Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Mieszkanie, czy dom? Co wybrać?

Zakam

Recommended Posts

Dzień dobry,

zarejestrowałem się na tym forum ponieważ jestem zainteresowany kupnem i budową nieruchomości. .

Przeglądając internet trafiłem na bardzo wiele ofert sprzedaży pokoi w dużych kompleksach, wyglądających jak hotele.

Ośrodki te posiadają baseny, SPA, kluby i restauracje, jednak oferują nie pokoje na noc, ale na sprzedaż, od 20 000 do 100 000 Euro w zależności od metrażu. Zarówno w kurortach letnich, jak i zimowych sytuacja jest podobna, a ceny zaskakująco niskie.

Jestem z zawodu oficerem żeglugi i mam ten komfort, że po każdym 3-miesięcznym kontrakcie mam 3 miesiące urlopu, zatem nie muszę codziennie dojeżdżać do pracy. Zaoszczędziłem w gotówce 100 000 Euro i rozważam zakup pierwszej nieruchomości:

- mieszkanie w centrum Wrocławia

- mały domek parterowy na przedmieściach Wrocławia

- mieszkanie w kraju, gdzie bardziej dopisuje pogoda, np. Hiszpania, Chorwacja, Bułgaria

Mieszkanie w centrum ma swoje plusy, jednak cena za metr kwadratowy jest wysoka, a ponadto czynsz będę musiał płacić cały rok, mimo iż pół roku spędzam na statku. Nie wiem jak wyglada sytuacja w przypadku mieszkań własnościowych. Co z remontami, monitoringiem itd?

Dom pod miastem wydaje mi się lepszą opcją. W wypadku zakupu niewielkiej działki i budowy prostego domu parterowego o metrażu do 120 metrów kwadratowych, cena na pewno byłaby dużo niższa. Z drugiej strony prawdopodobieństwo, że się przeprowadzę jest dość wysokie (jestem jeszcze singlem), a dom 30 km od Wrocławia może byc cieżko sprzedać. Ponadto, mieszkanie mozna miec praktycznie od ręki, a dom będę budował rok, albo dłużej.

Jesli chodzi o doglądanie domu, czy mieszkania, 120km od Wrocławia mieszkają moi rodzice, którzy chętnie spędzą u mnie w domu weekend i zadbają o trawnik.

Jednak ze względu na charakter wykonywanego zawodu korci mnie wyjazd za granicę.