Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie ogrzewanie domu klimatyzatorem od splita po kanałówkę


oszczednyGrześ

Recommended Posts

W nocy temperatura spadła poniżej -10, klima chodziła na pełnej mocy, zużycie 23,5kWh/24h, czyli jakieś 1kW ciągłej mocy.

 

Moja klima jest za mała, 2,9kW mocy grzewczej nie wystarcza i o ile na górze jest ciepło, to na dole temperatura potrafi spaść do 16 stopni przez noc (tak było wczoraj). Dzisiaj dogrzewałem jakimiś starymi olejakami, bo zamówione konwektory Atlantica dopiero idą.

 

Pytałem u Ciebie w komentarzach dlaczego nie dałeś paroizolacji na ten styropian na ściany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obliczenia robisz dobrze.

Jeżeli chodzi o okresowe dogrzewanie to musiałbyś znaleźć klimę z opcją zimnego startu na mrozie.

Ten CHIGO to twój wybór? W tej cenie są pewniejsze urządzenia, bardziej markowe i z lepszym COP.

tak to mój wybór, średnio się znam ale on jakoś wydawał mi się ok :)

 

ile m2?

 

30m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby do podłogi było więcej niż 10 cm np. również 20 .... to do -15'C byłby dobrze.

 

awaryjnie dajesz konwektory z prezyzyjnym termostatem i ustawiasz sobie o 0,5 niżej niż na to co ma grzać klima. Backup zadziała wtedy i da tyle ile potrzeba. U mnie dzisiaj znów -10'C (do 7:00) ale teraz już -1'C. Wczoraj poszło 15 kwh przy 21'C w domu po pokojach.

 

A co z ustawieniem sprężu ? To też musi mieć jakieś znaczenie.

Jeśli na minimalnym sprężu mam 2m/s a na tym, które ma ustawione domyślnie 2,8m/s to jasne jest, że więcej powietrza przemieli, tylko czy zagrzeje ? i czy to zrobi różnicę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lomo Economic ma jakieś 65% nominalnej mocy przy -10* i 5m przewodów.

 

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=405099

 

 

Lomo Luxury jakieś 90% nominalnej przy -10* i 4m przewodów.

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=405100

 

To, że dane dla Luxury przy krótszych przewodach to pewnie dla podrasowania wyników. Tylko ciekawe w jakich warunkach. Bo mało kto sobie zdaje sprawę, jak duże straty są na przewodach. Izolacja ich jest wręcz śmieszna, a różnica temperatur między czynnikiem a mroźny powietrzem potrafi sporo przekraczać 50*. Więc sporo ciepła ulatnia się zanim dotrze do jednostki wewnętrznej. Pół biedy, jak to już wewnątrz domu jest. Gorzej, jak na zewnątrz albo ogrzewa sąsiednią rurkę i ciepło wraca do jednostki zewnętrznej, zamiast ogrzać dom.

 

Tu na zewnątrz

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=405101

 

A tu rury odsunięte od siebie (z lewej zasilająca) w warstwie styropianu przed wylewkami jeszcze. Od spodu 8 cm styropianu, na tym rury z otuliną w arocie 4cm i na to jeszcze 6cm styropianu.

 

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=405102

 

U mnie wychodzi na to, że Ekono działa przy -6 z COP w okolicach 1,7 jeżeli policzyć, że bierze 1700W prądu (zmierzone) i dostarcza jakieś 2,85kW ciepła (75% odczytane z wykresu x 3,8kW mocy nominalnej). Więc nędza.

 

EDYTA:

Dopiero do mnie dotarło, że powyższe wykresy trochę mylące są co do spadku mocy wraz ze spadkiem temperatury. Wynika to z tego, ze dla Econo "bazowa" jest moc dla +7, a dla "luxury" dla -6. Gdyby sprowadzić wykresy do wspólnego mianownika, to Lomo miałoby przy -22* jakieś 52% mocy jaka uzyska przy -6*. Ciągle słabiej, niż luxury, ale nie aż tak jak na wykresach. Ale trzeba mieć też świadomość, że z tego wynika, że moc nominalna Luxury jest zaniżona względem Econo. Czyli jak ktoś się zastanawia czy Luxury, czy Econo, to najsłabsze Luxury o mocy grzewczej nominalnej 2,8kW (min 0,45kW max 4,1kW) jest mocniejsza, od teoretycznie rząd większej Econo nominalnie 3,4kW (min. 0,6kW max 3,8kW).

LomoEcono.jpg

LomoLuxury.jpg

LomoFlirRury.jpg

LomoFlirRury2.jpg

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z ustawieniem sprężu ? To też musi mieć jakieś znaczenie.

Jeśli na minimalnym sprężu mam 2m/s a na tym, które ma ustawione domyślnie 2,8m/s to jasne jest, że więcej powietrza przemieli, tylko czy zagrzeje ? i czy to zrobi różnicę ?

 

Tak, trzeba obserwować przy jakim sprężu kanałówka działa najefektywniej. Na minimalnym gree raczej bierze więcej niż powinna. Trzeba się pobawić. No i bardzo ważne to CZYSTY filtr. Potrafi zrobić różnicę do 200 W w ekstremalnych przypadkach! Bardzo ważny jest przepływ. Trzeba znaleźć ten optymalny. Jak dobrze pamiętam u mnie na 5 było optymalnie. Ważne też, jeśli urządzenie jest na poddaszu lub w chłodniejszym miejscu aby dobrze je zaizolować!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było -11 dziś. Klima działała dobrze, na górze temperatura ok, ale na dole tylko 19,5 po nocy (na sterowniku 22). I o dziwo gorzej grzała niż przy -13 ... Po wyjściu na zewnątrz, okazało się dlaczego - cały dom oblodzony (oszroniony), a pod klimą wielkie lodowisko. Może zmienię spręż, bo mam najmniej jak się tylko dało ustawić.

 

Możliwe że to po prostu koniec mocy klimy i nie ma co więcej kombinować? Przy -10 masz jakieś 65% mocy czyli niecałe 2,5kW.

 

Pytałem u Ciebie w komentarzach dlaczego nie dałeś paroizolacji na ten styropian na ściany?

 

W wątku poruszałem ten temat. W przypadku styropianu nie ma takiej potrzeby. Nie muszę go tak chronić przed wilgocią jak wełnę, ma podobny współczynnik oporu dyfuzyjnego pary wodnej do drewna. Więc wilgoć sobie może uciekać, o ile nie zablokuje się jej od zewnątrz jakimś sztucznym tynkiem albo płytami OSB.

 

tak to mój wybór, średnio się znam ale on jakoś wydawał mi się ok :)

 

Może warto się zastanowić nad czymś markowym, zwłaszcza że cena którą pokazywałeś jest naprawdę słaba.

 

Lomo Economic ma jakieś 65% nominalnej mocy przy -10* i 5m przewodów.

U mnie wychodzi na to, że Ekono działa przy -6 z COP w okolicach 1,7 jeżeli policzyć, że bierze 1700W prądu (zmierzone) i dostarcza jakieś 2,85kW ciepła (75% odczytane z wykresu x 3,8kW mocy nominalnej). Więc nędza.

 

3,8kW to nie jest moc nominalna, tylko 3,4kW ;) 3,8kW to ta górka +10% przy temperaturze +10.

Jesteś pewien, że ciągnie 1700W? Dane katalogowe pokazują max 1500W.

 

Dlatego ja odradzałem serię Lomo Economic, zresztą pozostałe GREE także, bo nie wiadomo z jakim COP się wyląduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że to po prostu koniec mocy klimy i nie ma co więcej kombinować? Przy -10 masz jakieś 65% mocy czyli niecałe 2,5kW.

 

 

 

W wątku poruszałem ten temat. W przypadku styropianu nie ma takiej potrzeby. Nie muszę go tak chronić przed wilgocią jak wełnę, ma podobny współczynnik oporu dyfuzyjnego pary wodnej do drewna. Więc wilgoć sobie może uciekać, o ile nie zablokuje się jej od zewnątrz jakimś sztucznym tynkiem albo płytami OSB.

 

 

Może warto się zastanowić nad czymś markowym, zwłaszcza że cena którą pokazywałeś jest naprawdę słaba.

 

 

 

3,8kW to nie jest moc nominalna, tylko 3,4kW ;) 3,8kW to ta górka +10% przy temperaturze +10.

Jesteś pewien, że ciągnie 1700W? Dane katalogowe pokazują max 1500W.

 

Dlatego ja odradzałem serię Lomo Economic, zresztą pozostałe GREE także, bo nie wiadomo z jakim COP się wyląduje.

 

Gdybyś zrobił paroizolację to różnica byłaby znacząca... A koszty niewielkie. Im lepszy termos tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3,8kW to nie jest moc nominalna, tylko 3,4kW ;) 3,8kW to ta górka +10% przy temperaturze +10.

Jesteś pewien, że ciągnie 1700W? Dane katalogowe pokazują max 1500W.

 

Dlatego ja odradzałem serię Lomo Economic, zresztą pozostałe GREE także, bo nie wiadomo z jakim COP się wyląduje.

 

Ups. Rzeczywiście. Czyli wychodzi, że przy -6 jest w stanie dać 2,55kW/1,7kW = COP 1,5

Kilka czy kilkanaście W brakowało do 1,7kW na marketowym mierniku wpinanym do gniazdka.

Wg katalogu nie ma też opcji +8*, a działa ;)

Tylko tak włączona ciągnie aż 10W w trybie czuwania (przy wyłączonych wentylatorach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że to po prostu koniec mocy klimy i nie ma co więcej kombinować? Przy -10 masz jakieś 65% mocy czyli niecałe 2,5kW.

 

Może i masz rację... W każdym bądź razie wiem że wyloty w salonie mam kiepskie i nie pchają powietrza na cały pokój... A tym bardziej nie w stronę podłogi... jadę dziś kupić jakieś "lepsze"...

 

Wie ktoś z was, gdzie można kupić Dyszę dalekiego zasięgu w normalnych cenach ? Potrzebuję 2szt na fi 150 i 1x na fi 100. Albo zamienię za thermoflexa izolowanego 10mb fi 250 :)

Edytowane przez Maazik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz rację... W każdym bądź razie wiem że wyloty w salonie mam kiepskie i nie pchają powietrza na cały pokój... A tym bardziej nie w stronę podłogi... jadę dziś kupić jakieś "lepsze"...

 

Wie ktoś z was, gdzie można kupić Dyszę dalekiego zasięgu w normalnych cenach ? Potrzebuję 2szt na fi 150 i 1x na fi 100. Albo zamienię za thermoflexa izolowanego 10mb fi 250 :)

 

Dyfuzery powinny zapewniać jak najlepszy przepływ powietrza. Ja często korzystam z knt rml czy LDS czy specjalnych klatek. Każda blokada przepływu ma znaczenie co do wydajności pracy pompy.

 

Tak na marginesie oto jak prezentuje się mój Panasonic i ile daje mocy:

 

Przy +7'C = 5,6 kW

Przy - 10 = 4,76 kW

Przy - 15 = 4,06 kW

Przy -20 = 3,03 kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyfuzery powinny zapewniać jak najlepszy przepływ powietrza. Ja często korzystam z knt rml czy LDS czy specjalnych klatek. Każda blokada przepływu ma znaczenie co do wydajności pracy pompy.

 

Tak na marginesie oto jak prezentuje się mój Panasonic i ile daje mocy:

 

Przy +7'C = 5,6 kW

Przy - 10 = 4,76 kW

Przy - 15 = 4,06 kW

Przy -20 = 3,03 kW

 

Tak, ale mi trzeba coś, co spowoduje lepsze rozprowadzenie powietrza po pokoju. Niestety jak już wczesniej wspominałem, nie dopilnowałem sobie miejsc montażu wylotów powietrza. Jak to nie zmiało znaczenia przy -5, tak przy -10 ma ogromne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie oto jak prezentuje się mój Panasonic i ile daje mocy:

Przy +7'C = 5,6 kW

Przy - 10 = 4,76 kW

Przy - 15 = 4,06 kW

Przy -20 = 3,03 kW

 

Jaki masz dokładnie model Panasonica? Czynnik R32?

 

Na stronie 52 tego wątku robiłem jakieś rozeznanie w Panasonic Etherea (widzę nawet błąd bo brałem moc chłodniczą :D).

Ogólnie im głębiej patrzę w te dokumenty to różne dziwne wartości zaczynam widzieć oraz sprzeczności (w LG i Panasonicu też).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz dokładnie model Panasonica? Czynnik R32?

 

Na stronie 52 tego wątku robiłem jakieś rozeznanie w Panasonic Etherea (widzę nawet błąd bo brałem moc chłodniczą :D).

Ogólnie im głębiej patrzę w te dokumenty to różne dziwne wartości zaczynam widzieć oraz sprzeczności (w LG i Panasonicu też).

 

Nie r410a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samsung AC052MXADKH o którego ktoś pytał wcześniej, ma niby 5kW ale w rzeczywistości Pdesign dla grzania 2,4kW. Jednocześnie ma bardzo fajne wartości COP na mrozie 3.08@-10℃ oraz 2.17@-20℃ i kiepskie dla 3.8@+7℃, co daje relatywnie słaby SCOP 4.1.

 

No to niedobrze, bo średnia temperatura sezonu grzewczego u mnie jest na plusie. Będę musiał sprawdzić inne klimatyzatory. Dzięki za ciekawy link!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niedobrze, bo średnia temperatura sezonu grzewczego u mnie jest na plusie. Będę musiał sprawdzić inne klimatyzatory. Dzięki za ciekawy link!!!

 

Przypominam, że te paramtery COP podawane są dla wartości nominalnych! COP jest zmienny im mniej budynek potrzebuje tym COP będzie wyższy. Np. u mnie w Panasie jest zakres na nominale od 6,25 - 3,71 dla COP. Jeśli będzie potrzeba mało energii dostarczyć to kanałówka poleci na minimum ale z wyższym COP'em. Jak obserwuję u mnie wygląda to tak na minimum pobór od 217-250W Potem 470-590W Później 700-800W. Później 1000 - 1100W. Na razie takie skoki obserwowałem na Panasonicu przy dłuższym poborze w zależności od temperatur. Co ciekawe wartości pośrednie to rzadkość szczególnie w przedziale od 250 - 470W. Nigdy nie widziałem aby przez dłuższy czas szło około 300W. Nigdy nie widziałem też więcej niż 1200W :). Przy normalnym użytkowaniu i częstym sprawdzaniu pracy urządzenia. Teraz jednak żałuję że nie wziąłem Panasonica Paci Elite 6 kW, wygląda ciekawiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki klimatyzator by się sprawdził dla okolic Zielonej Góry, gdzie zimy są łagodniejsze niż w reszcie kraju? Np. średnia temperatura ostatniego listopada to +5,5°, grudnia +2,5° a stycznia 2018 +2,4°C. Nie chcę klimatyzatora który będzie optymalny dla mrozów, ale taki który ma maksymalny COP w dodatnich temperaturach, tuż powyżej zera. Powierzchnia do ogrzania to 100-110m2 plus okresowo piwnica. Wyliczyłem że 5kW mocy grzewczej będzie optymalne.

Dlaczego Paci Elite 6kW? W czym jest lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki klimatyzator by się sprawdził dla okolic Zielonej Góry, gdzie zimy są łagodniejsze niż w reszcie kraju? Np. średnia temperatura ostatniego listopada to +5,5°, grudnia +2,5° a stycznia 2018 +2,4°C. Nie chcę klimatyzatora który będzie optymalny dla mrozów, ale taki który ma maksymalny COP w dodatnich temperaturach, tuż powyżej zera. Powierzchnia do ogrzania to 100-110m2 plus okresowo piwnica. Wyliczyłem że 5kW mocy grzewczej będzie optymalne.

Dlaczego Paci Elite 6kW? W czym jest lepszy?

 

Musi to być urządzenie które jest w stanie działać na minimum na bardzo niskim poborze mocy. Podam przykład, znając tańsze marki takie jak Gree czy Midea nie byłem w stanie nigdy zaobserwować poboru poniżej 300 W dla grzania nawet dla jednostek. o mocach nominalnych na poziomie 3,8 kW dla grzania. Przeważnie działały na zasadzie włącz wyłącz co osłabiało bardzo sprawność systemu. Natomiast Panasonic mając katalogowo 5,6 kW już wygląda inaczej ponieważ potrafi zjechać z poborem na poziom 217 W co powoduje że komfort jest bez porównania. U mnie wchodzi na większy pobór od 400+W, dopiero jak temperatura spada poniżej 2-3'C. Mam ustawione 21'C na grzanie. A zatem potrzebujesz urządzenia o szerokiej modulacji ale nie katalogowej lecz tej rzeczywistej. 5 kW to dobre wyjście.

 

Dlaczego 6 kW/7kW lepszy, bo przy -10'C daje aż 6 kW :) a przy -20'C 4,72. Co u mnie na południu może się przydać a i pobór minimalny wynosi 290 W czyli całkiem nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki klimatyzator by się sprawdził dla okolic Zielonej Góry, gdzie zimy są łagodniejsze niż w reszcie kraju? Np. średnia temperatura ostatniego listopada to +5,5°, grudnia +2,5° a stycznia 2018 +2,4°C. Nie chcę klimatyzatora który będzie optymalny dla mrozów, ale taki który ma maksymalny COP w dodatnich temperaturach, tuż powyżej zera. Powierzchnia do ogrzania to 100-110m2 plus okresowo piwnica. Wyliczyłem że 5kW mocy grzewczej będzie optymalne.

Dlaczego Paci Elite 6kW? W czym jest lepszy?

 

jestem twoim sąsiadem z Głogowa :) jeśli twój bliźniaczek to ten z opisu to celowałbym tak w 7 kW mocy grzewczej... będziesz potrzebował znacznie więcej mocy od większości tu piszących... co do optymalnego COP w dodatnich temperaturach to wątpię aby były jednostki tak optymalizowane... jednak największym problemem uważam będzie zamarzanie jednostki! to chyba będzie nasza największa zmora :( i prawdopodobnie ten COP dostanie przez to niezłego kopa w zad ;) najlepszym rozwiązaniem tego problemu to duży wymiennik mała moc... sprawdziłem u siebie organoleptycznie ;) przy dwóch włączonych jednostkach wewnętrznych na maksa jednostka zewnętrzna zamarzała przy ok plus 5 stopni! niestety nie pamiętam już dokładnej temperatury... jednak gdy uruchomiłem tylko jedną jednostkę wewnętrzną to jednostka nie tylko nie zamarzała ale nawet to co narosło samoistnie się rozmroziło przy działającej jednostce... dlatego szukaj jednostki która potrafi zejść nisko z pobieraną mocą wówczas efekt będzie podobny do mojego "doświadczenia" obniży się temperatura przy której jednostka zamarza a także wolniej będzie obrastała szronem... drugi punkt to wielkość samego wymiennika co w teorii ma działać podobnie do obniżania mocy... wątpię jednak aby firmy podawały takie parametry i aby były one jakoś ustandaryzowane... można jednak poszukać jednostki jednej firmy z identycznym wymiennikiem ale mniejszej mocy...

jeśli nie zamierzasz docieplić bliźniaczka to niestety powątpiewam aby udało się w sposób efektywny rozprowadzić energię po całym domu... nawet po dociepleniu łatwo nie będzie... zobacz nawet kolega Maazik w niedużym ciepłym szkieleciaku ma problemy z rozprowadzeniem ciepła po całym domu... nasze bliźniaczki bardzo trudno jest doprowadzić do podobnego poziomu energochłonności... pomysł z ogrzewaniem piwnicy tym sposobem jest uważam nie do końca chyba przemyślany... chcesz powietrze z piwnicy w całym domu? bo tak działa przecież to ogrzewanie.... dmucha ciepłym powietrzem pobieranym z domu... czyli ciepłe powietrze trafi do piwnicy i schłodzone wróci do jednostki wewnętrznej... jeśli piwnica nie ma "standardu domu mieszkalnego" to to powietrze nie jest myślę atrakcyjne ;)

 

@Maazik

ja bym najpierw podwyższył spręż i zwiększył nadmuch... będzie o wiele łatwiej zapanować nad dystrybucją ciepłego powietrza... intensywniejszy nadmuch spowoduje również mieszanie się ciepłego powietrza z zimnym wówczas nie będzie tej ucieczki ciepłego powietrza do wylotu... przy minimalnym strumieniu powietrza może dojść do rozwarstwienia podobnego do tego jakie jest w buforach wodnych... zwiększaj bez pośpiechu ;) a jak jesteś niecierpliwy to zapisz obecne ustawienia i zwiększ przepływ do maksymalnej akceptowalnej wartości i sprawdź czy problem zmalał a może nawet znikł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam, że te paramtery COP podawane są dla wartości nominalnych! COP jest zmienny im mniej budynek potrzebuje tym COP będzie wyższy. Np. u mnie w Panasie jest zakres na nominale od 6,25 - 3,71 dla COP. Jeśli będzie potrzeba mało energii dostarczyć to kanałówka poleci na minimum ale z wyższym COP'em.

 

Ja bym z chęcią zobaczył jak duża to jest skala, bo może opłaca się kupić przewymiarowane jednostki. Tylko że im mocniejsza jednostka tym wyższą ma moc minimalną.

 

Jedyne co znajduje to wykres input coefficeint do capacity. Z niego można np wywnioskować, że przy 20%mocy pobieranej jednostka 5,8kW daje 2kW czyli 34% mody oddawanej. Ale jak ma się to do COP? I jakoś nie wierzę że dla różnych temperatur ten wykres jest taki sam.

 

Według materiałów marketingowych SCOP PACi Standard 6kW jest wyższy niż PACi Elite ;) Na dodatek im mocniejszy tym mniej może zjechać z mocą.

 

Jaki klimatyzator by się sprawdził dla okolic Zielonej Góry, gdzie zimy są łagodniejsze niż w reszcie kraju? Np. średnia temperatura ostatniego listopada to +5,5°, grudnia +2,5° a stycznia 2018 +2,4°C. Nie chcę klimatyzatora który będzie optymalny dla mrozów, ale taki który ma maksymalny COP w dodatnich temperaturach, tuż powyżej zera. Powierzchnia do ogrzania to 100-110m2 plus okresowo piwnica. Wyliczyłem że 5kW mocy grzewczej będzie optymalne.

Dlaczego Paci Elite 6kW? W czym jest lepszy?

 

Szukaj po prostu po parametrze SCOP, on zazwyczaj jest podawany dla klimatu umiarkowanego czyli mniej więcej to czego szukasz. Bo normalnie na rynek polski SCOP powinien być podawany dla klimatu zimnego i dlatego się*bujamy z szukaniem danych o COP na mrozie;)

 

Łapcie wykres korekty mocy z powodu oblodzenia. Przy czym to nie jest korekta COP.

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=405225&d=1516267044

korekta_cop_oblodzenie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Mam w lokalu użytkowym (ok. 85 m2) jednostkę Gree Change 6,7 kW. Jak ją najlepiej ustawić, aby grzała dobrze i tanio;).

 

Lokalizacja to północna część województwa opolskiego, czyli region stosunkowo ciepły. Zaznaczam, że jest jedyne źródło ogrzewania, tzn. dodatkowo grzeją lampy metalohalogenkowe ok. 35 sztuk, każda o mocy 70W. Sklep otwarty jest od 9 do 17. Ponadto dodam, że mam tam taryfę prądu chyba C12a, czyli:

W strefie szczytowej

(Od 1.04-30.09 w godzinach 8:00 - 11:00 oraz 20:00 - 21:00, od 1.10 do 31.03 w godzinach 8:00 - 11:00 oraz 17:00 - 21:00)

W strefie pozaszczytowej

(Od 1.04-30.09 w godzinach 11:00 - 20:00 oraz 21:00 - 8:00, od 1.10 do 31.03 w godzinach 11:00 - 17:00 oraz 21:00 - 8:00)

Ktoś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...