Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Brunner Stil-Kamin 53/88 drzwi unoszone (easy lift)


animuss

Recommended Posts

O widzę że kolega chyba elektryk, ten uziom 3 żyła, bym chyba jednak puścił dodatkowo, z jednej strony będzie przepustnica sterowana elektrycznie, z drugiej "macki" sterownika a nasada wodna będzie stała na sznurze ceramicznym, uszczelce, może łapki trzymające ją, będą trochę przewodzić.

Ta 3-cia żyła ro żaden uziom, to żyła ochronna;-) Ta 3-cia żyła tutaj nie zaszkodzi tylko nie jestem pewien czy powinno być to podłaczone tam gdzie narysowałeś czyli do wyłacznika. Może podlinkuj opis producenta dla tych wyłączników. Przecież i tak musisz doprowadzić zasilanie do sterownika itd. A połączenia wyrównawcze i tak powinny być wykonane na co powinien zwrócić elektryk w trakcie pomiarów odbiorczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 410
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ta 3-cia żyła ro żaden uziom, to żyła ochronna;-) Ta 3-cia żyła tutaj nie zaszkodzi tylko nie jestem pewien czy powinno być to podłaczone tam gdzie narysowałeś czyli do wyłacznika. Może podlinkuj opis producenta dla tych wyłączników. Przecież i tak musisz doprowadzić zasilanie do sterownika itd. A połączenia wyrównawcze i tak powinny być wykonane na co powinien zwrócić elektryk w trakcie pomiarów odbiorczych.

Tatarek robi oba pokazane.

Jak wyłącznik będzie miał dodatkowy styk wewnętrzny to go pominę a przykręcę trzecią żyłę do obudowy, wydrapię trochę farbę, jak pamiętam to ta żyła PE czy jak ją tam zwał ochronna, połączona jest z bednarką przy budynku zakopaną bezpośrednio w ziemi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tatarek robi oba pokazane.

Jak wyłącznik będzie miał dodatkowy styk wewnętrzny to go pominę a przykręcę trzecią żyłę do obudowy, wydrapię trochę farbę, jak pamiętam to ta żyła PE czy jak ją tam zwał ochronna, połączona jest z bednarką przy budynku zakopaną bezpośrednio w ziemi.

CZUJ13 znalazłem u tatarka, opis kiepski raczej niskonapięciowy do sterownika a nie do rozłączenia zasilania okapu. Drugiego nie znalazłem. Tak żyła PE połaczona z uziomem fundamentowym lub innym, ciekawe dlaczego bednarka, masz płytę fundamentową że nie zrobiono porządnego uziomu fundamentowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZUJ13 znalazłem u tatarka, opis kiepski raczej niskonapięciowy do sterownika a nie do rozłączenia zasilania okapu. Drugiego nie znalazłem. Tak żyła PE połaczona z uziomem fundamentowym lub innym, ciekawe dlaczego bednarka, masz płytę fundamentową że nie zrobiono porządnego uziomu fundamentowego?
Czyli te styki prądu 230V nie wytrzymają długo.

Ciekawe jak jest z drugą czujką może się okazać ze trzeba szukać gdzie indziej.

Mieszkam w mieście, zwarta zabudowa i tu bednarka jest pociągnięta, od domu do domu, słupy, latarnie, taka siatka w całym mieście, a gdzie się zaczyna i gdzie kończy nie wiem. Mam fundamenty i piwnice, do fundamentów i jeszcze takie dodatkowe szpile mam bite, podłączony jest piorunochron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem grzebać w krańcówkach i otworzył się inny świat,:rolleyes:

Okazuje się że potrzebuję styk NO http://iautomatyka.pl/wp-content/uploads/2015/10/Styk-NO-czytanie-schematow-elektrycznych-150x150.png

 

Normalnie otwarty na 230V i ileś tam amperów.

Remiks znasz się na tej magii.:confused:

 

Dodam że przy otwieraniu drzwi kominka, przydałoby się nie tylko wyłączać wentylację, ale chyba też nawiew powietrza z zewnątrz do spalania czyli zamykać przepustnicę.

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem grzebać w krańcówkach i otworzył się inny świat,:rolleyes:

Okazuje się że potrzebuję styk NO http://iautomatyka.pl/wp-content/uploads/2015/10/Styk-NO-czytanie-schematow-elektrycznych-150x150.png

 

Normalnie otwarty na 230V i ileś tam amperów.

Remiks znasz się na tej magii.:confused:

 

Dodam że przy otwieraniu drzwi kominka, przydałoby się nie tylko wyłączać wentylację, ale chyba też nawiew powietrza z zewnątrz do spalania czyli zamykać przepustnicę.

W jakim celu chcesz zamykać nawiew?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli te styki prądu 230V nie wytrzymają długo.

Ciekawe jak jest z drugą czujką może się okazać ze trzeba szukać gdzie indziej.

Mieszkam w mieście, zwarta zabudowa i tu bednarka jest pociągnięta, od domu do domu, słupy, latarnie, taka siatka w całym mieście, a gdzie się zaczyna i gdzie kończy nie wiem. Mam fundamenty i piwnice, do fundamentów i jeszcze takie dodatkowe szpile mam bite, podłączony jest piorunochron.

Bednarka od słupa do słupa itd to uziom roboczy sieci i to nie jest Twoje;-) Powinieneś mieć uziom fundamentowy albo inny jak ktoś nie dopatrzył. Do uziomu powinna być podłączona GSU zlokalizowana zwykle w pobliżu rozdzielnicy. Jeśli po domu rozprowadzono rury metalowe co.cwu to powinny być z nią połaczone, ale od tego to był elektryk albo będzie w trakcie pomiarów odbiorczych. I radzę wziąć takiego który nie tylko w jednym gniazdku mierzy;-)

Ps. Jeśli czujnik (krańcówka) jest niskonapięciowy to nie tylko styki nie wytrzymają ale przede wszystkim izolacja i stanie się niebezpieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem grzebać w krańcówkach i otworzył się inny świat,:rolleyes:

Okazuje się że potrzebuję styk NO http://iautomatyka.pl/wp-content/uploads/2015/10/Styk-NO-czytanie-schematow-elektrycznych-150x150.png

 

Normalnie otwarty na 230V i ileś tam amperów.

Remiks znasz się na tej magii.:confused:

 

Dodam że przy otwieraniu drzwi kominka, przydałoby się nie tylko wyłączać wentylację, ale chyba też nawiew powietrza z zewnątrz do spalania czyli zamykać przepustnicę.

Takie wyłączniki często mają styki NO + NC dlatego pytałem o te na Twoim schemacie bo wtedy tak się tego nie łączy. Można użyć też niskonapięciowych plus np przekażnik na 230V i problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim celu chcesz zamykać nawiew?

Żeby lepiej zaciągało przez otwarte drzwiczki powietrze z chałupy. Dym by nie właził na salon.

Bednarka od słupa do słupa itd to uziom roboczy sieci i to nie jest Twoje;-) Powinieneś mieć uziom fundamentowy albo inny jak ktoś nie dopatrzył.
Jak to nie moje, sam kupowałem, ludzie kopali za moją kasę, robiliśmy całą ulicę za nasze pieniądze, przyłącza, główna nitka od trafo, i inne pnącza :D kupę kasy tam zakopaliśmy ze 14 domów, po odbiorze przekazaliśmy to protokołem. Teraz faktycznie nie moje. :lol2:

Takie wyłączniki często mają styki NO + NC dlatego pytałem o te na Twoim schemacie bo wtedy tak się tego nie łączy. Można użyć też niskonapięciowych plus np przekażnik na 230V i problemu nie ma.
Przekaźników bym nie chciał, czym prostsze tym lepsze.

Jak by były styki NO + NC, to są 2, włącznik i wyłącznik jak to łączyć, jeden pominąć?

Np taki :

http://allegro.pl/wylacznik-krancowy-krancowka-xckm110-schneider-i6640327174.html#thumb/1

Działanie migowe może przyspieszyć zużycie styków?

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźników bym nie chciał, czym prostsze tym lepsze.

Jak by były styki NO + NC, to są 2, włącznik i wyłącznik jak to łączyć, jeden pominąć?

Np taki :

http://allegro.pl/wylacznik-krancowy-krancowka-xckm110-schneider-i6640327174.html#thumb/1

Działanie migowe może przyspieszyć zużycie styków?

Lepsze gorsze, sprawa dyskusyjna. Niskonapięciowy, brak zagrożenia do tego małe prądy. Po co sprowadzać 230V na drzwiczki kominka z metalową rączką? Styki NO + NC to z regóły 3 mocowania przewodów, środkowy plus jeden np prawy NO, środkowy i odwrotny NC. Bierzesz miernik za 15zł albo bateryjka i żarówka i sprawdzasz.

Jak chciałbyś to ustrojstwo podlinkowane zamontowac, ukryć do tego czy odporne na temperatury. Jakimi przewodami połączyć krańcówkę 230V w okolicach wysokich temperatur, zastanów się.

Edytowane przez Remiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby lepiej zaciągało przez otwarte drzwiczki powietrze z chałupy. Dym by nie właził na salon.

Jak to nie moje, sam kupowałem, ludzie kopali za moją kasę, robiliśmy całą ulicę za nasze pieniądze, przyłącza, główna nitka od trafo, i inne pnącza :D kupę kasy tam zakopaliśmy ze 14 domów, po odbiorze przekazaliśmy to protokołem. Teraz faktycznie nie moje. :lol2:

Przekaźników bym nie chciał, czym prostsze tym lepsze.

Jak by były styki NO + NC, to są 2, włącznik i wyłącznik jak to łączyć, jeden pominąć?

Np taki :

http://allegro.pl/wylacznik-krancowy-krancowka-xckm110-schneider-i6640327174.html#thumb/1

Działanie migowe może przyspieszyć zużycie styków?

 

 

I w tym ma pomóc zamknięcie przepustnicy dolotu? Masz jakieś źródło tych rewelacji, czy znów kombinujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsze gorsze, sprawa dyskusyjna. Niskonapięciowy, brak zagrożenia do tego małe prądy. Po co sprowadzać 230V na drzwiczki kominka z metalową rączką? Styki NO + NC to z regóły 3 mocowania przewodów, środkowy plus jeden np prawy NO, środkowy i odwrotny NC. Bierzesz miernik za 15zł albo bateryjka i żarówka i sprawdzasz.

Jak chciałbyś to ustrojstwo podlinkowane zamontowac, ukryć do tego czy odporne na temperatury. Jakimi przewodami połączyć krańcówkę 230V w okolicach wysokich temperatur, zastanów się.

Ja mam gilotynę, on będzie na dole, pod paleniskiem, w strefie chłodnej, mogę wziąć jeszcze z dłuższym bagnetem i zejść jeszcze niżej, przewody się kupi odpowiednie. Ile Amper powinien mieć na 230V i obciążenie jednym silniczkiem, albo dwoma ?

I w tym ma pomóc zamknięcie przepustnicy dolotu? Masz jakieś źródło tych rewelacji, czy znów kombinujesz?
A coś źle myślę, komin będzie ciągnął więcej powietrza z pomieszczenia, jak zamknę przepustnicę przy otwartych drzwiczkach? Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam gilotynę, on będzie na dole, pod paleniskiem, w strefie chłodnej, mogę wziąć jeszcze z dłuższym bagnetem i zejść jeszcze niżej, przewody się kupi odpowiednie. Ile Amper powinien mieć na 230V i obciążenie jednym silniczkiem, albo dwoma ?

A coś źle myślę, komin będzie ciągnął więcej powietrza z pomieszczenia, jak zamknę przepustnicę przy otwartych drzwiczkach?

No i co z tego, że będzie więcej ciągnął skądkolwiek?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile Amper powinien mieć na 230V i obciążenie jednym silniczkiem, albo dwoma ?

Dla bezpieczeństwa powinien wytrzymać tyle ile zabezpieczenie obwodu z silniczkami. Jeśli chcesz koniecznie tak kombinować to radzę wydzielić obwody okapu i przepustnicy zabezpieczyć to np, B6 (zależy od mocy silniczków) i różnicówką wtedy do tych obwodów może być przewód 3x1,5mm2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. zobaczę czy to jest możliwe, jak pamiętam to kuchnia ma wszystkie gniazda, nie licząc piekarnika z płytą na jednym zabezpieczeniu, wentyl chyba też.

No i kolejna z....a instalacja;-) Jak chcesz sterować tym okapem skoro masz już wszystko położone, przecież musisz połączyć ten okap z wyłącznikiem przy kominku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...