Wykona 31.05.2017 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Wiesz , to już kwestia bardzo indywidualna ... Wiele ludzi sie dziwi po co takie wielkie okna , przecież mogły by być spoor mniejsze i tańsze . Nam zależało aby salono-kuchnia były bardzo jasne a jakby nie patrzeć okna dachowe bardzo dobrze doświetlają pomieszczenia. Duże przeszklenia są bardzo dobre, sam mam i następnym razem dałbym jeszcze większe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 01.06.2017 11:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Weekend zapowada się pracowity. Rodzinkę wyjeżdzą i będzie można spokojnie popracować . Muszę wreszcie dokończyć montaż WM , muszę też poprawić wyprowadzenie kabli pod oświetlenie zewnętrzne (bo elektryk w złym miejscu wyprowdził). Zaczynamy myślec też o "nawierzchni" pod tarasy i nie tylko ... Najbardziej podoba mi się drewno i chciałem mieć z drewna (świerk lub modrzew) tarasy i opaskę , ale niestety wstępne wyceny jakie otrzymałem delikatnie mówiąc szokują. Baaardzo droga robocizna , drewno też nie tanie a dodatkowo trzeba to wszystko minimum 2-3 razy do roku zabezpieczac olejem aby ładnie wyglądało i długo wytrzymało. Oczywiście był pomysł że sam wykonam , ale czym więcej czytam , tym mniej mi sie chce , bo wiem że wykonanie tego samodzielne zajęło by mi to baaaardzo długo i nie wiem czy nie odbiło się to na mojej kondycji zdrowotnej ... Więc jak nie drewno to co ? Pomyślałem że może wylać beton , tyle że taki beton to później przydało by się na nim położyć kafle , a to znów spory koszt (gres + robocizna) i nie ma pewności czy nie bedą pękły. W obecnym domu mam taras wylewany i kafle i 2 mi pękly , ale z wypowiedzi sąsiadów i tak jestem szczęśliwcem , bo im popękało dużo wiecej . Jak nie wylewany z betonu taras to może kostka brukowa ? To chyba najszybsze i relatywnie niedrogie rozwiązanie gdzie od razu uzyskujemy "akceptowalny" poziom końcowy ... Ale znów , w obecnym domu mam kostkę i nie jestem w pełni zadowolony. Mrówki potrafią narobić sporych szkód , a i chwasty i mech też "lubią" kostkę Dodatkowo do nowoczesnej bryły domu jakoś kostka mi nie pasuje Więc może "kompromis" ? Czyli zamiast kostki brukowej większe płyty chodnikowe 35x35 lub 50x50. Widziałem w kilku "nowoczesnych" domach takie tarasy i rozwiązania ... Nie jest to ideał , ale płyty są większe i cieższe , więc sądzę że mróki i chwasty nie będą aż takim wiekim problemem. Choc i tak ciągle najbardziej "ciągnie" mnie do lanego betonu , bo to odporne na mrówki i chwasty a nie nie ma na tym wszędobylskiego piasku ... No chyba że ten beton jakoś "podrasować" , może jakaś żywica ? albo jakiś tynk mozaikowy ? Wiec pytanie beton "lany" czy taras i opaska z płyt chodnikowych ? Ehhh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 01.06.2017 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Mam płyty chodnikowe i nie przerastają, ale z mrówkami raz-dwa do roku trzeba powalczyć. W sumie jest spoko. Wolałbym jednak drewniany. Fakt, że trzeba się więcej narobić i potem trzeba o niego dbać. Ale płyt też tak łatwo idealnie równo nie położysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 01.06.2017 12:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Mam płyty chodnikowe i nie przerastają, ale z mrówkami raz-dwa do roku trzeba powalczyć. W sumie jest spoko. Wolałbym jednak drewniany. Fakt, że trzeba się więcej narobić i potem trzeba o niego dbać. Ale płyt też tak łatwo idealnie równo nie położysz. Samodzielne kładzenie raczej nie wchodziło w rachubę , a na pewno nie przy samym domu , gdzie ważny jest efekt końcowy . Drewno mi się podoba , ale co z tego ? Wiem że zanim bym to wykonał to by minęło mnóstwo czasu i nie wiem jakby to wyszło i czy nie przypłaciłbym tego utratą zdrowia. Więc taras drewniany raczej odpadł Myślę nad płytami 50x50x7cm . ciężkie i stabilne , albo 35x35x5cm Widziałem wizualizacje i podoba mi się .... Ale musimy z żoną jeszcze przemyśleć temat , ale chyba raczej takie rozwiązanie by nam odpowiadało ... Bylo by trochę podobnie jak tutaj ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anemonek 01.06.2017 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Płyty chodnikowe to względnie niedrogie i solidne rozwiązanie. Mają jednak pewną wadę: w przeciwieństwie do drewna bardzo mocno się nagrzewają, co będzie utrudniać użytkowanie tarasu w upały. Chyba, że postawisz gdzieś z boku altanę, z której można będzie korzystać wtedy, kiedy wysokie temperatury nie pozwolą na przebywanie na tarasie. Tak się składa, że mam okazję często przebywać w domu z betonowym tarasem i odkąd na działce pojawiła się altana, w upały taras świeci pustkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 01.06.2017 20:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Po burzy mózgów zdecydowaliśmy że zastosujemy płyty chodnikowe 50x50x7cm. Cięzkie i masywne i sądzę że stabilne. Płyt sami nie bedziemy układać , niech zrobią to ludzie którzy mają wieksze doświadczenie i ... konndycję Planujemy 2 tarasy , jeden "słoneczny" na południe , a drugi "zacieniony" na zachód-północ. Dodatkowo mają być 2 wiaty , jedna dla samochodu a druga dla nas ... Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamil.szymczak 02.06.2017 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2017 Witam,Zaglądam tutaj od samego początku, imponujące jest tempo prac...gratuluje!Często tutaj zaglądam z uwagi na fakt, że interesuje mnie bliźniaczy projekt Ekonomiczny 1A - mniejszy o 1 sypialnie. Chcę zrezygnować z 3 sypialni, tej najmniejszej obok głównej, pomniejszyć ją i przerobić na garderobę połączoną z łazienką. Całą prawą stronę przesunąć, pomniejszyć kotłownie, dodać miejsca do łazienki, usunąć pomieszczenie gospodarcze i wszystko połączyć, wyjście z głównej sypialni do garderoby, między garderoba a łazienką będzie pralnia i docelowo na końcu łazienka z wyjściem do korytarza. Chcę ten dom maksymalnie zrobić pod siebie - salon z aneksem i 2 sypialnie z dużą garderobą i łazienką. 90m2 to dla mojej rodziny wystarczające. Chcę dobudować garaż do bryły budynku. Dom będzie ogrzewany pompą ciepła PW dodatkowo będzie pompa ciepła PP i rekuperacja. W pokojach będą pakiety szybowe a w salonie/kuchni drzwi tarasowe HS. Chcę aby zapotrzebowanie na ciepło mieściło się do 3,5-4,0 KW. Większość prac będę robił w domu samemu ale to bardziej prace wykończeniowe, elektryka, hydraulika. Interesują mnie koszty, jesli to nie tajemnica, możesz przedstawić jak one się mają na obecnym etapie? Pompę ciepła jakiej mocy i firmy kupujesz, jaki rekuperator? Pozdrawiam, Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 02.06.2017 18:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2017 (edytowane) Planuję zakup pompy ciepła PW LG Therma V 9KW. Czemu właśnie ta ? Lepsze COP od Panasonica , silnik sprężarki bezszczotkowy no i atrakcyjniejsza cena od Panasonica. Rekuperator już zakupiony. Wybrałem ponownie (bo już taki jeden działa u mnie od killku lat w obecnym domu) Sentinel Kinetic 250. Czemu taki ? Bo mały , bo ma świetny wymiennik (RS160) (wysoki odzysk) , bo ma energooszczędne silniki prądu stałego. Co do ceny .. Nie lubiłem podawać , bo jak poda się za niską kwotę , to zaraz będzie że na jakiś nędznych materiałach buduje albo wykonawcy to jakieś Ziutki spod monopolowego a jak za wysoka to albo przepłacił , albo "bogacz" Ale ok ... Moje plany były baaardzo ambitne. Chciałem zmieścić się w 300tys w domu pod klucz , bez wliczania działki. Widzę że na 100% mi się to uda ... Stan deweloperski planuję zakończyć na kwocie okolo 200 tys , ale nie wliczając w to ogrodzenia ani żadncyh prac "ogrodowych" . Kwotę 200tys już dawno przekroczyłem , ale Myślę że jak na 117m2 powierzchni użytkowej to niezły wynik Co do pracy we własnym zakresie , to na razie we własnym zakresie z żoną kładliśmy styopian pod wylewki , sam robię ocieplenie od wewnatrz domu (bo skomplikowane i dużo docinania i wykonawca nie chciał się podjąć i sam muszę) , sam montuję WM (bo już kiedyś sam montowałem) , będę też lekko modyfikował punkty oświetleniowe i chyba tyle ... Resztę robią wykonawcy i podwykonawcy ... Zapewne jeszcze we własnym zakresie będzie gruntować i malować , choć nie ukrywam że mam lenia i zastanawiam się czy nie poprosić wykonawcy o malowanie natryskowe. Edytowane 2 Czerwca 2017 przez kaszpir007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 02.06.2017 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2017 płyty Megan firmy Jadar 100x50. ścieżka: podest przed domem: dolny taras: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamil.szymczak 02.06.2017 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2017 Witam. Świetny wynik, tym bardziej że jak widzę większość roboty zlecasz wykonawcom. Chciałbym się podobnie zmieścić, myślę że to się uda, tym bardziej, że mój będzie mniejszy...bierzesz większą pompę aby grzać w II taryfie? Projekt wentylacji z odzyskiem kupowałeś w biurze co projekt czy sam sobie rozplanujesz? mnie ciekawi najbardziej gdzię będą kanały w salonie i wyciąg z kuchni, jak to ugryziesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 02.06.2017 21:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2017 Tak pompa większa aby grzać w II taryfie. Projekt jaki otrzymałem z domem jest delikatnie mówiąc do śmietnika , choć z niektórych z jego rzeczy skorzystałem.Cała instalacja będzie (jest robiona) na kanałach fi75/63 , skrzynkach rozprężnych i rozdzielaczach.W salonie nawiew będzie w skosie na poczatku salonu. Na jednym zdjęciu jakie ostatnio zamieściłem widać skrzynkę. Wywiew daje we wnęce obok miejsca gdzie będzie wyspa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 03.06.2017 07:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 płyty Megan firmy Jadar 100x50. ścieżka: Ładnie .... Ja dzwoniełem do hurtowni z jakiej biorę i gdzie mam dobre ceny , to u mnie płyty chodnikowe moga mieć albo z IBF albo Libet. To co pokazałaś to są "zwykłe" płyty chodnikowe czy to są już płyty tarasowe ? A tak wogóle , czy się różnią płyty chodnikowe od tarasowych ? Bo cenowo jest olbryzmia różnica. Oczywiście jeśli będzie taki sam kolor i taka sama "faktura" ? Bo z tego co się orientowałem płyty chodnikowe 50x50 grubość7cm mogę mieć za około 30zł za m2 a "tarasowe" to wydatek nawet kilka razy większy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 03.06.2017 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 (edytowane) to są płyty tarasowe z czystego betonu. Przypominają Maximę z Libeta, ale są o połowę tańsze.Jest też wersja z posypką żwirową. Były sprowadzane do Poznania spod Konina (najbliższy dystrybutor) - ale i tak się opłacało bardziej niż Libet. Czym się różnią? Głownie rozmiarem. Chodnikowe zwykle mają 30x30 lub 40x40. Większe rozmiary firmy nazywają już tarasowymi, często mają także bardziej staranne wykończenie powierzchni (np. zacierane), są lepiej kalibrowane.Z przyczyn technologicznych im większa płyta tym jest droższa (np. wymaga zbrojenia rozproszonego) Szczeliny piaskujesz suchym betonem lub mączką bazaltową. Edytowane 3 Czerwca 2017 przez Elfir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamil.szymczak 03.06.2017 15:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 Tak z ciekawości zapytam, jaka wycena pompy z montażem?Jakie śa wymiary okien w salonie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 03.06.2017 20:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 Tak z ciekawości zapytam, jaka wycena pompy z montażem? Jakie śa wymiary okien w salonie? OKna 3280x2270. Pompa około 20tys zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamil.szymczak 03.06.2017 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 Przy tak małym zapotrzebowaniu nie myślałeś o buforze i grzałkach skoro i tak II taryfy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 03.06.2017 21:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 Przy tak małym zapotrzebowaniu nie myślałeś o buforze i grzałkach skoro i tak II taryfy? Nie. Grzałki i bufor to i tak ciągle COP=1 , czyli około 40groszy w II taryfie ... Przy pompie jednak ten koszt jest kilka razy niższy ... A zależy mi na jak najniższych kosztach eksploatacji w późniejszym okresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 04.06.2017 14:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 Dziś wreszcie udało mi się dokończyć montaż WM , choć jeszcze do pełnego zakończenia pozostało kilka rzeczy (podłączyć rury fi125 do skrzynek rozdzielczy do rekuperatora i tak samo rury fi125 do wrzutni i czerpni , ale to już niezbyt czasochłonne zajęcia i wykonam je w późniejszym terminie. Pierwsze zdjęcie "kotłownia" a raczej miejsce gdzie będzie pompa ciepła , zbiornik 300L , rekuperaotr i zapewne jakiś składzik "gospodarczy". Na zdjęciu widać zamontowane rury do wyrzutni i czerpni (fi200) które zostały zredukowane do fi125. Widać też skrznkę elektryczną a na górze skrzynkę gdzie będą urządzenia do sieci/TV/internetu. A tutaj zdjęcie po drugiej stronie "kotłowni" A na przedpokoju mamy rury od nawiewów które idą do różnych pomieszczeń I wszystkie rury spotykają się w jednym małym pomieszczeniu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anemonek 04.06.2017 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 I kolejny etap niemal ukończony Jaka jest odległość pomiędzy czerpnią a wyrzutnią? Wygląda na jakieś 2-2,5 m. Czy są jakieś minimalne odległości, które trzeba zachować pomiędzy nimi? O ile dobrze interpretuję zdjęcie, w pralni masz nawiew? Czy pokażesz zdjęcia WM w części salono-kuchennej? PS. Tynk zewnętrzny wygląda świetnie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 04.06.2017 19:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 Co od odległości to dokładnie nie pamiętam ale na pewno powyżej 2m. Kiedyś czytałem i było napisane że powinno być minimim 1,5m pomiędzy czerpnią a wyrzutnią i ten warunek jest spełniony. Zdjęcie mam tylko jedno z salonu gdzie widać nawiew na salon. Wywiewu nie widać , ale znajduje się we wnęce w kuchni , tam gdzie będzie wysoka zabudowa. Tak w pralnio-suszarni jest nawiew. Czemu nawiew a nie wywiew ? Tak naprawdę pralnia jest pomieszczeniem "czystym" a nie "brudnym" , więc nie jest potrzebny wywiew. A czemu właśnie nawiew ? Przecież wilgoć i itd ? Pralnia będzie robić też za suszarnię więc obieg powietrza pomoże szybciej wyszuszyć pranie. A co z wilgocią ? Pomieszczenie obok jest łazienka z wywiewem , wiec wilgoć zostanie szybko usunięta przez wywiewy w łazinenkach. Co do tynku to też jestem zadowolony. W "starym" domu też mam tynk typu baranek , ale tam miałem tynk mineralny ręcznie kładziony , a w nowym domu jest silikonowo-silikatowy natryskowy i wygląda duużo lepiej niż tynk w moim starym domu , ale też ten tynk był sporo droższy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.