Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Bocianki 2017 - witamy i zapraszamy :)


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 3,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Czyżby projekt wpadł w ręce małoletniego inwestora??

Sądząc po kolorach to raczej inwestorka ;)

Moim dzieciakom musiałam nagminnie drukować rzuty projektu, bo chciały czynnie uczestniczyć w przygotowaniach do budowy.

A starszy syn (jako prawie 7-latek) opanował painta, dzięki pracy nad projektem ;), czym zapewnił sobie looz na zajęciach komputerowych w szkole ;)

 

Dokładnie 7 letnia inwestorka :) góra humusu wpisała się już w krajobraz wiec 'MA ZOSTAĆ I JUŻ'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasza 5cio letnia inwestorka koniecznie chce basen :eek:

Nie żebym planował, bo to w grę nie wchodzi, ale z ciekawości - Myjk, jaki budżet przewidujesz na budowę i uruchomienie basenu i jakie koszty utrzymania?

 

Ja, można powiedzieć, że zaczałem już budowę od...oświetlenia i to wewnętrznego, a co :D. Planuję do właczników światła nie doprowadzać kabli fazowych, tylko skrętkę do Arduino i dalej przez przekaźnik sterowany również przez Domoticza. Z tym, że jak się tym teraz nie zajmę i nie ogarnę, to czuję, że potem byśmy się mieli wprowadzać,a tu ups, światła nie ma jak właczyć..:o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myjk, jaki budżet przewidujesz na budowę i uruchomienie basenu i jakie koszty utrzymania?

Nie pytaj. :p

 

Sama niecka do tej pory (murowanie+materiał) to koszt około 8 tys. zł brutto. Z prac murarskich trzeba jeszcze tynk położyć i chyba przy ściankach zrobię stopnie bo mi paleta bloczków została i nie mam co z tym towarem zrobić, za to trochę za głęboko kazałem wydłubać dziurę i jest ~130 cm głębokości -- mniejsze dzieci mogą mieć więc problem z "gruntem" i przyda im się stopień przy krawędzi basenu. Docelowo, w zależności od "wypasienia", basen ma kosztować 35-50k zł brutto (bez twardego dachu, który potrafi kosztować nawet kolejne 50 tys. zł). W dziurze jest przewidziane ~35m3 wody, która ma być grzana z pomocą PC GW (tej samej co będzie grzać CO w zimie, CWU przez cały rok i klimatyzować dom w lecie). Koszty ogrzewania stosunkowo łatwo policzyć, podniesienie temperatury takiej masy wody o 1sC to 40kWh, przez letni COP (mało optymistyczny) na poziomie 4 daje 10kWh, czyli w taniej taryfie zakosztuje to w porywach 3,5 zł (po obecnej stawce, ale liczę że jak będę grzać prądem, to uda się zdobyć lepszą ofertę na tanią taryfę). Zatem nocne podgrzanie wody o 10 sC, np. z 25 do 35 będzie kosztować ~35 zł. Przy czym jak się raz nagrzeje, to taka ilość wody w niecce piekielnie wolno stygnie, a jeszcze są tam jakieś zyski słoneczne -- także jeżeli chodzi o samo grzanie to nie będzie dramatu. Chemia to już inna bajka, bo z 500 zł/sezon może pęknąć. Także skarbonka no i widzisz głowa mnie rozbolała. :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy czym jak się raz nagrzeje, to taka ilość wody w niecce piekielnie wolno stygnie

 

Liczyłeś, ile ciepła ucieknie do gruntu? Izolację dasz od wewnątrz, że nie liczysz ogrzewania betonu (pewnie ponad 30t).

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My otwory do wentylacji w stropie mieliśmy przygotowane przed zalewaniem żeby później nie płacić jak wcześniej było wspominane 200zł za otwór.

 

Też miałem przygotowane przed zalaniem stropu rurą 160. Teraz jednak żałuję, że do rozdzielaczy nie dałem 200 a do wyrzutni dachowej z 250 (żeby chociaż ze 2,5cm izolacji dać między stropem i wyrzutnią)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem przygotowane przed zalaniem stropu rurą 160. Teraz jednak żałuję, że do rozdzielaczy nie dałem 200 a do wyrzutni dachowej z 250 (żeby chociaż ze 2,5cm izolacji dać między stropem i wyrzutnią)

 

Ale kanał od wyrzutni, sam w sobie masz izolowany? Rozumiem, że chciałeś zwiększyć grubość izolacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kanał od wyrzutni, sam w sobie masz izolowany? Rozumiem, że chciałeś zwiększyć grubość izolacji?

 

Na razie nie mam kanałów - mam przepusty zrobione rurą pomarańczową fi160mm.

 

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=400736

 

 

Do wyrzutni miał być trochę poszerzony (rura 160 owinięta kilka razy folią - może 170mm średnicy wyjdzie - na zdjęciu w lewym górnym rogu). Jak 5cm zajmie izolacja, to zostaje 120mm średnicy do dyspozycji powietrza. Fajnie byłoby więcej. Mam jeden przepust zapasowy, więc do wyrzutni chyba rozdzielę. Zwłaszcza, że skrzynek przez rurę z wodą nie mogę dać tam, gdzie pierwotnie planowałem - więc te dwa przepusty przy rurze byłyby do wyrzutni, a w dwa pozostałe widoczne na zdjęciu dam skrzynki rozdzielcze

 

Przepusty do skrzynek też mogłyby być szersze - tyle, że tu nie trzeba izolacji. Skrzynki już mam - 150mm. Teraz bym robił takie, żeby króciec fi200 wszedł.

 

BTW.

Muszę kupić filtr, żeby mi żona nie czytała co mam na ekranie. Zaciekawiła się OC i... będzie instalacja. Kilka stówek w plecy już teraz. A w przyszłości pewnie tysięcy.:bash::bash:

Rozdzielacz.jpg

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pytaj. :p

 

Sama niecka do tej pory (murowanie+materiał) to koszt około 8 tys. zł brutto. Z prac murarskich trzeba jeszcze tynk położyć i chyba przy ściankach zrobię stopnie bo mi paleta bloczków została i nie mam co z tym towarem zrobić, za to trochę za głęboko kazałem wydłubać dziurę i jest ~130 cm głębokości -- mniejsze dzieci mogą mieć więc problem z "gruntem" i przyda im się stopień przy krawędzi basenu. Docelowo, w zależności od "wypasienia", basen ma kosztować 35-50k zł brutto (bez twardego dachu, który potrafi kosztować nawet kolejne 50 tys. zł). W dziurze jest przewidziane ~35m3 wody, która ma być grzana z pomocą PC GW (tej samej co będzie grzać CO w zimie, CWU przez cały rok i klimatyzować dom w lecie). Koszty ogrzewania stosunkowo łatwo policzyć, podniesienie temperatury takiej masy wody o 1sC to 40kWh, przez letni COP (mało optymistyczny) na poziomie 4 daje 10kWh, czyli w taniej taryfie zakosztuje to w porywach 3,5 zł (po obecnej stawce, ale liczę że jak będę grzać prądem, to uda się zdobyć lepszą ofertę na tanią taryfę). Zatem nocne podgrzanie wody o 10 sC, np. z 25 do 35 będzie kosztować ~35 zł. Przy czym jak się raz nagrzeje, to taka ilość wody w niecce piekielnie wolno stygnie, a jeszcze są tam jakieś zyski słoneczne -- także jeżeli chodzi o samo grzanie to nie będzie dramatu. Chemia to już inna bajka, bo z 500 zł/sezon może pęknąć. Także skarbonka no i widzisz głowa mnie rozbolała. :p

 

Dzięki, droga zabawka, każdym razie inwestycyjnie, bo koszt eksploatacji chociaż nie mały, to nie przeraża.

 

Właśnie ja też nie bardzo wiem o co chodzi :/ rury na strychu mamy w izolacji które schodzą pionowymi również w izolacji na piętro. Tam się rozdzielaja i idą w wylewce do przygotowanych wczeniej otworów.

 

Faktycznie w wylewce masz rury od WM, czy w ociepleniu?

 

PS. równo po dwóch tygodniach od złożenia mój wniosek o PnB pojawił się w systemie elektronicznym, czyli ktoś wreszcie na niego spojrzał..

pozdrawiam,

Edytowane przez Robaczywy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie mam kanałów - mam przepusty zrobione rurą pomarańczową fi160mm.

 

Do wyrzutni miał być trochę poszerzony (rura 160 owinięta kilka razy folią - może 170mm średnicy wyjdzie - na zdjęciu w lewym górnym rogu). Jak 5cm zajmie izolacja, to zostaje 120mm średnicy do dyspozycji powietrza. Fajnie byłoby więcej. Mam jeden przepust zapasowy, więc do wyrzutni chyba rozdzielę. Zwłaszcza, że skrzynek przez rurę z wodą nie mogę dać tam, gdzie pierwotnie planowałem - więc te dwa przepusty przy rurze byłyby do wyrzutni, a w dwa pozostałe widoczne na zdjęciu dam skrzynki rozdzielcze

 

Przepusty do skrzynek też mogłyby być szersze - tyle, że tu nie trzeba izolacji. Skrzynki już mam - 150mm. Teraz bym robił takie, żeby króciec fi200 wszedł.

 

No rzeczywiście przepusty mogłyby być większe. Kanały czerpni i wyrzutni są naprawdę sporych rozmiarów. U mnie to rozryli konkretne otwory na wszystko:

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=400737

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=400738

 

I też chodzi mi po głowie, żeby jeszcze te grube rury owinąć dodatkową izolacją. Czy jest sens to robić? Same przejścia przez ściany i stropy wypełnione są pianką, także tu nie powinno być problemu.

 

BTW.

Muszę kupić filtr, żeby mi żona nie czytała co mam na ekranie. Zaciekawiła się OC i... będzie instalacja. Kilka stówek w plecy już teraz. A w przyszłości pewnie tysięcy.:bash::bash:

 

Nawet żony nie przekonały Twoje argumenty przeciw? ;)

Ja tam próbuję na bieżąco mężowi tłumaczyć, co tam planuję w domu instalować i dlaczego. Do odkurzacza też nie był przekonany, bo dużo kasy... ale zgodził się ;)

Ale jak wybierałam drzwi wejściowe, cała w stresie wysyłałam mu zdjęcia, czy takie mogą być. Przytaknął. A później, jak już zostały zamontowane, to był lekko zdziwiony, bo inaczej je sobie wyobrażał ?? Okazało się, że nie specjalnie przyglądał się zdjęciom. Dla niego to nie ma zbyt wielkiego znaczenia, a ja tu od zmysłów odchodzę, żeby wszystkich zadowolić :bash:

IMG_2475.jpg

IMG_2474.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę kupić filtr, żeby mi żona nie czytała co mam na ekranie. Zaciekawiła się OC i... będzie instalacja. Kilka stówek w plecy już teraz. A w przyszłości pewnie tysięcy.:bash::bash:

 

hahaha :D Uśmiałem się jak sobie przypomnę ten cały elaborat ostatnio nad bezsensownością montażu OC :D

 

Tak a propos tematu to ja utknąłem na PnB i w tym roku co najwyżej grunt wymienię bo wciąż czekam na uprawomocnienie (ciągle brak jednej zwrotki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

PS. równo po dwóch tygodniach od złożenia mój wniosek o PnB pojawił się w systemie elektronicznym, czyli ktoś wreszcie na niego spojrzał..

pozdrawiam,

 

Dzięki nie wiedziałem że takie coś istnieje. U nas piszą na swojej stronie i przy składaniu wniosku mówili że max miesiąc u mnie minął wczoraj a wniosek jeszcze nie rozpatrzony. Mam nadzieję że jak jutro zadzwonię to się czegoś dowiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahaha :D Uśmiałem się jak sobie przypomnę ten cały elaborat ostatnio nad bezsensownością montażu OC :D

 

Przypilnujcie tynkarzy aby odpowiednio osadzili płytkę montażową każdego gniazda. Rury czasem sprężynują (zależnie od bruzdy w ścianie) i płytka montażowa (do której przykręca się później gniazdo OC) może być za płytko albo za głęboko otynkowana. Później jest problem z montażem gniazda. Jak jest dobrze zamontowana płytka to przykręcenie gniazda i podłączenie elektryki to robota na 5-10 minut. W przeciwnym wypadku trzeba kuć ścianę i wymieniać rurę na dłuższym odcinku. Ewentualnie zastosować poszerzenie, które jest mało estetyczne.

 

Zresztą jeśli chodzi o tynkarzy to też przypilnujcie aby dobrze zamontowali puszki elektryczne. Zwłaszcza, jak mają być gniazda modułowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...