, itd. Z tego jest dupa, ponieważ powoli, ale regularnie temperatura w pomieszczeniu spada i na dłuższą metę słabnie komfort. Marnowane kWh. Przypuszczam, że gdyby schodziła do tych co najmniej 300-400W, ten problem mógłby nie występować lub taktowanie występowałoby dużo dużo rzadziej, ale nie schodzi i nic się na to nie poradzi. Przy pomieszczeniu nie 40m2 jak u mnie, tylko co najmniej 60-70m2 również powinno być lepiej. Innym rozwiązaniem może być ustawienie temperatury o 1 czy 2 stopnie wyższej od standardowej, ponieważ nie zdąży przez 8 godzin na wolnych obrotach dogrzać do niej i nie będzie taktowała. Rano będzie wtedy dłuższy okres schodzenia temp potrzebnej do odpalenia pieca gazowego. A że to tania taryfa, to i tak opłacalne działanie, choć jak dla mnie mało sensowne.Nie wiem jak działa z wyłączonym Ifeel na stale ustawionej temperaturze bez timera w aplikacji. Może kiedyś sprawdzę, ale przypuszczam że tak samo lipnie jak w przypadku działania z apką.Teraz idą stałe mrozy, wiec do zmiany taryfy i licznika przechodzę tylko na ogrzewanie klimą. Zobaczę czy się sprawdzi i ile zeżre kWh, ponieważ ostatni taki test robiłem przy średniej powyżej 5*

 

 

Mam klimę Gree Lomo Eco 3,5KW. Osiaga ona przy grzaniu max 3,9KW więc prawie 2x mniej niż Twoja.Przez 3 dni testowałem grzanie i szczerze mówiąc jestem bardzo rozczarowany.

 

Po pierwsze histereza 2 stopnie , dla mnie tak wysoka histereza całkowicie dyskwalifikuje ten system ogrzewania w domu. W czasach gdy systemy grzewcze mają histerezę nawet o 0,1 stopnia (20 x niższą niż klima) i ustawianie temperatury nawet co 0,1 stopnia ustawienie temperatury co 1 stopień z histerezą 2 stopnie to jakiś żart i raczej przy takich "ustawieniach" słowo komfort dla mnie nie istnieje .

 

Przy grzaniu pompą PW ustawiam temperaturę co 0,2 stopnia i mam histerezę 0,5 stopnia.

Wczoraj przy ustawieniu 23 stopnie klima osiągnęła 23,8 stopnia i .. się wyłączyła.Jako że taka temp była dla mnie za wysoka to ustawiłem 22 stopni i ... czekałem 6 godzin aby ponownie klima się włączyła. W domu zrobiło się bardzo zimno (spadała temp do 21,5 stopnia). O 23.00 doczekałem się i włączyła się klima , dogrzała pomieszczenie do 22,6-22,8 stopnia. W nocy usłyszałem trzaski dochodzące z klimy (na zewnatrz temo minusowa). Później huk jaki mnie obudził (zapewne ... defrost). W nocy około 2.00 wstałem a klima już sobie spała a temp w salonie spadał do 21,5 stopnia. Normalnie "rewelacja" ...

 

Wyłączyłem klimę i włączyłem pompę PW , która mimo że jest dużo wiekszej mocy co od 2 rano działa nonstop bez żadnej przerwy modulując moc.Jak dla sam algorytm jest "dziwny". Pierwszego dnia w nocy działał pompa PW. Rano było 22,2 stopnia. Włączyłem zdalnie z pracy klimę , ustawiłem 21 stopni myśląc że i tak klima się nie włączy a się włączyła i przez kilka godzin pobierała 200W , później po 400WPo powrocie do domu okazało się że jest 22,8 stopnia ale potem wzrosło do 23,2 stopni i się wyłączyła. Później chciałem ponowne włączyć to już nie chciała się przy ustawieniu 21 stopni włączyć a jedynie przy 23.Ja nie rozumie tego algorytmu pracy. Widać że kima nie ma problemu aby zejsć z grzaniem do 200W , ale często widziałem że jakoś nie miała ochoty zejść do nawet 400W a woliła się .. wyłaczyc ..

 

Z tego co czytam histereza 2 stopnie to raczej standard a dużo kanałówek ma jeszcze większą domyślną histerezę.

 

Dla mnie tak wysoka histereza dyskwalifikuje ten system ogrzewania w domu. Ale oczywiście to moja opinia ..Raczej ponownie nie będę już kombinował z ogrzewaniem klimą bo dla mnie to zupełnie nie komfortowy system ogrzewania i nawet jakbym miał rocznie zapłacić 100-200zł wiecej za ogrzewanie to wybieram komfort przed ekonomią ...

 

PS. Ja Tobię się dziwię że mają sporo bardziej komfortowe i przewidywalne ogrzewanie z dużo niższą histereza , całkowicie niesłyszalne , bez ruchu powietrza , mając niskie koszt ogrzewania łącznie z ciepłą wodą decydujesz się na zmienę ogrzewania na gorsze i mniej komfortowe. Być może zaoszczedzisz 100-200zł w skali roku , ale czy to ma sens ?

 

Ale oczywiście to moja prywatna opinia ....

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik TA można wyciągnąć z klimy i podpiąć go do jakiegoś innego sterownika, jak np przy kablach.

Wtedy temperaturą steruje ten drugi sterownik, na którym da się wiele ustawić.

Jest trochę zachodu, ale da się.

Klima wtedy leci z czujnika oryginalnego, jednak kiedy dobije do zadanej, ten dodatkowy sterownik robi robotę.

Sprawdźcie na innych forach lub FB lub YT, jak to działa w przypadku przerobionych klim na pc PW.

To jest dokładnie takie samo rozwiązanie.

 

Nie mam klimy.

Nie wiem, jak się sprawdzi takie rozwiązanie.

Może być tak, że klima pójdzie na max, a później zacznie taktować, bo to grzeje powietrze.

Edytowane przez klaudiusz_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam ten wątek, nie wtrącam się, wyciągam wnioski, obserwuje. Instalacje pod trzy jednostki mam już wykonaną choć "centralne' wodne i tak chyba zostanie rozłożone.

Wygląda na to, że niestety nie wszystkie klimatyzatory nadają się do grzania. Tak samo jak nie wszystkie pompy PW pracują tak samo wydajnie i oszczędnie.

Kolega rafalm81 ma klime "do grzania" a widać, że jednak jej praca odbiega od ideału. Może to wina algorytmu pracy.

Trochę ubolewam nad tym, że większość osób tutaj piszących porównuje jednostki budżetowych producentów: Gree, KAISAI. Rozumiem, że urządzenie ma być tanie aby udowodnić tezę o tanim grzaniu jako całości czyli maszyna+eksloatacja.

W taki razie nie wiemy (bo i od kogo) jak pracują jednostki takich producentów jak Daikin, Mitsu czy Fujitsu. Ciepło wydostające się ze wszystkich jednostek wewnętrznych jest takie samo ale może właśnie kultura pracy, algorytmy są zupełnie inne co wpływa na ogół pracy tych urządzeń? Ja nie stwierdzam, ja pytam:)

Może właśnie tu jest pies pogrzebany. Patrząc w katalogi jednostek 3,5kW u większości z nich modulacja w dół kończy się na 0,9-1,0kW. Pytanie tylko czy katalogi mówią prawdę? Skoro klima pobiera 600W, mając nawet nędzny COP2,5 tzn, że daje ok 1,5kW. Mylę się? Gdzie tam jeszcze do 1kW

 

Jednocześnie chciałem zwrócić uwagę Panu Kaszpirowi, że to temat o klimatyzatorach a nie pompach PW i chciałem Cie zapytać jaka temperatura dla Ciebie jest ciut za wysoka lub ciut za niska. Bo skoro 23,8 jest dla Ciebie juz wysoką temperaturą a 21,5* to już w ogóle zimno to jaka jest idealna i czy istnieją dla Ciebie jakiekolwiek odchyłki? Bez urazy ale mnie to rozbawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik TA można wyciągnąć z klimy i podpiąć go do jakiegoś innego sterownika, jak np przy kablach.

Wtedy temperaturą steruje ten drugi sterownik, na którym da się wiele ustawić.

.

 

U mnie w klimie Gree Lomo chyba tragedii nie ma ..

 

Wczoraj na ustawieniu 23 stopni klima osiagnęła 23,8 stopni i sie wyłączyła (czujniki temp pokazywały też 23 stopnie).

Po przestawieniu klimy na 22 stopnie klima włączyła się jak temp w domu osiagnęła 22,8 stopnia (czujnik pokazywał 22 stopnie)

 

Wiec chyba tragedii nie ma i jest w miarę dokładny wiadomo że pokazuje co 1 stopień

 

Tyle że co z tego jak wyszło że histereza ma 2 stopnie i algorytm woli wyłaczyć klimę niż próbować dłużej modulować mocą i zejść do minumum z mocą ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Swierol.

 

U mnie w domu temepraturą steruje termostat pokojowy. Ustawia się na nim temperaturę co 0,2 stopnia i ma histerezę 0,5 stopnia.

 

Ustawione mam 22,6 stopnia czyli termostat grzeje w zakresie około 22,4 - 22,8.

Dla mnie optymalna to temperatura pomiędzy 22,4 a 23 stopnia.

 

Gdyby klima potrafiała otrzymać taką temperaturę cały czas to sądzę że problemu by nie było , ale jak nie potrafi i sie wyłącza i później spada temp o 1,5 stopnia i mam czekać aż spadnie o 2 stopni aby ponownie się załaczyła to chyba cieżko nazwać to "komfortem" i "czepianiem sie".

No chyba że komuś histereza 2 stopnie nie przeszkadza i to że klima która powinna nonstop działac i modulować robi sobie przerwę na kilka (albo dłużej) godzin.

 

Co do klim "tanich".

 

Klima Gree rafalm81 do tanich nie należała i raczej to klasa "wyższa" z klasą A+++.

Moja kosztowała 2500zł w zakupie z montażem i była kupiona do chłodzenia i tu sprawuje sie dobrze.

 

Zachwalany Rotenso to chińczyk zamawiamy przez PL firmę więc może to być tak naprawdę Gree , Midea albo coś innego.

Nawet zachwalany Mitsubishi to spółka powiązana z chińską marką Haier , wiec zapewne klimy Haier a Mitsubishi schodzą z jednej tej samej fabryki ..

 

PS. Wiem że to temat o klimach i dlatego opisuje działanie mojej klimy i moje obserwacje i wnioski. 3 dni testowałem i na tym zakończyłem , bo dla mnie grzanie klimą to zero komfortu.

Porównuje do grzania pompa PW i szczerze mówiąc nie widzę żadnych zalet grzania klimą , no może poza niższymi kosztami inwestycyjnymi i być może lekko niższymi kosztami eksploatacji , ale kosztem dużo niższego komfortu "termicznego" ...

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROTENSO to chińczyk, produkowany w fabryce Midei. Gree Amber Prestige jest droga w porównaniu do Gree Lomo ale w porównaniu do japonczyków "do grzania" jest nadal tanią alternatywą. Póki co oboje gdybamy bo nie ma kogoś kto grzałby takimi urzadzeniami.

 

P.S. Absolutnie nie ujmuje jakości urządzeniom budżetowym.

Edytowane przez swierol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Ogrzewania dom dwoma kanałowkami Samsunga każda swoje piętro ok 100 m o mocy 5KW. Dodatkowo łącznik ok 50 m grzany jest Splitem Gree.

Samsungi pięknie modulują od 200 W a Gree wogole prawie a jak zrobi zadaną to się wyłączy.

W domu bym tego nie był w stanie zaakceptować a tym bardziej moja żona i córki.

Dlatego tanie klimy bez modulacji to nie jest dobry sposób na grzanie domu.

Pozdr.

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja muszę się zgodzić z każdym z Was:)

Generalnie nie każdemu musi odpowiadać ogrzewanie klimą i jej histereza. Ja mam ustawione na 21* i dla mnie jest to komfortowa temperatura. Jak ją podniesie podczas grzania to mam po prostu troszkę cieplej. I tak siedzę cały czas w krótkiej koszulce.

 

Kaszpir, nie zamierzam zmieniać sposobu ogrzewania. Życie zweryfikowało, że oszczędności ogrzewania klimą są naprawdę minimalne a dane katalogowe można sobie schować między bajki. Moja ma SCOP 5,1, podczas gdy piec kondensacyjny ok 2,7 (nawet niech przy mrozach będzie dużo mniejszy SCOP, to całosezonowo powinno się to opłacać). Przy temperaturach w okolicach 5-7* zauważyłem oszczędność klimy na poziomie 20-25%, więc SCOP 5,1 to raczej żart. Ale po prostu, zamierzałem założyć na lato, zacząłem wtedy czytać o klimach i jak zobaczyłem takie dane to nie powiem, $ w oczach się zaświeciły. Z własnych, krótkich doświadczeń mogę jedynie powiedzieć że może się taka inwestycja opłacić komuś, kto buduje dom i od podstaw przygotowuje budynek pod takie właśnie rozwiązanie. Jest to wyraźnie tańsza inwestycja z troszkę oszczędniejszym użytkowaniem. No dobra, jeszcze lepsza dla środowiska:)

 

Co do działania, instrukcję którą napisałem można sobie wsadzić w buty. Tak działała podczas testu, ale od dwóch dni chodzi na pilocie i tak naprawdę żyje własnym, nieodgadnionym dla mnie życiem. Nie schodzi poniżej 1200W i się wyłącza. Ale przestałem się już spuszczać nad tą modulacją i po prostu robi co chce a ja jej nie ruszam. Staram się o tym nie myśleć, bo jako analityk (tworzę również własne narzędzia analityczne) w 2 godziny napisałbym algorytm nieporównywalnie lepszy, znając oczywiście prawa i zasady rządzące pracą takiego urządzenia. A przynajmniej tak mi się wydaje patrząc na jaj pracę:) Mimo że robi co chce, w domu jest odpowiedni komfort. Wyłącza jak dojdzie do maxa, ale czasami odpala znacznie wcześniej niż spadnie do min. Średnio wychodzi ok 600W/h przy temperaturach miedzy -3* a 1*. Koszt gazu jest na porównywalnym poziomie.

 

Klaudiusz, to faktycznie trochę zachodu, na pewno nie będę tego przerabiał i zostanę przy pilocie.

 

Swierol, również jestem bardzo ciekawy jak działają 'porządne' urządzenia renomowanych producentów, ale faktycznie nie widzę żeby ktoś się na temat wypowiadał, skarżył czy chwalił. Widać niewiele jest osób 'majętniejszych':), które zaprzątają sobie głowę pracą urządzenia. Kupują i działa jak działa, nie zastanawiając się czy ma to sens:)

 

Teraz w nocy ma być -7 i -10*, poobserwuje jak będzie chodziła i ile zeżre prądu.

Po kilku różnych testach ja już wiem, że u mnie będzie chodziła hybrydowo z gazem. Testowałem tak 4 dni i jest to idealne połączenie taniego prądu z komfortem podłogówki i promieniowaniem grzejników. A do tego ponad 20% oszczędność i ciepło jakiego się oczekuje w każdym pomieszczeniu. Ja nie żałuje że założyłem takie a nie inne urządzenie, choć wiedząc już to co teraz, nie inwestowałbym w klasę A+++ bo podobne oszczędności miałbym przy tańszej klimie. Gaz jest po prostu znacznie tańszy od prądu i lepsza klasa energetyczna tego nie zrekompensuje. Inwestując w fotowoltaikę, takie rozważania miałyby już większy sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...