Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie ogrzewanie domu klimatyzatorem od splita po kanałówkę


oszczednyGrześ

Recommended Posts

Tak tylko dla przypomnienia, jak instalować będziecie nową klimę to warto by te rurki miedziane były w otulinie z czarnego kauczuku a nie w tej białej piance. Różnica w kamerze termowizyjnej to przepaść. Samo docieplenie przy jednostce zewnętrznej tego miejsca gdzie rurki przechodzą w zaworki (po odkręceniu klapki - widać czysta miedź/mosiądz), to już tu pisałem pobór mocy spadł o 40W.

Gdy od firmy montującej wymagałem by instalacja była w czarnym kauczuku, to szef jak i pracownicy patrzyli na mnie jak na dziwaka, bo nikt tego nie robi a ja wymyślam. Po kilku miesiącach szef miał szkolenie w Mitsubishi i tam zalecili by w instalacjach jako izolacji używać czarnego kauczuku a nie białej pianki i dzwoni do mnie, że od teraz każdą klimę będzie montował na izolacji z kauczuku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko dla przypomnienia, jak instalować będziecie nową klimę to warto by te rurki miedziane były w otulinie z czarnego kauczuku a nie w tej białej piance. Różnica w kamerze termowizyjnej to przepaść. Samo docieplenie przy jednostce zewnętrznej tego miejsca gdzie rurki przechodzą w zaworki (po odkręceniu klapki - widać czysta miedź/mosiądz), to już tu pisałem pobór mocy spadł o 40W.

Gdy od firmy montującej wymagałem by instalacja była w czarnym kauczuku, to szef jak i pracownicy patrzyli na mnie jak na dziwaka, bo nikt tego nie robi a ja wymyślam. Po kilku miesiącach szef miał szkolenie w Mitsubishi i tam zalecili by w instalacjach jako izolacji używać czarnego kauczuku a nie białej pianki i dzwoni do mnie, że od teraz każdą klimę będzie montował na izolacji z kauczuku :D

 

Przede wszystkim jak ktoś buduje i już wie gdzie będzie klimatyzator to instalacje może zrobić przed izolacją budynku. Niedość, że rury będę dobrze zaizolowane to jeszcze nie będzie żadnych korytek na elewacji (chyba, że ktoś montuje " na przestrzał")

Instalatorzy pewnie dobrze wiedzą, że te białe "coś" nadaje się do przetarcia butów po robocie ale idą na łatwiznę bo nikt nie powie, że izolacji brak:)

 

Jakby ktoś potrzebował to mam po ok. 8mb 1/4 i 3/8 na zbyciu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w kamerze termowizyjnej to przepaść.

 

Tia... I niby kolor otuliny robi różnicę?

 

8cm EPS na białej otulinie wygląda tak:

attachment.php?attachmentid=458576

 

A biała otulina + otulina do rur hydraulicznych (ciemnoszara z niebieską powłoką - widać, gdzie się kończy) wygląda tak:

attachment.php?attachmentid=458577

flir_klima_podeps2.jpg

flir_klima3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam cały dom na prąd - jakieś 220 po podłodze. Nie ma komina tylko reku thessla 400v.

Grzeję wysoko +25/26*C,bo żona lubi.........

Mam 500m kabli na parterze i 500m na piętrze - wszystko w betonie (nie mam żadnych wylewek tylko płyta i strop lane).

Na dole mam jeszcze klimę Kaisai 3,5kW. - na parterze tylko klima działa 24h na +26*C, kabli nie odpalałem bo dawała radę nawet przy - 12*C.

Na górze grzeję kablami ale tylko w taniej taryfie, ale też do +26*c.

Mam jeszcze boiler elektryczny na CWU.

Niestety nie mam opomiarowanych osobno systemów, ale za cały dom (prąd całkowity tzn użytkowy i grzewczy razem) płaciłem w grudniu 1100pln za 2 miesiące.

Wychodzi całkiem tanio - nawet po podwyżkach mnie nie zeżre ;) a inwestycja cała to około 15 tys pln (kable z 2 sterownikami z rozłożeniem 12k pln + klima 3k pln)

Za 220m2 domu to tanio mnie system grzewczy wyniósł.

Fakt, że mam 30cm grafitu na ścianach, 20cm pod płytą i 40 cm pianki w stropie + prawie wcale gniazdek w ścianach zewnętrznych itp (naprawdę pilowałem każdej dziury na zewnątrz i ocieplałem/uszczelniałem). Mam też 60m2 okien prawie wszytskie z południa (nic na północy), ale one niewiele wpływają na koszt, bo wszystko jest na czujnikach w płycie a nie temp powietrza (poza klimą). tak więc bezwładność rozwiązania nie pozwala na oszczędności słoneczne że tak powiem.

Koleś od elewacji czy kleił 20 czy 30 cm nie zmieniał ceny bo swoje zarobić musiał, więc nie przepłaciłem za to.

Ogólnie jestem zadowolony - nie znam całorocznego zużycia bo nie mieszkam jeszcze tyle - w maju policze i będę wiedział.

Generalnie tyle płaciłem za prąd użytkowy i gaz grzewczy miesięcznie w mieszkaniu na parterze od dewelopera 80m2 z lat 2000.

Opłaca się więc pomóżdżyć na etapie projektu i dopilnować szczegółów wykonawczych.

Blower door testu nie robiłem i nie wiem jaką mam szczelność, ale nawet nie będę robił, bo niewiele pewnie na tym etapie mogę poprawić.

Klima na parterze nie jest głośna i nie przeszkadza (pewnie w sypialni by było inaczej).

Generalnie polecam taki ukłąd , ma jakieś ograniczenia (słaba sterowalność), ale nam one nie przeszkadzają - żona w domu cały czas więc i tak nie różnicowalibyśmy temperatur w zależności od pory dnia. Najważniejsze, że jest praktycznie bezobsługowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dpo super wyniki i zużycie przy takiej powierzchni oraz temperaturze w domu. Widać że dopilnowane ocieplenie. Jak widać w nowym domu nawet przy takiej powierzchni da się dobrze ogarnąć taki system grzewczy. Pompa ciepła ciepła z ogrzewaniem podłogowym wyszła by majątek przy takiej powierzchni. Z samej różnicy w koszcie ogrzewania masz na rachunki w eksploatacji na kilkanaście lat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam cały dom na prąd - jakieś 220 po podłodze. Nie ma komina tylko reku thessla 400v.

Grzeję wysoko +25/26*C,bo żona lubi.........

Mam 500m kabli na parterze i 500m na piętrze - wszystko w betonie (nie mam żadnych wylewek tylko płyta i strop lane).

Na dole mam jeszcze klimę Kaisai 3,5kW. - na parterze tylko klima działa 24h na +26*C, kabli nie odpalałem bo dawała radę nawet przy - 12*C.

Na górze grzeję kablami ale tylko w taniej taryfie, ale też do +26*c.

Mam jeszcze boiler elektryczny na CWU.

Niestety nie mam opomiarowanych osobno systemów, ale za cały dom (prąd całkowity tzn użytkowy i grzewczy razem) płaciłem w grudniu 1100pln za 2 miesiące.

Wychodzi całkiem tanio - nawet po podwyżkach mnie nie zeżre ;) a inwestycja cała to około 15 tys pln (kable z 2 sterownikami z rozłożeniem 12k pln + klima 3k pln)

Za 220m2 domu to tanio mnie system grzewczy wyniósł.

Fakt, że mam 30cm grafitu na ścianach, 20cm pod płytą i 40 cm pianki w stropie + prawie wcale gniazdek w ścianach zewnętrznych itp (naprawdę pilowałem każdej dziury na zewnątrz i ocieplałem/uszczelniałem). Mam też 60m2 okien prawie wszytskie z południa (nic na północy), ale one niewiele wpływają na koszt, bo wszystko jest na czujnikach w płycie a nie temp powietrza (poza klimą). tak więc bezwładność rozwiązania nie pozwala na oszczędności słoneczne że tak powiem.

Koleś od elewacji czy kleił 20 czy 30 cm nie zmieniał ceny bo swoje zarobić musiał, więc nie przepłaciłem za to.

Ogólnie jestem zadowolony - nie znam całorocznego zużycia bo nie mieszkam jeszcze tyle - w maju policze i będę wiedział.

Generalnie tyle płaciłem za prąd użytkowy i gaz grzewczy miesięcznie w mieszkaniu na parterze od dewelopera 80m2 z lat 2000.

Opłaca się więc pomóżdżyć na etapie projektu i dopilnować szczegółów wykonawczych.

Blower door testu nie robiłem i nie wiem jaką mam szczelność, ale nawet nie będę robił, bo niewiele pewnie na tym etapie mogę poprawić.

Klima na parterze nie jest głośna i nie przeszkadza (pewnie w sypialni by było inaczej).

Generalnie polecam taki ukłąd , ma jakieś ograniczenia (słaba sterowalność), ale nam one nie przeszkadzają - żona w domu cały czas więc i tak nie różnicowalibyśmy temperatur w zależności od pory dnia. Najważniejsze, że jest praktycznie bezobsługowy.

 

Dlatego lepiej wywalić kasę na bardzo dobre coeiplenie a później kombinować z ogrzewaniem. I ja tez tak planuje. Dobrze zaizolowac i ocieplić a później na ile fundusze pozwolą to będę myślał nad rozwiązaniem z ogrzewaniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam cały dom na prąd - jakieś 220 po podłodze. Nie ma komina tylko reku thessla 400v.

Grzeję wysoko +25/26*C,bo żona lubi.........

Mam 500m kabli na parterze i 500m na piętrze - wszystko w betonie (nie mam żadnych wylewek tylko płyta i strop lane).

Na dole mam jeszcze klimę Kaisai 3,5kW. - na parterze tylko klima działa 24h na +26*C, kabli nie odpalałem bo dawała radę nawet przy - 12*C.

Na górze grzeję kablami ale tylko w taniej taryfie, ale też do +26*c.

Mam jeszcze boiler elektryczny na CWU.

Niestety nie mam opomiarowanych osobno systemów, ale za cały dom (prąd całkowity tzn użytkowy i grzewczy razem) płaciłem w grudniu 1100pln za 2 miesiące.

Wychodzi całkiem tanio - nawet po podwyżkach mnie nie zeżre ;) a inwestycja cała to około 15 tys pln (kable z 2 sterownikami z rozłożeniem 12k pln + klima 3k pln)

Za 220m2 domu to tanio mnie system grzewczy wyniósł.

Fakt, że mam 30cm grafitu na ścianach, 20cm pod płytą i 40 cm pianki w stropie + prawie wcale gniazdek w ścianach zewnętrznych itp (naprawdę pilowałem każdej dziury na zewnątrz i ocieplałem/uszczelniałem). Mam też 60m2 okien prawie wszytskie z południa (nic na północy), ale one niewiele wpływają na koszt, bo wszystko jest na czujnikach w płycie a nie temp powietrza (poza klimą). tak więc bezwładność rozwiązania nie pozwala na oszczędności słoneczne że tak powiem.

Koleś od elewacji czy kleił 20 czy 30 cm nie zmieniał ceny bo swoje zarobić musiał, więc nie przepłaciłem za to.

Ogólnie jestem zadowolony - nie znam całorocznego zużycia bo nie mieszkam jeszcze tyle - w maju policze i będę wiedział.

Generalnie tyle płaciłem za prąd użytkowy i gaz grzewczy miesięcznie w mieszkaniu na parterze od dewelopera 80m2 z lat 2000.

Opłaca się więc pomóżdżyć na etapie projektu i dopilnować szczegółów wykonawczych.

Blower door testu nie robiłem i nie wiem jaką mam szczelność, ale nawet nie będę robił, bo niewiele pewnie na tym etapie mogę poprawić.

Klima na parterze nie jest głośna i nie przeszkadza (pewnie w sypialni by było inaczej).

Generalnie polecam taki ukłąd , ma jakieś ograniczenia (słaba sterowalność), ale nam one nie przeszkadzają - żona w domu cały czas więc i tak nie różnicowalibyśmy temperatur w zależności od pory dnia. Najważniejsze, że jest praktycznie bezobsługowy.

 

Ja w grudniu za 2 miesiące ze znacznie słabszym ociepleniem miałem rachunek na poziomie 610zl za 2 miesiące przy powierzchni 125m2. Tyle, że grzeję w taniej plus zwykły bojler elektryczny.

Teraz od 1 lutego cena w taniej u mnie z pełnym vatem o 58% w górę.

Grzeję tanią pc pw.

Podaj, ile kWh, wtedy będzie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idą już za ciosem i czytając Wasze wypowiedzi na temat kabli i grzejników elektrycznych, zacząłem się zastanawiać nad tym, aby i u siebie uzupełnić instalację grzewczą opartą na prądzie. Klima sobie radzi i przy niej zostanę, przynajmniej do momentu normalizacji cen gazu. A przy obecnych, opłaca mi się nawet zainwestować w inny system.

Jeśli moglibyście ze swojego doświadczenia udzielić mi kilku wskazówek dotyczących grzejników elektrycznych, jakiej mocy itd.

Potrzebowałbym tylko dwóch, do łazienki i najdalszego pokoju. W sypialni mam właściwą temperaturę zapewnioną przez klimę w salonie.

 

Łazienka - ok 5m2. Nie znoszę otwartych drzwi do niej, więc klima tam nie dociera i po kilku dniach jest tam już naprawdę chłodno. Jakiej mocy grzejnik by tam wystarczył. Ma tylko jedną ścianę zewnętrzną. Moc mocą, ale chciałbym również żeby był w miarę bezobsługowy. Czy każdy posiada termostat? Programowanie czasowe jest jakąś opcją?

 

Pokój - tam klima dochodzi, ale różnica temperatur jest na poziomie 1,5*. Chciałbym ją wyrównać, nie potrzebuję tam wyższej temperatury od salonu. Tak więc w tym miejscu potrzebne byłoby raczej dogrzanie a nie liczenie mocy dla osobnego bytu. Powierzchnia to niecałe 20m2. Wymagania bezobsługowości jak w przypadku grzejnika łazienkowego

 

Liczę że macie już doświadczenia z tymi urządzeniami więc będziecie w stanie mi coś podpowiedzieć. Szukałem dłuższą chwilę na forum informacji na ten temat, ale nic konkretnego, z czego mógłbym skorzystać w swoim przypadku nie znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......

Podaj, ile kWh, wtedy będzie wiadomo.

 

To chyba podobnie - 2 razy mniejszy dom, 2 razy mniejsze rachunki (Ty masz pc na całości a ja klime tanią na parter).

Wcale tak dużo gorzej nie masz ocieplone (nie wiem nawet jaki wspólczynnik ma ta zasypka w porotherme, ale pewnie lepiej niż bez).

Masz piwnicę a to też pomaga - mój stoi prawie na powierzchni ziemi.

Ja mam wysoko sufity, bo się żona uparła (320cm), więc kubatura jest pewnie 3 razy większa od Twojej grzanej (nie pamiętam wszystkich cyfr z OZC, ale obliczeniowo dom mi wyszedł ponad 3 litry). Poza tym wątpie czy ktoś ma tak ciepłolubną żonę i musi mieć na termometrze w domu 24-25 bo naczej marźnie ;)

Jestem teraz na wyjeżdzie i nie mam dostępu do rachunku. Pamiętam tylko, że stosunek droga / tania u mnie w zasadzie stały przez te 8 miesięcy 1/3 d - 2/3 t mniej wiecej.

Nikogo nie namawiam, ale dziele się subietywną opinią. Jak zaczynałem się stawiać niewiele takich rozwiązań było (albo niewielu dzielących się opiniami).

Nie mam też zamiaru się licytować z kimś na osiągi - mi pasuje co mam. Pewnie można było zrobić coś lepiej. Budżet miałem taki jaki miałem i potaniłem system grzewczy wiedząc, że z PC nie wygram na rachunkach, ale niski koszt systemu długo mi za bufor posłuży + praktycznie zerowe koszty serwisu (poza klimą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również mam wątpliwości co do klimatyzatora, który miałby pracować jako ogrzewanie, szczegóły, żeby się nie powtarzać:

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3869220.html

Ktoś coś ?

 

Ja też myślę wlasnie nad tym Gree amber prestige lub rotenso mirai. I może ktoś coś innego poleci typowo do grzania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
Czy warto dopłacać do modeli A+++/A++ lub wyżej w stosunku do A++/A+? Czytałem że w przypadku pomp PW to się nie opłaca a jak jest z ekonomią PP w tym względzie?

 

To są parametry uśrednione i na nich bym nie oparl wyboru.

Trzeba spojrzeć na tabele mocy dla modeli i wtedy wszystko będzie wiadomo. Moc max podawana jest dla +10 st na zewnątrz i jest to parametr nieistotny. Zwróć uwagę na głośność jednostki wewnętrznej max to 20 dB na I biegu innych nie bież nawet pod uwagę bo pożałujesz.

++ są podawane dla konkretnej strefy klimatycznej też tzreba na to zwrócic uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie wszyscy producenci podają tabele albo trzymają je gdzieś w głębokim ukryciu. U haiera widzę tylko tabele dla PW a nie dla PP.

 

Strefa klimatyczna w PL do grzania to "średni"? (spośród ciepły/średni/zimny)? Haier podaje zużycie kWh roczne na chłodzenie/grzanie 197/1092 dla A++/A+ (3.5kW tundra) i 144/854 dla A+++/A+++ (3.5kW flexis). Cena 2800 vs 4960. Czy to się opłaca?

 

Te max 20dB jest tylko w trybie "cichym". Nie wiem czy to jest reprezentatywne dla praktycznej pracy bo jeśli ten tryb by dawał rade to po co byłyby pozostałe? Jak spojrzymy na cały zakres to są ciekawostki np. najdroższy model haier - jade na trybie "niskim" w chłodzeniu i grzaniu jest 4dB głośniejszy od flexis: 37/33/30/16 vs 39/33/26/17 a to jest 3 koła PLN różnicy w cenie! Nawet tundra która jest prawie 3x tańsza ma 1dB mniej.

Edytowane przez marvinetal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie wszyscy producenci podają tabele albo trzymają je gdzieś w głębokim ukryciu. U haiera widzę tylko tabele dla PW a nie dla PP.

 

Strefa klimatyczna w PL do grzania to "średni"? (spośród ciepły/średni/zimny)? Haier podaje zużycie kWh roczne na chłodzenie/grzanie 197/1092 dla A++/A+ (3.5kW tundra) i 144/854 dla A+++/A+++ (3.5kW flexis). Cena 2800 vs 4960. Czy to się opłaca?

 

Te max 20dB jest tylko w trybie "cichym". Nie wiem czy to jest reprezentatywne dla praktycznej pracy bo jeśli ten tryb by dawał rade to po co byłyby pozostałe? Jak spojrzymy na cały zakres to są ciekawostki np. najdroższy model haier - jade na trybie "niskim" w grzaniu jest 4dB głośniejszy od flexis: 37/33/30/16 39/33/26/20 a to jest 3 koła PLN różnicy w cenie!

 

moge ci przesłąć majlem tabele kaisay fly bo mam i tabele i klime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym haierem to jakiś cyrk. Katalogowo - najcichsza klima. Pytam autoryzowanego instalatora który go zachwala - w czym jest słabszy od konkurencji. Odpowiedź - głośność (!!). I takich opinii widziałem więcej zarówno wśród zwolenników jak i przeciwników marki. Czy naprawdę haier tak wałuje w katalogach czy ludziom w głowach szumi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym haierem to jakiś cyrk. Katalogowo - najcichsza klima. Pytam autoryzowanego instalatora który go zachwala - w czym jest słabszy od konkurencji. Odpowiedź - głośność (!!). I takich opinii widziałem więcej zarówno wśród zwolenników jak i przeciwników marki. Czy naprawdę haier tak wałuje w katalogach czy ludziom w głowach szumi?

 

Ja słyszałem opinię że nie jest właśnie jakiś super cichy, nawet się zastanawiałem teraz nad haier flexis nordic właśnie ze względu na cichość.

 

Drugim zakłamanym parametrem jest pobór mocy minimalnej np w gree amber prestiż ma być ok 300 W a jest 680 i nie da rady niżej.

 

Trzecim parametrem pożadanym przez przepraszam owieczki , jest grzałka karteru i tacy ociekowej. Te dwa elementy generują straty i świadczą o tym ze nasze urządzenie to stary model i to bardzo. Obecne klimy mają tak zrobioną tace ociekową że nie ma czego pogrzewać a funkcję podgrzania karteru pełni uzwojenie silnika i stosowne oprogramowanie.

 

Mam tak w kaisaiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc ja się zapytuje:) Jakie znaczenie ma różnica 4dB (katalogowo a w rzeczywiści może 1dB) w klimie, która będzie wisiała w salonie w prawie centralnym punkcie domu?

Owszem, miałoby to znaczenie gdyby ta jednostka miała nam wisieć nad głową w sypialni.

Te 16dB w katalogach może ma działać jak placebo.

Pewnie się powtarzam ale miałem przyjemność obcować z wysokim modelem Mitsubishi 5kW zawieszonym w biurze i znajomego. Głośniej pracował laptop na biurku niż ta jednostka oddalona ode mnie może 3-4mb.

Kaisai w salonie 30m2 też nie zwraca na siebie uwagi więc parametr określam jako bardzo subiektywny.

Mało tego. Jeśli Kaisai na najniższym biegu ma 20dB to instalacja grzejnikowa, którą mam tuż przy łóżku w bloku generuje ze 25dB. Zasypiam, wysypiam się, żyję... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...