B_i_U 22.09.2016 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2016 Rozmieszczenie punktów trochę bym poprawił tzn. anemostaty dałbym bardziej w pobliżu okien. Redukuje to ewentualne wykraplanie się pary wodnej na szybach. W salonie tworzy się "martwa" strefa w prawym dolnym rogu. Pamiętaj, że powietrze z nawiewów kieruje się w stronę wywiewów, tzn. z pokoi kieruje się do kuchni i łazienek. Okap kuchenny niestety nie za dobrze współpracuje z wentylację mechaniczną (sprawdzone w praktyce). Jego wydajność jest o wiele większa niż rekuperatora. Z drugiej strony szkoda też wyrzucać to ciepło bez odzysku. Wg mnie najlepszym rozwiązaniem (chociaż nie idealnym) jest obieg zamknięty okapu z przepuszczaniem powietrza przez filtry węglowe, a anemostat wywiewny w niewielkim oddaleniu. Dając osobny kanał grawitacyjny w kuchni zaburzysz działanie wentylacji mech. PozdrawiamBartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 23.09.2016 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Okap kuchenny niestety nie za dobrze współpracuje z wentylację mechaniczną (sprawdzone w praktyce). Jego wydajność jest o wiele większa niż rekuperatora. Z drugiej strony szkoda też wyrzucać to ciepło bez odzysku. Wg mnie najlepszym rozwiązaniem (chociaż nie idealnym) jest obieg zamknięty okapu z przepuszczaniem powietrza przez filtry węglowe, a anemostat wywiewny w niewielkim oddaleniu. Dając osobny kanał grawitacyjny w kuchni zaburzysz działanie wentylacji mech. Wg mnie, a po lekturze wielu (setek) opinii najlepiej przy WM zrezygnować w ogóle z okapu. Nie dosyć, że okap kosztuje krocie, to jeszcze służy przez większość czasu jako kurzołap, a sam w sobie hałasuje jak diabli -- pochłaniacz z kolei to jest tylko mieszacz powietrza. Dlatego ja dla przykładu będę miał tylko wyciąg WM w narożniku kuchni i bezpośrednio nad kuchenką (oczywiście zabezpieczony przeciw tłuszczowi) -- jak będzie potrzeba mocniejszego ssania, to gdzieś będzie przycisk do zwiększenia wydatku rekuperatora i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 23.09.2016 09:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Co do samego okapu - żonie podoba się tak jak tu: i gdyby tylko zrobić "atrape" i od góry podłączyć ją pod WM??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 23.09.2016 11:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Problem z przedstawioną "rurą" (bo rozumiem, że nie będziesz kupować gotowca, skoro można to samo z nierdzewki zrobić za 1/10 ceny okapu) widzę taki, że podpięta WM może nie nadążyć zbierać oparów (okap ma 5x większą wydajność na tym punkcie niż WM) i tak czy siak będzie wylatywać bokami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rania 23.09.2016 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Przedstawiony okap ładnie wygląda, ale kiepsko zbiera opary (jest wąski). Tez mi się taki podobał, ale zrezygnowałam po przeanalizowaniu licznych opinii.Dobry wybór z obniżeniem ścianki kolankowej. Na wizualizacji tak wysoka ścianka kolankowa wyglądała nienaturalnie - tak jakbyś kupił "gotowca" samodzielnie podnosił ściankę. Moim zdaniem wydasz dużo pieniędzy na to poddasze, a to tylko graciarnio - suszarnia. Dużo taniej byłoby kupić suszarkę elektryczną i jeszcze zostanie na wiele lat opłat za ten prąd jaki ona zużyje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 23.09.2016 11:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2016 (edytowane) Problem z przedstawioną "rurą" (bo rozumiem, że nie będziesz kupować gotowca, skoro można to samo z nierdzewki zrobić za 1/10 ceny okapu) widzę taki, że podpięta WM może nie nadążyć zbierać oparów (okap ma 5x większą wydajność na tym punkcie niż WM) i tak czy siak będzie wylatywać bokami. Wcześniej pisałeś, że opary chcesz zbierać WM bez opau - jak chcesz zbierać tłuszcz/gdzie chcesz zamontować filtr? Na mojej fotce wyzej (z ta kuchnią) widać w suficie dużu otwór przy oknie - pewnie też w celu zwiększenia wentylacji w kuchni. Początkowo chciałem wylot z okapu dać bezpośrednio na dwór - coś jak u sadysty i nadal wydaje mi się to najsensowniejsze. Edytowane 23 Września 2016 przez uciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 23.09.2016 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Co do samego okapu - żonie podoba się tak jak tu: [ATTACH=CONFIG]368230[/ATTACH] i gdyby tylko zrobić "atrape" i od góry podłączyć ją pod WM??? Kumple z roboty ma właśnie taki okap i mówił że na pilota mu to działa , jak chce to załącza i tyle. Dał za to niecałe 2k i jest zadowolony ale też jego opinia nie będzie wiarygodna bo nie ma jeszcze dzieci i nie musi dużo gotować więc niewiadomo jak by to wtedy wyglądało. Niestety ale okap kłóci się z WM. U mnie w B-B są targi to mam zamiar się przejechać i będę też pytać co z tym okapem i jak to rozwiązać by nie zaburzało pracy WM. Niby bez okapu się obejdzie ale jakoś w to nie wierzę przy częstym gotowaniu ze względu na małą wydajność WM w porównaniu do okapu bo WM nie wyłapie tego tyle ile trzeba i wszystko z gotowania będzie szło na cały dom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 25.09.2016 06:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Okap musi być ponieważ dodaje kuchni nowoczesności, a poza tym każdy go daje to i Ty musisz;). Ja nawet miałem w planie kupić zepsuty. Jeśli planujesz zbudować dom o bardzo małym zapotrzebowaniu na energię, to rozwiązanie jakie stosuje "sadysta" nie jest najlepsze. Wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła musi działać w ten sposób, że całe wymieniane powietrze w domu musi przejść przez wymiennik. Wtedy możemy dopiero mówić o jakiejś sprawności wymiennika. A gdzie u Ciebie będzie stało akwarium? Jak duże? PozdrawiamBartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 25.09.2016 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Ponoć okap może być w kuchni ale najlepiej o to spytać konstruktora wentylacji mechanicznej aby dobral odpowiednio to tak by było dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 26.09.2016 11:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2016 Okap musi być ponieważ dodaje kuchni nowoczesności, a poza tym każdy go daje to i Ty musisz;). Ja nawet miałem w planie kupić zepsuty. W poprzednim mieszkaniu nie użyłem okapu ani razu nawet wywaliłem z niego fabryczne światło i zamontowałem pasek ledowy, który włączał się razem z oświetleniem podszafkowym A gdzie u Ciebie będzie stało akwarium? Jak duże? Akwarium będzie prawdopodobnie stało w roku między kuchnią a jadalnią - chciałbym tam dać jakąś kostke 90x90x80 oświetloną lampą wiszącą z sufitu coś jak tutaj miałem: Inna wersja to akwarium w poprzek salonu - oddzielające jadalnie od salonu ale nie wiem na ile to bedzie praktyczne przy imprezach, jak trzeba bedzie stoł obrócić:-/ Jeszcze jest opcja z akwarium na scianie koło TV ale boje się ze lampa bedzie dawała po oczach wieczorami Jako, że schody skasowałem, wejście na strych będzie w garażu - w projekcie jest tam wyłaz dachowy ale może bym ten otwór w stropie powiększył i wtedy dał jakieś schody młynarskie??? Czy są jakieś przeszkody związane z powiększeniem otworu w stropie (do wymiaru około 200 x 80)?? Nie trzeba robić jakichś wzmocnień w stropie itp?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 26.09.2016 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2016 Wcześniej pisałeś, że opary chcesz zbierać WM bez opau - jak chcesz zbierać tłuszcz/gdzie chcesz zamontować filtr? Na mojej fotce wyzej (z ta kuchnią) widać w suficie dużu otwór przy oknie - pewnie też w celu zwiększenia wentylacji w kuchni. Filtr będzie musiał być jak najbliżej ujęcia żeby kanał chronić przed zarośnięciem. Początkowo chciałem wylot z okapu dać bezpośrednio na dwór - coś jak u sadysty i nadal wydaje mi się to najsensowniejsze. Ale tak realnie, jak często korzystasz z wywiewu? Ja bardzo mało, pomimo posiadania WG. Przy WM efekt rozchodzenia się zapachów jest dodatkowo minimalizowany, bo przepływ odbywa się zawsze do wywiewu w kuchni. Dlatego doszedłem do wniosku, że nie warto robić okapu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 26.09.2016 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2016 Dla mnie max. wys. akwarium to 60 cm ponieważ nie mam dłuższej ręki . Jak dla mnie kostka fajna ale nie jako akwarium główne. Za mała powierzchnia szyby głównej. Ja bym widział akwarium u Ciebie za sofą między oknami. A co do stropu koło otworu na schody to jest to na pewno jakiś problem. Zbyt wiele prętów zbrojeniowych byłoby przerwanych w tym miejscu. Aż się prosi o podciąg przy krawędzi dłuższego boku otworu (tzn. po jego lewej stronie) przez całą długość garażu. Druga opcja to jeden słup (schody i tak wyłączą to miejsce z użytkowania). Trzecia opcja to duże dozbrojenie w okolicach otworu. Niestety garaże dwustanowiskowe mają duże rozpiętości stropów. Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 30.09.2016 08:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2016 [ATTACH=CONFIG]368753[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]368754[/ATTACH] A co sądzicie o mojej płycie? Niewiadome - bede o to pytał projektanta ale chce wpierw sie doradzić innych Brak słupów po prawej stronie domu???Zbrojenie i 5cm otuliny??? NIe za dużo to???Poza tym brak opisów słupów SZ1 a na rysunku są? Słup z tarasu (ten po prawej na dole) też zapomnieli opisać - chyba ze to SZ3 - piszą o nim w uwagach a na rysunku go nie ma) :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 02.10.2016 06:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2016 Witam! 1) Belki zbrojeniowe 18x25 więc odstęp między siatkami będzie podobny. Otulina 5cm nie jest tu możliwa do uzyskania. Będzie prawdopodobnie 3,5cm. 2) Ściągi do słupa w prawym dolnym rogu przerywają izolację na płycie części głównej domu. 3) Ściąg w prawym dolnym rogu domu OK. 4) Izolacja kanału samochodowego w garażu kłopotliwa. 5) Brakuje mi przekroju przez słupy główne (te w ścianach nazwałbym raczej rdzeniami żelbetowymi) lub chociażby punktów wysokościowych. Nie wiadomo nawet jak głęboko pod nie kopać (chyba, że coś nie zauważyłem). 6) Na jaką izolację jest projektowana płyta (XPS, EPS100, EPS200)? To nie jest bez różnicy. 7) Zbrojenie górne 20x20 bardzo utrudnia chodzenie. Można się "zabić" . No chyba, że ktoś ma bardzo duże stopy . Ja bym poprosił o obliczenia statyczne płyty, ponieważ przypuszczam, że wielu "projektantów" tego po prostu nie liczy tylko robi rysuneczek na podstawie jakiegoś innego. A rysuneczek powinien być o wiele tańszy . Wielu użytkowników forum dostaje właśnie takie bardzo okrojone projekty płyty fundamentowej. Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 02.10.2016 14:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2016 Witam! 1) Belki zbrojeniowe 18x25 więc odstęp między siatkami będzie podobny. Otulina 5cm nie jest tu możliwa do uzyskania. Będzie prawdopodobnie 3,5cm. też to zauważyłem, projektant powiedział, że to sprawdzi. 2) Ściągi do słupa w prawym dolnym rogu przerywają izolację na płycie części głównej domu. nie da sie tego minąć, i podobno nie ma innej opcji 3) Ściąg w prawym dolnym rogu domu OK. chyba w lewym dolnym 4) Izolacja kanału samochodowego w garażu kłopotliwa. kanału nie bedzie, tylko nie wiem czy mam to zgłaszać projektantowi by zmieniał projekt czy po prostu go nie zrobie?? 5) Brakuje mi przekroju przez słupy główne (te w ścianach nazwałbym raczej rdzeniami żelbetowymi) lub chociażby punktów wysokościowych. Nie wiadomo nawet jak głęboko pod nie kopać (chyba, że coś nie zauważyłem). brak tego w projekcie;-/ 6) Na jaką izolację jest projektowana płyta (XPS, EPS100, EPS200)? To nie jest bez różnicy. XPS 15CM) Ja bym poprosił o obliczenia statyczne płyty, ponieważ przypuszczam, że wielu "projektantów" tego po prostu nie liczy tylko robi rysuneczek na podstawie jakiegoś innego. A rysuneczek powinien być o wiele tańszy . . zapytam o obliczenia statyczne Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 02.10.2016 17:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2016 Oczywiście, że w lewym dolnym A dlaczego te po prawej muszą być, większość projektów ma jednak słupy całkiem oddzielnie. Na pewno jest to dobre rozwiązanie jeśli chodzi o równomierność osiadania, ale marnujesz zalety płyty fundamentowej. Generalnie zazwyczaj jest konflikt pomiędzy "mocno", a "ciepło". Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 02.10.2016 17:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2016 A dlaczego te po prawej muszą być, większość projektów ma jednak słupy całkiem oddzielnie. Na pewno jest to dobre rozwiązanie jeśli chodzi o równomierność osiadania, ale marnujesz zalety płyty fundamentowej. Generalnie zazwyczaj jest konflikt pomiędzy "mocno", a "ciepło". a jaki jest problem by w miejscach ściągów zagęścić grunt tak samo jak pod całą płytą i wylać je na xpsie? Potem zaizolować z boków? Ogólnie mam wrażenie, że mój projektant pierwszy raz taką płytę projektował - / Jak porównam projekt domu rodziców (gotowiec archonu) z moim to też niebo a ziemia. Tam wszystko powypisywane, tabelki z materałami, czytelne przekroje itp a u mnie lipa, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 04.10.2016 09:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2016 (edytowane) Skonsultowałem projekt płyty z konstruktorem (u którego wielu tu projektowało płyty). Wg niego płyta jest ok choć jego zdaniem za duże są oczka na górnym zbrojeniu, w ogole nie potrzebne są wieńce pod ścianami. Dodatkowo pisał, że bedzie mostek przy ściągach na tarasie. Aha i mówił też ze jest w stanie zaprojektować płytę 4-5cm cieńszą z podobną ilością zbrojenia lecz rozłożone zgodnie z mapą zbrojenia jakrzeczywiście pracuje płyta fudamentowa. Cieńsza płyta - czyli wejdzie około 7-9kubików mniej betonu. Cena za płyte akceptowalna. Teraz dylemat czy zostawić to co jest czy zmieniać? Czy w ogole da rade zmienić - złożyłem już projekty i wniosek o PnB w urzędzie. A co na działce??? Nuda, nic się nie dzieje, tylko tata nie daje za wygraną i usuwa reszte ziemi w miejscu gdzie ma być płyta: Edytowane 4 Października 2016 przez uciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 12.10.2016 08:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2016 tak to sobie rozkminiłem podłogówke zakładając ze rozdzielnia bedzie w pomieszczeniu koło łazienki: Martwi mnie tylko kotłownia i garaz. NIe chce tam mocno grzać - tak do 8 stopni wystarczy i nie wiem czy pętla 66m tam wystarczy. W kotłowni, przy założeniu rozstaw co 20cm wychodzi mi około 16m rur a do garazu (tam ma być ściana grzejna) pójdzie reszta czyli ok 50m Tylko czy te 50m wystarczy na garaz 36m2. Trzeba to poprzeliczać:-/ Inna opcja - dać rozdzielke w korytarzu za salonem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hajnel 12.10.2016 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2016 Witam,Płytę masz w miarę ok choć mogła by być lepsza. Ściągi do słupów są wskazane na 3 kategorii szkód. Choć może można to rozwiązać montując dach na jakimś przegubie tak jak robi się mosty, szczególnie jeśli ten słup nie jest górą połączony ściągiem czy stropem z resztą domu...Projekt wentylacji masz skopany, ja bym to zrobił na flexach i centrala na strychu. Rozdzielacz podłogówki koniecznie jak najbliżej środka domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.