Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Nowoczesna stodoła w głębokim lesie ...


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jednostka wisi w kotłowni na ścianie. Jest zawieszona na dołączonych mocowaniach. Była poziomowana ...

Coś jest nie tak bo widzę na przodzie obudowy że skrapla się woda. Jak przyłożę rękę do klapki to czuję powietrze.

Patrzyłem wewnątrz to wygląda że pianki i uszczelki są niechlujnie przycięte , ale czy to tutaj jest problem to nie wiem ...

Sądzę że gdzieś jest spora nieszczelność i zapewne dostaje się "lewe" powietrze i ochładza ...

 

Dziś rano miał 14 stopni nawiew.

Wystarczy włączyć na max centralę nawet na 1-3 minuty i temperatura rośnie nawet do 17 stopni ...

 

PS. Pochyloną ? A nie powinna być wypoziomowana ?

Też o tym myślałem , bo jak dam na max to słychać jak woda szybko spływa i wtedy sprawność się polepsza ...

 

Chyba że pochylić całą centralę i zrobić większy spadek w kierunku tam gdzie znajduje się wyjście skroplin ?

 

Ale czytam instrukcję i nic ma ma o pochyleniu , więc widać nie potrzeba , a nawet jest że ma być wypoziomowana ..

 

Dziś jeszcze zdemontuję centralę i dokładnie obejrzę z wszystkich stron ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kicha. Nie wiem czy trafił mi się jakiś felerny czy co , ale dziś miałem nawiew 10 stopni (na zewnatrz -7). Wody mnóstwo zbiera się w wymienniku. Przez zamknięte klapki filtrów słychać świst , na jednej klapce z tyłu pełno wody.

Wygląda że są jakieś nieszczelności . Próbowałem co się da zaklejać , ale nic nie pomaga ...

Myślę że są jakieś nieszczelności przez które w sposób niekontrolowany miesza się powietrze i spada drastycznie odzysk :(

 

Szczerze mówiąc gdyby nie zamontowany termometr elektroniczny w nawiewie do pomieszczeń nawet bym nie wiedział że rekuperator działa tak nędznie ...

 

Napisałem do sprzedawcy , opisałem problem i zobaczymy co będzie dalej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego ? Bo się trafił uszkodzony ?

Po to jest gwarancja, żeby takie problemy rozwiązywać.

Z Onyx Dream też były problemy

 

Dziś zadzwoniłem do sklepu (hurtowni) z której kupowałem (Dom-Went) Powiedziałem jaki jest problem i że wysłałem do nich emaila.

Pani poinformowała że jak nie montowała mi rekuperatora specjalistyczna firma to nie mam gwarancji.

Nie ukrywam że się wkurzyłem , bo to nie jest moja pierwsza centrala jaką instalowałem i naprawdę montaż nie wymaga jakiś niesamowitych zdolności. Dodatkowo dowiedziałem się że aby jeszcze była ważna gwarancja trzeba co roku wykonać minimum 2 przeglądy w roku , oczywiście też przez specjalistyczną firmę inaczej gwarancji brak.

Zatem każdy kto sam montował lub nie zrobił minimum 2 przeglądów nie ma gwarancji ...

 

Nie ukrywam że się wkurzyłem. Napisałem pisemko z reklamacją i skorzystam z rękojmi i niech naprawiają albo wymieniają.

 

Więc jak ktoś myśli o Kineticu i samodzielnym montażu to przestrzegam i lepiej szukać czegoś innego , bo wygląda że dystrybutor na Polskę robi wszystko aby nie naprawiać i serwisować tych centrali ...

 

Gdybym wiedział że są takie "warunki' to bym nawet nie spojrzał na taką centralę ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, ale kicha z tym reku.

Ostatnio w którymś wątku (Bocianki 2017, albo u Kaizena) rozważaliśmy właśnie zasadność kupowania materiałów do WM i samodzielny montaż. W większości przypadków, gwarancja traci ważność przy własnym montażu. Muszę się dowiedzieć, jak to jest z przeglądami w przypadku Tessli. Ja mam w umowie obowiązkowy przegląd instalacji (gratis) z regulacją nastaw, czyszczeniem wymiennika i wymianą filtrów, po roku od uruchomienia instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio w którymś wątku (Bocianki 2017, albo u Kaizena) rozważaliśmy właśnie zasadność kupowania materiałów do WM i samodzielny montaż.

 

A no było.

 

Dobry ekonomiczny rekuperator kosztuje około 4000zł (Sentinel Kinect) i za tą cenę masz rekuperaotr z bardzo dobrym wymiennikiem RS160 , silnikami na prąd stały i z rozbudowaną elektroniką ...

 

Tylko nie mam na niego gwarancji. To mnie skłoniło do takiego rozwiązania.

 

Było też o pieczątce uprawnionego instalatora dla ważności gwarancji.

 

A w jaki sposób firma udowodni że był zamontowany przed wykończeniem ???

 

Ja chcę z montażem. Jak mam zapłacić te 6 czy 7K zł netto, to różnica w VAT pokrywa mi koszt montażu i akcesoriów. Nie widzę sensu ekonomicznego w samodzielnym montowaniu urządzenia, gdy z montażem wychodzi tak samo albo i taniej.

Widzieliby na jakim etapie budowy jest montowany.

 

A gwarancja nie wymaga pieczątki uprawnionego instalatora? Jak to masz zapisane w swoim dokumencie gwarancyjnym?

 

Tutaj dla Vent-axia stoi:

"Dla zachowania uprawnień wynikających z gwarancji montaż urządzeń musi byd wykonany przez uprawnionego instalatora, "

 

I to typowy zapis. Ja nie chcę się cieszyć z drogiego sprzętu z iluzją gwarancji.

 

To mi Kaszpir nie uwierzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Thessli jest tak samo z montażem. Znasz jakiegoś producenta, która daje gwarancję na samodzielny montaż?

 

Jeśli tak jest to sprzedawca powinien nie sprzedawać rekuperatorów osobom prywatnym bo sprzedaje z premedytacją towar bez gwarancji .

A wiadomo że jak kupuje osoba prywatna to będzie sama montowała ...

Ja się o tym dowiedziałem jak zgłosiłem sprzedawcy problem ...

Gdybym przed zakupem został poinformowany że jak sam kupię i zamontuję to nie mam gwarancji to bym nie kupił tego rekuperatora a szukał innego gdzie producent nie stosuje takich sztuczek ...

 

Żadnej typowej karty gwarancyjnej nie dostałem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To mi Kaszpir nie uwierzył.

 

Ano nie uwierzył bo sprzedawca o tym nie informował. Gdym został poinformowany przed zakupem że nie będę miał gwarancji to bym nie kupił tego i szukał takiego co nie ma takich zapisów ...

Taki zapis powinien być umieszczony dużymi literami i mocno widoczny aby każdy ewentualny kupujący go zobaczył u przeczytał + powinien być przycisk do akceptacji tego (tak jak przy zgodach marketingowych).

A tak wygląda tak że sprzedawca chce sprzedać a że sprzedaje z premedytacją sprzęt bez gwarancji ? Widać Polska to dziki kraj ...

 

Ciężko znać warunki gwarancji jak nie są wiadome przed zakupem ...

 

Rekuperator to nie pompa ciepła. Aby podłączyć nie są wymagane jakieś "wyszukane" narzędzia i prawie każdy sobie poradzi.

Montaż i podłączenie jest bardzo prosty ...

 

Myślę że warto zrobić czarną listę producentów rekuperatorów gdzie samodzielny montaż = utrata gwarancji jak i brak "przeglądów" = utrata gwarancji ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca pewnie może stosować własne warunki gwarancji ale na rękojmię to on raczej wpływu nie ma. Może podejdź to tego problemu od strony rękojmi.

 

Dlatego napisałem reklamację . Wzorzec zciągnąłem z UOKIK .

 

Żądam naprawy albo wymiany na nowy ...

 

Skorzystam z rękojmi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne sprzedawca nie powiedział Ci również, że pod wodą reku nie będzie działać. Bo go o takie rzeczy nie zapytałeś? Poza tym po Ci gwarancja? Skoro gwarancja = warunki gwarancji, a Ty ich jak widać nie czytasz.

 

Wiesz co jak masz pisać takie bzdury to lepiej nie pisz ...

 

Do rekuperatora nie było dołączona żadna karta gwarancyjna , więc ciężko abym znał warunki. Była jedynie książka instalacja i uruchomienie i tyle.

Przypuszczałem że po prostu rachunek jest gwarancją i tyle.

Bardzo często wielu producentów już nie dołącza gwarancji , bo często "gwarantem" jest wtedy sprzedawca a jak to załatwia sprzedawca z producentem to już problem ich ...

 

W marketach prawie zawsze paragon = gwarancja i tyle ..

 

Ale na szczęście nie ma problemu , na takich "cwanych sprzedawców" jest jeszcze rękojmia ..

Ja reklamuje produkt jako produkt niesprawny i żądam naprawy lub wymiany na nowy ...

Produkt jest wadliwy i żądam wymiany na produkt bez wad.

 

No chyba że producent napisze że kapiący , świszczący rekuperator , z tragicznym odzyskiem który przeczy temu co publikuje RecAir to norma i takie "walory" ten produkt posiada .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo rozumiem wasze oburzenie, gwarancje sa ogolnodostepne i w kazdej jest o uprawnionym montazyscie / instalatorze / elektryku / serwisie/ wymianie filtrow itp. nie wiem czy nie ma tez przepisow regulujacych podlaczenie takiego sprzetu przez osobe z uprawnieniami (jak podkreslam nie wiem czy taki przepis funkcjonuje) poza tym:

Jeśli tak jest to sprzedawca powinien nie sprzedawać rekuperatorów osobom prywatnym bo sprzedaje z premedytacją towar bez gwarancji .

A wiadomo że jak kupuje osoba prywatna to będzie sama montowała .

wedle mnie jedno z drugiego nie wynika, mogles sam kupic i zlecic uprawnionemu montazyscie ;)

 

z drugiej strony jaki sprzedawca taki produkt i obsluga posprzedazowa ;)

Żadnej typowej karty gwarancyjnej nie dostałem ..

 

a instrukcje i dtr-ke dostales? miales projekt instalacji?

 

przy takim montazu samodzielnym nawet jak odeslesz sprzet to i tak ci wmula, ze to nie wina urzadzenia a nieprawidlowego montazu czy eksploatacji.

przykre ale realne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony w karcie gwarancyjnej jest zapis o konieczności montażu przez osobę "posiadającą wymagane przez prawo uprawnienia"

Czyli elektryka, bo to urządzenie elektryczne :)

 

Nie wiem, jakie wymagania są konieczne do montażu domowego reku, w każdym razie gwarancja nie mówi o "autoryzowanym" montażyście.

Natomiast o 2 przeglądach w roku już tak - i uważam to za absurd.

Nawet kocioł gazowy wystarczy przejrzeć raz w roku - i to dla utrzymania 5 letniej gwarancji.

Kto z posiadaczy rekuperacji zaprasza do siebie i płaci 2x w roku za przegląd ??

 

@kaszpir - skontaktuj się z @beskidziak, bo on miał ten sam problem i w końcu zrezygnował z tego reku na rzecz innego, bo trafiła mu się okazja. Też kontaktowął się z serwisem, nie wiem, tylko, jak sprawa jego Kinetica została rozwiązana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często wielu producentów już nie dołącza gwarancji , bo często "gwarantem" jest wtedy sprzedawca a jak to załatwia sprzedawca z producentem to już problem ich ...

 

Gwarancja to dobrowolne oświadczenie gwaranta (zazwyczaj nie jest nim sprzedawca). Gwarantuje tyle i tylko tyle, co jest w niej napisane. I dlatego warto ją czytać i sprawdzać warunki i wyłączenia. Jak nie ma warunków, to gwarancji nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...