Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dach ciepły i prosty w wykonaniu


Recommended Posts

W przypadku gdy mamy do czynienia z szkodami górniczymi to projekt konstrukcyjny będzie zawierał dużo słupów i wtedy BK traci sens ale jak nie ma szkód górniczych to już inna sprawa.

 

Dziękuję koledze za ten wpis !

Właśnie sobie uświadomiłem, że mój pomysł na płytę http://forum.muratordom.pl/showthread.php?15342-p%C5%82yta-fundamentowa&p=7347055&viewfull=1#post7347055 nie ma sensu.

Planowałem odciąć się od płyty porothermem z wełną, ale co ze słupami żelbetowymi tutaj nic bym nie zrobił!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Dziękuję koledze za ten wpis !

Właśnie sobie uświadomiłem, że mój pomysł na płytę http://forum.muratordom.pl/showthread.php?15342-p%C5%82yta-fundamentowa&p=7347055&viewfull=1#post7347055 nie ma sensu.

Planowałem odciąć się od płyty porothermem z wełną, ale co ze słupami żelbetowymi tutaj nic bym nie zrobił!

Skąd wiesz, że będą słupy??? Silka, to bardzo mocny materiał. Zapytaj konstruktora. Płyta jest idealna na szkody górnicze. Przynajmniej dom ci się nie rozjedzie. Poza tym, "odcięcie" płyty porothermem niewiele da oszczędności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wiesz, że będą słupy???

 

Myślę że będą słupy bo konstruktorzy lubią przesadzać a w przypadku szkód górniczych to tym bardziej. jakby mieli jeszcze pewność że inwestor na pewno zastosuje ceramikę lub silkę jako nośny materiał a nie BK to co innego to wtedy może słupów nie musiałoby być za dużo a tak to zrobią projekt z zapasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wiesz, że będą słupy??? Silka, to bardzo mocny materiał. Zapytaj konstruktora. Płyta jest idealna na szkody górnicze. Przynajmniej dom ci się nie rozjedzie.

Ze wstępnej rozmowy jaką odbyłem przedstawiając moje wizje domu.

 

Poza tym, "odcięcie" płyty porothermem niewiele da oszczędności.

I to wiele mi wyjaśnia, czyli lepiej dać te 15 cm XPSa pod płytę i 20 cm EPS nad nią.

Nurtuje mnie tylko jedno, czy ten XPS się kiedyś nie rozjedzie na szkodach.

Ma być chudziak, ale jednak nie daje mi to spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytał już ale nikt nie odpowiedział...

 

Będę miał poddasze nieużytkowe, nieogrzewane (izolacja leży poziomo na dolnym pasie wiązarów) - czyli w sumie coś podobnego do stropodachu.

Czy w przypadku zastosowania paroizolacji z folii alu mogę zrezygnować z wykonania szczelin wentylacyjnych koło rynien i wentylować jedynie poprzez szczelinę w kalenicy?

Tak. Musi być wentylacja ale taka będzie wystarczająca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze wstępnej rozmowy jaką odbyłem przedstawiając moje wizje domu.

 

 

I to wiele mi wyjaśnia, czyli lepiej dać te 15 cm XPSa pod płytę i 20 cm EPS nad nią.

Nurtuje mnie tylko jedno, czy ten XPS się kiedyś nie rozjedzie na szkodach.

Ma być chudziak, ale jednak nie daje mi to spokoju.

Zrób płytę bez izolacji pod spodem. Daj izolację na płytę ale, jako szalunek tracony dla płyty zrób pionową opaskę z XPS na głębokość minimum 1m. Zminimalizujesz straty na tyle, że będziesz mógł postawić dom energooszczędny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, rozumiem już o co chodzi.

Popatrz na to https://lipinscy.pl/project/stage/2674/mirror/1 tu jest zrobione mniej więcej tak jak busy by chciał i nie widać aby miał być stropodach wentylowany. Pewnie też jest tam zastosowana papa czy coś podobnego.

Do projektu jest jeszcze projekt wykonawczy i tam jest opisana konstrukcja dachu. Ten rysunek o niczym nie świadczy.

Według mnie ściany zewnetrzne powinny być izolatorem ciepła a wewnętrzne do akumulacji ciepła temu uważam ze BK będzie lepszy od silki...
Fajnie, że tak uważasz tyle, że nie jest to oparte na racjonalnych argumentach. Ściana ma spełniać kilka zadań. Przenosić obciążenia a jednocześnie chronić przed zimnem i dźwiękami z zewnątrz. Pomysł na ścianę dwuwarstwową opiera się na rozdzieleniu tych funkcji. Przenoszenie obciążeń następuje poprzez cegły, bloczki, panele czy co tam a izolacja termiczna jest osobno. Dlatego, do przenoszenia obciążeń najlepszy jest materiał, który ma maksymalną wytrzymałość, przy minimalnej objętości a jednocześnie jest jeszcze do zaakceptowania cenowo. Z tego też prozaicznego powodu nie jest popularny żelbet. Silka jednak spełnia te warunki najlepiej z dostępnych i niedrogich materiałów do tego jest najlepszym izolatorem dźwięków. Kompromis, czyli ściana z BK to odejście od idei ściany dwuwarstwowej. Możliwy tylko dla powodów takich jak łatwość murowania z BK, jego cena czy, wymuszona warunkami waga domu. Izolacyjność odmiany 500 jest na tyle kiepska, że nie może być brana pod uwagę jako alternatywa dla izolacji typu styropian a, moim zdaniem związany z nim brak zapory dla dźwięków jest mało komfortowy. Każdy decyduje sam, trzeba sobie policzyć wszystkie za i przeciw ale sama idea ściany dwuwarstwowej preferuje silikaty, ze względu na właściwości i cenę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób płytę bez izolacji pod spodem. Daj izolację na płytę ale, jako szalunek tracony dla płyty zrób pionową opaskę z XPS na głębokość minimum 1m. Zminimalizujesz straty na tyle, że będziesz mógł postawić dom energooszczędny.

 

Mam pytanie

Wiedząc że poniżej 0,8 m jest piach, brak wody do 4m (głębokość wiercenia) i szkody górnicze (deklarowana I kategoria, ale ja przyjmuje II) wybrałbyś:

Wersję I

PF_001.jpg

 

Wersję II

PF_002.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie

Wiedząc że poniżej 0,8 m jest piach, brak wody do 4m (głębokość wiercenia) i szkody górnicze (deklarowana I kategoria, ale ja przyjmuje II) wybrałbyś:

Wersję I

[ATTACH=CONFIG]375116[/ATTACH]

 

Wersję II

[ATTACH=CONFIG]375117[/ATTACH]

Tę pierwszą wersję. Po roku, dwóch temperatura pod domem ustabilizuje ci się na poziomie 13 - 15 st. Straty będą małe. Możesz dać porotherm ale niewiele to da. Najważniejsza jest ta opaska. Na poziomie gruntu musi być taka sama jak ocieplenie ściany, niżej może być mniej tj możesz dać pionowo płyty XPS 10 cm i dołożyć z zewnątrz drugie 10 cm ale poziomo. Będzie stopniowana izolacja, na górze więcej, na dole mniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz dać porotherm ale niewiele to da..

Dam dla świętego spokoju ( ściany nośne będą także w środku), muszę tylko znaleźć odpowiednio mocny pustak.

Ten http://wienerberger.pl/produkty/porotherm-25-aku?wb_condition=ProductType:1366180410078#collapse-collapse1366177964822 wygląda idealnie do zasypywania perlitem ale za niska chyba klasa wytrzymałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie zrobię tak:

[ATTACH=CONFIG]375258[/ATTACH]

Z chudziaka możesz zrezygnować. Nie pełni on tu żadnej roli. Niepotrzebny wydatek. Zagęść dobrze piasek czy co tam i wystarczy. Na opaskę daj XPS albo zapytaj konstruktora. Ona, wbrew pozorom będzie podlegała zgniataniu. Musisz też zadbać o odpowiednie zagęszczenie piasku z obu stron opaski, bo inaczej płyta na krawędziach straci podparcie. Edytowane przez perm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
Wypowie się ktoś może jeszcze na temat dachu ?

 

Perm zasugerował Ci najważniejszą rzecz odnośnie Twojej koncepcji dachu. Brak skutecznej w trakcie użytkowania przez długie lata paroizolacji. Ta z kolei pogarsza właściwości izolacyjne ocieplenia kondensującą wodą po zimnej stronie dachu. W okresie letnim woda znów zamienia się w parę, co może odparzyć (oderwać) papę wierzchniego krycia od styropianu. Powstaną brzuchy, fałdy i proces degradacji będzie postępował.

Jeśli już uparłeś się co do budowy takiego stropodachu, to zastosuj membranę EPDM jako paroizolację zamiast papy na lepiku z rysunku, który zamieściłeś.

 

Pozdrawiam

Cezary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uparłem się jeszcze na nic ;)

Dom dopiero się projektuje, a ja szukam odpowiedniego rozwiązania, trwałego i prostego w wykonaniu.

Widziałeś może gdzieś takie rozwiązanie z EPDM jako paroizolacją pod styropianem (ale bez żwiru na nim) ?

W stopce masz "więźba dachowa to beton i stal", masz płaski dach ?

Edytowane przez busy_beaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uparłem się jeszcze na nic ;)

Dom dopiero się projektuje, a ja szukam odpowiedniego rozwiązania, trwałego i prostego w wykonaniu.

Widziałeś może gdzieś takie rozwiązanie z EPDM jako paroizolacją pod styropianem (ale bez żwiru na nim) ?

W stopce masz "więźba dachowa to beton i stal", masz płaski dach ?

 

Mój dach jest dwuspadowy http://forum.muratordom.pl/showthread.php?210598-dach-do-pasywnego-p%C5%82yta-warstwowa/page4&highlight=dach+pasywnego

Mimo że blacha płyty warstwowej stanowi barierę dyfuzyjną to i tak w grzbietach fal na połączeniach występuje komora kapilarna. Tak w razie czego.:)

 

Jak dasz na strop EPDM jako paroizolację i na to styropian, to na wierzchnią warstwę możesz zastosować papę.

Tu buduje forumowicz dom z EPDM na dachu, ale jako ostateczne szczelne pokrycie i na to kamyczki. http://forum.muratordom.pl/showthread.php?217809-R-amp-K-buduje-nowy-dom-ZX35-standard-PASYWNY-w-rozs%C4%85dnej-cenie/page84

 

Pozdrawiam

Cezary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...