Elfir 14.09.2016 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2016 (edytowane) zwlaszcza jak czasem trzeba rozstawic rusztowanie od zewnatrz aby je umyc fixy robi się na parterze i ewentualnie na tarasach na piętrze. jezeli w calym domu otwiera sie jedno okno to raczej w sypialni przeciagu nie zrobisz. Ja bym sie za pare groszy w taka sytuacje w zyciu nie uwiklal. REkuperacja ekuperacja ale uchyleia okna wiosna czy letnia noca nic nie zastapi i mowie to jako posiadacz i rekuperacji i klimatyzacji w domu. Zacytuję swoją wcześniejszą wypowiedz "Ale jeśli chodzi o wychłodzenie sypialni w letnią noc, to fakt, że przydałby się chociażby lufcik - np. okno dzielone 2/3 fix i 1/3 uchylne." Edytowane 14 Września 2016 przez Elfir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pagu 08.10.2016 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2016 Witam cofnę się do Twojego dachu bo właśnie jestem na etapie wyceny swojego , dawałeś pełne deskowanie i membrane i bezpośrednio na to blachę a gdzie łaty ? nie potrzeba wentylacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thoreg 11.10.2016 08:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2016 Są dwie szkoły: tradycyjna (pełne deskowanie, mata strukturalna lub papa i "makaron", blacha) lub w nowej (wersja z łatami). Przy pierwszym sposobie blacha dolega pełną powierzchnią do maty, plecionka wycisza, tłumi drgania blachy i umożliwia wentylację pokrycia. Zresztą pozwolę sobie zacytować: Rozbudowując nieco watek "co pod blachę na rąbek" zwracam uwagę na różne systemy metalowych dachów (nowe, stare, kolorowe, klepane, miedziane, tytan-cynk, powlekane itd... ) Najlepiej w kwestii warstw i konstrukcji pod blachę "męczyć" producenta blachy, gdyż to on jest wystawca gwarancji... Przy okazji można zaobserwować ilu jest niedouczonych doradców i sprzedawców w tej kwestii, potrafiących tylko "wypchnąć" swój materiał .. Ja pracuję z RHEINZINK i to robię tak: 1. Deskowanie Polecam konstrukcje ZAWSZE z pełnym deskowaniem i najlepiej wykonanym z desek. Pod nim oczywiście musi być szczelina wentylacyjna (min 4 cm) do uzyskania efektu tzw. "zimnego dachu" następnie: 2. Jeśli deski nie są impregnowane, to na to kładę blachę bezpośrednio. 2. Jeśli deski są impregnowane (np. strażak nam kazał), to na deski kładę matę strukturalną AIR-z (np. tę http://www.rheinzink.pl/2401.aspx) 2. Jeśli na deskach leży papa (bardzo dobre rozwiązanie, by budynek "wysezonować") to na papę kładę matę strukturalną AIR-z 2. Jeśli zamiast desek inwestor wybrał sklejkę lub płyte OSB, to dla dobra zamocowania stosuję folię paroprzepuszcalna + mate strukturalną (takie rozwiązanie "2w1") VAPOZINC http://www.rheinzink.pl/2378.aspx W odróżnieniu od dachu w technologii blachodachówkowej (zatrzaskowe panele Klick itd.) taki układ warstw eliminuje "bębnienie" (ma ten sam parametr akustyczny co dach dachówkowy), nie jest dziurawiony, usztywnia konstrukcje oraz rozwiązuje problem zamykanej wilgoci w przegrodach dachowych.. Detale, wykończenia, zamocowania - wszystko to wykonuje zgodnie ze sztuką blacharską... Pozdrawiam, przepraszając przy okazji za wyniosłość BTW już jakieś dwa tygodnie zbieram się, żeby zaktualizować dziennik. Dzieje się dużo, jest co opisywać, a nie ma czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pagu 11.10.2016 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2016 Dziękuję Ci za odpowiedz , powiedz jeszcze : masz pełne deskowanie , na to matę strukturalną Air i blacha ? popraw jeśli jest inaczej .Napisz jeśli możesz coś o kosztach mój dom ma ok 9m na 21 m Twój jest chyba podobny więc jaki koszt był prefabrykowanej więzby oraz deskowania , maty i blachy będę wdzięczny . Aha deski na deskowanie miałeś jakoś specjalnie suszone czy nie . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 15.10.2016 06:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Skończyłem czytać i ogadać, widzę że płytę mieliśmy od jednego wykonawcy i mamy podobne zdanie o jego fachowości., dach też robiliśmy w podobnym terminie. Widzę, że mamy domy odbiegające od standardu " dworek ", powinienem Ci życzyć powodzenia w budowie, ale widzę że swietnie sobie radzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thoreg 15.10.2016 06:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Dziękuję Ci za odpowiedz , powiedz jeszcze : masz pełne deskowanie , na to matę strukturalną Air i blacha ? popraw jeśli jest inaczej . Napisz jeśli możesz coś o kosztach mój dom ma ok 9m na 21 m Twój jest chyba podobny więc jaki koszt był prefabrykowanej więzby oraz deskowania , maty i blachy będę wdzięczny . Aha deski na deskowanie miałeś jakoś specjalnie suszone czy nie . Pozdrawiam Jest pełne deskowanie, na to mata strukturalna typu VAPOZINC (można zastosować inną podobną) i finalnie blacha. Deski nie były suszone. Zwróć jedynie uwagę, aby nie były za szerokie. 12-14 cm to optimum, szersze mają większą tendencję do skręcania. Co do kosztów: wiązary 22k, membrana 4.6k (ale udało mi się trafić baaardzo tanio, normalnie liczyłem się z kosztem ok. 8k), deskowanie 3.8k, blacha 8.5k. Skończyłem czytać i ogadać, widzę że płytę mieliśmy od jednego wykonawcy i mamy podobne zdanie o jego fachowości., dach też robiliśmy w podobnym terminie. Widzę, że mamy domy odbiegające od standardu " dworek ", powinienem Ci życzyć powodzenia w budowie, ale widzę że swietnie sobie radzisz. Dzięki, jakoś się ciągnie do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wally666 15.10.2016 07:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Thoreg, moglbys doszczegolowic czy podane koszty zawierają rynny, obróbki i robotę? Deskowanie to cena za robotę czy same deski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thoreg 15.10.2016 10:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Wiązary z montażem, reszta tylko materiał. Rynny 30 zł/mb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pagu 17.10.2016 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2016 Dzięki Pisałeś coś na temat OZC nie mogę się dokopać , jaki wyszło Ci zużycie rocznie / m2 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pagu 17.10.2016 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2016 Podaj namiary na dekarzy jak możesz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 26.10.2016 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2016 (edytowane) , blacha 8.5k. . na początku witam i kibicuje - stodoła piękna podrzući ile masz m2 dachu. Mam u siebie 340m2 dachu i rukki coś mi za drogo wychodzi :-/ Namiar na dekarzy też by się przydał Dzieki Edytowane 26 Października 2016 przez uciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thoreg 26.10.2016 11:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2016 Dzięki Pisałeś coś na temat OZC nie mogę się dokopać , jaki wyszło Ci zużycie rocznie / m2 ? Zależnie od szczelności, temperatur w domu i lambdy styropianu, którego użyję: 40-49 kWh/m2. Obciążenie cieplne 3,3-4 kW. przysiądę jeszcze do tego przed wyborem mocy pompy ciepła. Podaj namiary na dekarzy jak możesz . Poszło na priv. na początku witam i kibicuje - stodoła piękna podrzući ile masz m2 dachu. Mam u siebie 340m2 dachu i rukki coś mi za drogo wychodzi :-/ Namiar na dekarzy też by się przydał Dzieki Dzięki. Dachu mam ok. 250 m2. Namiary poszły na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pagu 26.10.2016 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2016 Dzięki 50kWh\m2 to dobrze , u mnie wychodzi ok 70 kWh\m2 ale Ty masz płytę i to chyba wszystko wyjaśnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad Podgórski 27.10.2016 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2016 (edytowane) W następny weekend zrealizowałem prezent urodzinowy od żony. Fajne przeżycie. Pokopałem sobie, pozasypywałem, później trochę jazdy. Jeździłem samochodem 4x4 w terenie, ale nie myślałem, że będę śmigał koparką po pagórkach. Takie hipsterstwo. Przy okazji rozmowy z koparkowym udało mi się załatwić ziemię na podniesienie działki. Niedługo ma kopać fundamenty pod blok w dalszej okolicy i z chęcią pozbędzie się za darmo tej ziemi. Kwestia tylko kiedy zacznie prace. http://i.imgur.com/gbzRKsG.jpg http://i.imgur.com/ps0XIMh.jpg Swietny dom, taki duży brat tego co my planujemy będę śledził a może kiedyś nawet na żywo bo blisko mam Co do 2 zdjęc z koparki to po chodniku poznaję gdzie to jest. Tyle razy w kamerce widziałem ten chodnik podczas startów dronem że krajobraz i porozrzucane płyty betonowe wryły mi się w pamięć Gdybyś na wiosnę chciał sprzedać ten niwelator to jestem pierwszy w kolejce Edytowane 27 Października 2016 przez Konrad Podgórski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 27.10.2016 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2016 Zależnie od szczelności, temperatur w domu i lambdy styropianu, którego użyję: 40-49 kWh/m2. Obciążenie cieplne 3,3-4 kW. przysiądę jeszcze do tego przed wyborem mocy pompy ciepła Nie wiem jakie masz zapotrzebowanie roczne, ale może się okazać że pompa będzie dla Ciebie za dobra i zwykłe kable będą lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thoreg 28.10.2016 12:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Kolejny wpis w moim miesięczniku budowy. Stwierdziłem, że zrobię retrospekcję etapami (bez kolejności chronologicznej), bo do końca życia nie zbiorę się, by opisać wszystko na raz. 14 października przyjechali panowie z firmy Budmar Kucharski i zainstlowali szambo 10 m3. Wszystko odbyło się sprawnie. Muszę powiedzieć, że spodobało mi się profesjonalne podejście. Przyjechali z własną koparką, podłączyli wszystko i nie musiałem kiwać palcem. Minusem jest cena, ale nauczyłem się, że za wygodę i profesjonalizm trzeba zapłacić. Przy okazji rozplantowali mi ziemię w okolicach ogrodzenia, więc mam już jeden temat mniej do ogarnięcia. Poniżej kilka fotek z montażu. Dzięki 50kWh\m2 to dobrze , u mnie wychodzi ok 70 kWh\m2 ale Ty masz płytę i to chyba wszystko wyjaśnia To raczej zasługa grubości izolacji. Dobre wyniki da się uzyskać też na tradycyjnych fundamentach. Wynik mógłby być lepszy, gdyby dom miałby inną bryłę, ale jakoś odżałuję te dodatkowe kWh na rzecz wyglądu. Swietny dom, taki duży brat tego co my planujemy będę śledził a może kiedyś nawet na żywo bo blisko mam Co do 2 zdjęc z koparki to po chodniku poznaję gdzie to jest. Tyle razy w kamerce widziałem ten chodnik podczas startów dronem że krajobraz i porozrzucane płyty betonowe wryły mi się w pamięć Gdybyś na wiosnę chciał sprzedać ten niwelator to jestem pierwszy w kolejce Zapraszam w odwiedziny. Co do niwelatora, to raczej jeszcze będę go potrzebował do budowy tarasów i ogrodzenia. Jakby co, to będę się odzywać. BTW fajny filmik. Nie wiem jakie masz zapotrzebowanie roczne, ale może się okazać że pompa będzie dla Ciebie za dobra i zwykłe kable będą lepsze. Zapotrzebowanie roczne to między 6000-7000 kWh. Co do źródła ciepła, to jeszcze będę się zastanawiał. Nie ukrywam, że wolę teraz więcej wydać, a później mniej płacić, nawet jak miałoby mi się to "zwracać" 20 lat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad Podgórski 28.10.2016 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Zapotrzebowanie roczne to między 6000-7000 kWh. Co do źródła ciepła, to jeszcze będę się zastanawiał. Nie ukrywam, że wolę teraz więcej wydać, a później mniej płacić, nawet jak miałoby mi się to "zwracać" 20 lat... Może daj rury w podłogę i "kocioł" elektryczny za 2500zł i w razie potrzeby zrobisz upgrade. Okno są na południe? bo nie znalazłem informacji o orientacji na strony świata. Jeżeli tak to po 1 sezonie będziesz dopiero wiedział jak to wpłynie na temperaturę. U mnie mniejszy metraż to dałem kable bo na 100% pompy nigdy nie będzie, gdybym miał więcej metrów i perspektywnę potrzeby pompy to bym dał rury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad Podgórski 28.10.2016 14:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Teraz się dopatrzyłem na pierwszej stronie że humus i pospółkę robiła ci ta sama osoba co u mnie drogę na działce fajna koparka Płytę też robili? czy tylko roboty ziemne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thoreg 29.10.2016 21:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2016 Powodem częstotliwości wpisów w dzienniku jest poniższa cudowna istota, która przyszła na świat miesiąc temu. 6-7 października odbył się montaż okien. Zdecydowaliśmy się na okna aluminiowe. Profile PCV były nie do zaakceptowania przez żonę, mi również za bardzo nie podchodziły. Dodatkowym plusem była zdecydowanie lepsza cena na HSa niż w PVC. Przed montażem musiałem przygotować otwory pod okna. Zrobione to zostało za pomocą dużej szlifierki kątowej z tarczą diamentową oraz małej szlifierki kątowej z tarczą garnkową. Podobno wyszło nieźle. Informacja dla budujących. Na ciepły parapet trzeba 7 cm więcej. Z racji tego, że chciałem zachować wymiary okien, to musiałem ciąć 7 cm Silki przy każdym oknie poziomym. Nie jest to fajne. Okna dostarczyła i zamontowała firma Aprel. Montaż z delikatnym wysunięciem poza lico muru, do tego taśmy paroszczelne i paroprzepuszczalne. Przy HSie i oknach do ziemi zamiast taśm został zastosowany EPDM, a same okna zamocowane na poszerzeniach. Pozostałe okna zostały osadzone na "ciepłych parapetach". Muszę powiedzieć, że panowie montażyści byli bardzo dokładni. Stalowe kotwy zostały również oklejone taśmą paroszczelną. Na koniec zostało wszystko posprzątane. Z czystym sumieniem mogę polecić firmę Aprel. Tradycyjnie na koniec zdjęcia. Widok z tradycyjnego miejsca. EPDM na jednym z okien. Z racji tego, że żona nie chce parapetów, to musiałem dokleić kawałek styro na podkład parapetowy. Dzięki temu powstał "bardzo ciepły parapet". może daj rury w podłogę i "kocioł" elektryczny za 2500zł i w razie potrzeby zrobisz upgrade. Okno są na południe? Bo nie znalazłem informacji o orientacji na strony świata. Jeżeli tak to po 1 sezonie będziesz dopiero wiedział jak to wpłynie na temperaturę. U mnie mniejszy metraż to dałem kable bo na 100% pompy nigdy nie będzie, gdybym miał więcej metrów i perspektywnę potrzeby pompy to bym dał rury Okna nakierowane są na południowy-zachód. Temat jeszcze rozważę, ale chyba jednak zdecyduję się na PC. Szczególnie, że dojdzie jeszcze ok. 3000 kWh na CWU... teraz się dopatrzyłem na pierwszej stronie że humus i pospółkę robiła ci ta sama osoba co u mnie drogę na działce fajna koparka płytę też robili? Czy tylko roboty ziemne? To Pan Sylwek. Zna mnie od małego dzieciaka, więc to był naturalny wybór co do koparkowego. Pan Sylwek był odpowiedzialny za logistykę koparkowo-piaskową. Muszę pochwalić go za koszt pracy i piasku (co zrozumiałe ), ale również ekipa od płyty chwaliła go sobie za sprawność działania i dostaw piachu. Doświadczenie robi swoje. Niedługo pewnie będzie u mnie działał, bo trzeba będzie trochę kabli i rur zakopać na działce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 30.10.2016 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2016 Zapotrzebowanie roczne to między 6000-7000 kWh. Co do źródła ciepła, to jeszcze będę się zastanawiał. Nie ukrywam, że wolę teraz więcej wydać, a później mniej płacić, nawet jak miałoby mi się to "zwracać" 20 lat... U mnie wyliczenia pokazały : Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 7696 kWh/rok Projektowe obciążenie cieplne budynku ΦHL: 4563 W I miałem podejście takie jak Twoje : " wolę teraz więcej wydać, a później mniej płacić, nawet jak miałoby mi się to "zwracać" 20 lat... " tym bardziej że u Ciebie pewnie wystarczy PC 5 KW z zapasem na CWU. Moja instalacja to koszt 23250 zł minus 5800 zł dotacja. czyli za 17500 mam zrobioną przez firmę CO i CWU. A jak jeszcze dostanę dotację na fotowoltaikę to będzie super. Gdzieś na forum jest plik gdzie można podstawić cyferki i wyjdzie po jakim czasie koszt PC i innych rozwiązań się zrównoważy. Mam pompę od 2 tygodni, pracuje na maxa bo wygrzewa posadzkę i na razie zużyła 200 zł a w domu sauna, wszystko się odpowietrza reguluje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.