RysiekWLKP 19.12.2017 10:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 Powertowałem internet i rozumiem jako, że faktycznie C24 stanowi teoretyczny zapis w projekcie. W praktyce jak napisałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olo911 19.12.2017 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 Z tego co kojarzę to tartaki nie mogą sprzedawać drewna bez CE, bo może je spotkać duża kara.Jeżeli w projekcie masz C24, to takiego szukaj. W razie wu, to ubezpieczalnia będzie sprawdzać projekt i jakie drewno użyłeś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 19.12.2017 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 Bardzo fajna więźba. aż się prosi o samoróbstwo.Długości obliczysz z pitagorasa. A jak nie to narysuj sobie na kompie i zrób wymiarowanie.U mnie było tak iż tartak sam dał naddatki na obróbkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RysiekWLKP 19.12.2017 12:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 Chęci są, bardziej psychicznie muszę się przygotować na przyjecie fachowca na budowie, niż na wymurowanie tych szczytów. Jeszcze muszę kominy wyciągnąć.Muszę to przemyśleć. Dałem projekt do wstępnych wycen. Przed momentem dostałem propozycję postawienia dachu natychmiast, ale ja nie mam szczytów. Ja naprawdę potrzebuje czasu na kominy i resztę. Naprawdę taka propozycja właśnie padła, bo ściany kolankowe są. Czy ktoś z was słyszał aby ktoś miał dach, a nie miał szczytów????A wichury itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dez 19.12.2017 17:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 (edytowane) U siebie zrobiłem szczyty do 2/3 wysokości (dach się kończy deskować - pierwsi fachowcy na budowie). W naszych stronach raczej nie uswiadczysz c24, co do cen w tartakach to wszędzie masz to samo czyli 800zl netto za kubik - czysta zmowa cenowo. Fachowiec od ręki jest raczej fachowcem do pupy. Z reszta zapraszam do siebie na wizytację sasiedzką (Sw-wa). Najważniejsze żebyś miał mocne ściany kolankowe bo to one przenoszą obciążenia dachu. To mi składny post wyszedł Edytowane 19 Grudnia 2017 przez dez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RysiekWLKP 19.12.2017 17:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 Dziękuje za info DEZ. Jak będę potrzebował wizytacji, pozwolę odezwać się na priv. Jak na razie głowę mam kwadratową. Chyba będę musiał nadmiar emocji upuścić podczas dalszego murowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 19.12.2017 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 Ja mam dach a nie mam kominów, tzn będzie tylko jeden a nawet już ma ze 2,5m wysokości... niedługo będę go murował dalej, będzie gimnastyka.... PozdrawiamKarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RysiekWLKP 22.05.2018 20:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 (edytowane) Witam po krótkiej przerwie z forum Jestem na etapie murowania kominów systemowych Schiedla. mam dwa kominy, w wersji dymny +wentylacja(salon-kominek) oraz dymny+gaz+wentylacja.(kotłownia, piec na eko groszek i piec gazowy) Chciałbym wyłożyć je płytkami klinkierowymi ponad dach. Ze względu na wysoki koszt stalowych czap kominowych postanowiłem zaszalować czapę kominową samodzielnie i wylać betonem po 10cm wystając na każdą krawędź komina. Chciałbym obłożyć boczne krawędzie czapy tym samym klinkierem dla estetyki. Moje wątpliwości to. 1. Jak skutecznie zaizolować betonową górę wylanej czapy, czy na przykład zgrzewalną papą mogę? 2. Czy klinkier kleić bezpośrednio na komin systemowy i zastosować wodoodporną fugę? Czy może coś jeszcze dać pod to? 3. Czy te elementy komina jak stożek można pomalować na przykład na czarno, aby dopasować estetycznie do koloru całego dachu? 4. Czy w ostatnim pustaku systemowym nie powinna być kolejna kratka wentylacyjna na wentylacje kotłowni. Zaznaczyłem to zrzucie z instrukcji Schiedla. Nic oni tam nie piszą o tym otworze za rurą gazu. Zaznaczyłem dwa otwory na wentylację przewodu gazowego, ale czy ja nie powinienem za wczasu wyciąć tego o numerze 3 zaznaczonym na załączonym rysunku. Oczywiście mowa tu o ostatnim pustaku kominowym Pomocy i Ryś Edytowane 22 Maja 2018 przez RysiekWLKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 22.05.2018 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 Będę tu zaglądał w poszukiwaniu dobrych rad i mam nadzieję fotorelacji. Też aktualnie walczę z kominem, ale zdecydowałem się na troszkę inny wariant wykończenia komina ponad połacią dachową - mam zamiar wykonać płytę wspornikową i obmurówkę z pełnej cegły klinkierowej (mam troszkę obawy o trwałość płytek). Nie jestem ekspertem, ale jeśli chodzi o płytę przykrywającą / czapę komina, to nie izolowałbym jej niczym od góry - oryginalne wykonane są z betonu. Zwróciłbym raczej uwagę na sam kapinos i na to, żeby wkładu nie zabetonować - najprościej jest chyba użyć dedykowanego szalunku traconego. Wydaje mi się, że tak duże wystawienie czapy (po 10 cm) poza krawędź komina nie jest potrzebne. Myślę, że nie ma przeciwwskazań do pomalowania stożka, nie wiem tylko jak wygląda kwestia trwałości powłoki malarskiej (odchodząca farba może średnio wyglądać). Jeśli kanał wentylacyjny chcesz użytkować zgodnie z przeznaczeniem to jak najbardziej powinieneś wyciąć otwór na kratkę (czasem kanały wentylacyjne używane są jako szachty instalacyjne). U mnie przez kanał wentylacyjny będzie puszczona wyrzutnia wentylacji mechanicznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ufbufkruf 22.05.2018 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 (edytowane) Ja u siebie do betonu dodałem dodatkowo środka ograniczającego nasiąkanie wody. Będąc ostatnio w jednym z ośrodków wczasowych w kraju zauważyłem kominy w całości pokryte papą termozgrzewalną. Edytowane 22 Maja 2018 przez ufbufkruf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 22.05.2018 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 Płytki klinkierowe to słabe rozwiązanie - ani tanie, ani trwałe. Lepiej obmurować klinkierem - jak od stropu, to jeszcze ustabilizuje komin (poniżej dachu można BK czy innym tanim materiałem obmurować, a dopiero powyżej dachu przejść na klinkier).Co do czapy - lepiej obrobić blachą (zazwyczaj robi to dekarz). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RysiekWLKP 24.05.2018 20:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 (edytowane) Jeden komin mam już wymurowany. Zaznaczone przeze mnie kratki na ostatnim pustaku, na rysunku wyżej są prawidłowe. Jutro zabiorę się za szalunek i może zaraz wylanie czapy kominowej. Potem ostatnie docinki. Niestety zabrakło mi ceramiki fi120 i będzie trzeba dokupić 60cm, aby zaraz uciąć około 25cm, które brakuje. co za marnotrawstwo, ale krótszych kawałków nie znalazłem. Trochę mi szkoda kupić rurę za 175zł i uciąć z niej 25cm Co do obłożenia komina powyżej dachu to kolega mi sugeruje ELASTOLITH czyli klinkier elastyczny, bezpośrednio na komin. Twierdzi, że sprawdza się lepiej niż płytki klinkierowe. Pełną cegłą z przyczyn konstrukcji więźby nie będę murował. Płyty cementowe na stelażach nie podobają się mojej żonie, a więc tez odpada. Edytowane 24 Maja 2018 przez RysiekWLKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RysiekWLKP 15.06.2018 03:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2018 (edytowane) Obłożyłem kominy klinkierem elastycznym elastolith NEBRASKA i powykańczałem na 100%. Czy któryś z kolegów samo robiących, może mi udzielić rad co do deskowania dachu dwuspadowego, dechami, dwa kominy, pod podbitkę jeśli to ważne info Od czego zacząć, jakie, ile gwoździ, każda informacja pomocna. Dziękuję za porady i za te przeszłe i za te jeszcze nie opublikowane.Mam deski, mam papę, mam kontrłaty, nie wiem od czego zacząć nawet. PozdrawiamRyś Edytowane 15 Czerwca 2018 przez RysiekWLKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 15.06.2018 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2018 Jeśli masz podbitkę to klepiesz dechy od dołu do góry. w szczycie zostawiasz 5 cm na wentylację, Jak masz nadbitkę to zaczynasz od nadbitki - wszystko co widać z dołu. Gwoździe kręcone albo prążkowane 100 mm u mnie poszło 15 kg chyba na 170 m2.Pod kontrłaty weź od razu taśmę uszczelniającą bo będzie mokro. Papę bij tylko u góry papiakami i przykrywaj kolejną. Resztę muszą utrzymać kontrłaty ewentualnie dolny zakład lepikiem na zimno. Wszystko ma ładnie opisane Pan Wilhelmi w dachach na FM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 15.06.2018 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2018 Ogólnie przed dachem poczytaj posty Andrzeja Wilhelmi i Jan'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RysiekWLKP 16.06.2018 02:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2018 Dziękuję i zabieram się za czytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RysiekWLKP 18.06.2018 03:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2018 (edytowane) Witam Tak to wyglądało jakiś czas temu, obecnie szczyty i kominy wymurowane. Zbrojenie czap kominowych zrobiłem jak na załączonym screenie z YT. Użyłem prętów fi6 i szalunki tracone były w zestawie kominku systemowego. 3Z czyli zaszalować, zalać, zatrzeć. Edytowane 18 Czerwca 2018 przez RysiekWLKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil_ 18.06.2018 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2018 Nie za wysoko go wypuściłeś ponad dach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RysiekWLKP 18.06.2018 14:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2018 (edytowane) Nie za wysoko go wypuściłeś ponad dach? Według projektu jechałem z wysokością. Powinno być OK, lewy nie dochodzi do kaletnicy z wysokością (wychodzi ponad dach w połowie krokwi), prawy wychodzi ponad kaletnicę ok 40cm, z tego co czytałem powinno być min 30cm dla prawego i min 1metr dla lewego, lewy mógłbym obniżyć o jeden pustak czyli 30cm, ale już zostawiłem, zdjęcie robione od dołu trochę zniekształca. Edytowane 19 Czerwca 2018 przez RysiekWLKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RysiekWLKP 02.07.2018 14:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2018 Postanowiłem na kilka dni odpocząć od dachu i wymurowałem ściankę działową. Czy ktoś może rozwiać moje wątpliwości co do poniższego Wiem, że powinno się zostawić 1-3cm od stropu i wypełnić pianką poliuretanową. Wymurowałem ostatni rząd i zostało mi 6,5cm. Zastanawiam się czy ja mam przycinać bloczki o wysokości ok 3cm i domurować je, czy nie mogę np. wsadzić tam 5cm styropian i resztę wypełnić pianką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.