Andrzej5101 11.01.2017 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 zapotrzebowanie 31000 kWh/rok to jest przed termomodernizacją po wychodzi 25400 kWh/rok , zyski wyliczone w ozc to 7500 słońce 12900 wewnętrzne. Co mnie jeszcze zastanawia to wychodzi mi z ozc że straty na wentylację wynoszą 40% czy to aby nie za dużo? Reku nie założę gdyż koszt ponad 30k. Proszę już masz uzupełnione - napisałeś ; Czy ja mam problem z czytaniem , czy Ty nie wiesz co piszesz . W stopce nie ma tych informacji , a chcesz aby Tobie udzielać kompetentnych odpowiedzi !!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hook01 11.01.2017 19:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 Ale o co chodzi bo już się zgubiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hook01 12.01.2017 09:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Ok to za radą z kolegi z któregoś z poprzednich postów zrobiłem sobie wykres moc/temp i wychodzi mi iż przy -2C będę potrzebował ok. 8kw mocy. Czytając też pewien blog napisane jest aby dobierać pompę w taki sposób aby pracowała ona najwydajniej w zakresie -2C +10C. Również z wykresiku który jest tam umieszczony wynika iż pc pracuje z najlepszymi cop jeśli sprężarka jest obciążona w zakresie 60-90% swojej wydajności. Z tego wynikałoby iż u mnie przy wyborze t-cap 12kw pracowałaby najlepiej w zakresie temp na zewnątrz jakieś -7/+2C, zaś t-cap16kw w zakresie -16/-5C. Wychodziłoby na to iż najefektywniej rzeczywiście pracowała by u mnie pompa 12kw tak jak poleca program panasonica. A teraz pytanie techniczne bo nie bardzo się orientuje jak to jest t-cap 12 wystarczy mi do -11C dla -20C brakuje mu 4kw jaka jest grzałka w nim i czy dogrzeje mi te brakujące 4kw? Czy ona uzupełnia moc pc tylko do brakujących 12kw czy 12kw +np 4kw z grzałki i razem będę miał potrzebne 16kw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 12.01.2017 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Ok to za radą z kolegi z któregoś z poprzednich postów zrobiłem sobie wykres moc/temp i wychodzi mi iż przy -2C będę potrzebował ok. 8kw mocy. Czytając też pewien blog napisane jest aby dobierać pompę w taki sposób aby pracowała ona najwydajniej w zakresie -2C +10C. Również z wykresiku który jest tam umieszczony wynika iż pc pracuje z najlepszymi cop jeśli sprężarka jest obciążona w zakresie 60-90% swojej wydajności. Z tego wynikałoby iż u mnie przy wyborze t-cap 12kw pracowałaby najlepiej w zakresie temp na zewnątrz jakieś -7/+2C, zaś t-cap16kw w zakresie -16/-5C. Wychodziłoby na to iż najefektywniej rzeczywiście pracowała by u mnie pompa 12kw tak jak poleca program panasonica. A teraz pytanie techniczne bo nie bardzo się orientuje jak to jest t-cap 12 wystarczy mi do -11C dla -20C brakuje mu 4kw jaka jest grzałka w nim i czy dogrzeje mi te brakujące 4kw? Czy ona uzupełnia moc pc tylko do brakujących 12kw czy 12kw +np 4kw z grzałki i razem będę miał potrzebne 16kw? KIT-WXC12F9E8 posiada wbudowaną 9 kW grzałkę elektryczną. Grzałką jest uruchamiana w momencie, gdy układ sprężarkowy nie jest w stanie zapewnić żądanej temperatur zasilania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 12.01.2017 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 (edytowane) Warto , uruchomić grzałkę samemu znacznie wcześniej ; http://forum.muratordom.pl/showthread.php?330867-Pompa-ciep%C5%82a-w-modernizowanym-starym-domu&p=7374125#post7374125 ; ( temperatura biwalentna w kalkulatorze ) Pratchawiec. Mimo, że OZC mam na poziomie ok. 6 kW a pompę T_Cap 9 w przypadku spadku temperatury poniżej -18* zamierzam wesprzeć jej pracę wbudowaną grzałką. To, że PC da radę w tych warunkach pracować na samej sprężarce, wcale nie oznacza, że jest to dla tejże pompy zdrowe. Edytowane 13 Stycznia 2017 przez Andrzej5101 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 12.01.2017 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Pratchawiec . Mimo, że OZC mam na poziomie ok. 6 kW, a pompę T_Cap 9, w przypadku spadku temperatury poniżej 18* zamierzam wesprzeć jej pracę wbudowaną grzałką. To, że PC da radę w tych warunkach pracować na samej sprężarce, wcale nie oznacza, że jest to dla tejże pompy zdrowe. Zdrowe czy niezdrowe to nieistotne. Sprężarka nie czuje jaka jest temperatura na zewnątrz. Grzałka jest po to, by sprężarka mogła pracować z mniejszą częstotliwościową. Dla każdej sprężarki najlepsza jest praca ciągła z częściowym obciążeniem. Najgorsza sytuacja to cykliczne załączanie zimnej sprężarki w temperaturach -20 st.C. Kolejnym aspektem jest: Po co eksploatować DROGI układ chłodniczy w temperaturach gdzie jego sprawność wynosi 1.5, kiedy można eksploatować TANI układ grzałkowy ze sprawnością 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 14.01.2017 09:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Witam,dodam jeszcze mój post z tematu ze zużycia energii przez PC : szybkie podsumowanie 2 tyg stycznia :-760kWh-średnia cena za 1 kWh=0.40pln-koszt 304 pln-cop kontrolowane wywkowo zgodne z kat lub większe o ok 10-15% -w zeszłym roku za ten okres miałem 655 kWh ( mrozy przyszły ok 18.01)-100% PC , niczym nie dogrzewam , mrozy w kilka nocy były po 23-20 st Przy grzejnikach i ociepleniu styropianem 10 cm oraz 200m2 podłóg i temp w domu 22-23 st takie koszty są dla mnie bardzo dobre- przy węglu mniejsze koszty o ok 20%-25% ( za ten okres poszło by mi ok 600 kg węgla) Przy większych mrozach w moim "skomputeryzowanym" piecu zasypowym przy mroźnym miesiącu szło mi ok 1.1-1.3 tony węgla . Paliłem bez wygaszania - może tylko do większego czyszczenia paleniska w sobotę ( w tyg wybierałem tylko popiół z popielnika).Najlepiej w takim systemie sprawdzał mi się ekogroszek , ponieważ się nie zawieszał - cena była ok 800-850 pln tona.Piec nadal mam odcięty od systemu , ale kiedy się zastanawiam co zrobić w sytuacji kiedy nie miałbym pieca .Moja PC 9kW daje radę przy mrozach w nocy do -23 st i moc ok 7.5 kW.Przy większych mrozach nawet do -28 st będzie pracować. Jeśli takie mrozy będą parę godz w dobie - to wszystko ok , dom ma swoją akumulację i PC w wyższych temp nadrobi straty.Natomiast , jeśli mrozy były by np ze średnią dzienną -18 st , to zamiast większej PC ze słabym cop wolałbym kupić piec elektryczny np 22 kW odpalany automatycznie poniżej granicy absurdu pracy PC ( wg modelu).Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 14.01.2017 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Dodam tylko , że przy piecach z podajnikiem będzie mniejsze zużycie niż w moim systemie palenia. Mój piec miał sprawność ok 40 % (bez rozpalania od góry i czyszczenia szamotów i całego obiegu dymnego...). Dla podobnego domu ogrzewanie ekogroszekiem z podajnika sprawność będzie na poziomie 60-70%.Więc przy przejściu na PC różnica może być żadna lub ciut drożej.Przy podłogówce taka konwersja jest wyraźnie opłacalna ( np Map)Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 14.01.2017 15:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Natomiast , jeśli mrozy były by np ze średnią dzienną -18 st , to zamiast większej PC ze słabym cop wolałbym kupić piec elektryczny np 22 kW odpalany automatycznie poniżej granicy absurdu pracy PC ( wg modelu). Pzdr Uważam, że w pierwszym rzędzie, kolega bobrow załączyłby grzałkę 9 kW, którą posiada jego PC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 14.01.2017 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Andrzej ,też tak można- natomiast trzeba mieć zawsze sprawne min sterowanie w PC , drugi podgrzewacz z pełną mocą będzie jednocześnie awaryjnym zasilaniem .Różnice w cenie nie są duże ( moc grzałki) , także łatwiej jest sterować tymi urządzeniami w pełnym "automacie"- można zastosować prosty sterownik z pomiarem temp zewn + warunki np czas występowania dużego mrozu .Plan jest prosty :wyłącza się PC przy -15st , po wył PC włącza się piec elektryczny z aktualnie potrzebną mocąWada jest taka , że zawsze musimy mieć energię i odpowiednie przyłącze- innych wad nie widzę .Zasadaniczy zysk jest taki, że nie piłujemy PC z COP ok 1.5 i słabą mocą . Konkretnym zyskiem jest też PC o mniejszej mocy ,czyli tańsza i pracująca z lepszym COP.Oczywiście przy podłogówce PC są sprawniejsze niż przy grzejnikach , więc trzeba patrzeć na mrozy ok 25-30 st.Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 14.01.2017 16:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Odnośnie grzałki w PC panasa ,to nie możemy jej włączyć na sztywno np 3 kW i resztę z PC np 9 .Albo PC sobie uzupełnia moc do nominału , albo zatrzymujemy sprężarkę i uruchamiamy tylko grzałkęPzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 14.01.2017 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 (edytowane) Odnośnie grzałki w PC panasa ,to nie możemy jej włączyć na sztywno np 3 kW i resztę z PC np 9 .Albo PC sobie uzupełnia moc do nominału , albo zatrzymujemy sprężarkę i uruchamiamy tylko grzałkę Pzdr Pozwól kolego że trochę Cie poprawie, z całym szacunkiem do Ciebie. Grzałkę można wyłączyć ponieważ ma własny bezpiecznik, wystarczy ten bezpiecznik wyłączyć, i grzałka nam się nie uruchomi pomimo że pomp wyśle sygnał by działała. Czyli hebel po obudową na dół i grzałka nie ruszy. W T-CAPach jest to w miarę bezpieczne bo tam sprężarka działa do -28st.C i agregaty 2 wentylatorowe mają odrażanie gorącą parę. To w SDC-ekach lepiej niech ma zawsze zasilanie, bo przy dużych mrozach pompa musi się nią wspomagać, a przy -22st.C sprężarka może się wyłączyć i bez grzałki mamy mróz..... Edytowane 14 Stycznia 2017 przez CNC_POMPY_CIEPLA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 14.01.2017 17:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Cncchyba nie do końca mnie zrozumiałeś - nie chodzi o wył grzałki w PC , tylko jej włączenie na sztywno w temp np -20 st .Samo wyłączenie grzałki w trybie co możesz zrobić prościej - nie wciskasz przycisku Heater ...UpsObcykałem trochę ten pulpicikPzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 14.01.2017 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 No właśnie Byłem dotychczas przekonany, że po spadku temp.pon. -18* (taką ustawiłem) Heater włączy się automatycznie, niezależnie od tego, że PC utrzymuje założoną temp. zasilania.Tymczasem, było -19 i nie zauważyłem, choć może słabo obserwowałem.Czy to co napisałeś oznacza, że muszę ręcznie włączyć grzałkę? Zależy mi przede wszystkim na wsparciu grzałką ogrzewania CWU przy temp. zewn. np -12-15*. COP wtedy lichutki. Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 14.01.2017 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Wg. mnie " Włączyć grzałkę wcześniej " tzn. dać jej zielone światło do możliwej wcześniejszej pracy ( patrz Pratchawiec ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 14.01.2017 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 No właśnie Byłem dotychczas przekonany, że po spadku temp.pon. -18* (taką ustawiłem) Heater włączy się automatycznie, niezależnie od tego, że PC utrzymuje założoną temp. zasilania. Tymczasem, było -19 i nie zauważyłem, choć może słabo obserwowałem. Czy to co napisałeś oznacza, że muszę ręcznie włączyć grzałkę? Zależy mi przede wszystkim na wsparciu grzałką ogrzewania CWU przy temp. zewn. np -12-15*. COP wtedy lichutki. Pozdrawiam Pratchawiec Pratchawiec w T-capie ze sprężarką nie włączysz na sztywno grzałki , muszą być warunki : - wł heater - musi być niższa temp od zadanej , kiedy może to działać - musi być ok 8 K mniejsza temp z PC przez jskiś czas Tak to jest- możesz to łatwo sprawdzić - zadaj warunki i grzejąc np 40 st zadaj na KG 55 i patrz . Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 14.01.2017 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 W normalnych warunkach nie mam nigdy takich parametrów, ale teraz zaczynam rozumieć dlaczego włącza mi się grzałka po odszranianiu w niskiej temperaturze.Ale tona krótko - góra 10 minut. Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 14.01.2017 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 W normalnych warunkach nie mam nigdy takich parametrów, ale teraz zaczynam rozumieć dlaczego włącza mi się grzałka po odszranianiu w niskiej temperaturze. Ale tona krótko - góra 10 minut. Pozdrawiam Pratchawiec Pratchawiec nawet przy dodatniej temp możesz spowodować uruchomienie grzałki -ustawiasz tylko niższą temp od zewnętrznej w ustawieniach z SET. Jeśli w podłogówce masz temp bieżącą ok 30 st , to zadajesz w KG te 50-55 st i to wszystko (plus przycisk Heater)-podłogówka ma dużą bezwładność- nie zdąży szybko dobić temp. To wszystko pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hook01 07.05.2017 18:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 Wpadłem odświeżyć "mój" post. Czytam dalej o PC niestety wychodzi że raczej w tym roku nie założę pompy czekam co wymyślą w gminie z tematem jakieś dofinansowania mają robić. Tymczasem podsumuję sezon grzewczy przy ozc policzonym na jakieś 19kw zużyłem przez cały sezon poniżej 3 ton węgla oraz jakieś 10 m3 jakiegoś lichego (prawie darmowego) drewna. Na przyszły sezon grzewczy wymienię tylko okna na 3 szyby i ocieplę całe poddasze. Tematu pc nie porzucę urzeka mnie bezobsługowość tego rozwiązania. I dodatkowo myślę nad reku niemniej złożoność/koszt instalcji w starym domu takiego rozwiązania odstrasza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jack3030 31.05.2017 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Małe podsumowanie, może przekona kilka osób do OZE i modernizacji co. Zakładany roczny koszt en. elektr. ( dom, co, cwu ) miał się zamknąć w okolicach 2,5-3tys.zł + dodatkowo na co do 3 m3 drewna. Ubiegła zima nie należała do łagodnych. Głównym źródłem ogrzewania mojego energochłonnego domu była PC P/W. Kocioł DS odpalany w czasie mrozów aby zmniejszyć zużycie w drogiej taryfie. Planowałem przed sezonem docieplić wnękę przy balkonie - niestety przed zima nie został to skończone. Od 01 stycznia do 30 maja 2015 wyszło 2,58 tys.zł, pewnie z końcem czerwca będzie to kwota 2,2 tys.zł. , dodatkowo w tym sezonie DS zużył 1m3 drewna i 0,3 tony węgla. ( jeszcze z sezonu 2014-2015 pozostało około 0,3 tony węgla Tak więc zużycie większe ale w założonych granicach. Cały czas zastanawiam się nad ekonomicznym sensem montażu solarów. pozdrawiam wszystkich niezdecydowanych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.