Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Koszty związane z zabudową kominka


mmmmm111

Recommended Posts

Witam,

Jestem na etapie wstawiania kominka do mieszkania. Okazało się, że nie jest to takie proste i trzeba znaleźć fachowca. Ze względu na umiejscowienie kominka będzie to wkład z 3 szybami, a ze względu na koszty będzie ze szprosami( prawdopodobnie kupimy wkład Arysto). Zabudowa jak najprostsza bez żadnych ozdobników itp. Jak się okazuje w kilku punktach w których byliśmy koszty związane z zainstalowaniem kominka są bardzo podobne. czyli ok 2500zł materiały i około 2500-3000zł robocizna. Problem w tym że Pan który wzbudził we mnie największe zaufanie zabudowę chce wykonać z płyty kartongipsowej i zaizolować wełną. W pozostałych punktach Zabudowy wykonują z płyt izolacyjnych Silca lub Promat ( są to płyty krzemianowo-wapniowe).

 

I teraz pytanie do was co jest leprze ( zakładając że wykonanie będzie mniej więcej w tej samej cenie ( z płyty Silca tańsze o ok 1000zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem na etapie wstawiania kominka do mieszkania. Okazało się, że nie jest to takie proste i trzeba znaleźć fachowca. Ze względu na umiejscowienie kominka będzie to wkład z 3 szybami, a ze względu na koszty będzie ze szprosami( prawdopodobnie kupimy wkład Arysto). Zabudowa jak najprostsza bez żadnych ozdobników itp. Jak się okazuje w kilku punktach w których byliśmy koszty związane z zainstalowaniem kominka są bardzo podobne. czyli ok 2500zł materiały i około 2500-3000zł robocizna. Problem w tym że Pan który wzbudził we mnie największe zaufanie zabudowę chce wykonać z płyty kartongipsowej i zaizolować wełną. W pozostałych punktach Zabudowy wykonują z płyt izolacyjnych Silca lub Promat ( są to płyty krzemianowo-wapniowe).

 

I teraz pytanie do was co jest leprze ( zakładając że wykonanie będzie mniej więcej w tej samej cenie ( z płyty Silca tańsze o ok 1000zł)

 

Płytami g-k to niech sobie ten fachowiec głowę zabuduje. Dziś odbieram wkład z płaszczem, pojutrze zabudowa. Mój kominkarz nigdy nie pracował na g-k tylko na płytach krzemianowo-wapiennych. Chcesz mieć pylicę płuc to załóż sobie płyty g-k i wełnę mineralną. U mnie zabudowa plus materiały 4000 zł. Wielkopolska. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem na etapie wstawiania kominka do mieszkania. Okazało się, że nie jest to takie proste i trzeba znaleźć fachowca. Ze względu na umiejscowienie kominka będzie to wkład z 3 szybami, a ze względu na koszty będzie ze szprosami( prawdopodobnie kupimy wkład Arysto). Zabudowa jak najprostsza bez żadnych ozdobników itp. Jak się okazuje w kilku punktach w których byliśmy koszty związane z zainstalowaniem kominka są bardzo podobne. czyli ok 2500zł materiały i około 2500-3000zł robocizna. Problem w tym że Pan który wzbudził we mnie największe zaufanie zabudowę chce wykonać z płyty kartongipsowej i zaizolować wełną. W pozostałych punktach Zabudowy wykonują z płyt izolacyjnych Silca lub Promat ( są to płyty krzemianowo-wapniowe).

 

I teraz pytanie do was co jest leprze ( zakładając że wykonanie będzie mniej więcej w tej samej cenie ( z płyty Silca tańsze o ok 1000zł)

 

W moim kominku Jotul oryginalnie była blach okalająca kominek którą ociepliłem wełną mineralną na folii aluminiowej wzmacnianej włóknem szklanym. Dystrybutor został połączony z blachą oryginalną okalającą kominek i też ocieplony wełną na folii aluminiowej. Do tego klejenie taśmą aluminiową na włóknie szklanym na złączach płyt wełny mineralnej i żadna wełna nie wystaje. Po 14 latach nic się nie rozszczelniło i nie ma nigdzie wełny na wierzchu co skutkowałoby jej pyleniem. Tak więc jak ma kominek działać na zasadzie konwekcji to najtańsza jest blacha, powyginać połączyć nitami zrywalnymi i zero problemu i minimalne wymiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo przy zastosowaniu blachy wokół kominka zamiast śmiesznych płyt czy to gk czy krzemianowo wapiennych możesz do takiej blachy od strony żeber kominka przynitować podłużne żebra które można wygiąć stykając z samym kominkiem. To spowoduje dodatkowe odebranie ciepła bezpośrednio z powierzchni kominka i zwiększoną konwekcje (jak to wygląda zobacz sobie między płytami grzejnika konwekcyjnego taka dodatkowa blacha zwiększająca powierzchnię oddawania ciepła którą połączone są płyty grzejnika). Ktoś powie że ta blacha jest przyspawana do płyt i dlatego odbiera dobrze ciepło i ma rację ale im dokładniej takie żebra będą przylegać do kominka tym lepiej odbiorą od niego ciepło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utknąłes Olo 20 lat temu.

To co opisujesz to najgorsza możliwa kombinacja ocynku i przypalanej od niego wełny.

Do założyciela wątku. Zabudowa która planujesz powinna być wykonana z płyt konstrukcyjno - izolacyjnych. Zapisz to sobie w umowie lub na fakturze w uwagach.

Dodatkowo przy zastosowaniu blachy wokół kominka zamiast śmiesznych płyt czy to gk czy krzemianowo wapiennych możesz do takiej blachy od strony żeber kominka przynitować podłużne żebra które można wygiąć stykając z samym kominkiem. To spowoduje dodatkowe odebranie ciepła bezpośrednio z powierzchni kominka i zwiększoną konwekcje (jak to wygląda zobacz sobie między płytami grzejnika konwekcyjnego taka dodatkowa blacha zwiększająca powierzchnię oddawania ciepła którą połączone są płyty grzejnika). Ktoś powie że ta blacha jest przyspawana do płyt i dlatego odbiera dobrze ciepło i ma rację ale im dokładniej takie żebra będą przylegać do kominka tym lepiej odbiorą od niego ciepło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura topnienia cynku to 419 stopni C. U mnie nad kominkiem blacha nagrzewa się maks.140 stopni C. Do temp. topnienia brakuje 260 stopni C. O jakim przypalaniu piszesz i czego przypalaniu?

 

Masz ta blachę nad czy wokół kominka? Uściślij zeznania...

 

"W moim kominku Jotul oryginalnie była blach okalająca kominek".

 

Na taką blachę działa temperatura przekraczająca znacznie 400 o C. Ocynk z tej blachy dawno wchłonął organizm - Twój i Twojej rodziny. Chyba, ze jeszcze nie paliłeś na prawdę. A może masz termometr w jakiejś dziwnej skali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra czytam i czytam. i już sam nie wiem.

Ostatnio wpadł mi pomysł żeby samemu spróbować swoich sił. developer doprowadził mi powietrze z zewnątrz, jest otwór w kominie do podłączenia kominka. Jest też wyczystka. Tak więc zostaje podłączenie kominka oraz obudowanie go. Z tego co zdążyłem zaobserwować używając płyt np firmy Promat. Buduje się po prostu obudowę i nic więcej się nie kombinuje.( dodam że ojciec jest stolarzem, więc posiadamy jako taką wprawę w różnych konstrukcjach i piecyk wolnostojący zamontował sobie sam).

 

Czy przy prostej zabudowie kominek-nowoczesny16.jpg

Czy do zabudowy takiego kominka trzeba posiadać jakaś dodatkową wiedzę której nie znajdę w poradnikach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forum jest rodzajem poradnika więc pytam:)

W pewnym sensie masz rację. Na tym forum są wszystkie potrzebne informacje by taką obudowę zrobić oczywiście jest też sporo innych informacji i teraz trzeba odfiltrowa„ te zbędne od tych niezbędnych. A obudowa z fotki wcale nie taka prosta mimo prostej formy;-) Pamiętaj że obudowa nie może opierać się na wkładzie, górna część tutaj wisi do tego ukryty dolot powietrza na dole i mocowanie kamienia do obudowy by po kilku dniach nie spadło i oczywiście zachowane przekroje wlotu i wylotu powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz ta blachę nad czy wokół kominka? Uściślij zeznania...

 

"W moim kominku Jotul oryginalnie była blach okalająca kominek".

 

Na taką blachę działa temperatura przekraczająca znacznie 400 o C. Ocynk z tej blachy dawno wchłonął organizm - Twój i Twojej rodziny. Chyba, ze jeszcze nie paliłeś na prawdę. A może masz termometr w jakiejś dziwnej skali?

 

1. kominek był oryginalnie z blachą wokół a nad kominek nałożony został blaszany dystrybutor

2. na taką blachę nie działa temperatura przekraczająca 400 oC a najwyższa temp. jaka u mnie wystąpiła to 140 oC

3. nie mam termometru a termostat

4. uszkodzenie temperaturowe ocynku który zaczyna wydzielać substancje szkodliwe ma postać biało-żółtego nalotu spróbuj kiedyś spawać element ocynkowany a będziesz wiedział jak wygląda takie uszkodzenie bo tylko przy takim uszkodzeniu zaczyna ocynk wydzielać substancje szkodliwe a u mnie takiego uszkodzenia na blasze nie ma bo być nie może

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...