Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Na dole ciepło, a na górze zimno :(


Piotr_M

Recommended Posts

IMO kocioł nigdy nie powinien pracować na wyższej temperaturze jak 55 st .. to nie jest jakieś życzenie, tylko

"obowiązek" tego "fachowca" od instalacji tak ją wykonać i dobrać poszczególne elementy, aby w największy mróz

zasilanie nie przekroczyło 55.... przy 70st.. nici z kondensacji, zł lecą w komin ..

naprawdę - nie rozumie "fachowców" z palca biorą klocki do instalacji i stąd problemy.. grzejniki pewnie są .. miniaturki.. ""dobrane"" na zasilanie 75/55/20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO kocioł nigdy nie powinien pracować na wyższej temperaturze jak 55 st .... grzejniki pewnie są .. miniaturki.. ""dobrane"" na zasilanie 75/55/20

 

Nawet gdyby tak było że fachman starej daty bazował na 75/55 *C i dobierał do powierzchni pomieszczeń to dom nie jest starej daty tylko jak zaznacza właściciel jest dobrze ocieplony sprawdzony kamerą, więc ostatecznie zasilanie 50*C powinno wystarczyć.

Oby to faktycznie problemem było za wczesne wyłączanie kotła a nie inne gnioty w instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze to ile masz tego ocieplenia na poddaszu? Ocieplenie to na podłodze czy na suficie poddasza? ile stC masz na poddaszu?

Bo jeżeli masz ocieplenie w podłodze poddasza, a na poddaszu nie masz temperatury prawie takiej jak na zewnątrz (przy -5 , na poddaszu ok 0 ) to zawsze będziesz miał zimne pokoje pod poddaszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad całym poddaszem mam wylewany strop (niektórzy nazywają to trumna), który na skosach jest ocieplony styropianem, sam strop (poziom) ma położony styropian i na to wylewkę, dach od skosów stropu do kalenicy mam ocieplony wełną (2 warstwy).

Nie mierzyłem na strychu temperatury, ale na pewno nie jest taka jak na zewnątrz (latem na pewno jest chłodniej niż na zewnatrz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet gdyby tak było że fachman starej daty bazował na 75/55 *C i dobierał do powierzchni pomieszczeń to dom nie jest starej daty tylko jak zaznacza właściciel jest dobrze ocieplony sprawdzony kamerą, więc ostatecznie zasilanie 50*C powinno wystarczyć.

Oby to faktycznie problemem było za wczesne wyłączanie kotła a nie inne gnioty w instalacji.

 

Też myślę - aby tak było tylko.. ale jak grzejniki są dobrane.. to przy zasilaniu np 50st.. to nie przeniosą mocy potrzebnej ..

to jest właśnie ten problem, trzeba właśnie będzie "gnać" instalację wyżej tj np do 70.. zobaczymy.. oby nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być wiele, ale trudno uwierzyć, że ktoś się tak pomylił w doborze grzejników, że przy obecnych temp. i zasilaniu 70 st. nie dają rady.

Powtórzę się, ale wg mnie w obiegu grzejnikowym jest za mały przepływ czynnika. Jeżeli mam rację będzie miał dość niską temp. powrotu z grzejników, po prostu woda płynie tam tak wolno, że pomimo dużego wystudzenia przenosi za mało energii. Albo są źle dobrane pompy albo źle ustawione. Jeżeli masz niską temp. powrotu z grzejników, to popędź pompę w kotle i zwolnij obroty tej od podłogówki, bo ona wg mnie pracuje teraz zbyt "zachłannie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote=Piotr_M;7368153

Nie mierzyłem na strychu temperatury, ale na pewno nie jest taka jak na zewnątrz (latem na pewno jest chłodniej niż na zewnatrz).

 

Jeśli dobrze pamiętam to w instalacji jest pompa wysysająca wodę z zaworu trójdrogowego, oraz termostaty sterujące pętlami podłogówki.

Masz także zasilanie wynoszące 70*C

Pytanie pierwsze jest takie jaką temperaturę osiągają grzejniki podczas pracy kotła ?

Zanim zaczniesz przestawiać pompy zrób próbę polegającą na zmierzeniu temperatury grzejników która może się odbyć nawet poprzez dotknięcie ręką i określenie ciepłe czy gorące oraz czy grzejnik jest ciepły cały czy też istnieje wyczuwalna różnica pomiędzy dołem a górą grzejnika.

To pozwoli wyeliminować niektóre domysły.

 

Kolejną próbą jaką możesz wykonać jest zmniejszenie nastaw ustawionych na zaworze trójdrogowym. temperatury dochodzącej do pętli podłogówki.

To powinno zwiększyć przepływ wody temperaturę grzejników, oraz spowodować późniejsze wyłączenie kotła które powinno nastąpić po dogrzaniu poddasza użytkowego.

 

Ze względu na fakt iż w instalacji podłogowej są elektrozawory prmożna także pokusić się o przestawienie głównego regulatora Auraton na temperaturę wyższą pokojową od ustawionej na termostatach elektrozaworów tak aby wyłączeniu pierw uległy pętle podłogówki a dopiero potem sam kocioł.

TTo pozwoli na określenie czy powodem niedogrzania jest za wczesne wyłączanie się kotła czy też przyczyna tkwi w czym innym.

 

Takie trzy próby i odpowiedzi określą konkretnie przyczynę niedogrzania poddasza.użytkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...