Konsultant Viessmann 13.10.2017 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2017 Czy możecie wyliczyć jaką korzyść z tych programów "prosument" ma inwestor? Na moje oko jedynie banki, projektanci instalacji i instalatorzy na tym zarabiają. Każdy tego typu program to jakas opcja dla przyszłych inwestorów. Nie mnie oceniać, czy jest on dobry, czy zły - każdy inwestor patrzy ze swojego punktu widzenia. Tak, czy inaczej wiadomo, że w ramach EKOkredytu Prosument II finansowaniem może być objęte do 100 proc. kosztów kwalifikowanych inwestycji. Oprocentowanie EKOkredytu jest stałe i wynosi 1 proc. w całym okresie kredytowania, który może wynieść nawet 15 lat. Środki, zarówno na kredyty, jak i na wysokie, sięgające do 30 proc. kosztów inwestycji dotacje, zapewnia Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miroszach 14.10.2017 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2017 No wszyscy mają darmo... Tylko jakoś ciężko jest to udowodnić bo zakłady nie chcą papierów wysyłać ... Poczekajmy aż wyślą i się zobaczy jakie to "0" na fakturze... Witam, rozliczenie z Zakładem Energetycznym jest realizowane co pół roku. Ja wytwarzam o 25 procent więcej niż zużywam, bo wtedy mnożę to co wyprodukowałem przez 0,8 i wychodzi mniej więcej tyle ile zużywam. Dla PGE musiałem zapłacić jak dotąd 12zł za miesiąc. Na to składały się opłata handlowa, opłata sieciowa stała, opłata przejściowa i abonament. Za energię, opłatę jakościową, opłatę sieciową zmienną i opłatę OZE nic mi nie naliczyli, bo mam nadwyżkę. Nadwyżkę tą będę pewnie jeszcze trochę powiększał po to aby ją skonsumować w listopadzie i grudniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerad85 25.10.2017 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2017 Proszę bardzo:https://drive.google.com/open?id=0BxH6ORdsTu_SdmxldFBDbU1RUDg Każdy może sobie sam policzyć opłacalność inwestycji w PV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miroszach 25.10.2017 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2017 Z tym zapotrzebowaniem na ciepło trzeba jeszcze uważać żeby nie pomylić energii pierwotnej, która jest podawana na świadectwach energetycznych z energią końcową oraz z energią użytkową. Tak naprawdę płacimy za energię końcową, która jest niższa od energii pierwotnej i zależy to od instalacji. Przykładowo jeśli na świadectwie energetycznym mamy wskazane, że dom ma zapotrzebowanie roczne rzędu 80kWh/m2 na energię pierwotną, to wcale nie oznacza, że będziemy musieli zapłacić za wytworzenie energii dla domu o pow 120m2 w ilości 120x80=9600 kWh. W tym domu w przypadku ogrzewania węglem lub gazem będzie potrzebai zapłacić za wytworzenie energii w ilości 120x80/1,1=8727kWh. Natomiast jeśli będziemy ogrzewać prądem to wówczas trzeba płacić za 120x80/3 = 3200kWh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
meczesiu 14.07.2020 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 Czy ktoś się orientuje jak zrezygnować z opłaty handlowej w Touran. U mnie to około 18 zł brutto miesięczne czyli rocznie ponad 200 zł idzie na coś z czego nie ma żadnej korzyści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miecio 301 14.07.2020 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 ta handlowa jest chyba związana z gwarancją ceny i serwisem i jej czas jest uzależniony od umowy, znajomy miał na dwa lata i czekał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
meczesiu 14.07.2020 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 Przed zmianą licznika miałem produkt Ekologiczny i opłata handlowa wynosiła 6,49, wymienili mi licznik i nagle wskoczyło na 18 zł. w pakiecie Prosument Komfort Plus, którego nie wybierałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daro.s 15.07.2020 06:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2020 Jeśli nie wybrałeś Prosument Komfort Plus i nie podpisałeś aneksu zmieniającego rodzaj umowy, zażądaj powrót do starej umowy lub zmianę umowy na warunki standardowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rigeza 15.07.2020 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2020 Są gdzieś dokumenty o cenach w taryfie Komfort Plus, bo również zauważyłem u siebie tą taryfę po przeczytaniu tego wątku. Jestem prosumentem od 2 miesięcy i faktury żadnej nie miałem a na ich stronie ciężko znaleźć jakie są dostępne warunki dla prosumentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ksysju 15.07.2020 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2020 Jak patrzycie przez ebok to "Prosument Komfort Plus" to nie jest taryfa, tylko funkcjonalność na stronie ebok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pyra100 18.07.2020 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2020 WitamCzy mając w tej chwili odczyt licznika co 2 miesiące po założeniu paneli będę musiał coś zmienić ? Mam taryfę G11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kedlaw0 18.07.2020 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2020 Zależy jaki dystrybutor energii. U Ciebie jest Enea.U mnie w PGE otrzymałem aneks do umowy, a w nim rozliczanie co pół roku. Taryfa G12. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marco36 18.07.2020 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2020 (edytowane) Witam Czy mając w tej chwili odczyt licznika co 2 miesiące po założeniu paneli będę musiał coś zmienić ? Mam taryfę G11 Właśnie to przechodziłem w Tauronie (też cyrki). Miałem rozliczenie z podaniem licznika co 2 miesiąc na G11. Instalator polecił mi by zmienić umowę na rozliczenie roczne. Trzy razy dzwoniłem na infolinię, przez telefon tego nie robią, mimo że wszystkie nagrywają. Musiałem czekać, aż otrzymam potwierdzenie przyłączenia licznika dwukierunkowego i nr licznika. Potem na standardowym formularzu ze strony, nie ma wyszczególnionej fotowoltaiki. Zdziwiłem się, że z licznikiem i umową prosumencką nie jest to automatycznie zmieniane na rozliczenie roczne, ale wygląda, że nie. Jak nie zmienisz umowy, to cię zostawiają na rozliczeniu 2-miesięcznym. Jak zmienisz na rozliczenie roczne (nowy formularz ze strony), to co drugi miesiąc będą do zapłacenia koszty stałe (bo tak miałeś dotychczas) i raz w roku rozliczenie za energię. Jest w Tauronie miszmasz z tym. Jest podział na komórki - pod-firmy, jedna firma nie wie co robi inna. Otrzymałem pismo z Opola, wysyłałem pismo do Katowic, a ostatecznie prosumentami zajmuje się pod-firma z Krakowa Na infolinię jak dzwoniłem, to też byłem przełączany do komórki od fotowoltaiki bo oni nie mają wiedzy. Miałem zgodę na faktury elektroniczne, ale od kiedy w lutym zainstalowałem aplikację Mój Tauron - to od lutego nie otrzymałem ani jednej faktury na podanego maila. Ostatnia faktura do 15.06.2020 to przyszedł sms w lipcu, że jestem 1 miesiąc po terminie płatności. A maila żadnego nie było z fakturą. Teraz też patrzę, że jest miesiąc płatności, żadnego kwitu. To na nowo zainstalowałem aplikację Mój Tauron i niespodzianka jest płatność 25 zł. Tylko do cho.ery czemu znowu na maila nie przyszedł kwit? Trzeba z tym uważać. Edytowane 18 Lipca 2020 przez Marco36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pyra100 18.07.2020 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2020 Operator EneaCzy muszę zmienić na rozliczanie roczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marco36 18.07.2020 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2020 (edytowane) Z ENEĄ nie pomogę, nie znam, czy zmieniają to na roczną z automatu przy umowie prosumenckiej. Ja w Tauronie przymusu zmiany na roczną nie miałem, zostawili mnie na 2-wu miesięcznej.Ale tak na logikę to rozliczenie roczne przy PV jest najbardziej słuszne. Bo w miesiącach słonecznych produkuje więcej prądu niż zużywasz. To nadwyżka idzie do sieci i potem w zimie odbierasz 80% tego co oddałeś. Jeśli nie zużyjesz więcej, to na koniec roku rachunek powinien wyjść na zero.Chyba że było słabe lato i zużyjesz więcej niż wyprodukowałeś - to będzie dopłata.Ustawowo masz 12 miesięcy na zużycie zmagazynowanej energii, ale przy rozliczeniu dwu miesięcznym jakoś ciężko mi sobie to wyobrazić. Chociaż jeśli energia jest tak samo magazynowana do wykorzystania w ciągu 12 miesięcy, to chyba tak samo rachunki powinne wychodzić na zero z płatnością kwoty za opłaty stałe.W sytuacji gdy fotowoltaika jest słabsza i nie pokrywa całego zużycia, to nawet rozliczenie dwu miesięczne mogłoby okazać się korzystniejsze dla portfela. Zakładając hipotetycznie że zapas energii skończy się w grudniu. To koszty rozłożą się na kolejne rachunki do marca, aż dzień się wydłuży by dać więcej energii z PV. Z tym,że PV się planuje tak by pokrywała 100% rocznego zużycia. Edytowane 18 Lipca 2020 przez Marco36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Omega_WS 05.09.2020 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2020 Okres rozliczenia nie ma nic do rzeczy. Masz ustawowo 365 dni na odebranie energii z sieci. Ja osobiście przeszedłem w Tauronie na 1 miesięczny, bo lubię mieć wszystko pod kontrolą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stermaj 05.09.2020 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2020 Czy ktoś, mający podpisaną umowę kompleksową z PGE, mógłby się podzielić "wrażeniami" jak jest rozliczana energia. Czy odczyty są co miesiąc, czy co pół roku. Od kiedy liczy się rok na wykorzystanie energii wprowadzonej do sieci. Co ile "przychodzą" rachunki. Czy umowa kompleksowa jest podpisana na jakiś okres czasu? Czekam na umowę i chciałbym wiedzieć jak to jest za nim coś podpiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stermaj 06.09.2020 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Umowa kompleksowa z prosumentem podpisywana jest na 15 lat ale nie później niż do końca 2035 roku. Jest w niej warunek że jak zmienią się ustawowe przepisy to obowiązuje §11 Regulaminu (negocjacje) cokolwiek to znaczy. Rozliczenie jest 2 razy w roku, (1.07 i 31.12). Z tego co mi mówił kierownik w dystrybucji, licznik odczytywany jest zdalnie co 15 minut. Rok ważności energii wprowadzonej do sieci jest liczony na ostatni dzień miesiąca. Jeśli wprowadzisz 1 dnia miesiąca to masz 13 miesięcy na jej odebranie, a jeśli wprowadzisz ostatniego dnia miesiąca to masz 12 miesięcy na jej odebranie. Czyli nie jest to rok od rozliczenia czyli od 1.07 lub 31.12. Rozumiem, że "ważność" energii jest krocząca z krokiem miesięcznym i w pierwszej kolejności wykorzystuje się "najstarszą" wprowadzoną energię. Czyli, aby wiedzieć ile mam naprodukowanej energii, muszę robić odczyty na koniec miesiąca i kontrolować bilans ze współczynnikiem 0,8 lub 0,7 i kontrolować aby nie przegapić niewykorzystanej energii z 12 miesiąca wstecz. Czyli tabelka w XLS i comiesięczne odczyty i formuły czy coś nie zostaje do wykorzystania np z 10 - 12 miesiąca wstecz, aby był czas na skonsumowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daro.s 06.09.2020 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Rozliczenie jest 2 razy w roku, (1.07 i 31.12). A w jakich terminach miałeś półroczne rozliczenia przed wymianą licznika? U mnie i całej okolicy gdzie mieszkam, rozliczenia były pod koniec marca i września. Licznik miałem wymieniony z 26 dniowym opóźnieniem terminu 30 dniowego dopiero 2 lipca. Zastanawiam się czy teraz będę miał rozliczenia jak napisałeś (1.07 i 31.12) czy pozostaną w dotychczasowych okresach (III ; IX).Wolałbym mieć (1.07 i 31.12) ponieważ w każdym z okresów jest 2 miesiące bez produkcji oraz 4 miesiące z produkcją. Mój dotychczasowy plan rozliczeń dzielił się na okres z minimalną i dużą produkcją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stermaj 06.09.2020 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Wydaje mi się, że jeżeli wykorzystanie energii oddanej do sieci jest "kroczące" co miesiąc, to nie ma znaczenia jakie są okresy rozliczeniowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.