Kaizen 03.11.2016 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 A tak mi się włączył "detektyw" i zauważylem,że zapotrzebowanie masz 67,27kWh/m2/rok czyli na ogrzewanie zużyjesz 115m2*67=7705kWh zatem z czemu z siebie robisz idiotę ?http://forum.muratordom.pl/showthread.php?326951-Ile-COP-PC-woda-woda&p=7323161&viewfull=1#post7323161Warsiawiaki tak mają ? A potrafisz rozróżnic EUco+w od Ep? To pierwsze mam, jak widać na obrazku, 28,26kWh/m2/r (czyli tyle potrzebuję na CO+ wentylację bez uwzględnienia sprawności systemu) a to drugie, to razem z CWU i jeszcze uwzględnia sprawność kotła (na obrazku, jak pisałem w poście, który sam linkujesz, liczone dla kotła gazowego kondensacyjnego). Jak już się upierasz przy wycieczkach personalnych, do detektyw z Ciebie jak z koziej rzyci trąbka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 03.11.2016 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 Wiem, ze tanio a nawet bardzo tanio. PC PW on/off 14kW evi z softstartem 19tys. netto. Bardzo prosta konstrukcja, powinna wytrzymac tyle ile wytrzymywaly stare klimy. Można jeszcze taniej. Za połowę tej kwoty mam używane Mitsubishi Zubadan 14 kW (1fazowy) Można tego z zachodu sprowadzić każdą ilość, sprawne w dobrym stanie 5 - 6 letnie. Dla takich osób jak Jack3030, które mają czas i umiejętności. Wszystko monobloki z 2,7 kg czynnika, więc na dzień dzisiejszy montować sobie może to każdy. Działa to zupełnie dobrze jak używane samochody lub panele PV z Niemiec. Nie każdemu odpowiada życie z 30 letnią kreską u Żyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 03.11.2016 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 W moim przypadku średni COP wyszedł 3 , średnia cena 1 kWh ok 0.42 pln , czyli 1kWh grzania to 0,14plnWszystko opomiarowane , grzejniki dobierane na 50-55 st ( udało mi się grzać dom przy max temp na CO ok 45 st )Też brałem pellet pod uwagę ,ale :-jeśli palnik do mojego pieca, to sprawność gorsza- jeśli piec , to duży koszt czegoś markowego- potrzeba dużo miejsca na paliwo ( znacznie więcej od węgla)-kaloryczność gorsza od węgla , przy droższej cenie za tonę- problemy z palnikami i obsługą Dlatego szybko zrezygnowałem z tego pomysłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 03.11.2016 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 (edytowane) Wszystko monobloki z 2,7 kg czynnika, więc na dzień dzisiejszy montować sobie może to każdy. . To, co mnie odstrasza od monobloków w których krąży woda to ryzyko braku prądu. Przy odrobinie pecha akurat jak sobie wyjadę na narty na dwa tygodnie (nawet niech mi coś tylko różnicówkę wybije - bo jak większa awaria to pół biedy, bo w dzień góra dwa naprawią - ale wtedy też pewnie woda zamarznie)? Co się wtedy dzieje z tym monoblokiem? Wracam z tego wyjazdu i co? Rozpalam kominek, demontuję monoblok i wnoszę do salonu, żeby rozmarzł? Oceniam straty i szukam części i/lub jakiegoś kumatego serwisanta, żeby to ogarnął? To w UK, gdzie mrozy są AFAIK symboliczne można tak ryzykować, ale u nas chyba trochę słabo. Czy może da się zalać glikol między hydroboksem a monoblokiem? Edytowane 3 Listopada 2016 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 03.11.2016 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 Nie rozumiem tego ujadania na grzejniki.To do mamy do ogrzania.Nie ważne jest czym go ogrzejemy. Owszem, ciężka pyta grzejna, która akumuluje sporo ciepła jest idealna do grzania taryfowego.Ale Grzejnikami też się da to zrobić poprawnie.Przecież kolega bobrow jest go niemal idealnym przykładem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jack3030 03.11.2016 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 (edytowane) W pełni się zgadzam towar z Anglii. Jak monoblok to nie powinno byc problemu. Tylko ze na PC dostalem 8tys. dotacji. Wyszlo na to samo. Edytowane 3 Listopada 2016 przez Jack3030 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jack3030 03.11.2016 22:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 Sorry powyzej mial byc inny cytat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 03.11.2016 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 A potrafisz rozróżnic EUco+w od Ep? To pierwsze mam, jak widać na obrazku, 28,26kWh/m2/r (czyli tyle potrzebuję na CO+ wentylację bez uwzględnienia sprawności systemu) A potrafisz rozróżnić EUco od Ek ? Ek masz po uwzględnieniu kotła z Ep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 03.11.2016 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 Ale Grzejnikami też się da to zrobić poprawnie. Ale z niższym COP. I to znacząco niższym = znacząco drożej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 03.11.2016 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 widzisz różnice w podziale między taryfami (przyjmuję, że w mrozy PC nie da rady w 100% pracować w tańszej strefie).W moim przypadku 100% w taniej taryfie i nie widzę powodu,żeby u innych było inaczej,zresztą tak samo jest w przypadku pradu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 03.11.2016 22:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 - jeśli piec , to duży koszt czegoś markowego- potrzeba dużo miejsca na paliwo ( znacznie więcej od węgla)Koszt dobrego kotła to 10tys.zł,pompa ciepła wyniosła Cię ok.30tys.zł czyli 20 klocków w kieszeni.Przechodząc z węgla na pellet chyba miałeś już miejsce na paliwo ?Chyba,że jesteś drobnym sprzedawczykiem i wyliczasz zalety,których sam osobiście nie miałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 03.11.2016 22:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 (edytowane) To, co mnie odstrasza od monobloków w których krąży woda to ryzyko braku prądu. Przy odrobinie pecha akurat jak sobie wyjadę na narty na dwa tygodnie (nawet niech mi coś tylko różnicówkę wybije - bo jak większa awaria to pół biedy, bo w dzień góra dwa naprawią - ale wtedy też pewnie woda zamarznie)? Co się wtedy dzieje z tym monoblokiem? Rozwiązań jest multum. Np. Malutka pompka 12v, która pracując cyklicznie zapewnia obieg wody przez wymiennik ciepła. Na baterii wytrzyma tydzień. Domu nie zamrozi. Można też zrobić krótki obieg glikolu. I kosztem niższej sprawności spać spokojnie. Plusem monobloka Mitsubishi jest to że na zewnątrz jest wyłącznie wymiennik ciepła. Reszta hydrauliki jest wewnątrz domu w osobnej jednostce. [ATTACH=CONFIG]372020[/ATTACH] Zaizolowanie takiego układu i zabezpieczenie przed zamrożeniem jest banalne. Monobloka, który ma na zewnątrz wszystko (pompę obiegową, naczynie wzbiorcze itp) to nawet ja bym sobie nie zamontował. Ale takie chińczyki ludzie też montują i działa. Nawet tu na forum jest dość aktywny dystrybutor takich rozwiązań. A jak będziesz na tych nartach i chałupa się spali, to jak się na tą sytuacje zabezpieczysz? Dom to nie bunkier na wypadek apokalipsy. W USA budują wszystko z kartonu i drewna, a mimo to ucieczkę tam większość traktuje jak bilet do raju. Ale z niższym COP. I to znacząco niższym = znacząco drożej. Czyli kolega bobrow kłamie? Jego COP wygląda całkiem ok. Jak Pompy ciepła dalej będą utożsamiane tylko z nowymi domami typu termos i ogrzewaniem podłogowym, to my nigdy z tego węgla się nie wyleczymy. Edytowane 3 Listopada 2016 przez _John Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 03.11.2016 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 Ale z niższym COP. I to znacząco niższym = znacząco drożej. To może porównajmy co można porównać : -powierzchnia -ocieplenie Z tego co ja widziałem , to nie którzy z podłogówką mieli wyniki zbliżone do moich- 2500 do 3000 pln rocznie co+cwu przy 200m2 to nie tragedia . Kiedy system niskotemperaturowy jest w miarę prawidłowo wykonany ( i podobnie użytkowany- to najtrudniej porównać) koszt roczny to 50-70% mojego. Wiadomo- nie specjalnie korzystam z T2 i wysoka temp ok40-45 st. Jeszcze raz chciałbym podkreślić różnicę w tym zakresie -przy niskotemperaturowej aplikacji błędy są mniej widoczne, nowsze domy mają zazwyczaj lepsze ocieplenie . Dlatego właśnie jest tak ważna świadomość "grzejnikowców" Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 03.11.2016 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 To może porównajmy co można porównać :PzdrOd poczatku ze swoimi bajeczkami wydawałeś mi się podejrzanym typem ale dzisiaj mam już pewność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 03.11.2016 22:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 Koszt dobrego kotła to 10tys.zł,pompa ciepła wyniosła Cię ok.30tys.zł czyli 20 klocków w kieszeni.Przechodząc z węgla na pellet chyba miałeś już miejsce na paliwo ?Chyba,że jesteś drobnym sprzedawczykiem i wyliczasz zalety,których sam osobiście nie miałeś ? To po kolei : - wiesz ile miejsca zajmuje 1 tona węgla i peletu ( pytanie retoryczne- nie wiesz) -30kpln to z uruchomieniem, widziałem piece za 15-18kpln +uruchomienie -czy jestem sprzedawczykiem ,w jakimś sensie tak - bo produkuję pewne urządzenie ( ale to powinno Cię raczej nie interesować , mnie akurat nie interesują takie sprawy) -zapłaciłem za komfort i tyle ( to co , teraz pewnie zapytasz po co mi 200m2 ?...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 03.11.2016 22:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 Od poczatku ze swoimi bajeczkami wydawałeś mi się podejrzanym typem ale dzisiaj mam już pewność. Bajeczki nie ja opowiadam- wszystkie moje dane pochodzą z pomiarów . Z tego co pamiętam , to dużo Ci się zdaje niż wiesz - ale co tam , taki już się ulągłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 03.11.2016 22:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 Bajeczki nie ja opowiadam- wszystkie moje dane pochodzą z pomiarów . Z tego co pamiętam , to dużo Ci się zdaje niż wiesz - ale co tam , taki już się ulągłeś Tak,taki się ulaglem i jestem tutaj na tyle długo że potrafię wyczaic kto i co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 03.11.2016 23:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 Ok- przyznaję się bez bicia : produkuję Bufory i PC Panadonic i grzejniki i co tam jeszcze przyjdzie Ci do główeczkiKomu , komu - bo zaraz idę spać.Stary - ogarnij się !Jak nie wiesz co i jak powiedzieć to skorzystaj z prawa milczenia.Zobacz jak często chamstwo uprawiasz- znowu w życiu Ci nie wyszło ...?....Tak , taki się zapewne ulągłeś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 03.11.2016 23:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 Dla wszystkich pozostałych , czyli rozumnych - zawodowo nie mam nic wspólnego z tym forum , cieszę się tym tematem i chciałbym pomóc zainteresowanym wdrożeniem PC , szczególnie w domach starszych i z grzejnikami. I już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 04.11.2016 01:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 Czyli kolega bobrow kłamie? Jego COP wygląda całkiem ok. Stwierdzam oczywisty fakt, że przy tej samej temperaturze źródła ogrzanie wody do 35* następuje ze znacznie wyższym COP niż do 45*. Nie oceniam, czy to jest OK czy nie OK. Czy może znasz PC które mają stałe COP niezależnie od temperatury górnego źródła? To może porównajmy co można porównać : Bardzo fajna propozycja. Jakie masz COP grzejąc wodę do 35*, a jakie do 45* przy tej samej temperaturze zewnętrznej? Wszystkie inne parametry idealnie te same - w końcu ten sam dom. W moim przypadku 100% w taniej taryfie i nie widzę powodu,żeby u innych było inaczej,zresztą tak samo jest w przypadku pradu. A jakie masz zapotrzebowanie na ciepło przy -20? Pewnie, że można przewymiarować pompę i dopłacić czapkę pieniędzy. Tylko, że wtedy okres zwrotu jeszcze się wydłuża. A przy PC dobranej na wymiar w dziennym okienku w największe mrozy zabraknie czasu na dogrzanie CWU i CO i trzeba będzie działać w droższej strefie. Przy kotle elektrycznym nie ma problemu ze spadkiem mocy wraz ze spadkiem temperatury za oknem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.