Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Balkon - deska kompozytowa


Robi25

Recommended Posts

Witam.

 

Mam dwa balkony i chciałbym je wykończyć. Wstępne założenia były takie, że ma być na około obłożony styropianem, wylewka i płytki. Stanęło jednak na tym, że będzie deska kompozytowa.

 

W związku z tym mam pytanie jak prawidłowo i skutecznie zrobić izolację zarówno wodną i termiczną takiego balkonu gdy muszę zrezygnować z posadzki.

 

Wysokość od płyty balkonu do drzwi balkonowych czyli powierzchni na wysokości której będzie wierzch deski to 10-11 cm.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie ciężko, styro 4cm, wylewka ze 3 to minimum to mamy 7. sama deska to 2cm, mamy 9cm. Zostają dwa. Może gdyby zamiast tradycyjnego legarowania dać jakieś profile aluminiowe ?

 

Chyba żeby izolację przeciwilgociową bezpośrednio na konstrukcję żelbetową balkonu, na to legary a pomiędzy legary termoizolacja z keramzytu / pianki UV odpornej lub granulatu styropianowego z zaprawą cementową ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deska kompozytowa grubość 14 - 27mm.

Legar kompozytowy grubość 38 mm.

Niestety więc bez ocieplenia tylko papa a na nią beton.

Wierzchnią warstwę zaizolować Mapelastic razem z opierzeniem na brzegach tarasu.

 

Ewentualnie pomiędzy legarami 30 mm grubości styropian XPS.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, podana grubość jest na wszystkie warstwy. Myślałem trochę aby na płytę żelbetonową dać pianę zamknięto komórkową 3-4 cm, na to beton 4 cm i zaczyna brakować na legary.

 

Ostatecznie to można by z legarów zrezygnować. Deska kompozytowa jest dość stabilna i nie ma tendencji do naprężeń / zmiany wymiarów pod wpływem zmian wilgotności, jak ma to miejsce w przypadku litego drewna.

 

Na twoim miejscu zrobił bym tak :

 

- ocieplenie 4-5cm

- wylewka 3-4cm - łącznie mamy 8cm

- hydroizolacja z jakiejś masy - grubość pomijalna, więcej niż 3mm pewnie nie będzie.

 

Mamy jakieś 3 cm luzu, przechodzimy do desek. Tutaj zrobił bym tak :

 

- Przygotował bym nazwijmy to panele z 3-4 desek (tak aby dało się tym manewrować). Deski docięte na wymiar, odwrócone do góry nogami. Od spodniej strony skręcone razem za pomocą poprzecznego płaskownika aluminiowego lub nierdzewnego, grubość płaskownika powiedzmy 3-5mm szerokość 2-3cm. Oczywiście zachowane odpowiednie odstępy między deskami. Otwory na wkręty w płaskowniku sfazowane aby łeb chował się w grubości płaskownika.

- taki panel układamy na balkonie, pozycjonujemy

- mocowanie do podłoża - wiercimy otwór w wylewce pomiędzy deskami, przez płaskownik (oczywiście otwory w płaskowniku wygodniej będzie wykonać wcześniej, przed montażem panelu). Wbijamy kołek, wkręcamy wkręt. Powinno trzymać jak należy. Można zastosować koszulki od kołków do szybkiego montażu, wtedy wbijamy kołek przez płaskownik. Natomiast wkręty zastosował bym tradycyjne, wkręcane. Ważne aby łeb nie miał zbyt dużej średnicy, aby dało się operować w szczelinie między deskami (prawidłowa szczelina pomiędzy deskami tarasowymi ma chyba z 5-7mm). Potem dokładamy kolejne panele i postępujemy tak samo.

- płaskowniki w poszczególnych panelach mogą być lekko wysunięte poza obrys desek, będzie można wsunąć płaskownik nowego panelu pod już zamontowany. Oczywiście w takim wypadku płaskowniki w sąsiadujących panelach muszą się "mijać".

 

W ten sposób zmieścisz deski, zrobisz termoizolację i zapewnisz odpływ wody / wentylację spod desek. Niestety jest i słaby punkt - w trakcie wiercenia naruszasz hydroizolację. Być może sprawę rozwiąże wstrzyknięcie w wywiercony otwór odrobiny masy uszczelniającej przed wbiciem kołka, być może wylewkę warto zrobić z dodatkiem szkła wodnego (beton wodoszczelny) - trzeba by pokombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płaskownik 3-5mm trzymający 4 deski i płaskownik przykręcony do tarasu to jakaś porażka.

dasz dwa wkręty na każdy taki panel składający się z 4 desek i taras oraz hydroizolacja będzie jak sito którego nigdy dokładnie nie uszczelnisz.

Jeśli koniecznie chce mieć akcent drewna to niech da płytki z takim wzorem.

Niestety przy tak nisko osadzonym oknie sprawa deski została przespana.

Dać styropian od spodu i z boku a na górze zadbać lepiej o dobrą hydroizolację i opierzenie.

Ocieplenie może dać jako 2cm twardego styropianu XPS i warunki będą takie jak przy 3 - 4 cm normalnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie wiatr można by w ogóle tego nie mocować do podłoża, grawitacyjnie samo leżało by w miejscu. No ale wiatr niestety może to poderwać i narobić grubej szkody.

 

Ja zaryzykował bym z betonem wodoszczelnym. Pytanie co jest pod balkonem, czy potencjalny przeciek może narobić szkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...

Witam,

Podnoszę temat, bo nie znalazłam rozwiązania mojego problemu, a jest trochę zbliżony.

Obecnie mam taras w płytkach. Pod spodem jest ocieplenie (styropian) i papa, a na tym wylewka. Płytki jeszcze leżą, ale tylko na słowo honoru, trzymają się podłoża siłą woli. Myślałam o desce kompozytowej, ale jest problem z wysokością. Po zdjęciu płytek zostanie niewiele miejsca, chyba tylko na deski. Czy widzicie jakąś szansę na położenie kompozytu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...