Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Podejście pod baterię - jak uszczelnić dodatkowo i unieruchomić krzywkę?


slayer74

Recommended Posts

http://obrazki.elektroda.pl/5218181900_1461250786.jpg

 

Mam pytania:

1. Czym uszczelnia się krzywkę wychodzącą ze ściany i dziurę w płytce gdzie ta krzywka wychodzi na zew. - większość robi to silikonem, spotkałem się tez z kitem sanitarnym. Są też jakieś inne sposoby zalecane przez normy, mistrzów instalatorstwa itp. czy tak wystarczy?

2. Następne pytanie: Jeśli taka krzywka jest zamontowana na przedłużce mosiężnej wkręconej do podejścia baterii to jak zrobić aby przy odkręcaniu/przykręcaniu baterii nie obracała się krzywką razem z przedłużką? Nie można chwycić w tym przypadku drugim kluczem aby przyblokować przedłużkę bo nie wystaje nawet ze ściany, zasłaniają ją pierścienie od baterii itp.

 

Inne wskazówki w temacie podejścia pod płytkami do baterii tez mile widziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywka jest na ramieniu i osie obrotu są w tym przypadku trochę inne więc się nie obróci jeśli podczas odkręcania unieruchomisz baterię.

Poza tym ramię krzywki powinno wychodzić na powierzchnię płytki i być schowane w rozecie baterii ściennych.

W takim przypadku podczas odkręcania baterii można uchwycić ramię krzywki.

Jeśli zatem ramię krzywki jest schowane za płytką a do baterii jest jeszcze stosowana mosiężna przedłużka to radzę solidnie skręcić oba elementy za pomocą zwykłych pakół nie stosując taśmy teflonowej.

Takie silne unieruchomienie wystarcza do odkręciania baterii która jest uszczelniana za pomocą uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź kolego z moich stron. Krzywka i przedłużka była uszczelniana nicią Lociete. Problem u znajomych po remoncie łazienki. Bateria z tych tanich i podejście pod baterie źle zainstalowane pod baterię za głęboko i lekko skrzywione patrząc z góry w stosunku do lica płytek wiec oprócz uszczelek pod pierścienie baterii dałem jeszcze nić bo nie było szczelności. Dziura pod krzywkę wywiercona tylko o 2 mm większe w stosunku do średnicy krzywki wiec przy przyklejaniu płytki dziura była za trochę przesunięta i chyba stąd te skrzywienie (coś jak na zdjęciu w pierwszym poście jakby skrzywienie w lewo ale to zdjęcie nie dotyczy problemu tego wątku). Z tego co pamiętam te dziury w płytce po podejście baterii i krzywki wierci się chyba większe tak aby średnica dziury w płytce był z 1cm większa niż średnica krzywki .

 

A może potrafisz coś doradzić na pytanie nr 1?

Edytowane przez slayer74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z czego są rurki i przyłącza.

Czy na zdjęciu 1 na ścianie jest już przyklejona płytka czy jeszcze nie.

Jeśli jest to już pogrzebane ale jeśli jej jeszcze nie ma to odkuj wokół gwintu szparę ok 1 cm i po nakręceniu na gwint kawałka rurki spróbuj wyprostować go centrycznie do poziomu płytki.

Jeśli to będzie sprężynować to tymczasowo po unieruchomieniu centrycznie tego gwintu zaklej na nowo szparę tak aby po utwardzeniu kleju np: do płytek gwint pozostał centrycznie.

Owe skrzywienie odbijać się będzie na późniejszym uszczelnieniu połaczenia.

Jeśli wszystko jest centrycznie to na ogół wystarcza uszczelka w baterii ale jeśli są problemy to bez silikonu sie nie obędzie.

W zależności jak dobrze dobierzesz przedłużki to możesz zastosować te rozety przykrywając nimi wszystkie paskudztwo a jeśli jest to nie mozliwe to ja stosowałem fugę którą fugowałem płytki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płytka już przyklejona. Bateria prysznicowa już przykręcona od ok. 2 tyg na razie nic nie kapie choć powiedziałem że głowy za to nie dam.

Podejście: listwa pod baterie, zasilanie z rur pp. niestety byle jak zamontowane prze kolegę lub jego płytkarza półamatora i opiankowane i chyba nawet podejście niezamocowane np. za pomocą kołków lub drewnianego klocka a płytki na regips. Powiedziałem koledze że jak kiedyś szarpnie to bateria może "wyjść" ze ściany. Skrzywienie musiało być od źle zrobionego otworu w płytce (pisałem już wcześniej) bo jakby skrzywiała się cała listwa - dwie końcówki to bateria dobrze by się wkręcała a nierówno byłby do ściany pierścienie- rozety. Dobrze zrozumiałem że u mnie na zdjęciu to wejście krzywki w płytkę jest uszczelnione silikonem to Ty uszczelniasz fugą? Nie będzie się wykruszać i przepuszczać wody?

Edytowane przez slayer74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ma prawa przepuszczać wody bo woda nie ma prawa się tam w ogóle znaleźć.

Rozumując w taki sposób i przeciwdziałając nadchodzącym kataklizmom przed ich nadejściem fugi w całej łazience należało by zamienić na silikon.

Fuga sama się nie wykruszy i nawet poprzez działanie dużej temperatury ciepłej wody to nie ma prawa nastąpić.

Jedyną możliwością wykruszenia jest nieprawidłowo zamontowane podejście baterii które się po prostu rusza.

Silikon gwarantuje w większym stopniu tłumienie wszelkich drgań ale obsługa baterii następuje po ruchu ręką a nie uderzeniu młotkiem, natomiast demontażu baterii nie wykonuje się codziennie.

Tak więc jeśli do zaślepienia otworów stosujemy rozety to uszczelnianie nie jest w ogóle potrzebne, natomiast jeśli rozety nie są stosowane a otwory są dopasowane do podejścia to fuga identyczna jak na płytkach spowoduje wykończenie nie absorbujące uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...