marek231984 19.12.2016 16:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Witam, planuję budowę domu wg projektu Arteo (https://www.extradom.pl/projekt-domu-arteo-BSE1083).Jestem kompletnym laikiem,czy możecie mi podpowiedzieć jakie fundamenty zrobić, z czego ściany i jakie ocieplenie,żeby dom był ciepły. W domu miałaby być WM z reku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 19.12.2016 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 tutaj pisano o tym projekcie:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?238241-Proszę-o-pomoc-przy-zmianach-adaptacyjnych-w-projekcie-domu-ARTEO Podstawowa zasada:Tania ściana nośna + najgrubszy i wysokiej jakości materiał izolujący. W jakie zużycie ciepła celujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marek231984 21.12.2016 08:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Dzięki za odpowiedź.A więc tak dom ma być postawiony zgodnie ze stronami świata,projekt prawie bez zmian.1. Na zwykłych fundamentach i tu pytanie jakie ocieplenie najlepiej zrobić(fundamenty i chudziak),żeby potem była podłogówka??2. Ściany tu jeszcze nie wiem z czego,większość u nas buduje z ytonga + grafitowy 25 cm,3. Garaż dodatkowo ocieplony,ale robić w nim ogrzewanie czy nie???3. Strop miałby być drewniany co do ocieplenia chciałbym Was spytać jakie najlepiej??4. WM z repu,może z GWC4.Ogrzewanie no tu mam dylemat,ogólnie gaz jest koło działki,ale chodzi mi po głowie PC.Ale nie wiem jak się mają koszty instalacji gazu w stosunku do PC,tu jestem kompletny laik. Chciałbym aby temperatura była w dom,u 22-23 stopnie.Czy PCP wystarczy czy musi być gruntowa??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 21.12.2016 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 PC jest w montażu droższa od pieca na gaz. To czy powietrzna wystarczy zależeć będzie od zapotrzebowania na ciepło budynku - a tu trzeba zrobić wyliczenia. Gruntowa wystarczy na pewno, ale to już są naprawdę spore koszty. W podłodze 20 cm styropianu to minimum. Ja mam 30 cm (ale mam płytę). W stropie min. 30 cm. (ja mam 60 cm) Ściany nawet lekko na wyrost - jak Ytong będzie miał 25 cm, do tego styropian 25 cm - wyjdą ściany grubości 50 cm jak w zamku warownym . Problemem w oszczędzaniu ciepła jest zawsze garaż, który znajduje się w bryle budynku. Nie ma technologi likwidującej ten mostek cieplny. Można go tylko minimalizować ocieplając garaż od wewnątrz przy przegrodach z częścią mieszkalną. Dlatego domy energooszczędne lub pasywne mają garaż w zasadzie dostawiany do bryły budynku a nie wbudowany. Ogrzewanie garażu - to już kwestia tego, czy jesteś w stanie płacić więcej za ten luksus. Każde otwarcie bramy garażowej natychmiast wychłodzi całe pomieszczenie. Brama garażowa też nie jest tak szczelna jak stolarka drzwiowa do domu, więc ciepło będzie uciekać. Garaż powinien mieć wentylację grawitacyjną lub mechaniczną (ale nie podłączaną do reku) - kolejne miejsce ucieczki ciepła. W czasie adaptacji najlepiej zlecić architektowi dostosowanie projektu do konkretnego zużycia ciepła na m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marek231984 21.12.2016 15:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Bardzo dziękuje Elfir:)1.Czyli w podłodze można śmiało dać 30 cm tak???i jaki najlepszy styropian??2.A ile cm na fundamenty i jaki stryropian???3.Czyli w garaży dać wywiew,ale nie podłączony do reku(jako jedyny wywiew)4.Zlecić architektowi dostosowanie projektu do konkretnego zużycia ciepła na m2- możesz szerzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 21.12.2016 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 (edytowane) Jak bierzesz styropian dużej, znanej firmy, to jakościowo jest podobny. Firmy pilnują się nawzajem czyhając na błędy konkurencji. Na fundamenty można dać XPS - jest twardszy i odporny na wodę. Chociaż ja mam styropian parkingowy pod duże obciążenia na swojej płycie (ale mam piaski i niski poziom wód gruntowych). Jaka grubość? To właśnie się liczy, chcąc zaprojektować dom o konkretnym zużyciu ciepła. Bo biuro projektowe niestety nie podaje parametru Eu dla tego domu.Energooszczędne zaczynają się od Eu mniejszego niż 40 [kWh/(m2rok)] Wywiew w garażu powinien być uwzględniony w projekcie. Nie podłącza się go do reku z powodu zasysania spalin. Niby reku jest szczelny i powietrze wywiewane nie miesza się z nawiewanym, ale... Edytowane 21 Grudnia 2016 przez Elfir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marek231984 21.12.2016 17:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Dzięki bardzo,tak celuje w ok 40 [kWh/(m2rok)]1.Czyli na fundamenty XPS 20 cm,a w podłogę np. 25 cm EPS100 i powinno być solidnie,pod garaż rozumiem ocieplenia się nie daje???2. Ściany nie lepiej dawać styropian na zakładkę??3. Czyli wywiew w garażu musi być komin wentylacyjny i w kotłowni jeżeli byłoby ogrzewanie gazowe(no w sumie podzielony do garażu i kotłowni). A jak zrobić wentylację mechaniczną nie podłączono do reku???Najlepiej by było jakby garażu nie w bryle budynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 21.12.2016 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 (edytowane) Nie powiem ci dokładnie ile na fundamenty, bo właśnie od tego jest obliczanie zapotrzebowania energetycznego. XPS jest bardzo drogi - trzeba sprawdzić jaka konkretnie warstwa jest potrzebna, by uzyskać te 40 kWh, bo po co przepłacać? W kotłowni może być wentylacja mechaniczna, jeśli będziesz miał piec kondensacyjny. Wentylacja mechaniczna to otwór w ścianie z wentylatorem wyciągowym Styropian na ścianach - w jakim sensie "na zakładkę"? Zwykle stosuje się fazowany. U siebie mam nietypowo, ale to moje ryzyko. Sposób izolowania: kolorem czerwonym oznaczyłam mostki cieplne. Garaż zimny, dom ciepły. Na górze typowy sposób. Na dole z ocieplonym garażem likwidującym częściowo mostek między domem a garażem. http://images84.fotosik.pl/247/cf015c5ab8ca038d.jpg Jak komuś zależy na likwidacji mostka między ścianami a fundamentem to może zastosować specjalne bloczki termiczne, jako pierwszą warstwę ściany. http://www.stahlton.pl/images/isomur/glowna/Bloczek%20Isomur%20Plus.jpg Edytowane 21 Grudnia 2016 przez Elfir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marek231984 21.12.2016 18:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Ok,czyli te 40 [kWh/(m2rok)] ustalam a architektem tak???1. Czyli garaż robimy na wentylacji grawitacyjnej poprzez strop tak??2. A kotłownia jeżeli na gaz to na GW,nie przeszkadza to???3. A co powiesz o GWC??? ma to sens4. Czytałem,że ktoś na forum oblicza OZC rozumiem na podsatwie proejktu tak???Niezmiernie Ci dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 21.12.2016 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 tak, ustalasz z architektem adaptującym. Wentylacja garażu pewnie jest wrysowana w projekcie, bo to wymóg z Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych. Wentylacji nie trzeba robić przez strop (koszty!). Starczy kratka w ścianie. Kotłownia na gaz nie wymaga WG jeśli piec jest kondensacyjny: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?186469-Wentylacja-mechaniczna-a-kotłownia/page2. Budowanie domu energooszczędnego, jeśli nie planuje się kondensata jest IMHO bez sensu. GWC - mam mieszane uczucia. Pewnie lepiej sprawdza się na mokrych glinach (lepsze przewodzenie ciepła) a u mnie na działce są suche piaski. Twój projekt pewnie ma obliczone OZC dla materiałów budowlanych określonych w projekcie. Jeśli architektowi adaptującemu zlecisz dostosowanie budynku do określonego współczynnika Eu, to OZC musi wykonać on, żeby sprawdzić czy mu się to udało. Więc po co zlecać kolejny raz to samo komuś z forum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marek231984 22.12.2016 19:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 No trochę mi to rozjaśniło,czy warto łączyć ytong a nośne silka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 22.12.2016 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Można. Ale jakiś konkretny powód? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marek231984 23.12.2016 12:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Tzn.źle napisałem,ściany działowe z bk 24 cm,ściany nośne silka 24 cm i działowe silka 12 cm.Aby poprawić akustykę pokoi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 23.12.2016 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Niech architekt sprawdzi, czy faktycznie musisz budować z silki 24 cm. Może starczy tańsza 18 cm? Skoro chcesz poprawić akustykę pokoi, to po co w ogóle ściany działówki z BK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 29.01.2017 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 Tzn.źle napisałem,ściany działowe z bk 24 cm,ściany nośne silka 24 cm i działowe silka 12 cm.Aby poprawić akustykę pokoi. To na co Ci te ściany działowe z BK ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.