Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

LG Therma V nowy - stary gracz na rynku pomp ciepła. Modele od 3kW do 16kW mocy


NC_PC

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

LG Therma V 9KW - cop widze 4.2 do 4.5 max - to Panas ma zdaje się więcej bo cop do 5.3 zdaje się (oczywiście latem)

 

edit: a do jakiego Panasa porównujesz?

:D

"porównywalne parametry" to nie znaczy "takie same".

Jarać się COP w lecie i to ułamkiem całości to trzeba być nieźle pokręconym ;)

Ja rocznie przyjmuję COP3,a czy to będzie 2,8 czy 3,5 nie ma to znaczenia, różnica roczna to paczka fajek a mi dziennie tyle schodzi ;)

Edytowane przez Arturo1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LG Therma V 9KW - cop widze 4.2 do 4.5 max - to Panas ma zdaje się więcej bo cop do 5.3 zdaje się (oczywiście latem)

 

edit: a do jakiego Panasa porównujesz?

 

Tu masz tabelę mojej LG 9KW

 

Co do COP podawanego przez Panasonica to zobacz "gwiazdkę" jakiej dotyczy pompy (jakiej mocy) i przy jakiej temperaturze ;)

Jak tak "lubisz" COP to moja według katalogu potrafi osiągnąć COP = 6.

Tyle że ten COP jest na tyle "nierealny" bo po co mi grzać do 30 stopni podłogę przy +18 na zewnątrz ;)

 

Ale już bardziej "realne" temperatury zewnatrzne to i można uzyskać coś typu COP=5 przy dodatnich temperaturach , więc chyba nieźle ;)

 

Mnie bardziej interesuje że ciepła wodę CWU (45 stopni) spokojnie wodę będą mógł grzać z COP > 4

 

COP = TC/PI

 

Porównywałem wtedy z Panasonic 9KW "H" i LG miał trochę lepsze "COP" i większą moc przy -20.

Ale to jest "kosmetyka".

 

Gdyby Panasonic był w takiej samej cenie , to zapewne wybrałbym Panasonica , bo miał ładnejszy wyświetlacz i fajniejsze "bajery" , ale nie były dla mnie warte dopłaty 2000 zł.

 

Ja się cieszę że koszty za ogrzewanie mam niskie , tym bardziej że nasz dom do super energooszczędnych z powodu dużych przeszkleń i wysokiego katedralnego sufitu nie jest a dodatkowo tam gdzie mamy dom często jest bardzo zimno (często zbliżone temp do tych w Suwałkach).

 

 

attachment.php?attachmentid=376686&d=1482763046

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months później...

witam posiadzczy pomp LG mam THerma V HU 161,U32 i wewnetrznie HN 1616 NK2 pompę LG 16kw gen 2 bede montował ja pod koniec roku.mam kilka pytań .

1. jaki model pompy obiegowej jest zamontowy?

2 . Jaka jest czestotliwośc pracy pompy obiegowej po zagrzaniu układu w czuwaniu ? jak się włącza czy chodzi cały czas?

3 . jesli grzaję obwód ogrzewania podłogowego i chciałbym ustawić temperaturę np 28 stopni to jaka jest histereza w sterowaniu bezposrednio pompą bez dodatkowych sterowników?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam posiadzczy pomp LG mam THerma V HU 161,U32 i wewnetrznie HN 1616 NK2 pompę LG 16kw gen 2 bede montował ja pod koniec roku.mam kilka pytań .

1. jaki model pompy obiegowej jest zamontowy?

2 . Jaka jest czestotliwośc pracy pompy obiegowej po zagrzaniu układu w czuwaniu ? jak się włącza czy chodzi cały czas?

3 . jesli grzaję obwód ogrzewania podłogowego i chciałbym ustawić temperaturę np 28 stopni to jaka jest histereza w sterowaniu bezposrednio pompą bez dodatkowych sterowników?.

 

Jak masz II generację to masz taką jak moja.

 

Pompa obiegowa to zapewne Grunfoss ( u mnie taka jest) , pompa obiegowa działa cały podczas pracy pompy (grzanie).

 

Histerezę to będziesz miał jak podłączysz zewnątrzny termostat albo chociaż dedykowany do LG czujnik temperatry , tyle że jakbyś chciał korzystać z samego czujnika to histereza minimum wynosi aż 1,5 stopnia a sam "dedykowany czujnik" kosztuje 200zł , więc raczej ludzie kupują zewnętrzne termostaty i wtedy mają histerezę nawet od 0,2.

 

Oczywiście jak ustawisz odpowiednio krzywą grzewczą , będziesz grzał ciągle , masz dość spory odbiór ciepła , i nie masz jakiś wielkich zysków od słońca to może się okazać że jak ustawisz odpowiednią krzywą , to termostat nie będzie potrzebny a sama temp będzie dość stabilna w domu ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dzięki za info a wiadomo jaki model tej pompy obiegowej jest?

Jesli od jednostki zew do wymiennika z rozdziałem odbioru mam 15mb to jakie ustawienie jednostki wew jest najepsze na tym odcinku 15mb . Całość instalacji wewnętrznej w budynku w przyziemiu jest w ciepłym pomieszczeniu .

Edytowane przez azu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Mam u siebie LG Therma V 16kW drugiej generacji. Trochę przewymiarowana pod mój dom (około 180m2 p.u.). Kiedyś był plan, że będzie grzała mały basen. Pompę zainstalowaną mam od 2016r. Ogólnie działa, chociaż spodziewałem się niższych rachunków.

 

Pompą ciepła steruję za pomocą wejścia termostatu oddzielnym systemem automatyki i to działa ok. Ale chciałbym jeszcze zarządzać temperaturą czynnika samej pompy. Przy jesiennych temperaturach spokojnie wystarcza mi 30 stopni, ale przy dużych mrozach muszę już mieć z 35 stopni.

 

Chciałbym też jakoś bardziej mieć kontrolę nad temperaturą CWU a raczej nad temperaturą wody w zbiorniku. Teraz czasami mam 37 stopni a czasami 50 i tak do końca nie wiem dlaczego tak jest, bo ustawione mam 50 stopni.

Dodam, że te dziwne wahania nie zależą od poboru wody i nie zależą od pory roku. Oczywiście temperatura wody jest ok, bo pobór jest z głównej warstwy. Ale wolałbym mieć 50stopni z tego względu, że przy dużej wannie i temperaturze początkowej w zbiorniku 40 stopni nie starcza już później na prysznic w innej łazience. Zbiornik CWU mam ten dedykowany LG z specyficzą regulacją na górze.

Rok temu przepiąłem grzałkę CWU w automatykę domu i działa teraz to bardziej komfortowo ale mniej ekonomicznie ;)

 

Pytanie jest takie czy ktoś wie jak tą pompą zarządzać zewnętrznie z innego systemu (modbus, wejścia analogowe, może jakaś bramka)? Widziałem, że ktoś już kiedyś pytał i nie dostał odpowiedzi. Ale może od tego czasu udało się komuś coś zrobić?

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

**********uzupełnione po przeglądzie*******

Dzisiaj hydraulik przy okazji innych prac wymieniał mi anodę i okazało się, że mam mikrowyciek w gnieździe czujnika temperatury i dodatkowo nie dosunięty czujnik. Także te wskazania były przekłamane i zaniżone. Dzisiaj sprawdziliśmy, że pompa miała na wyjściu 60 stopni, na wejściu 57 stopni, a czujnik CWU pokazywał 36 stopni, pomimo, że woda gorąca aż parzy.

 

Przy okazji przypomniało mi się, że sterownik ma taką czarną kropkę jakby odbiornik pilota IR. Czy ktoś może to potwierdzić? Bo w instrukcji nie ma żadnego info. Dodatkowo testowałem pilot od klimatyzacji LG, ale bezskutecznie.

Edytowane przez cegreg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie LG Therma V 16kW drugiej generacji. Trochę przewymiarowana pod mój dom (około 180m2 p.u.). Kiedyś był plan, że będzie grzała mały basen. Pompę zainstalowaną mam od 2016r. Ogólnie działa, chociaż spodziewałem się niższych rachunków.

(...)

 

Pewnie to nie jest wina pompy ciepła, tylko kiepskiej izolacji termicznej budynku, oraz źle dobranej mocy pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Być może to kogoś zainteresuje ale 9kw 1f split jest do dostania za ok 15tys brutto z vat 23%

 

Ja poluje na lg 12kw split 3f, była przez krótki czas za 18500zł brutto ale teraz jest za 19428zł brutto.

Znalazłem też moduł wifi lg w lepszej cenie niż zwykłe tj po 400zł brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może to kogoś zainteresuje ale 9kw 1f split jest do dostania za ok 15tys brutto z vat 23%

 

Ja poluje na lg 12kw split 3f, była przez krótki czas za 18500zł brutto ale teraz jest za 19428zł brutto.

Znalazłem też moduł wifi lg w lepszej cenie niż zwykłe tj po 400zł brutto.

 

towar realny czy wirtualny?

 

Bo jak ja zakładałem Panasa to było tak, że sprzedawali powietrze. Ledwo co się udało moją sztukę wyrwać jako jedną z ostatnich bo były i chyba są nadal problemy nieziemskie z łańcuchem dostaw. W paniasie było tak że było w cholere hydroboxów a jed zew nie było wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

towar realny czy wirtualny?

 

Bo jak ja zakładałem Panasa to było tak, że sprzedawali powietrze. Ledwo co się udało moją sztukę wyrwać jako jedną z ostatnich bo były i chyba są nadal problemy nieziemskie z łańcuchem dostaw. W paniasie było tak że było w cholere hydroboxów a jed zew nie było wcale.

 

 

Trudno dokładnie powiedzieć. Znajomy zamówił 2szt 9 i 16kw, to 9 przyszła po tygodniu a 16 nadal czeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam ,

Jestem posiadaczem pompy ciepla LG therma V 14kw monoblok 3 fazowa . narazie uzywam go 1 miesiac. dom 350m2 pasywny.

Mam pytanie. prowadze dziennik zuzycia pradu ( mam podlicznik ) . Mam kilka obaw co do kosztow. Nie mam sterowania podlogowka ( brak silownikow) narazie nie potrzebuje, brak bufora ( dla mnie zbedny ) ogrzewanie podlogowe po calym domu 250l (2.5km rurek) .Audyt wykazal zapotrzebowanie na 12.8kw ale zalecili 14kw.

CWU mam z bojlera antymix i z kolektorow slonecznych.

Pierwsze grzanie 3tyg ( w nocy od 0- minus 5 ) srednio po 10h ( w dzien bylo od 6plus do 12 ) w domu wszedzie 21stopni ( mam czujniki ) na panelu ustawione 26-27 stopni woda w rurkach wychodzilo mnie to okolo 10kw dziennie.dajac ze place za 1kw 0.71 grosze z wszystkimi oplatami daje 7zl dziennie .

Tydzien temu byl serwisant z LG by sprawdzic czy jest wszystko zrobione ze sztuka i by dac gwarancje ( montowal to dobry z polecenia monter ktory montuje i instaluje pompy ciepla na codzien ) . serwisant pogrzebal mi w sterowniku i na jakie kolwiek moje pytanie nie mial pojecia o niczym. na pytanie : gdzie mam umiescic rurke ze skroplin z pompy ( bo wiadomo musi byc podgrzewana drutem ) nie wiedzial. na pytanie by ustawil mi wstepnie krzywa , nie wiedzial jak. sam to zrobilem . doczepil sie ze powinlem miec grzalke kupiona??!! ze pompy monoblok nie maja grzalki wbudowanej i musze dokupic???!! na to ja mu powiedzialem ze jak moze nie byc grzalki skoro pompa fabrycznie dziala do minus 7 przy 100% wydajnosci cop 4.5 i ponizej tej wartości spada wydajnosc pompy przy wspomaganiu grzalki ktora dziala do minus 25. mowie do niego jak na logike LG sprzedaje pompe ciepla dzialajac do minus 25 gdzie jak mam jeszcze kupowac grzalke osobno!!! i pokazuje mu od srodka ze tam sa wpinane 2 grube kable 4m2 od grzalki ( moj monter mi to pokazal gdzie grzalka jest podpieta i kazal mi dac kable 6m2 lub 4m2 wlasnie po to ze jak przyjdzie fala zimna gdzie grzalka bedzie grzala to lepiej bym mial grupszy kabel ) na to pan serwisant z LG sie zdziwil ..i powiedzial ze on nie wie. wiec pytanie moje jest. jak to mozliwe ze osoba z LG ktora montuje nie ma pojecia o pompie która mam a ma wieksze pojecie moj monter i wiedze.druga sprawa od momentu jak pogrzebal mi w sterowniku zapotrzebowanie na prad sie podnioslo. mialem 880watt na godzine do 1kw jak defrost sie zalanczal . teraz mam 2kw na godzine. a te same temperatury sa na dworze co wczesniej ( no prawie ). zastanawiem sie czy nie zrobic fabrycznego reset sterownika by bylo ustawione jak fabrycznie? czy mozliwe jest ze teraz akurat w nocy jest 0 stopni ale w dzien 14 stopni bylo czy mimo to ze akurat jest cieplej w ciagu dnia pompa dziala gorzej? wtedy kiedy bylo po minus 5 w nocy w dzien plus 8 bralo mi 880watt-1kw na godzine a teraz 2kw przy w nocy 0 w dzien 14. prosze o rade. moj monter powiedzial ze przy moim domu bufor jest zbedny. jesli mam bojler antymix polaczony z kolektorami slonecznymi. mam 250l. wychodzi naprawde malo na CWU. wiec mowil ze nie ma sensu brac bufora 400l ( taki mi LG proponowal bym zainstalował ) czy jest mozliwosc by zbic jeszcze bardziej koszty pradu? na przyklad czy faktycznie montujac sterowowanie podlogowka ( silowniki ) to warto ? narazie robie to recznie i tak ustawilem przeplyniomierz ze mam wszedzie 21 stopni. co prawda wlasnie montuje panele sloneczne 10kw i mam nadzieje ze wtedy uzyskam tyle energi z niej by kompletnie miec na zapotrzebowanie pompy ciepla.i moze wtedy bedzie zbedne patrzenie czy bierze troche wiecej pradu?

Edytowane przez Lukasz Poznan 2021
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli Twój dom ma zapotrzebowanie bez CWU 12,8KW (nie wiem przy jakiej temp zewnatrznej , ale przyjmijmy przy -20 stopni) to oznacza że przy -20 stopniach na zewnątrz musisz dostarczyć mu 24 x 12,8KW czyli 307KWh na dzień.

Oczywiście to teoria , bo raczej ciężko aby cały dzień było -20 stopni , ale może być ...

 

Wtedy zależnie od COP pompy (zapewne przy -20 stopni COP będzie około 2) czyli poszło by ci 153kwh na dzień ...

 

Jak liczysz że przy tak dużej powierzchni i tak dużej pompie będziesz miał zużycie po 10kWh na dobę , to się mocno zdziwisz.

Dom zaczyna się wychładzać. Coraz mniej słońca , coraz niższe temepratury i zużycie idzie coraz wyższe ..

 

Nie wiem jaką będziesz miał temp docelową w domu (u mnie jest około 23 stopni) ale o zużyciu około 10kWh na dobę to zapomnij.

U mnie w bardzo dobrze ocieplonym domu 117m2 i pompie LG mam takie około zużycie , a ty masz dom 3x większy ...

 

Nie wiem jak sterujesz. Jak nie masz termostatu to ustawia się krzywą i ustawia tak długo aż będzisz miał komfortową temp w domu niezależnie jaka jest temp na zewnątrz ..

 

Bufor jest zbędny. Masz podłogówkę , nie masz siłowników i bufor nie potrzebny.

 

Co do grzałki to serwisant ma rację. Monoblocki nie mają grzałek.

 

Jak masz pompę 14KW bez grzałek to zapewne przy -20 stopni będziesz miał moc 7KW a piszesz że Twój dom potrzebuje 12.8KW więc zabraknie CI prawie 6KW i po to są te grzałki aby w takiej sytuacji uzupelnić potrzebną moc grzewczą.

U Ciebie jak wyliczenia są prawidłowe zapewne już przy -7 , -10 stopniach zabraknie mocy pompie ..

I dlatego serwisant pytał o grzałki ...

 

Ja mam pompę LG 9KW która ma grzałki 4KW , ale je całkowicie odłączyłem , bo mój dom sądzę że nawet przy -20 stopniach nie potrzebuje więcej niż 3-4KW a moja pompa LG 9KW potrafi przy -20 dać 5,5KW mocy.

Tyle że ja mam dom 3x mniejszy ...

 

W Twoim przypadku proponuję nie grzać za pomocą stałej temp zasilania a ustawić krzywą grzewczą , bo zapotrzebowanie na energię będzie rosło wraz ze spadkiem temp i na stałej temp zasilania nie uzyskasz stabilnej temp w domu.

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za szybka odpowiedz i doradzenie . Czyli jednak grzalki on nie ma? czyli rozumiem ze przy minus 20 moc moja pompa bedzie dawala 7kw i tutaj bedzie brakowac kilka KW i dlatego jest potrzebna dodatkowa grzalka? ok to ma sens. gdzie taka grzalke dokupic? na allegro? czy poprostu zobaczyc jak minie ten pierwszy sezon grzewczy bez tej dodatkowej grzalki? prawda jest taka ze jestem z Poznania i tutaj zima by bylo minus 20 sie nie zdaza czesto . srednia temp zima to minus 5-7 w nocy w dzien przewaznie 0. oczywiscie sa fale chlodu ze moze byc tydzien i minus 20 ale patrzac na historie 5 letna tem w poznaniu to srednia minus 5-7 .

zastanawia mnie tylko fakt ze jak serwisant pojechal zwiekszyl mi sie pobor mocy z 1kw o 2kw. jak akurat lubie 21 stopni i tak mam wszedzie. w nocy nawet dla nas w sypialni za cieplo .wiec 21 stopni to dla nas akurat komfortowa temperatura. Biore to pod uwage ze jak przyjda mrozy to pompa napewno bedzie brala wiecej pradu, ale tez biore pod uwage ze kazdy dom jest inny i wiem ze u mnie naprawde jest b.dobrze zaizolowany wiec licze ze nie bedzie tragedi :) pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz pompę ŻLE dobraną.

 

Jak dom ma zapotrzebowanie bez CWU 12,8KWh przy Twojej strefie czyli 18 stopni to musisz mieć taką pompę która przy tej temp zapewni taką MOC.

Twoja zapewne zapewni z 7KW i zabranie jej mocy ...

Więc albo daje się taką moc pompy aby nie potrzebna była grzałka , albo uzupełnia się moc grzałką.

 

Szkoły "doboru" są rózne. Ja wolę aby pompa nawet przy -20 korzystała ze sprężarki i dawała COP=2 niż działała na grzałce i działała przy COP=1 bo jakby nie patrzeć ciągle to 2x taniej ...

 

Instalator niestety widać nie ma pojęcia o pompa ciepła i doborze , bo powinien dodatkowo dołożyć grzałkę 6KW aby w razie potrzeby mogła uzupełnić lukę w mocy.

 

 

Nie wiem jak zabezpieczył pompę przez zamarzaniem instalator , na wypadek braku prądu ...

Bo kabel elektryczny jak nie będzie pradu nie pomoże ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do braku pradu mowil mi instalator by kupic ,,zapomnialem nazwy,, ale jakis specjalny akumulator co podciganie pompe i zapobiegnie zamarzaniu jesli by nie bylo pradu.ale prawda jest taka. w przeciagu 10 lat prad zawsze byl a jak byla wichura i nie bylo pradu to nigdy dluzej niz 2h sie nie spotkalem tutaj w poznaniu.

jesli owy akumulator nie kosztuje duzo to widze sens. czy ktos sie orientuje gdzie to kupic ? jaka ma to nazwe potocznie?

12.8kw jest obliczona wraz z CWU. ale CWU biore jednak z bojlera antymix i kolektorow bo nie wychodzi duzo wiec jestem zadowolony.

bralem audyt po to bym mial dobrana pompe ciepla do domu i zapotrzebowania. wiec raczej jest pewne ze jest dobrana prawidłowo.

Po waszych wypowiedzi stwierdzam- kupic ewentualnie wspomaganie przy braku bradu ( przed zamarznieciem)

kupic ewentualnie grzalke jako wsparcie - to zrobie po pierwszych sezonie grzewczym czy woge bede potrzebowal.

no i jestem bardzo ciekaw faktycznie jak to wyjdzie kosztowo po pierwszym sezonie grzewczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...