bilbo1983 13.11.2016 14:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2016 Cześć i czołem , od dłuższego czasu przeglądam fora i szukam najlepszych rozwiązań przy budowie mojego domu, budowę chcę rozpocząć w sierpniu 2017 jak wrócę na dobre do kraju, papierami na szczeście się zajmie się tata rencista. Na budowę chcę przeznaczyć max. z wykończeniem 370k zł (bez bajerów w średnim standardzie), ogród ogrodzenie, pozniej, działka jest 14ar. Większość prac chcę zlecić ekipom, sam ewentualnie panele, malowanie i takie tam pierdoły. Wstępnie wybrałem taki projekt http://pracownia-projekty.dom.pl/dom_przy_bukowej_6_ce.htm Proszę o porady co warto tu zmienić aby dom był energooszczędny ? Słyszałem, że przepisy są coraz ostrzejsze, czy opłaca się wobec tego budować dom pasywny? ile to drożej w %, roznie piszą 10-20%, czy jest sens? Moje przemyślenia są takie: -wyrzucić 1 pokoj i zorbic garderobe -wyrzucic kominek, jestem alergikiem, pozatym rodzice maja i pala 2 razy w roku jak sie rodzina zbierze -połączyć pralnie z łazienką, wyrzucić wc -grzanie i cwu gaz lub pompa cieplna - jak gaz to bym go wrzucil na poddasze (jest 50m od działki i raczej sam musze go ciągnąć), a czy pompa ciepla musi być pod dachem ? zamiast kotłowni zrobił bym większy garaż. -opierzenie ze styropianu 20-25cm, co dać na strop ? też styropian czy wełne, czy warto dac grubiej ? -ściany zewnętrze ceramiczne OK ? czy nie lepiej beton komorkowy -fundamenty, tu sie waham, czy zostawic to co jest czy zmienic na płytę fundamentową, ile to drożej wychodzi i czy się przełoży na zysk w przyszłosci -na bank rekuperacja gdyz mialem okazje mieszkac i jest rewelka ze swiezym powietrzem, a daje oszczednosci na grzaniu -dachówka, czy jak zamienię na dobrą blachę nie będzie za głośno ? Czy 270k na stan deweloperski to kwota wystarczająca ? tak piszą na stronce, ale nie wiem czy to brutto czy netto. Ile teraz czeka się na pozwolenie na budowę? czy kierownik budowy moze wprowadzac takie zmiany jak wyzej, czy musi byc jaki architekt ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bolczaczko 13.11.2016 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2016 Jeżeli pompa PW, to rezygnuj z komina, w szczególności że kominek odpada. Pompa stoi na zewnątrz, w domu jest tylko automatyka zbiornik cwu i np bufor, ale nie zawsze to zależy od instalacji. Warto pójść w płytę, w której za jednym "zamachem" mogą zalać instalację do podłogówki. Z gazu ja osobiście zrezygnowałem całkowicie, kupa tyś w kieszeni, chociaż by na lepsze docieplenie. Przestawiania ścianek i usunięcie komina to na etapie adaptacji. Reku +++++ same plusy. W pasywniaka się nie pchaj, bo to skórka nie warta wyprawki, chociaż mając płytę, reku i PPW to do pasywnego już tuż tuż. Okna polecam 3 szyby. Brałem na prof. Brugman i jest ok, a cena atrakcyjna. Nie baw się w ciepłe montaże itd szkoda kasy. Ogólnie dom kupiłem 20 letni do remontu, ale przed zakupem byłem niemal pewien że będe budować. Szukałem ekip, miałem oferty od 25 tyś do 50 tyś za stan surowy otwarty, oczywiście tylko robocizna. Więc tutaj można oszczędzić wiele tyś, ale nie brać pierwszej lepszej ekipy. Pytasz co na ściany? Jeżeli ocieplenie styropianem to bierz tańszy budulec. Na poddasze wełna lub pur. Wełna min 30 cm, a jak kasa będzie to i 40. Na ściany więcej niż 20 cm grafitu nie dawał bym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalck81 13.11.2016 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2016 Kosztorysy w budownictwie podawane są w kwotach netto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 13.11.2016 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2016 jeżeli ma być energooszczędny to całą ścianę oddzielającą garaż i tzw. kotłownię trzeba oddzielić od strefy mieszkalnej warstwą ocieplenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bilbo1983 14.11.2016 15:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 Bolczaczko - bez komina - bo będzie przecież kurna chata ? reku na 100%, raczej pompa ciepła powietrzna, okna na pewno jakies dobre, ale bez tych przesuwek - bo ciezko sie to otwiera i wrazenia nie robi dla mnie, a koszty gigantyczne czyli pasywny to sztuka dla sztuki? dla bogatych ? michalck81 czyli bezpiecznie przyjąc 15% więcej ? cześć prac na vacie 8% firewall kotłownie wyrzucam, znaczy sie w zamian bedzie dluzszy garaz, gdzies czytalem o tym odzieleniu, ale to lepiej wtedy plyte fundamentowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 14.11.2016 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 Pasywny to jest wtedy gdy moc grzewcza nie przekracza 10W/m2ale w domach parterowych jamnikowych nie jest to możliwe do osiągnięcia. To nie jest tak że taki dom się nie opłaca ale nie zawsze się da i nie zawsze ma to sens. Jeżeli chce się pasywny to trzeba zaprojektować dom z myślą o pasywności. Można pójść w inną stronę czyli nie trzymać się sztywno warunku obciążenia cieplnego tylko zapotrzebowania na ciepło bo wtedy nie może przekraczać 15kWh/m2. To już jest bardziej realne do osiągnięcia. Minus tego jest taki że potrzebny jest jakiś system grzewczy ale plus tego jest taki że można pójść typowo w czysty prąd bo mała powierzchnia. Nawet jak wyjdzie 20kWh/m2 to przy 1000m2 zużycie nie przekroczy 2000kWh a koszt przy prądzie w płaskiej taryfie 1240zł. W salonie i tak można zastosować klimę do chłodzenia a ona też może dogrzewać i to zrobi z COPem więc rachunki za ogrzewanie nie przekroczą 1000zł a koszt instalacji nie będzie duży w porównaniu do PC i centralnego. Przy takiej małej powierzchni jak w tym projekcie według mnie nie opłaca się robienia CO. Już mądrze myślisz wywalając kominek więc jak nic 5-10k jesteś do przodu. PC+CO to też min.30k bo jak sam pisałeś ma Ci to robić ekipa a ich cennik mały nie będzie. Według mnie jak już chcesz to zlecić firmie to ja bym szedł w prefabrykację. Wtedy zrobią Ci tradycyjne ławy pod całość a w szkielecie prawie cała ściana jest izolacją więc mostka też nie będzie przy fundamencie tak jak w domach murowanych. Między domem a garażem wtedy też jest ściana szkieletowa więc nie ma mostków i może być bardzo energooszczędnie a ściany nie muszą mieć pół metra grubości by było cieplutko i mało ogrzewania. Za te same pieniądze w szkielecie będziesz miał bardziej energooszczędny dom zlecając to firmie. Według mnie jak już ma to robić ekipa to nie opłaca się robić domów murowanych. Domy murowane dobre są dla samorobów bo wtedy masz dom praktycznie w cenie materiałów ale za to trochę trwa zanim się zamieszka. Nie mówię że murowanego nie da się zrobić energooszczędnie bo się da ale po co? Bo wszyscy tak robią to ja też muszę? Bo niby trwalszy będzie? To są stereotypy wiecznie powtarzane w koło macieju aż wielu uwierzyło że jak dom to tylko cegła bo inaczej być nie może. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bolczaczko 14.11.2016 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 Pasywniak musi być też konkretnie posadowiony w stosunku do stron świata, latem łatwo go przegrzać ( tak mi się o uszy obiło ) ponieważ wszystkie oszklenia są od strony słonecznej. I aby nie schładzać latem pomieszczeń energożernym klimatyzatorem robi się gwc, a to też kosztuje. Więc pasywny to trochę wyrzeczeń, ponieważ usytuowanie pomieszczeń również musi być odpowiednie. Ale dom wysoce energooszczędny to się opłaca. Jak kolega powyżej napisał, dom przy bardzo niskim zapotrzebowaniu na energię można ogrzewać "czystym" prądem. Np podłogówka na kablach w drugiej taryfie. A pieniądze które miały by pójść na pompę włożyć w izolację. Nie pchał bym się w szkieletowy. kamilb1987b Uważasz że osb jest lepszym budulcem niż cegła? Rozwiń proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 14.11.2016 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 Sęk w tym, że jeszcze nic nie wyceniał, więc te jego opinie to takie chciejstwo.Ja tez wyceniałem budynek w szkielecie i nie wyszedł taniej.A skoro już mam płacić tyle samo, to wolę silikat od sklejki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 14.11.2016 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 Pasywniak musi być też konkretnie posadowiony w stosunku do stron świata, latem łatwo go przegrzać ( tak mi się o uszy obiło ) ponieważ wszystkie oszklenia są od strony słonecznej. I aby nie schładzać latem pomieszczeń energożernym klimatyzatorem robi się gwc, a to też kosztuje. Więc pasywny to trochę wyrzeczeń, ponieważ usytuowanie pomieszczeń również musi być odpowiednie. Ale dom wysoce energooszczędny to się opłaca. Jak kolega powyżej napisał, dom przy bardzo niskim zapotrzebowaniu na energię można ogrzewać "czystym" prądem. Np podłogówka na kablach w drugiej taryfie. A pieniądze które miały by pójść na pompę włożyć w izolację. Nie pchał bym się w szkieletowy. kamilb1987b Uważasz że osb jest lepszym budulcem niż cegła? Rozwiń proszę. Domy szkieletowe dobrze zrobione przetrwają Ciebie, Twoje wnuki i może jeszcze ich wnuki. Taki dom niczym nie odstaje od domu murowanego. Dom prefabrykowany w 1-2miesiecy i mieszkasz. W murowanym 1-2 lat. Koszt domów wyjdzie podobny lub prefabrykowany zdecydowanie taniej patrząc na taki sam współczynnik U przegród, taką samą klasę szczelności i eliminację mostków cieplnych. Albo inaczej za 2500zł/m2 przykładowo murowany będzie o zapotrzebowaniu 40kWh/m2 a prefabrykowany za ta samą cenę może wyjść 20kWh/m2 patrząc też na jednego wykonawcę do stanu deweloperskiego. Czasem też na działce jest jakaś tam powierzchnia maks.zabudowy więc przy tych samych U ścian w szkielecie masz większą powierzchnię do zagospodarowania. Nie mówię że dom murowany jest zły tylko że się nie opłaca takie budować jeżeli budowę zlecamy firmie zewnętrznej która robi nam całość. Patrząc na projekt który proponuje autor wątku w przypadku domów szkieletowych to da się zrobić z tego dom o małym zapotrzebowaniu na ciepło jeżeli wejście jest od północy. Oczywiście okna południowe będą przegrzewać ale jak się zastosuje większy okap to klima w salonie sobie poradzi a w pokojach i tak można rolety zamknąć jeżeli tam nikogo nie będzie. Okna 3szybowe o Ug=0.5W/m2 i g=50% też dobrze izolują od ciepła więc jak okna będą zamknięte, rolety opuszczone i tego ciepła nie wpuścisz do domu to nie przegrzeje Ci się. Na noc jak jest chłodniej to łatwiej schłodzisz taki domek uchylając okna. Myślisz że domu murowanego nie przegrzejesz jak nie zrobisz okapów i nie dasz rolet? W takim może być jeszcze gorzej bo murowanego nie schłodzisz wietrzeniem tak jak szkieletowego. Czy klima jest energożerna? Tak, jeżeli byś wpakował jakąś 20kW ale na mały domek 5kW powinna wystarczyć. Taka klima pobierze jakieś może 1kW energii, faktycznie majątek to kosztuje, nie ma co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 14.11.2016 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 Sęk w tym, że jeszcze nic nie wyceniał, więc te jego opinie to takie chciejstwo. Ja tez wyceniałem budynek w szkielecie i nie wyszedł taniej. A skoro już mam płacić tyle samo, to wolę silikat od sklejki. Tak samo można znaleźć drogie oferty na dom murowany jak i na dom prefabrykowany. Też są różne prefabrykacje, jedne droższe, drugie tańsze a trzeba jeszcze wziąć poprawkę na takie same współczynniki przegród i mostki cieplne. Pod tym względem murowany zostają głęboko w tyle za prefabrykowanymi. Jedni wolą bmw a inni audi a wszystko jeździ (lub i nie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 14.11.2016 22:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 Dobra, znajdź tanią, a dobrą ofertę, pogadamy.Na razie jakoś tych ofert nie przedstawiłeś, a to, że ktoś rzucił Tobie na targach niezobowiązującą cenę i Cię podjarał zbyt miarodajne nie jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 15.11.2016 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 firewall kotłownie wyrzucam, znaczy sie w zamian bedzie dluzszy garaz, gdzies czytalem o tym odzieleniu, ale to lepiej wtedy plyte fundamentowa? tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bolczaczko 15.11.2016 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 Myślę że opuszczanie rolet latem w środku dnia nie jest dobrym rozwiązaniem... w budynku który z natury swej pasywności ma okna tylko w jednym kierunku. Myślę również że 1kw to jest dużo. W skali paru miesięcy, oszczędności na ogrzewaniu polecą na "ryj" z winy schładzania. Gdzie ta Pasywność?? Pewnie że dom szkieletowy mnie przeżyje i dobrze zbudowany szałas miał by szansę. Nie twierdzę że taki dom jest gorszy od murowanego, ale nie powiem również że jest lepszy.Jedynie co mogę powiedzieć to to iż przy budowie kanadyjki nie można pozwolić sobie na żadne błędy. Łatwo zawilgocić izolację, a i sam materiał/budulec również, chociaż by przez błędy w fundamentach. Oczywiście to skrajna rzecz ale zdarzyć się może. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 15.11.2016 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 Myślę że opuszczanie rolet latem w środku dnia nie jest dobrym rozwiązaniem... w budynku który z natury swej pasywności ma okna tylko w jednym kierunku. Myślę również że 1kw to jest dużo. W skali paru miesięcy, oszczędności na ogrzewaniu polecą na "ryj" z winy schładzania. Gdzie ta Pasywność?? Pewnie że dom szkieletowy mnie przeżyje i dobrze zbudowany szałas miał by szansę. Nie twierdzę że taki dom jest gorszy od murowanego, ale nie powiem również że jest lepszy. Jedynie co mogę powiedzieć to to iż przy budowie kanadyjki nie można pozwolić sobie na żadne błędy. Łatwo zawilgocić izolację, a i sam materiał/budulec również, chociaż by przez błędy w fundamentach. Oczywiście to skrajna rzecz ale zdarzyć się może. Pozdrawiam. Ja nie mówię o kanadyjce tylko prefabrykacja w ciężkim szkielecie drewnianym. To jest o wiele solidniejsze od kanadyjki. Druga forma szkieletu która ostatnio "wpadła" mi w oko to system h-block. Warto wysłać zapytania do któryś z firm i zobaczyć jakie podadzą ceny. Nie mówię o opuszczaniu rolet jak wszyscy są w domu. Też dni upalnych w ciągu roku nie ma zbyt wiele. Patrząc na obecne lato które minęło to zdarzały się i takie dni że było w okolicach 10* a upały nie trwały zbyt długo. Nie mówiłem też że klima będzie chodziła24/dobę. Po drugie dom parterowy nie będzie pasywny a jedynie można uzyskać niskie zapotrzebowanie na ciepło jak w pasywnym więc nie ma przeciwwskazań co do klimy. Też podobne problemy powinny być w domach z klocków styropianowych a jednak ich mieszkańcy jakoś w lato nie marudzili za bardzo że nie da się wytrzymać. Powstało wiele mitów z braku wiedzy i wszyscy je powtarzają. Jaq obecnie mieszkam w domu u teściowej który nie ma ocieplenia, zwykłe okna 2szybowe i w lato muszę zasłaniać okna ciemną zasłoną by się za szybko nie przegrzewało a i tak się przegrzewa. Potem to już nawet jak się ochłodzi to w pokoju temperatura nie spada poniżej 26* przez parę dni. Więc każdy dom będzie mógł mieć problem z przegrzewaniem się, nawet murowane więc nie widzę powodu mówienia że pasywny to masakra w lato bo to jest wyssane z palca tak jakby tylko domy pasywne miały z tym problem. Nie mówię że trzeba montować klimę, bo nie trzeba ale wtedy te parę dni w roku trzeba się trochę pomęczyć. Szkielet ma ta przewagę że w nocy jak na zewnątrz jest chłodniej fajnie sobie schłodzisz otwierając okna a w murowanym będziesz miał wieczne przeciągi a i tak będzie gorąco. Też uważam ze nawet jakby szkielet kosztował tyle samo co murowany to i tak lepiej mieć szkielet w którym zamieszkasz przy dobrych wiatrach po miesiącu a nie roku czy dwóch latach. Nawet jak się muruje na klej to dom i tak ma wiele wilgoci więc domek powinien się wysezonować a to wszystko trwa. Skoro będziesz miał to w podobnej cenie i tak samo trwałe to po co się pchać w murowany dom? Cały czas mówię jak do budowy bierzemy jednego wykonawcę do stanu deweloperskiego czy pod klucz. W systemie gospodarczym sytuacja już jest na niekorzyść domów prefabrykowanych ale bilbo pisał że będzie budować firma. Więc się pytam, po co czekać na dom 2 lata skoro po miesiącu czy dwóch można już mieszkać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bolczaczko 15.11.2016 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 Jeżeli już mowa o szybkim zamieszkaniu, można postawić prefabrykowany z keramzytu Nie koniecznie musi to być szkielet. Ja nie twierdzę że nie można w domu pasywnym latem wytrzymać, absolutnie, ale by był komfort trzeba zadbać o to już na etapie budowy. W chwili obecnej wykańczam dom parterowy ze stropodachem, beton stal i cegła, no i jeszcze trochę betonu Okna od południa około 70%. Przegrzanie? Niezaobserwowane. A dlaczego? A bo podpiwniczony Pozdrawiam. Ps. Najmniej zainteresowany wątkiem jego autor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 15.11.2016 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 Jeżeli już mowa o szybkim zamieszkaniu, można postawić prefabrykowany z keramzytu Nie koniecznie musi to być szkielet. Ja nie twierdzę że nie można w domu pasywnym latem wytrzymać, absolutnie, ale by był komfort trzeba zadbać o to już na etapie budowy. W chwili obecnej wykańczam dom parterowy ze stropodachem, beton stal i cegła, no i jeszcze trochę betonu Okna od południa około 70%. Przegrzanie? Niezaobserwowane. A dlaczego? A bo podpiwniczony Pozdrawiam. Ps. Najmniej zainteresowany wątkiem jego autor Pod szkielet też można podpiwniczyć i też będzie naturalne chłodzenie. Można i z keramzytu ale obawiam się że przy osiągnięciu tego samego standardu energetycznego to będzie to znacznie drożej od prefabrykowanego szkieletowego. Ale tak jak pisałem, wystarczy wysłać projekt do paru firm o wycenę w takim czy innym standardzie i będzie wszystko wiadome. Można jasno określić że domek ma mieć przegrody o taki czy takim współczynniku U, okna takie, reku o sprawności takiej, szczelność domu taka czyli potem się zbada szczelność oraz aby nie było mostków cieplnych i to się sprawdzi kamera termowizyjną. Ci co robią prefabrykaty to bez problemu zgodzą się na badania bez dodatkowej nadpłaty za fatygę, nie mówię o kosztach badań bo to inna sprawa tylko to że w standardzie robią dobrą jakość a ci od murowanych to będą od razu liczyć z większą ceną za 1m2 by dopilnować tej jakości. To jest ta duża różnica między prefabrykowanymi domami a murowanymi. Jeszcze jest druga strona, czyli to że zawierasz umowę na piśmie co do ceny i jakości domu i przykładowo jeżeli firma odwali fuszerkę to mimo że zwraca kasę to jeszcze płaci odszkodowanie za stracony Twój czas i zobowiązuje się sprzątnąć dom który nie spełni warunków umowy. Bo takie gadanie na pałe że niby domy szkieletowe są drogie to można wmawiać komuś kto się nie zna bo kupi każdą bajkę. Jak już się porównuje to domy mają być w tej samej jakości a nie że jeden będzie 50kWh/m2 a drugi 20kWh/m2 i potem dziwne że murowany 50kWh/m2 jest dużo tańszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bilbo1983 17.11.2016 15:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 dziekuje za sugestie wszystkim.Skłaniam się ku domu 25-30kwh/m2, wychodzi to rozsadnie.Calkowicie nierzekonuja mnie domy drewniane do stalego zamieszkana, bo akurat w wielu bylem, dopuki jest nowy,swiezy jest super, ale bylem w wielu starych i smierdzi w nich, trzeszczą, są głosne, remontowalem pare rzeczy, w scianach smierdzaca welna, czasem zawilgocona. To odpada dla mnie calkowicie, ale jak najbardziej kiedys tam jak bedza fundusze to malutki domek letniskowy z drewna ale wykonany od a do z samemu. Działka tak usytuowana,że prawie na południe dało by się zrobić większe okna i taras. Płytko jest woda, wiec zrobie studnie na pewno.A czy polecanie wymiennik ciepla gruntowe? te ze zwirem czy kamyczkami, jakie koszty? Czyli tak dodatkowe pieniadze w stosunku do domu oryginalengo to zakładam podwojenie grubosci izolacja 12-->25cm, iwestycja w dobre okna, przypilnowanie szczelnosci, rekuperacja powietrza wentylowanego Grzanie + woda, przy pompie ciepla powietrznej koszt wyjedzie podobny lub ciut wyzszy od gazu, podlogowki wodne po tyle samoczy o czyms zapomnailem? musze to spokojne porachowac ile zajmuje zrobienie takiego auditu na zapotrzeobowanie energi,czy musi to isc z projektem budowlanym do klepniecia przez wladze lokalne?oszczednosci - nie ma komina, nie ma kotlowni, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 17.11.2016 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 dziekuje za sugestie wszystkim. Skłaniam się ku domu 25-30kwh/m2, wychodzi to rozsadnie. Calkowicie nierzekonuja mnie domy drewniane do stalego zamieszkana, bo akurat w wielu bylem, dopuki jest nowy,swiezy jest super, ale bylem w wielu starych i smierdzi w nich, trzeszczą, są głosne, remontowalem pare rzeczy, w scianach smierdzaca welna, czasem zawilgocona. To odpada dla mnie calkowicie, ale jak najbardziej kiedys tam jak bedza fundusze to malutki domek letniskowy z drewna ale wykonany od a do z samemu. Być możesz byłeś w domach typu kanadyjki i faktycznie problemy o których piszesz występują i też takiego domu bym nie chciał. Ja mówię o ciężkim szkielecie drewnianym i prefabrykacji takich domów w fabryce czyli wykonaniu w najwyższej jakości. Nie klepankę na budowie ale poważną prefabrykację. Nie można porównywać tak różnych domów. Kiedyś tak się nie budowało tak jak dziś. O domach murowanych można powiedzieć dokładnie to samo. Te starsze też są beznadziejne i niewarte nawet remontów bo koszty nowego byłyby podobne. Wełna będzie wilgotna i śmierdzieć gdy nie będzie odpowiednio zabezpieczona. Niestety ale to że kiedyś robili kaszanę to teraz ciężko jest się przekonać do domów prefabrykowanych o szkielecie drewnianym. Ale o domach murowanych tez podobnie można powiedzieć. Jak rok temu robiłem remont łazienki i trzeba było położyć płytki to jak się zobaczyło tą niby jakość domów murowanych to masakra. Ściany są tak krzywe że głowa boli. Krzywe w każdą możliwą stronę. Więc na tej podstawie mam stwierdzać że nie warto budować domów murowanych? Bo wszystkie starsze są krzywe? Kiedyś robiło się tak bo nie było niczego lepszego, dziś jest więcej możliwości ale każdy sam podejmuje decyzje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.