Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dom 150m2 hydraulika wyceniona na 130tyś


Recommended Posts

Za te 10 czy 15 lat (albo później jak przyjdzie czas głodowej emerytury) to te Twoje panele, pompy gruntowe itp. będą wymagały wymiany. Tanio nie będzie. Jak masz kase teraz to zainwestuj na maksa w energooszczędność domu. dodatkowe ocieplenia, lepsze okna itp. Grubsze izolacje, zredukowane mostki cieplne itp. przetrwaja znacznie dłużej niż te drogie bajery. Przygotuj dom tak aby nawet grzany pradem był tani w utrzymaniu.

 

o czymś takim jak emerytura nawet nie myślę, do tego czasu zamierzam odłożyć pieniądze na życie. Co do energooszczędności to tak właśnie czynie, tzn. staram się na każdym kroku jak najlepiej zająć się sprawami ocieplenia. Ocieplenie zew. 20cm, okna energooszczędne, rolety z certyfikatem energooszczędności, fundamenty ocieplone XPSem, ściany z edera (przenikalność na poziomie 0,8 ), WM także będzie z dobrym rekuperatorem ( w planach mam AERIS 350 standard). Nie wiem jeszcze co wybrać ws. wylewki, czy zwykłą betonową czy anhydrytową:confused: ta druga jest ponad 2x droższa ale ponoć lepsza do ogrzewania podłogowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w jakim miescie mieszkasz albo raczej jak blisko miasta (niektórzy 15km od centrum ciągle uważają za miasto) ale u mnie przeciętna działka kupowowana pod budowe domu ma od 400 do 700m2. Jak ktoś kupuje działke o powierzchni 1000m2 w mieście jest uważany za milionera. Tak to jest jak metr ziemi w dobrej dzielnicy kosztuje w okolicach 400zł. I ja sie nie dziwię że prawie nikt nie rozważa nawet gruntówek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak szczerze to w ogóle mnie te wyliczenia nie przekonują.

 

A jak wyglądają Twoje?

 

Jak kiedyś np. strace dobrze płatną pracę i zaczne zarabiać 1500 to wystarczy mi to całkowicie na utrzymanie całego domu i jeszcze mi zostanie, niczego nie będę zmuszony sobie odmawiać.

 

Przyjmujesz, że rozwiązania są wieczne i nie psują się. Producenci PC podają przewidywany okres użytkowania na 15-20 lat. A gwarancja jest dużo krótsza. Naprawy co poważniejszych usterek kosztowne. A i regularny serwis jest dosyć drogi. W ofercie dostałeś warunki gwarancji, cenę i częstotliwość serwisu, dla zachowania gwarancji?

 

 

Pozatym policzyłeś prąd za 35 groszy gdzie jest on dużo droższy, zapewne policzyłeś nocną taryfe i tu kolejna niedogodność,

 

Tak, widać w tabelce co policzyłem.

Proszę bardzo dla stałej ceny 0,6zł/kWh

http://kaizen.neostrada.pl/public/westeng11.png

 

Oczywiście 1:1 wypada mniej korzystnie, niż przy dwustrefowej taryfie. Zaczyna być kuszące. Ale jak porównasz ze 2x tańszą PC PW, to IMO nie ma sensu dopłacać 20K zł za COP średnio większy o mniej niż 1.

 

 

gdyby nie była taka głośna (wielu się skarży że hałąsuje) i najważniejsze gdyby nie fakt że w zime przy niskich temp. staje się mało wydajna (cop 2- tosz to tylko 2x lepiej niż przy elektrycznym) to może i bym się nad nią zastanowił.

 

Ile czasu masz taką temperaturę za oknem, że COP dla PC PW jest 2? Kilkadziesiąt godzin w roku?

 

Masz OZC? Ile ciepła potrzebujesz na CO, a ile na CWU?

Średnio COP PC PW jest niewiele niższe, niż gruntowej. Zwłaszcza, gdy większość ciepła potrzebujesz na CWU (a tak jest w dobrze ocieplonych domach).

Co do głośności - przy zamkniętych oknach nie słychać szumu. Miałem klimę na tarasie, tuż obok drzwi. Niestety, zamontowane na ścianie i wibracje się przenosiły na mur i sprężarkę trochę było słuchać w nocy. Więc IMO trzeba postawić odizolować od konstrukcji budynku i nie ma problemu. Zostaje 20K zł albo i więcej w kieszeni, co może pozwolić wygrać z konkurencyjnymi, równoważnymi funkcjonalnie, rozwiązaniami.

 

 

 

 

Nie spotkałem się jeszcze z negatywną opinią ludzi posiadających gruntową pompę, natomiast spotkałem się z wieloma negatywnymi opiniami ludzi posiadających PC PW

 

Funkcjonalnie trudno być nie zadowolonym. Działa. Użytkownicy Ferrari są zadowoleni. Ale przecież nie wybierali auta na podstawie rachunku ekonomicznego. W sumie, to chcieli dać się ostrzyć, żeby było widać, że ich stać. Tak też sprzedawcy traktują klientów na gruntowe PC, zwłaszcza z odwiertami.

 

Można się cieszyć niskimi rachunkami za prąd. Dużo niższymi, niż przy grzaniu 1:1. Niewiele niższymi, niż przy PC PW. Ale.... Śledź może ten wątek - mnie ciekawi ile będzie kosztowało naprawienie tego wycieku:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?53557-POMPA-CIEP%C5%81A-spostrze%C5%BCenia-uwagi&p=7348417&viewfull=1#post7348417

 

Co do energooszczędności to tak właśnie czynie, tzn. staram się na każdym kroku jak najlepiej zająć się sprawami ocieplenia. Ocieplenie zew. 20cm, okna energooszczędne, rolety z certyfikatem energooszczędności, fundamenty ocieplone XPSem, ściany z edera (przenikalność na poziomie 0,8 ), WM także będzie z dobrym rekuperatorem ( w planach mam AERIS 350 standard).

 

To może się okazać, że do ogrzewania domu wystarczą Ci tradycyjne żarówki. Za 300 zł na cały dom z zapasem na 10 lat.

Policz koniecznie OZC.

 

Mi wygląda, że zamierzasz kupić Ferrari które całe życie będzie jeździło po mieście z ograniczeniem do 50km/h.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w jakim miescie mieszkasz albo raczej jak blisko miasta (niektórzy 15km od centrum ciągle uważają za miasto) ale u mnie przeciętna działka kupowowana pod budowe domu ma od 400 do 700m2. Jak ktoś kupuje działke o powierzchni 1000m2 w mieście jest uważany za milionera. Tak to jest jak metr ziemi w dobrej dzielnicy kosztuje w okolicach 400zł. I ja sie nie dziwię że prawie nikt nie rozważa nawet gruntówek.

 

to rzeczywiście malutkie działki, zapewne mieszkasz w większym mieście. Moja działka położona jest jakieś 100metrów od znaku informującego o granicy miasta. Jednakże nie spotkałem się jeszcze z tak wysokimi cenami za działkę. W tym wypadku rzeczywiście nie ma się co dziwić że brak jest środków na takowe ogrzewanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaizen proszę wylicz mi dokładne koszty materiałów i robocizny związane z systemem grzewczym i CWU oparte na powietrznej pompie ciepła o mocy 9kW dla budynku o powierzchni 150m2 ...;)

Nie rozmawiamy tu o pseudo pompie która przy byle pierdnięciu posiłkuje się grzałkami tylko konkretnym urządzeniu które pracuje w praktycznie każdych warunkach i ma gwarancję dłuższą niż droga do bramy na posesję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaizen proszę wylicz mi dokładne koszty materiałów i robocizny związane z systemem grzewczym i CWU oparte na powietrznej pompie ciepła o mocy 9kW dla budynku o powierzchni 150m2 ...;)

 

Trzeba policzyć OZC i wysłać do oferentów. Obstawiam, że 9kW to co najmniej 2x za dużo, skoro mowa o tak dobrze ocieplonym domu (i jeszcze z tych 150m2 trzeba odjąć powierzchnię nieogrzewaną). Zwłaszcza, przy taryfie G11 nie ma sensu za mocna pompa.

http://allegro.pl/pompa-ciepla-panasonic-5kw-seria-h-z-montazem-i6628855549.html

 

Ale jakbyś bardzo chciał za dużą PC - to:

http://allegro.pl/pompa-ciepla-panasonic-9kw-t-cap-cala-kotlownia-i6615924667.html

 

Co do grzania prądem 1:1 to mam podobne zdanie, co dr Lipiński

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?332977-Popularne-sposoby-ogrzewania-domu-a-warunki-techniczne-2017-r-Mi%C5%82osz-Lipi%C5%84ski

 

Że super rozwiązanie, ale trzeba pogrzebać w kruczkach, żeby EP wyszło mieszczące się w limicie. W tegorocznym jeszcze nie powinno być większego problemu - przy domu tak ocieplonym, jak westena, to może i bez kombinacji się zmieści. A jak nie, to kominek albo panele zbiją EP poniżej limitu.

Panele to całkiem fajne rozwiązanie - ale bez dopłat też się nie kalkulują ekonomicznie. A przy PC to nawet z dopłatą może się nie opłacać, ale jeżeli celem jest zbicie EP, to inaczej to "wynagradzają".

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzaj, dom westena wcale nie jest tak super ocieplony, bez kombinacji sie nie zmiesci, zero szans

 

jak narazie to nawet nie mam jeszcze dachówki:P (ale będzie tak ocieplony jak napisałem). Możesz napisać co jeszcze trzeba by zrobić aby był "super ocieplony"? 40cm styro na sciany zewnętrzne? heheh:)

 

ps. uważasz że przy tak ocieplonym domu jak napisałem plus PC gruntowa plus kominek (z płaszczem wodnym lub zwykły, jeszcze nie zdecydowałem) plus WM z wysokiej jakości rekuperatorem moge mieć problemy i będę jeszcze musiał coś kombinować aby zmieścić się w normie tych nowych przepisów?

Edytowane przez westen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przymierzam się do tematu nt hydrauliki. Byłem dziś w pierwszym miejscu i pompe ciepła+odwierty+ogrzewanie podłogowe na cały dom +woda i kanalizacja została wyceniona na mniej więcej 130tyś...(zamurowało mnie) Sądziłem że na pełną hydraulikę 80tyś w zupełności wystarczy dla domu 150m2 z garażem. Same odwierty 2x 100m zostały wycenione na 30tyś. Jest w stanie się ktoś wypowiedzieć czy taka cena to normalka? dla mnie to gruba przesada

 

Cena bardzo wysoka, u nas np. za komplet jeszcze z wylewką tj. anhydrytowa płyta grzewcza termolit (przygotowanie podłoża pod wylewkę, ogrzewanie podłogowe i wylewka anhydrytowa) , wod-kan i pompa ciepła z odwiertami:

Folia budowlana grubość 0,2mm z rozłożeniem 150m2

Styropian EPS 100 (grubość 10cm - 2 warstwy po 5cm) 15m3

Rozłożenie styropianu (2 warstwy po 5cm) 150m2

Taśma dylatacyjna (8mm) z rozłożeniem 150mb

Materiały do ogrzewania podłogowego 150m2

Rozłożenie ogrzewania podłogowego 150m2

Doprowadzenie systemu do kotłowni 1szt.

Wykonanie wylewki anhydrytowej z materiałem (grubość 5cm) 7,5m3

Pompa Ciepła gruntowa DANFOSS 8kW z montażem

Odwierty pod pompę ciepła 200mb z połączeniami poziomymi

WodKan

 

Wychodzi bardzo szacunkowo bez rabatów i wyliczania dokładnego zapotrzebowania itd itp ok. 85 000zł brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak narazie to nawet nie mam jeszcze dachówki:P (ale będzie tak ocieplony jak napisałem). Możesz napisać co jeszcze trzeba by zrobić aby był "super ocieplony"? 40cm styro na sciany zewnętrzne? heheh:)

 

ps. uważasz że przy tak ocieplonym domu jak napisałem plus PC gruntowa plus kominek (z płaszczem wodnym lub zwykły, jeszcze nie zdecydowałem) plus WM z wysokiej jakości rekuperatorem moge mieć problemy i będę jeszcze musiał coś kombinować aby zmieścić się w normie tych nowych przepisów?

 

Nie musisz nic kombinowac, skora budujesz to masz PNB wg obecnych przepisów. Nowe przepisy dotyczą tych którzy złoza dokumenty po 01.01.2017.

Jezeli chodzi o ocieplenie scian to 40 cm niewiele pomoze, straty na sciany zewnetrzne to ok 15-25% całosci strat, wazne są inne elementy.

Edytowane przez asolt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz nic kombinowac, skora budujesz to masz PNB wg obecnych przepisów. Nowe przepisy dotyczą tych którzy złoza dokumnety po 01.01.2017.

Jezeli chodzi o ocieplenie scian to 40 cm niewiele pomoze, straty na sciany zewnetrzne to ok 15-25% całosci strat, wazne są inne elementy.

 

to może podziel się jakie elementy, chyba że to ściśle tajne:)

Termolit ta wycena 85tyś to ktoś Tobie wyliczył czy Ty się zajmujesz tymi sprawami i wyliczyłeś tak komuś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba policzyć OZC i wysłać do oferentów. Obstawiam, że 9kW to co najmniej 2x za dużo, skoro mowa o tak dobrze ocieplonym domu (i jeszcze z tych 150m2 trzeba odjąć powierzchnię nieogrzewaną). Zwłaszcza, przy taryfie G11 nie ma sensu za mocna pompa.

http://allegro.pl/pompa-ciepla-panasonic-5kw-seria-h-z-montazem-i6628855549.html

 

Ale jakbyś bardzo chciał za dużą PC - to:

http://allegro.pl/pompa-ciepla-panasonic-9kw-t-cap-cala-kotlownia-i6615924667.html

 

Co do grzania prądem 1:1 to mam podobne zdanie, co dr Lipiński

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?332977-Popularne-sposoby-ogrzewania-domu-a-warunki-techniczne-2017-r-Mi%C5%82osz-Lipi%C5%84ski

 

Że super rozwiązanie, ale trzeba pogrzebać w kruczkach, żeby EP wyszło mieszczące się w limicie. W tegorocznym jeszcze nie powinno być większego problemu - przy domu tak ocieplonym, jak westena, to może i bez kombinacji się zmieści. A jak nie, to kominek albo panele zbiją EP poniżej limitu.

Panele to całkiem fajne rozwiązanie - ale bez dopłat też się nie kalkulują ekonomicznie. A przy PC to nawet z dopłatą może się nie opłacać, ale jeżeli celem jest zbicie EP, to inaczej to "wynagradzają".

 

Licz sobie licz i wyskakuj z linkami a i tak obudzisz się w szarej rzeczywistości...:yes:

Prosiłem o konkretne wyliczenia do takiego domu i co ...? Jakieś pierdoły oderwane od rzeczywistości...:yes:

Gdzie w tym robocizna z pierdołami ...?

Gdzie cała podłogówka materiały z robocizną...?

 

I jeszcze trzeba grzebać w kruczkach aby coś udowodnić...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłem o konkretne wyliczenia do takiego domu i co ...?

Mnie? Najpierw podaj dokładne parametry komuś, kto wyliczy OZC. A potem zapytania ofertowe. To dostaniesz odpowiedzi konkretne. Tu w sumie to podziwiam deklarację Termolitu, że nie znając warunków gruntowych (może być piasek, może być skała) wycenili odwierty. Ja, gdybym był sprzedawcą, tak bym się nie odważył. Podobnie oferować pompy nie znając OZC.

 

Podejrzewam, że mój dom może mieć podobne parametry i zapotrzebowanie na ciepło. Właśnie tak zbieram oferty - ale precyzuję co chcę, jakie mam parametry i jakie opcje rozważam.

Jak dotąd dostałem jedną sensowną wycenę - od dystrybutora Viessmana

Na kocioł elektryczny + Kospel + Vitocal 070-A WWK na ok. 15,5K netto ze wszystkim (w tym 3K zł robocizna).

Na Vitocal 222-S na ponad 34K netto (w tym 3,8K robocizna).

 

 

Gdzie cała podłogówka materiały z robocizną...?

 

Co to ma do rzeczy? Piszę o metodzie wytwarzania ciepła - podłogówka nie robi większej różnicy, bo niezależnie, czy ogrzewane PC PW, gruntową, czy prądem to koszt praktycznie ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
  • 2 weeks później...

Wracając do tematu to i ja dostałem wycenę na dom 135m2 na ok 120 tys netto :) za :PC gruntową, podłogówkę (na systemowym styropianie ;-) te pozostałem 15 cm po mojej stronie ) + WM i inst wod kan. Uśmiechnąłem się i podziękowałem, bo o czym tu dyskutować.

Ciekawi mnie żywotność pompy ciepła i jakiegokolwiek urządzenia wyprodukowanego dzisiaj, bo pralka, czy zmywarka padnie po 4-5 latach nowe auto nie przejedzie 250 tys w tu pompa ma działać 15 lat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...