busy_beaver 05.12.2016 04:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2016 W przypadku gdy mamy do czynienia z szkodami górniczymi to projekt konstrukcyjny będzie zawierał dużo słupów i wtedy BK traci sens ale jak nie ma szkód górniczych to już inna sprawa. Dziękuję koledze za ten wpis ! Właśnie sobie uświadomiłem, że mój pomysł na płytę http://forum.muratordom.pl/showthread.php?15342-p%C5%82yta-fundamentowa&p=7347055&viewfull=1#post7347055 nie ma sensu. Planowałem odciąć się od płyty porothermem z wełną, ale co ze słupami żelbetowymi tutaj nic bym nie zrobił! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 05.12.2016 05:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2016 Dziękuję koledze za ten wpis ! Właśnie sobie uświadomiłem, że mój pomysł na płytę http://forum.muratordom.pl/showthread.php?15342-p%C5%82yta-fundamentowa&p=7347055&viewfull=1#post7347055 nie ma sensu. Planowałem odciąć się od płyty porothermem z wełną, ale co ze słupami żelbetowymi tutaj nic bym nie zrobił!Skąd wiesz, że będą słupy??? Silka, to bardzo mocny materiał. Zapytaj konstruktora. Płyta jest idealna na szkody górnicze. Przynajmniej dom ci się nie rozjedzie. Poza tym, "odcięcie" płyty porothermem niewiele da oszczędności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 05.12.2016 06:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2016 Skąd wiesz, że będą słupy??? Myślę że będą słupy bo konstruktorzy lubią przesadzać a w przypadku szkód górniczych to tym bardziej. jakby mieli jeszcze pewność że inwestor na pewno zastosuje ceramikę lub silkę jako nośny materiał a nie BK to co innego to wtedy może słupów nie musiałoby być za dużo a tak to zrobią projekt z zapasem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
busy_beaver 05.12.2016 06:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2016 Skąd wiesz, że będą słupy??? Silka, to bardzo mocny materiał. Zapytaj konstruktora. Płyta jest idealna na szkody górnicze. Przynajmniej dom ci się nie rozjedzie. Ze wstępnej rozmowy jaką odbyłem przedstawiając moje wizje domu. Poza tym, "odcięcie" płyty porothermem niewiele da oszczędności. I to wiele mi wyjaśnia, czyli lepiej dać te 15 cm XPSa pod płytę i 20 cm EPS nad nią. Nurtuje mnie tylko jedno, czy ten XPS się kiedyś nie rozjedzie na szkodach. Ma być chudziak, ale jednak nie daje mi to spokoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
busy_beaver 05.12.2016 09:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2016 Wprowadziłem zmiany co do płyty: Do wymiany i tak mam ok 0,6-0,8 m gruntu (humus i inne śmieci), potem już tylko piach, wody nie stwierdzono. Skoro mam zrobić chudziak to zrobię opaskę która posłuży za szalunek do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 05.12.2016 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2016 Pytał już ale nikt nie odpowiedział... Będę miał poddasze nieużytkowe, nieogrzewane (izolacja leży poziomo na dolnym pasie wiązarów) - czyli w sumie coś podobnego do stropodachu. Czy w przypadku zastosowania paroizolacji z folii alu mogę zrezygnować z wykonania szczelin wentylacyjnych koło rynien i wentylować jedynie poprzez szczelinę w kalenicy?Tak. Musi być wentylacja ale taka będzie wystarczająca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 05.12.2016 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2016 Ze wstępnej rozmowy jaką odbyłem przedstawiając moje wizje domu. I to wiele mi wyjaśnia, czyli lepiej dać te 15 cm XPSa pod płytę i 20 cm EPS nad nią. Nurtuje mnie tylko jedno, czy ten XPS się kiedyś nie rozjedzie na szkodach. Ma być chudziak, ale jednak nie daje mi to spokoju.Zrób płytę bez izolacji pod spodem. Daj izolację na płytę ale, jako szalunek tracony dla płyty zrób pionową opaskę z XPS na głębokość minimum 1m. Zminimalizujesz straty na tyle, że będziesz mógł postawić dom energooszczędny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 05.12.2016 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2016 Tak, rozumiem już o co chodzi. Popatrz na to https://lipinscy.pl/project/stage/2674/mirror/1 tu jest zrobione mniej więcej tak jak busy by chciał i nie widać aby miał być stropodach wentylowany. Pewnie też jest tam zastosowana papa czy coś podobnego.Do projektu jest jeszcze projekt wykonawczy i tam jest opisana konstrukcja dachu. Ten rysunek o niczym nie świadczy. Według mnie ściany zewnetrzne powinny być izolatorem ciepła a wewnętrzne do akumulacji ciepła temu uważam ze BK będzie lepszy od silki...Fajnie, że tak uważasz tyle, że nie jest to oparte na racjonalnych argumentach. Ściana ma spełniać kilka zadań. Przenosić obciążenia a jednocześnie chronić przed zimnem i dźwiękami z zewnątrz. Pomysł na ścianę dwuwarstwową opiera się na rozdzieleniu tych funkcji. Przenoszenie obciążeń następuje poprzez cegły, bloczki, panele czy co tam a izolacja termiczna jest osobno. Dlatego, do przenoszenia obciążeń najlepszy jest materiał, który ma maksymalną wytrzymałość, przy minimalnej objętości a jednocześnie jest jeszcze do zaakceptowania cenowo. Z tego też prozaicznego powodu nie jest popularny żelbet. Silka jednak spełnia te warunki najlepiej z dostępnych i niedrogich materiałów do tego jest najlepszym izolatorem dźwięków. Kompromis, czyli ściana z BK to odejście od idei ściany dwuwarstwowej. Możliwy tylko dla powodów takich jak łatwość murowania z BK, jego cena czy, wymuszona warunkami waga domu. Izolacyjność odmiany 500 jest na tyle kiepska, że nie może być brana pod uwagę jako alternatywa dla izolacji typu styropian a, moim zdaniem związany z nim brak zapory dla dźwięków jest mało komfortowy. Każdy decyduje sam, trzeba sobie policzyć wszystkie za i przeciw ale sama idea ściany dwuwarstwowej preferuje silikaty, ze względu na właściwości i cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
busy_beaver 05.12.2016 19:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2016 Zrób płytę bez izolacji pod spodem. Daj izolację na płytę ale, jako szalunek tracony dla płyty zrób pionową opaskę z XPS na głębokość minimum 1m. Zminimalizujesz straty na tyle, że będziesz mógł postawić dom energooszczędny. Mam pytanie Wiedząc że poniżej 0,8 m jest piach, brak wody do 4m (głębokość wiercenia) i szkody górnicze (deklarowana I kategoria, ale ja przyjmuje II) wybrałbyś: Wersję I Wersję II Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 06.12.2016 05:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Mam pytanie Wiedząc że poniżej 0,8 m jest piach, brak wody do 4m (głębokość wiercenia) i szkody górnicze (deklarowana I kategoria, ale ja przyjmuje II) wybrałbyś: Wersję I [ATTACH=CONFIG]375116[/ATTACH] Wersję II [ATTACH=CONFIG]375117[/ATTACH]Tę pierwszą wersję. Po roku, dwóch temperatura pod domem ustabilizuje ci się na poziomie 13 - 15 st. Straty będą małe. Możesz dać porotherm ale niewiele to da. Najważniejsza jest ta opaska. Na poziomie gruntu musi być taka sama jak ocieplenie ściany, niżej może być mniej tj możesz dać pionowo płyty XPS 10 cm i dołożyć z zewnątrz drugie 10 cm ale poziomo. Będzie stopniowana izolacja, na górze więcej, na dole mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
busy_beaver 06.12.2016 11:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Możesz dać porotherm ale niewiele to da.. Dam dla świętego spokoju ( ściany nośne będą także w środku), muszę tylko znaleźć odpowiednio mocny pustak. Ten http://wienerberger.pl/produkty/porotherm-25-aku?wb_condition=ProductType:1366180410078#collapse-collapse1366177964822 wygląda idealnie do zasypywania perlitem ale za niska chyba klasa wytrzymałości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
busy_beaver 06.12.2016 19:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Ostatecznie zrobię tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 07.12.2016 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2016 (edytowane) Ostatecznie zrobię tak: [ATTACH=CONFIG]375258[/ATTACH]Z chudziaka możesz zrezygnować. Nie pełni on tu żadnej roli. Niepotrzebny wydatek. Zagęść dobrze piasek czy co tam i wystarczy. Na opaskę daj XPS albo zapytaj konstruktora. Ona, wbrew pozorom będzie podlegała zgniataniu. Musisz też zadbać o odpowiednie zagęszczenie piasku z obu stron opaski, bo inaczej płyta na krawędziach straci podparcie. Edytowane 7 Grudnia 2016 przez perm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
busy_beaver 07.12.2016 09:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2016 Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
busy_beaver 12.12.2016 16:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 Wracam do tytułu wątku, czyli do dachu. Ostatni mój pomysł na prosty i ciepły dach: Czy ktoś spotkał się z takim dachem ? Myślę, że styrobeton to lepsze rozwiązanie, niż styropapa jako ostatnio warstwa po której będzie się chodzić (np konserwacja za ileś tam lat). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
busy_beaver 15.12.2016 15:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Czy chodząc po takim dachu, nie uszkodzi się papy ( czy styropian pod nią nie będzie się ugniatał ) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
busy_beaver 06.01.2017 11:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Wypowie się ktoś może jeszcze na temat dachu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 06.01.2017 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Wypowie się ktoś może jeszcze na temat dachu ? Perm zasugerował Ci najważniejszą rzecz odnośnie Twojej koncepcji dachu. Brak skutecznej w trakcie użytkowania przez długie lata paroizolacji. Ta z kolei pogarsza właściwości izolacyjne ocieplenia kondensującą wodą po zimnej stronie dachu. W okresie letnim woda znów zamienia się w parę, co może odparzyć (oderwać) papę wierzchniego krycia od styropianu. Powstaną brzuchy, fałdy i proces degradacji będzie postępował. Jeśli już uparłeś się co do budowy takiego stropodachu, to zastosuj membranę EPDM jako paroizolację zamiast papy na lepiku z rysunku, który zamieściłeś. Pozdrawiam Cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
busy_beaver 06.01.2017 20:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 (edytowane) Nie uparłem się jeszcze na nic Dom dopiero się projektuje, a ja szukam odpowiedniego rozwiązania, trwałego i prostego w wykonaniu. Widziałeś może gdzieś takie rozwiązanie z EPDM jako paroizolacją pod styropianem (ale bez żwiru na nim) ? W stopce masz "więźba dachowa to beton i stal", masz płaski dach ? Edytowane 6 Stycznia 2017 przez busy_beaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 06.01.2017 23:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Nie uparłem się jeszcze na nic Dom dopiero się projektuje, a ja szukam odpowiedniego rozwiązania, trwałego i prostego w wykonaniu. Widziałeś może gdzieś takie rozwiązanie z EPDM jako paroizolacją pod styropianem (ale bez żwiru na nim) ? W stopce masz "więźba dachowa to beton i stal", masz płaski dach ? Mój dach jest dwuspadowy http://forum.muratordom.pl/showthread.php?210598-dach-do-pasywnego-p%C5%82yta-warstwowa/page4&highlight=dach+pasywnego Mimo że blacha płyty warstwowej stanowi barierę dyfuzyjną to i tak w grzbietach fal na połączeniach występuje komora kapilarna. Tak w razie czego. Jak dasz na strop EPDM jako paroizolację i na to styropian, to na wierzchnią warstwę możesz zastosować papę. Tu buduje forumowicz dom z EPDM na dachu, ale jako ostateczne szczelne pokrycie i na to kamyczki. http://forum.muratordom.pl/showthread.php?217809-R-amp-K-buduje-nowy-dom-ZX35-standard-PASYWNY-w-rozs%C4%85dnej-cenie/page84 Pozdrawiam Cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.