Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

BiU-House i Zx54 - dwa domy z płaskim dachem


Recommended Posts

Nie bardzo ogarniam czemu miałbym mieć ślad na elewacji ocieplając ją po obu stronach 10cm styropianu. Musiałby mnie ktoś przekonać jakimiś obliczeniami. Rura w rurze z przestrzenią niewentylowaną podziała jak izolator kosztem grubości ocieplenia. Pewnie i tak nie będę robił od razu ostatecznego tynku więc będę obserwował co się stanie. A teraz zdjęcia z budowy.

 

Wyrównana część ogrodowa działki

 

488

attachment.php?attachmentid=426613&d=1549655397

 

W pokoju Pawełka zrobiło się już domowo ;). Jak widać Pawełek nie wie, że dachy mogą też być spadziste ;)

 

489

attachment.php?attachmentid=426614&d=1549655420

 

Żebym sobie czasem nie odpoczął przywieziono kolejne kupki ziemi

 

490

attachment.php?attachmentid=426615&d=1549655436

 

491

attachment.php?attachmentid=426616&d=1549655469

 

Wspomniana pierwsza dostawa styropianu w ilości 108m3 (360 paczki)

 

492

attachment.php?attachmentid=426617&d=1549655488

 

Osadzone odpływy do wpustów dachowych i ocieplona ścianka attykowa

 

493

attachment.php?attachmentid=426618&d=1549655504

 

494

attachment.php?attachmentid=426619&d=1549655522

 

Zakończenie pionu kanalizacyjnego. Pion jest w ścianie zewnętrznej więc tutaj także mogłoby być odbarwienie na elewacji.

 

495

attachment.php?attachmentid=426620&d=1549655538

 

Kanalizacja w BiU-Housie do kibelka i wanny głównej łazienki

 

496

attachment.php?attachmentid=426621&d=1549655553

 

Rury SN8 Lite na rury spustowe dachów

 

497

attachment.php?attachmentid=426628&d=1549692909

 

Taki klej do siatki zakupiłem w promocji

 

498

attachment.php?attachmentid=426629&d=1549692929

 

W środę miałem też drugą dostawę styropianu. Następne 360 paczek. Bujałem się z tym do wczoraj. Na dach BiU-Housa mam wyciągnięte już 200 paczek styropianu. Trochę przeraziłem się ilością :jawdrop:.

Jutro prawdopodobnie zaczynam układanie.

 

Pozdrawiam

Bartek

Edytowane przez B_i_U
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 758
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

  • 2 weeks później...
Jak wyszedleś w końcu z tego zbrojenia/ murowania to nagle się tak ciekawiej razy milion zrobiło :p

To moje prywatne odczucie, sam ślimaczyłem sie ze stropami więc mnie to juz dalej nie bawiło.

 

Kiedy wstawiasz okna?

 

Pozdrawiam

Karol

 

Pewnie na wiosnę. Będę musiał jeszcze przygotować drewniane "MOWO".

 

A ja głupi myślałem że moje 250 paczek styponianu to dużo....

Mojego było mnóstwo to Tobie współczuję wnoszenia tego.

 

Standardowo na elewację zamawia się około 50m3 więc Twoje 75m3 to sporo. U mnie dwa domy z dachami izolowanymi styropianem i dodatkowo dosyć grubo więc się nazbierało.

 

Jakiej wielkości robisz zbiornik na deszczówkę? Warstwy spadkowe zamówiłeś gotowe czy robisz styropian schodkowo, no chyba że inaczej wykombinowałeś.

 

Zbiornik na deszczówkę już dawno jest. Brakuje tylko pokrywy. Wymiary są gdzieś w dzienniku.

Zdjęcia z realizacji dachu wrzucę pewnie w niedzielę bo tylko wtedy potrafię się do tego zmusić :)

 

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradzisz mi Bartek, bo na pewno masz wiedzę i doświadczenie znacznie większe ode mnie, czym zaizolować balkon i taras (nad pomieszczeniem)? Nie chcę kupować czegoś za tysiące ;)

 

Jakieś tam opcje znam:

- dysperbit (go akurat nie uznaje ale jakieś izoplasty rw/bw to nawet i posiadam. Na to papa, styro, folia wylewka (na niej też jakaś hydroizolacja powinna byc?

- membrany (atlas np ma coś takiego, z sbs'em oczywiście. Dość drogie bo ponad 400zl za 15mb.

- szlam, np mapelastic + taśmy na załamaniach.

 

Pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem całość. Szacun za samozaparcie i ogrom pracy jaką włożyliście aż do tego momentu. Ze swej strony dziękuję również za fotorelacje i opisy, które na pewno się przydadzą w momencie, w którym jestem, czyli na końcu pracy architekta oraz kompletowaniu dokumentacji do PnB.

 

Witam nowego gościa i dziękuję.

 

Doradzisz mi Bartek, bo na pewno masz wiedzę i doświadczenie znacznie większe ode mnie, czym zaizolować balkon i taras (nad pomieszczeniem)? Nie chcę kupować czegoś za tysiące ;)

 

Jakieś tam opcje znam:

- dysperbit (go akurat nie uznaje ale jakieś izoplasty rw/bw to nawet i posiadam. Na to papa, styro, folia wylewka (na niej też jakaś hydroizolacja powinna byc?

- membrany (atlas np ma coś takiego, z sbs'em oczywiście. Dość drogie bo ponad 400zl za 15mb.

- szlam, np mapelastic + taśmy na załamaniach.

 

Pozdrawiam

Karol

 

Z balkonem nie ma problemu. Ja wykonałbym tak:

-płytki

-folia w płynie z zatopioną taśmą narożną przy ścianie

-wylewka

-2xfolia 0,2mm wywinięta na styropian elewacyjny

-styropian przyklejony na piankę

-płyta żelbetowa

 

Taras to już bardziej skomplikowana sprawa. Dużo zależy jakie wymiary, ile miejsca na wysokość i czym będzie wykończony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Ci za odpowiedź. Balkon zrobię pewnie tak jak piszesz (przed papą gruntować/smarować czymś beton? Taras ma ok 1,2x3,5 metra szerokosci. Po ociepleniu zostanie 1x3,5. Na ocieplenie miejsca jak na lekarstwo, max 20 cm :/ moze pir? Lambda 022? Czy grafit 031 tez sie nada?

 

Pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat o papie nic nie pisałem :D.

 

Jak masz tak mało miejsca na wysokość to może na strop daj XPS'a na równo z drzwiami na to podwójna siatka elewacyjna z klejem, na to np. Mapelastic 2x i płytki. Coraz częściej widzę to rozwiązanie na balkonach. XPS ma też bardzo dobrą lambdę. Ewentualnie jeszcze daj papę na strop pod XPS'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz fotorelacja.

 

Tak to sobie wymyśliłem:

 

499

attachment.php?attachmentid=426630&d=1549692953

 

A tak rozpocząłem prace:

 

500

attachment.php?attachmentid=426631&d=1549692967

 

To już pięćsetne zdjęcie w naszym dzienniku. Jest jakiś Emot z flaszką ? :D

 

501

attachment.php?attachmentid=426632&d=1549692980

 

Tutaj rozpocząłem szlifowanie schodków nie do końca wiedząc czy coś z tego wyjdzie. Na początku zdzierałem zwykłą tarką do tego przeznaczoną, a następnie przyrządem własnej konstrukcji z papierem o uziarnieniu chyba 24.

 

502

attachment.php?attachmentid=426633&d=1549693003

 

Praca ciężka ale nabrałem wiary w to co robię.

 

503

attachment.php?attachmentid=426634&d=1549693040

 

Na to przyszła ostatnia warstwa grafitu gr. 15cm.

 

504

attachment.php?attachmentid=426635&d=1549693057

 

Tutaj musiałem wtachać ponad 200kg rolkę na powstałą izolację cieplną. Metoda przy pomocy stempla na zasadzie: trochę z prawej, trochę z lewej i tak po kilka razy.

 

505

attachment.php?attachmentid=426636&d=1549693073

 

Tutaj prototyp mojej maszynki do cięcia styropianu. Używałem prostownika samochodowego 12V, który był zdecydowanie za słaby do mojego zdobycznego drutu oporowego chyba 0,5mm. Drut dostatecznie się rozgrzewał tylko przy długości 0,5m

Na przyszłość muszę kupić transformator 24V i 150-200W i drut 0,8-1,0mm. Wg wszelkich porad z netu trzeba celować w te wartości. Prowadnice do szuflad i sprężynki już mam.

 

506

attachment.php?attachmentid=426637&d=1549693087

 

Folia paroizolacyjna 0,2mm

 

507

attachment.php?attachmentid=426638&d=1549693106

 

Sporo tego styropianu na górze i dużo czasu schodziło na przewalaniu tego.

 

508

attachment.php?attachmentid=426639&d=1549693123

 

509

attachment.php?attachmentid=426640&d=1549693135

 

No i znowu trochę szlifowanka

 

510

attachment.php?attachmentid=426641&d=1549693159

 

Małe nierówności wyrównywała pianka wysokoprężna. Zawsze styropian dociskałem deskami w ten sposób żeby wyrównać do wcześniejszego rzędu.

 

511

attachment.php?attachmentid=426642&d=1549693189

 

512

attachment.php?attachmentid=426643&d=1549693209

 

Tak to ostatecznie wychodziło. Szpary uzupełniałem zawsze przy okazji przyklejania następnej warstwy żeby nie musieć obcinać jej nadmiaru.

 

513

attachment.php?attachmentid=426644&d=1549693242

 

EPS'a utwardziłem na górze warstwą XPS'a o gr. 2cm. Ponadto boję się trochę temperatury pod czarnym EPDM.

 

514

attachment.php?attachmentid=426645&d=1549693278

 

515

attachment.php?attachmentid=426646&d=1549693293

 

No i widok końcowy. Czeka mnie jeszcze wklejenie wpustów i przepustów na piony kanalizacyjne, dołożenie trzech pustaków kominowych no i oczywiście obróbki blacharskie na attykach. Z tymi ostatnimi nie wiem czy nie wstrzymam się do czasu ocieplenia ścian. Ostatnio miałem wklejać wpusty ale temperatura mnie tymczasowo odwiodła od tego pomysłu. Boję się, że się nie sklei. Ponadto będę musiał nieco przesunąć dwa wpusty, które są za blisko narożników, w miejscu gdzie EPDM jest pofałdowany i nie tworzy równej powierzchni.

 

Ostatnio też wykonałem ocieplenie ścian attykowych na trzech tarasach ale to już osobna relacja.

 

Pozdrawiam

Bartek

Edytowane przez B_i_U
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woow, masz od 35 do 60cm styropianu na dachu?! To zdjęcie z balotami w folii o takiej samej wysokości jak grubość już ułożonego styropianu mnie rozbroiło. Ojj będzie ciepło :)

 

PS. Nie wiem skąd ja wyczytałem papę. Czyli na zwykły balkon papa ani nic ekstra nie potrzebne? A nad pomieszczeniem dać jako pierwszą papę jako hydro i paroizolacje? A ta papa to ma być tylko na betonie? Jak dokleję boczne ocieplenie to dojdzie po 20cm powierzchni tarasu. Do czego kotwić balustradę?

 

Pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zaizoluj trzy ściany grubo, a jedną pomiń i wylicz sobie średnią grubość i "U". Będzie ciepło? 60cm to owszem, trochę za grubo ale 35cm na dachu chyba nie robi wrażania podczas gdy w projektach z przed dziesięciu lat było już 25cm wełny. Ja żeby uzyskać spadek 2% na 12,5 metrach musiałem zacząć grubo. Przy spadku 1% już mała fałdka blokuje wodę i tworzą się zastoiska.

 

100W to jak dla mnie sporo. Zwrot nakładów już po około 5,5 latach średnio licząc.

 

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle myślę nad rozwiązaniem tarasu u siebie dlatego chciałbym podpytać o parę rzeczy:

Membranę EPDM kleiłeś do attyk jakimś lepiszczem w stylu Constact Adhesive 5000 (rozumiem, że membrana położona "luźno" na XPS, bez klejenia)? Jak będziesz mocował później izolację attyk do membrany? Obróbkę attyk będziesz robił standardowo: płyta OSB+blacha?

Miałeś membranę w jednym kawałku, czy musiałeś zgrzewać? Jaką gramaturę geowłókniny będziesz stosował?

Edytowane przez Regius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek, oczywiście chodziło o 100kWh a nie 100W ale się domysliłeś :) Nawet licząc po 0,60zł to daje 60zł różnicy w oszczędności. Tylko w moim przypadku koszt tych 5ciu cm to 1570zł. Więc 1570:60= 26 lat, więc skąd 5 lat wyliczyłeś?

 

Druga sprawa. Nie wiedziałem że do ozc daje się najmniejszą grubość izolacji, bo byłem przekonany że daje się średnią. Ale teraz jak tak myślę to powinna być dostarczana energia by się bilansowało a tam ucieka tylko mniej. Co ja bym bez Ciebie zrobił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle myślę nad rozwiązaniem tarasu u siebie dlatego chciałbym podpytać o parę rzeczy:

Membranę EPDM kleiłeś do attyk jakimś lepiszczem w stylu Constact Adhesive 5000 (rozumiem, że membrana położona "luźno" na XPS, bez klejenia)? Jak będziesz mocował później izolację attyk do membrany? Obróbkę attyk będziesz robił standardowo: płyta OSB+blacha?

Miałeś membranę w jednym kawałku, czy musiałeś zgrzewać? Jaką gramaturę geowłókniny będziesz stosował?

 

Zdjęcia staram się zamieszczać tak żeby było widać chronologiczny postęp prac. Tak więc, jak do tej pory nic nie kleiłem poza styropianem i XPS, a będę kleił tylko: wpusty, komin i piony kanalizacyjne. Na razie mam: Preparat odtłuszczający – QuickPrime Plus, Uszczelniacz Lap Sealant HS, Uszczelniacz Water Block Seal i Kołnierze rurowe QuickSeam Pipe Flashing. Zakupię jeszcze pewnie Bonding Adhesive (Firestone) lub CONTACT ADHESIVE 5000 lub Contact Adhesive 3000 lub Illbruck CT113.

 

Na attykach od góry będzie jeszcze styropian, na to wywinięta paroizolacja i EPDM, na to OSB czymś zaimpregnowana i przykręcona dyblami i obróbka blacharska przykręcona farmerami. EPDM będzie dociśnięte przez osb i przedziurawione dyblami. Żadnego kleju tutaj nie przewiduję. EPDM będzie zakończony na równo z zewnętrzną krawędzią obróbki blacharskiej tzn. przy siatce elewacyjnej.

 

Co innego na tarasach. Tutaj nie mogę wywinąć EPDM'a na attykę do samej góry. EPDM zostanie wkuty w styropian z siatką i klejem około 15cm wyżej niż górna, główna powierzchnia styropianu. Te 15cm pionowej powierzchni EPDM będzie zamaskowane deską cokołową i przyklejone do attyki.

 

Bartek, oczywiście chodziło o 100kWh a nie 100W ale się domysliłeś :) Nawet licząc po 0,60zł to daje 60zł różnicy w oszczędności. Tylko w moim przypadku koszt tych 5ciu cm to 1570zł. Więc 1570:60= 26 lat, więc skąd 5 lat wyliczyłeś?

 

Druga sprawa. Nie wiedziałem że do ozc daje się najmniejszą grubość izolacji, bo byłem przekonany że daje się średnią. Ale teraz jak tak myślę to powinna być dostarczana energia by się bilansowało a tam ucieka tylko mniej. Co ja bym bez Ciebie zrobił :)

 

Nic się nie domyślałem. 100W=2,4kWh/dobę, a to da wynik jak napisałem. 100kWh to też nie jest precyzyjne jeśli nie będzie funkcji czasu.

Żeby mieć dom pasywny to trzeba ciułać wat do wata. Tutaj istotne są nawet kołki do styropianu i dziurka od klucza. Inaczej to nie będzie nawet energooszczędny, a co dopiero mówić o pasywnym. Wcale nie będę pisał, że to się opłaca. Powiem tylko, że mieszkam w domu gdzie spełniłem te wszystkie "fanaberie", a i tak nie osiągnąłem NF40.

 

Naprawdę świetna, mozolna robota. I również mnie ciekawi czy folię do attyk będziesz kleił? I dawał do samej góry? Muszę zacząć myśleć nad izolacją swojego płaskiego daszku nad garażem..

 

Samo układanie styropianu to nawet fajna praca i widać efekty. Najgorsze było to szlifowanie ale pozostałe dachy, tarasy też wykonam w ten sposób. Kupując gotowe kliny (nawet nie wiem ile to kosztuje ale spodziewam się, że sporo) i tak nie uzyska się super równej powierzchni. Na kilku warstwach i tak gdzieś się pofałduje i trzeba będzie przytrzeć. Strop też nie zawsze jest równy.

 

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...