Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Nowoczesna stodoła w głębokim lesie ...


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Hej Kaszpir007 mam pytanie odnośnie styropianu fasadowego, ponieważ rozważałeś położenie białego 0,38 co zdecydowało, że będziesz jednak ocieplał grafitem? Za chwilę sam będę na podobnym etapie i na dzień dzisiejszy skłaniam się ku białem właśnie, głównie ze względu na brak problemów z klejenie do ściany. Mam w planach 20 cm na ścianę i zastanawiam się jaka może być różnica na ogrzewaniu między styropianem 0,38 a 0,33. Dzięki za informację i powodzenia w dalszej budowie.

 

Różnica w cenie zakupu styropianiu 0,038 a 0,033 nie jest zbyt duża a zysk energetyczny jednak jest spory..

 

Wychodzi mi U ściany około 0,1589 przy 22cm styropianu 0,038 i U=0,1395 przy styropianie 0,033.

 

Wyszło mi że aby uzyskać takie samo U mam do wyboru:

22cm styropianu grafitowego 0,033 albo 26cm styropianu 0,038

Czyli w moim przypadku albo 33m3 grafitu albo 39m3 styropianu 0,038.

 

Wyszło mi że musiałbym kupić 6m3 więcej styropianu i dać 4cm grubsze ocieplenie i zapłaciłbym około 400zł więcej aby uzyskać takie samo U przegrody.

 

 

Co do kleju hurtownia z której się zaopatruje zaproponowała jakiś klej C2 Kleib , który ma atest do styropianu grafitowego i będą mi klieć styropian i siatkę na kleju klasy C2. Siatki też wziąłem mocniejsze 160 Secco.

Styropian będzie klejony obwodowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karster na ciepłowłaściwe już liczyłem i ta różnica można powiedzieć, że jest znikoma.

Jeżeli chodzi o grafitowy, czytałem kilka wątków gdzie styropian grafitowy potrafił się odkleić od ściany lub pod wpływem słońca porobiły się szczeliny na przyklejonym styropianie. Jeżeli zdecyduję się na grafit, wiadomo trzeba mieć siatki zabezpieczające przed słońcem a najlepiej by było gdyby w tym samym dniu zaciągnąć ścianę klejem. Zastanawiam się po prostu czy nie użyć białego i wtedy nie trzeba się martwić ewentualnie takimi problemami.

 

Rozmawiałem z moim wykonawca i mi powiedział że podstawa i nie ważne czy to styropian grafitowy czy też biały aby robić nie w pełnym słońcu i starać się w dni pochmurne.

Dlatego też chce robić na wiosnę kiedy nie ma jeszcze takich upałów i słońce tak nie grzeje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit: http://ziemianarozdrozu.pl/kalkulator-zuzycia-ciepla <- nie zmam się ale wg mnie ten skrypt jest super jak za free :)

 

Pozdrawiam

Karol

 

Znakomity kalkulator !

 

Wpisałem sobie lokalizacj , dałem jaki U mają przegrody , wentylację , płytę , pompę ciepła (COP=3) , temperaturę w domu 22stopnie i wyszlo mi że zapotrzebowanie na ciepło to 2,9KW :)

 

 

Clipboard01.jpg

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie coś za mało/ za dużo czy w sam raz?

Ustawiłeś wszystkie parametry?

 

Pozdrawiam

Karol

 

Tak ustawiłem.

 

Programik idealny.

Znając U przegród można szybko sobie wyliczyć.

Świetne że można podać jakie okna , jaki odzysk rekuperatora , czy fundament izolowany , nieizolowany czy też płyta fundamentowa.

 

Zrobiłem sobie symulację wpisując koszt 1KWh prądu 0,6zł i granie tylko w drogiej taryfie (nie licząc CWU) i biorąc COP pompy 3.0 (a przecież bardzo często COP będzie większy i chce grzać głównie w II taryfie) to wyszł mi koszt roczny na CO - 1098 zł.

 

Co ciekawe po zmienie płyty fundamentowej (25cm ocieplenia) na tradycyjne izolowane fundamenty z takim samym U ocieplenia wychodzi że płaciłbym 1583zł.

 

Wygląda więc że przy bardzo dobrze ocieplonym domu , energooszczędnych oknach , rekuperatorze zwykłe izolowane fundamenty powodują największe straty energii.

 

Lekki szok , bo niektórzy tutaj udawadniali że straty i zyski symboliczne ...

 

Zrobiłem sobie też symulację kosztu grzania CO pompą przy założeniu grzania tylko w II taryfie + COP 3 VS prąd tylko w II taryfie.

 

Wyszła różnica na samym CO - 900zł rocznie !

 

A nie ma uwzględnionego CWU , więc różnica będzie jeszcze większa.

 

Wygląda więc że w moim przypadku pompa ciepła spokojnie się zwróci w ciągu MAX 10lat

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Programik idealny.

Znając U przegród można szybko sobie wyliczyć.

 

 

Trzeba się wklikać, żeby ustawić właściwą powierzchnię ucieczki ciepła przegrodą górną i powierzchnię okien na poszczególnych ścianach. Po ustawieniu tego zmniejszyło mi się zapotrzebowanie względem ustawień domyślnych z 5,5MWh/r do 4,4MWh/r. Ale to dalej o prawie 2MWh/r więcej, niż liczy BuildDesk.

 

Nie da się ustawić U okien ani drzwi - a trzyszybowe ze średniej półki cenowej mogą mieć od 0,7 do 0,9 czy nawet 1. A to też robi trochę różnicy.

 

Ale podstawowy błąd w tym programie IMO tkwi tutaj:

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=386821

 

Przy zbliżonej powierzchni przegrody i podobnej izoloacji tyle samo ciepła ma uciekać do gruntu, co atmosfery? Bzdura. Grunt jest cieplejszy i straty będą dużo mniejsze.

 

BD liczy to inaczej:

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=386822

scianavsplyta.jpg

BD.jpg

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się ustawić U okien ani drzwi - a trzyszybowe ze średniej półki cenowej mogą mieć od 0,7 do 0,9 czy nawet 1. A to też robi trochę różnicy.

Przy zbliżonej powierzchni przegrody i podobnej izoloacji tyle samo ciepła ma uciekać do gruntu, co atmosfery? Bzdura. Grunt jest cieplejszy i straty będą dużo mniejsze.

 

Nie wiem jak liczy , ale okna można ustawić jako "specjalne" i wtedy straty jeszcze są mniejsze , więc zapewne jakieś "pasywne" .

 

Co do strat od ziemii to pamiętam jak kiedyś słynny "TB" mówił że ocieplenie od gruntu jest bardzo ważne i jedno z wazniejszych i nawet 30cm przy płycie to mało ...

 

Nie wiem czy ten program dobrze to liczy czy też nie. Jest do wyboru płyta , mozna wybrać U przegrody i tyle.

 

Co do strat przy zwykłych fundamentach to nie wiem jakie są faktyczne i sądzę że w każdym domu były by inne , bo dużo zależy też od ilości ścian wewnętrznych w domu które są także mostkami.

Jesli uważasz że dziesiatki/setki metrów bieżących ścian które od dołu nie są w żadnej sposób ocieplone i nie są połączone szczelnie ociepleniem mają minimalny wpływ na ucieczkę ciepła to ok.

 

Nie chce mi się wchodzić w bezsensowną dyskusję , która nic nie wniesie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Jesli uważasz że dziesiatki/setki metrów bieżących ścian które od dołu nie są w żadnej sposób ocieplone i nie są połączone szczelnie ociepleniem mają minimalny wpływ na ucieczkę ciepła to ok.

 

A no właśnie - nie uwzględnia z jakiego materiału są ściany (o ile dla strat do zewnątrz załatwia to U, o tyle do gruntu nie) oraz przyjmuje, że wylewka styka się z fundamentem - to chyba tylko dla teściowej tak się buduje.

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=386835

 

I to nie może być tylko kwestia grafiki, bo nawet przy takim rozwiązaniu dla mnie jest zadziwiająca różnica między kWh uciekającymi do gleby przy fundamencie izolowanym w porównaniu z płytą. Za to zaskakująco mało korzyści daje ocieplenie fundamentu. Tu musi być babol.

 

Bo jak mam chudziaka zlicowanego z ostatnim bloczkiem fundamentowym, na chudziaku 20cm styropianu a na fundamencie tyleż BK do wylewki, to zupełnie inaczej wyglądają straty, niż jak mam chudziaka 26cm poniżej poziomu fundamentu i cała wylewka styka się (no dobra, oddzielona jest dylatacją, ale co to za izolacja?) z fundamentem?

A ten program tego nie potrafi rozróżnić.

 

Tak czy inaczej - ten program łże jak sobaka.

badfundament.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wtorek skończyliśmy układać styropian.

 

DSC_8449.jpg

 

a w piątek hydraulik skończył układać ogrzewanie podłogowe ...

 

Zdecydowałem się dać rozstaw rur co 10cm w łazienkach a w reszcie pomieszczeń rozstaw rur co 15cm.

 

DSC_8481.jpg

DSC_8471.jpg

DSC_8474.jpg

 

W poniedziałek będą robione od rana wylewki (7cm) (z plastyfikatorem i z jakimuś włóknami wzmacniającymi).

 

Pod koniec tygodnia ma zacząć się (wreszcie) ocieplanie domu ....

 

Sufity chyba najszybciej w czerwcu , bo niestety najszybszy termin czerwiec :(

 

W maju planuję zająć się rozłożeniem wentylacji mechanicznej , montażem schodów na strych oraz lekką rozbudową ilości punktów świetlnych.

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taśm brzegowych dylatacyjnych nie dałeś?

 

Hmm ...

 

Wiesz sam się zdziwiłem że hydraulik nie założył taśm dylatacyjnych które kupiłem.

Jak powiedział że on tego nie robi , bo robi się to podczas wylewek ...

 

Po prostu jest taka "spychologia" że szok.

 

Tynkarz był wkurzony że musi poprawiać robotę montażysty okien (bo montaźysta na odwal przymocował taśmy , tak że tynkarz musiał wycisnać , docinać i kombinować i oczywiście montażysta mówi że to robota tynkarza a tynkarz że robota montażysty.

Czysty cyrk ...

 

Tak samo w przypadku hydraulika że dylatacje zakłada człowiek od posadzek ...

 

Dziś dzwoniłem do człowieka od posadzek i powiedziałem mu że mam dylatacje , ale hydraulik nie rozkładał.

W poniedziałek będą montowane.

 

Dylatacje muszą być ...

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dylatacje zawsze mozesz samemu rozlozyc, zszywacz tapicerski i w 2h to przelecisz.

 

Jaka dlugosc petli wyszla?

 

Zastanawiales sie jak chcesz sufity i ocieplenie stropu zrobic? Jaki stelaz, jaka folia jak ja mocowac,jaka welna i grubosc, polaczenia slizgowe, jak zbroic etc? Czy chcesza zaufac wykonawcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dylatacjami zajmie się człowiek od wylewek. Dziś z nim rozmawiałem i powiedziałem że mam kupione i trzeba rozłożyć i jak zabraknie ma dokupić.

Wie że trzeba rozłożyć.

 

Rozdzielacz jest 12-sekcyjny.

Poszło 800mb rury ,Kan Blue Floor fi16 za tyle zapłaciłem.

 

Rozstaw rur w łazienkach jest co 10cm , a reszta co 15cm.

 

Z tego co widziałem to salono-kuchnio-jadalnia jest na 4 pętlach , pokoje mniejsze po 1 pętli , sypialnia największa na 2 pętlach i tyle samo garderoba.

Łazienki to 1 pętla , wiatrołap z kotłownią też na 1 pętli.

 

Niestety nie wiem jak długie są pętle , ale raczej tragedii nie powinno być.

 

Co do sufitów to chce aby wykonawca zrobił mi sufity podwieszane bez ocieplania , bo chce zrobić ocieplenie nadmuchowe celuozą Termofloc.

 

Na początku myślałem nad granulatem styropianu , bo mogę mieć tanio ale granulat jest mocno "przewiewny" i trzeba by go jakoś zabezpieczyć , jest mocno sypki więc jakaś dziurka mogła by spowodować że cały by się znalazł na parterze , nie oddycha wiec jakby zawilgotniał to by sie nie osuszył i wilgoci nie oddał , no i ma kiepską ognioodporność.

 

Z wełny z rolki zrezygnowałem , bo wątpie aby udało mi się idealnie wykonać ocieplenie a dodatkowo jest też przewiewna.

 

A celuzoza , może i trochę drożej niż wełna , ale za to sądzę że dzięki nadmuchowi będzie szczelnie , a to najważniejsze.

 

Jedynie te sufity "wysokie" w salonie będą ocieplone z wełny z rolki.

Chce dać ta 2 warstwy po 20cm , myślę że dam wełnę skalną.

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ...

 

Wiesz sam się zdziwiłem że hydraulik nie założył taśm dylatacyjnych które kupiłem.

Jak powiedział że on tego nie robi , bo robi się to podczas wylewek ...

 

Po prostu jest taka "spychologia" że szok.

 

Tynkarz był wkurzony że musi poprawiać robotę montażysty okien (bo montaźysta na odwal przymocował taśmy , tak że tynkarz musiał wycisnać , docinać i kombinować i oczywiście montażysta mówi że to robota tynkarza a tynkarz że robota montażysty.

Czysty cyrk ...

 

 

U nas fakt faktem umówiłem sie z hydraulikiem (znajomy), że sam układam styro i dylatację, ale on mi dostarczył styro jak i taśmy, folię czarną, klej w laskach i pistolet do klejenia dylatacji. Wykorzystałem tyle ile weszło a resztę oddałem i rozliczlismy się za materiał. Jak robi domy czy większe inwestycje to on dylatacje rozkłada i wylewkaż tylko posadzkę kładzie.

 

Tynkarze u nas nie narzekali na taśmy jak i montaż okien a robotę swoją wykonali w miarę ok. Chyba mieliśmy farta do wykonawców(chociaż tylko tynkarz/wylewkaż to ludzie obcy reszta znajomi lub z polecenia znajomych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dłuższego czasu śledzę wątek z zapartym tchem bo sam jestem bardzo poważnie zainteresowany zakupem tego projektu - z tym że w odmianie 2a z wydzielonym gabinetem.

 

W związku z tym mam pytanie, jak Kaszpir na obecnym etapie oceniasz projekt ? O niuansach i problemach konstrukcyjnych już czytałem, ale czy są jakieś zmiany, których w fazie adaptacji nie uwzględniłeś a obecnie byś wprowadził ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dłuższego czasu śledzę wątek z zapartym tchem bo sam jestem bardzo poważnie zainteresowany zakupem tego projektu - z tym że w odmianie 2a z wydzielonym gabinetem.

 

W związku z tym mam pytanie, jak Kaszpir na obecnym etapie oceniasz projekt ? O niuansach i problemach konstrukcyjnych już czytałem, ale czy są jakieś zmiany, których w fazie adaptacji nie uwzględniłeś a obecnie byś wprowadził ?

 

Nie wiem czy pisałem o tym wcześniej ale właśnie ten projekt spodował że poważnie pomyśleliśmy nad budową nowego domu.

Jak dla nas był to idealny projekt , bo miał 2 pełne łazienki , pralnię , sypalnię z wydzielonym miejsce do pracy + garderobę , wysoki sufit w części domu + duże przeszklenia a dodatkowo mógł mieć w większości ekspozycję na południe na czym nam zależało.

 

Czy coś bym zmienił i czy o czymś zapomniałem ?

 

Na razie nic takiego nie widzę ale zapewne "wyjdzie" to później.

 

Być może brak garażu będzie błędem , ale w razie czego jest tak dom odstawiony od ogrodzenia że będzie można dobudować.

Będzie zamontowana wiata. Zobaczymy jak się sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Podobnie jak inni czerpiemy z Państwa doświadczenia ponieważ sami będziemy realizować ten projekt. Mamy pytanie co do tych małych pokoi ("dziecięcych") z jednym balkonowym oknem (drzwiami). Czy wg Pana wpada przez nie odpowiednia ilość światła do tego pokoju. Chcieliśmy połączyć oba te pokoje w jeden rezygnując ze ścianki która je dzieli i zastanawiamy się czy dwa takie otwory "okienne" wystarczą na taki jeden duży pokój ?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie pokoje mają ekspozycję na południe , więc raczej problemu z naświetleniem pomieszczeń nie powinno być.

Jakby nie patrzeć pokoje są małe i sądzę że przeszklenie około 2m2 powinno być wystarczające , czyli takie jak w projekcie.

 

Większych nie ma sensu montować , bo wtedy funkcjonalność pomieszczeń by zmalała. W pomieszczeniach po jednej stronie ma być łóżko + szafa , a po drugiej stronie będzie biurko , dokładnie tak jak w projekcie.

 

Można by dać w poziomie , ale wtedy popsuł by się wygląd domu a chcieliśmy żeby każdy miał możlwość wyjścia bezpośrednio na taras jaki nie chcieliśmy zbytnio "psuć" wyglądu domu , który nam się podobał.

 

Jak chcecie połączyć pokoje to sądzę że można by "zaszaleć" i dać większe okna , bo zapewne "obstawność" pomieszczeń nie będzie już tak ważna.

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...