Kaizen 01.12.2016 17:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 weź także pod uwage bardzo ważną sprawę, producenta okien. Podstawą dobrego okna jest profil na jakim jest zbudowane okno. Przy szkleniu fixa w ramie profile mają pomijalne znaczenie. A nie mam jakichś wielkich przeszkleń - 1800x1500 to największe okno. Do tego drzwi tarasowe 1800 szerokości. No, a MS to IMO jeden z najlepszych producentów. Podstawą dobrego okna jest dobry, szczelny montaż. Tu faktycznie jest sporo opcji i trochę do ugrania. Pewnie sporo będzie zależało od wyceny, czy będzie montaż "zwykły", ""ciepły"", wysunę ze 2 cm, czy całkiem w warstwie ocieplenia. Czy też jakieś rękodzieło uskutecznię i którąś wersję wzbogacę jakąś obróbką otworu z XPSa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
westen 01.12.2016 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 też się na to złapałeś a fotohobby prawdopodobnie miał na myśli montaż okna w fabryce (stworzenie okna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 01.12.2016 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Tak. Montaż w otworze. Produkcja oczywiśćie ma znaczenie (większy, niz zastosowany profil), ale jakość okna najłatwiej można położyć niedbałym montażem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant marki Junkers 06.12.2016 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Witam, Proszę polecić: lepiej wybudować dom energooszczędny - drewniany , czy zwykła metoda tradycyjna. Czy rzeczywiście koszty utrzymania w domku energooszczędnego są mniejsze? Koszt wybudowania energooszczędnego jest droższy ( przynajmniej tak wynika z naszych wycen),.Pytanie czy rzeczywiście warto? Dziękuje za wszelkie sugestie... Witam, Przy porównaniu technologii budowy domu należy zwrócić uwagę na wiele aspektów. Jednym z nich jest zapotrzebowanie na energię, co wpłynie na późniejsze koszty eksploatacyjne budynku. Obecnie najbardziej korzystnym rozwiązaniem jest wykonanie budynku niskoenergetycznego o zapotrzebowaniu na energię do 40 kWh/(m2*rok). W tym przypadku stosunek ceny do oszczędności z tytułu niższych opłat jest na lepszym poziomie niż przy wykonaniu budynku pasywnego. W budynku niskoenergetycznym należy zastosować ogrzewanie podłogowe współpracujące z pompą ciepła lub gazowym kotłem kondensacyjnym. Warto również zastosować wentylację mechaniczną. Marka Junkers posiada w swojej ofercie wszystkie z wyżej wymienionych rozwiązań, dlatego zachęcam do odwiedzenia strony internetowej: http://www.junkers.pl/produkty/. W razie pytań – chętnie pomogę. Pozdrawiam, ________________________________ Konsultant marki Junkers Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ŁUKASZ ŁADZIŃSKI 06.12.2016 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 od stycznia 2017r. wymagania odnoszące się do " Cząstkowe maksymalne wartości wskaźnika EPH+W na potrzeby ogrzewania, wentylacji oraz przygotowania ciepłej wody użytkowej " mają wynosić nie więcej niż 95 [kWh/(m2 · rok)] . Tak więc nie ma co przesadzać i zmniejszać tych parametrów do np. 40 ( lub mniej ), chyba że kogoś na to stać.Jak najbardziej WM z rekuperacją - bez tego, na dzień dzisiejszy projekt budynku nie ma szans na uzyskania wymaganego współczynnika i tym samym PnB, np. przy zastosowaniu ( już historycznej ) wentylacji grawitacyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 06.12.2016 10:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Tak więc nie ma co przesadzać i zmniejszać tych parametrów do np. 40 ( lub mniej ), chyba że kogoś na to stać.Głupie pisanie...Zmniejszenie zapotrzebowania domu na energię to nie przesada a wręcz dbanie o niskie rachunki za ogrzewanie teraz i za kilka czy kilkanascie lat.Rozumiesz ?Druga sprawa,jak ktoś pomyśli przed budową a nie patrzy i opiera się jedynie bezmyślnie na projekcie i tak buduje,to zejście z zapotrzebowaniem nawet do 40kWh/m2/rok nie będzie kosztowało więcej niż takiego bezmyślnego opierającego się na projekcie gotowym.Rozumiesz ? Nie sądzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kemotxb 06.12.2016 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Głupie pisanie...Zmniejszenie zapotrzebowania domu na energię to nie przesada a wręcz dbanie o niskie rachunki za ogrzewanie teraz i za kilka czy kilkanascie lat.Rozumiesz ?Druga sprawa,jak ktoś pomyśli przed budową a nie patrzy i opiera się jedynie bezmyślnie na projekcie i tak buduje,to zejście z zapotrzebowaniem nawet do 40kWh/m2/rok nie będzie kosztowało więcej niż takiego bezmyślnego opierającego się na projekcie gotowym.Rozumiesz ? Nie sądzę Spokojnie, domy nie stoją wiecznie, dokładanie izolacji i kupowanie drogich pomp których praca też nie jest wieczna czasem mija się z celem. Trzeba określić co się opłaca a co nie. Nie ma co liczyć na 30 czy 40 letni okres zwrotu bo po takim czasie trzeba będzie zmienić elewację, kupić nową pompę ciepła, zmodernizować instalację, wymienić okna, czy coś innego. Technika i technologie idą do przodu w bardzo szybkim tempie, może się okazać że za 10 lat zmieni się całkowicie rynek a może nawet i źródło ciepła dla domów i całą inwestycję trafi szlag. Kto wie jakie materiały izolacyjne będziemy mieć za 10, 15 czy 20 lat. Nie powinniśmy ślepo patrzeć na oszczędność w ogrzewaniu bo przy budowie domu nie jest to jedyny wyznacznik. W domu liczy się także łatwość użytkowania, łatwość obsługi i remontu. Zrobienie czegoś raz na całe życie nie ma tutaj zastosowania. Zrobić trzeba z zasadą good enough. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 06.12.2016 11:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Poniekąd mam podobne zdanie. Na forum widać intensywne lobbowanie za energooszczędnością za wszelką cenę. 15 lat temu wymieniałem w bloku okna drewniane na PCV. Różnica była kolosalna, stało się cicho, ciepło i szczelnie... W budowanym domu montowałem już okna 3 szybowe, a jakie technologie i materiały będą dostępne za kolejne 15 lat? Warto zachować granicę rozsądku mierzoną własnymi możliwościami finansowymi na tu i teraz ... 10 lat temu nikt nie słyszał o technologiach np. ciepłego montażu okien... zaczynamy roztrząsać się nad szczegółami stanowiącymi uzysk rzędu promili ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 06.12.2016 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Spokojnie, domy nie stoją wiecznie, dokładanie izolacji i kupowanie drogich pomp których praca też nie jest wieczna czasem mija się z celem. Trzeba określić co się opłaca a co nie. To patrz jaki numer: BK24+12cm styro z 0,04 to U=0,21 a koszt 1m2 sciany to ok.74zł a silikat 18cm+20cm styro z 0,031 to U=0,14 a koszt 1m2 ściany to ok.74zł. Zatem gdzie widzisz "dokładanie" do izolacji oprócz "dokładania" samej izolacji i znacznego zmniejszenia współczynnika U sciany ???? O jakim "zwrocie" w takim wypadku piszesz ? O Tym pisałem w kwestii bezmyślności i głupiego pisana powyżej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 06.12.2016 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 10 lat temu nikt nie słyszał o technologiach np. ciepłego montażu okien....No jak nie jak tak ? Ja tam słyszałem i przed budową już drążyłem temat,ale ja prądem chciałem grzać,tym "drogim" prądem za 1500zł za sezon grzewczy za ogrzewanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scrabie 07.12.2016 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2016 Ja rzadko zgadzam się z Arturo, ale tu ma rację. Jak często zmieniacie ocieplenie? Jak masz Energooszczędny dom, to w razie jakiejś awarii źródła ciepła, weźmiesz piecyk gazowy i go ogrzejesz. Nie mówiąc o tym, że dobre ocieplenie to mały nakład finansowy i szybki zwrot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 07.12.2016 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2016 No jak nie jak tak ? Ja tam słyszałem i przed budową już drążyłem temat,ale ja prądem chciałem grzać,tym "drogim" prądem za 1500zł za sezon grzewczy za ogrzewanie To dla zapaleńców, miłośników i świadomych hobbystów ... w standardzie montaż okien będzie nie tylko nie ciepły, ale możliwe że z błędami. 90 % inwestorów ociepli tak jak ma w projekcie. ... Musiałbym wyliczyć koszt 1 m2 moich ścian na porothermie 25 i wełnie 20. U około 0,14 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kemotxb 07.12.2016 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2016 To patrz jaki numer: BK24+12cm styro z 0,04 to U=0,21 a koszt 1m2 sciany to ok.74zł a silikat 18cm+20cm styro z 0,031 to U=0,14 a koszt 1m2 ściany to ok.74zł. Zatem gdzie widzisz "dokładanie" do izolacji oprócz "dokładania" samej izolacji i znacznego zmniejszenia współczynnika U sciany ???? O jakim "zwrocie" w takim wypadku piszesz ? O Tym pisałem w kwestii bezmyślności i głupiego pisana powyżej... Do tego m2 ściany dodaj jeszcze szersze parapety, dłuższe kołki montażowe dla izolacji, sam montaż okien gdzie im grubsza izolacja tym mniej światła wpada do pomieszczenia no i wysuwa się je w warstwę ocieplenia, sam montaż izolacji też będzie droższy dla grubszej warstwy. Dodatkowo grubość izolacji trzeba wziąć pod uwagę także przy odległościach od granic, powiedzmy między 12 cm a 30 cm robi różnicę i np u mnie przesunięcie domu o 18 cm robiło ogromną różnicę bo linia zabudowy mnie ograniczała, sam wjazd na działkę a nawet brama gdzie na styk wyliczyłem jej otwieranie. Do tego dochodzi okap dachowy gdzie trzeba go ująć w budowie, im grubsza izolacja tym dłuższy okap bo deszcz będzie zacinał po dolnej części. Powierzchnia dachu zwiększy się o np 18 cm z każdej strony, dłuższe rynny, więcej dachówek, dłuższe krokwie, to samo tyczy się wykuszy, nawet kabel oświetlenia zewnętrznego musi być dłuższy bo trzeba go wyprowadzić kilkanaście cm więcej. Próg od listwy startowej też wygląda śmiesznie jak się ma powiedzmy 30 cm. Czy jest coś jeszcze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 07.12.2016 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2016 (edytowane) Do tego m2 ściany dodaj jeszcze szersze parapety, dłuższe kołki montażowe dla izolacji, sam montaż okien gdzie im grubsza izolacja tym mniej światła wpada do pomieszczenia no i wysuwa się je w warstwę ocieplenia, sam montaż izolacji też będzie droższy dla grubszej warstwy. Dodatkowo grubość izolacji trzeba wziąć pod uwagę także przy odległościach od granic, powiedzmy między 12 cm a 30 cm robi różnicę i np u mnie przesunięcie domu o 18 cm robiło ogromną różnicę bo linia zabudowy mnie ograniczała, sam wjazd na działkę a nawet brama gdzie na styk wyliczyłem jej otwieranie. Do tego dochodzi okap dachowy gdzie trzeba go ująć w budowie, im grubsza izolacja tym dłuższy okap bo deszcz będzie zacinał po dolnej części. Powierzchnia dachu zwiększy się o np 18 cm z każdej strony, dłuższe rynny, więcej dachówek, dłuższe krokwie, to samo tyczy się wykuszy, nawet kabel oświetlenia zewnętrznego musi być dłuższy bo trzeba go wyprowadzić kilkanaście cm więcej. Próg od listwy startowej też wygląda śmiesznie jak się ma powiedzmy 30 cm. Czy jest coś jeszcze ?Co ??????To co piszesz to są bzdury.W projekcie gotowym miałem BK24+12cm izolacji=sciana gr.36cm,na etapie adaptacji zmieniłem to na silkę18+20cm izolacji=ściana gr.38cm.NIC poza tym nie zmieniałem jeśli chodzi o dach,parapety,montaż okien,dach,dachówki,okapy,rynny itp.Izolację mam nie kołkowaną,okna wystawione w warstwę izolacji o 2-3cm na zwykłych kotwach montażowych.Nie mam listw startowych,izolacja ścian leży bezpośrednio na izolacji z płyty 15cm czyli mam 5cm ładny okapik.Dlatego też pisałem o bezmyślności inwestorów... Edytowane 7 Grudnia 2016 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kemotxb 07.12.2016 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2016 Co ??????To co piszesz to są bzdury.W projekcie gotowym miałem BK24+12cm izolacji=sciana gr.36cm,na etapie adaptacji zmieniłem to na silkę18+20cm izolacji=ściana gr.38cm.NIC poza tym nie zmieniałem jeśli chodzi o dach,parapety,montaż okien,dach,dachówki,okapy itp.Izolację mam nie kołkowaną,okna wystawione w warstwę izolacji o 2-3cm na zwykłych kotwach montażowych.Nie mam listw startowych,izolacja ścian leży bezpośrednio na izolacji z płyty 15cm. Zmieniłeś po prostu grubość ściany nośnej i materiał na rzecz grubości izolacji. Więc nie trzeba było zmieniać reszty. Pytanie tylko czemu tak ktoś to zaprojektował ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 07.12.2016 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2016 (edytowane) Pytanie tylko czemu tak ktoś to zaprojektował ?Jakim trzeba być...żeby się nie zorientować,że projekty gotowe nie są dla inwestora tylko dla kopiuj/wklej ?? Projekt gotowy dla myślącego inwestora powinien być jedynie szkieletem i bazą do zmian i ulepszeń pod kątem właśnie inwestora,kosztów inwestycji itp.W projekcie gotowym miałem mieć fundamenty ławowe,kotłownię a w niej komin i kocioł na ekogroszek,nie mam,żadnego z tych elementów i to też na etapie adaptacji zmienione zostało i przeprojektowane.I między innymi dlatego z projektowych 86kWh/m2/rok zszedłem do 40kWh/m2/rok bez ponoszenia dodatkowych kosztów w stosunku do projektu gotowego.Dlatego napisałem o głupim pisaniu Łukasza Ładzińskiego i bezmyślnosci inwestorów. Edytowane 7 Grudnia 2016 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 07.12.2016 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2016 (edytowane) To dla zapaleńców, miłośników i świadomych hobbystów ... w standardzie montaż okien będzie nie tylko nie ciepły, ale możliwe że z błędami. 90 % inwestorów ociepli tak jak ma w projekcie. ... Musiałbym wyliczyć koszt 1 m2 moich ścian na porothermie 25 i wełnie 20. U około 0,14 ?No jak się wydaje kilkaset tysięcy zł na nowy dom to moim zdaniem warto się zastanawiać nad celowym i optymalnym wydaniem takiej kasy i nie można mówić tutaj o hobbystach tylko o rozsądnych inwestorach :DI to nie jak brakuje kasy na wykończenie ale znacznie wcześniej bo przed budową i przed adaptacją Edytowane 7 Grudnia 2016 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 07.12.2016 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2016 (edytowane) Głupie pisanie...Zmniejszenie zapotrzebowania domu na energię to nie przesada a wręcz dbanie o niskie rachunki za ogrzewanie teraz i za kilka czy kilkanascie lat.Rozumiesz ?Druga sprawa,jak ktoś pomyśli przed budową a nie patrzy i opiera się jedynie bezmyślnie na projekcie i tak buduje,to zejście z zapotrzebowaniem nawet do 40kWh/m2/rok nie będzie kosztowało więcej niż takiego bezmyślnego opierającego się na projekcie gotowym.Rozumiesz ? Nie sądzę Wydaje mi sie ze jest mowa o zejsciu do 40 kWh/m2*a ale Ep, a to oznacza np. pompie Eu ok 20-25 kWhm2*a i w takim przypadku jest to dom mocno energooszczedny i jego opłacalnosc jest powiedzmy problematyczna, w przypadku Eu=30-40 kWh/m2 i gazu, to osiągniecie tego wskaznika jest jak najbardziej wskazane. Edytowane 7 Grudnia 2016 przez asolt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kemotxb 07.12.2016 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2016 Jakim trzeba być...żeby się nie zorientować,że projekty gotowe nie są dla inwestora tylko dla kopiuj/wklej ?? Ja też wiele pozmieniałem, architekt adaptujący miał dość roboty i zeszło dłużej niż się spodziewałem. Pozmieniałem ilość okien i ich rozmieszczenie, zmieniłem grubość izolacji i tu wbrew wszelakim oczekiwaniom zmieniłem kocioł gazowy i pomieszczenie w którym się znajdował na kotłownię na paliwo stałe, zastosowałem pełną podłogówkę i WM z rekuperacją, zmieniłem również materiał ścian nośnych na taki którego nie używa się w okolicy, też ku zdziwieniu wszystkich, zastosowałem lany strop nad poddaszem też ku zdziwieniu wszystkich i wg wyliczeń będę miał podobne wartości U dla dachu 0,15, dla ścian 0,17 i podłogi 0,18 nie są to wartości powalające ale uznałem je za rozsądne i ekonomicznie uzasadnione. Współczynnik Ep z założeń wychodzi poniżej 50 ale myślę że będzie niższy. A projektowy był 86. Jakie poniosę rzeczywiste koszty, się okaże. Jednego nie rozumiem, czemu wszystko kręci się wokół tego ogrzewania, izolacji i super PC ? Tak jakby dom miał tylko jedną funkcję - grzać bez strat. Owszem ogrzewanie jest drogie ale teraz spieramy się o roczne oszczędności rzędu 500 zł, nawet w przeciągu iluś lat są to niewielkie pieniądze. Owszem można je zaoszczędzić ale mieszkać w termosie hm to nie dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 07.12.2016 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2016 Owszem można je zaoszczędzić ale mieszkać w termosie hm to nie dla mnie. A o co chodzi bo nie kumam ? Lubisz spać pod gołym niebem w szalasie z patykow,żeby mroźne powietrze smagalo Ci twarz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.