Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Bocianki 2017 - witamy i zapraszamy :)


Recommended Posts

Od zawsze? Elektryk czy instalator od OC przygotowuje puszki (wcześniej bruzdy/otwory) i zostawiają je luźno. Jeśli zrobią je na sztywno to tym bardziej będzie bałagan bo nie jesteś wstanie dokładnie przewidzieć, czy w tym miejscu będzie 1,2 czy 1,7 cm tynku a może 2 cm. Możesz oczywiście ściągnąć na czas tynkowania i elektryka i instalatora od OC i kazać im to dopilnować. Niepraktykowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dzięki nie wiedziałem że takie coś istnieje. U nas piszą na swojej stronie i przy składaniu wniosku mówili że max miesiąc u mnie minął wczoraj a wniosek jeszcze nie rozpatrzony. Mam nadzieję że jak jutro zadzwonię to się czegoś dowiem

 

Zobacz tutaj: http://wyszukiwarka.gunb.gov.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczyłeś, ile ciepła ucieknie do gruntu? Izolację dasz od wewnątrz, że nie liczysz ogrzewania betonu (pewnie ponad 30t).

20% ciepła z wody basenowej ucieka do gruntu, 80% przez parowanie. Dlatego basenu sezonowego nie warto ocieplać, i ja też nie ocieplam. Biorąc pod uwagę, że taka ilość wody traci przy zimnych nocach (poniżej 20sC) około 0,5sC, oraz że COP pewnie będzie znacznie większy niż założyłem w powyższych wyliczeniach, jakoś mnie akurat temat grzania wody wcale nie martwi.

 

Dzięki, droga zabawka, każdym razie inwestycyjnie, bo koszt eksploatacji chociaż nie mały, to nie przeraża.

Niestety, dlatego nikomu nie polecam. :>

 

Muszę kupić filtr, żeby mi żona nie czytała co mam na ekranie. Zaciekawiła się OC i... będzie instalacja. Kilka stówek w plecy już teraz. A w przyszłości pewnie tysięcy.:bash::bash:

Tylko szufelek nie instalujcie, bo ponoć straszna siara. Mało praktyczne i hałasują jak diabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od zawsze? Elektryk czy instalator od OC przygotowuje puszki (wcześniej bruzdy/otwory) i zostawiają je luźno. Jeśli zrobią je na sztywno to tym bardziej będzie bałagan bo nie jesteś wstanie dokładnie przewidzieć, czy w tym miejscu będzie 1,2 czy 1,7 cm tynku a może 2 cm. Możesz oczywiście ściągnąć na czas tynkowania i elektryka i instalatora od OC i kazać im to dopilnować. Niepraktykowane.

 

Przez jakieś 300 domów nie osadzałem żadnych puszek do odkurzacza ani od prądu. Za to kasuje elektryk i gość od odkurzacza. Przy gniazdku od prądu nie będzie miało znaczenie że jest utopione ok do 1 cm

 

Tak dzięki Tobie i poprzedniemu wpisowi odszukałem ta wyszukiwarkę. Dziwna tylko sprawa że kod pocztowy jest pomylony a i nazwisko projektanta mi kompletnie nieznane... Sam składałem papiery i takich danych tam na pewno nie było

Edytowane przez ag2a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez jakieś 300 domów nie osadzałem żadnych puszek do odkurzacza ani od prądu. Za to kasuje elektryk i gość od odkurzacza. Przy gniazdku od prądu nie będzie miało znaczenie że jest utopione ok do 1 cm

 

Tzn. jak to się odbywa? Tynkujesz wokół puszki i zostawiasz luz / tynkujesz całość a elektryk wierci otwory pod puszkę już po tynkach / ty tynkujesz a elektryk przy tobie osadza puszkę w tynku? A może oni montują na stałe puszki a ty się do nich licujesz i to elektryk/instalator OC decyduje ile dajesz tynku?

 

Nie jestem tynkarzem i u mnie jak w domach które znam z czasów budowy elektryk wiercił dziury pod puszki. W puszki pchał przewód i tak zostawiał. Poprosiłem zresztą tynkarzy aby mi puszkę zatopili w tynku ze względu na szczelność powietrzną. Nie robili żadnych problemów. Dla nich osadzenie puszki tak aby były zlicowane z tynkiem to normalna sprawa. Gorzej mieli przy OC i tutaj właśnie dali ciała bo płytka montażowa do OC nie była zbyt elastyczna a im nie bardzo się chciało popracować nad tym aby była zlicowana z ich tynkiem. Można było uniknąć późniejszego kucia ściany gdyby to dopilnować. I o tym pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20% ciepła z wody basenowej ucieka do gruntu, 80% przez parowanie. Dlatego basenu sezonowego nie warto ocieplać, i ja też nie ocieplam. Biorąc pod uwagę, że taka ilość wody traci przy zimnych nocach (poniżej 20sC) około 0,5sC, oraz że COP pewnie będzie znacznie większy niż założyłem w powyższych wyliczeniach, jakoś mnie akurat temat grzania wody wcale nie martwi.

 

20cm betonu na 5cm piasku + folia to U=2,399W/(m2*K). Ściana podziemia 24cm betonu + folia U=3,622W/(m2*K)

Czyli posadzką (licząc optymistycznie po wymiarach wewnętrznych) ucieknie 7m*4m*2,399W/m2*K=67,17W/K

Ścianami 22m*1,3m*3,622W/(m2*K)=103,59W/K

 

Nawet licząc 15* różnicy to wychodzi jakieś 2,5kW uciekającego ciepła do gruntu. A w sumie w tym roku na głębokości 10cm łącznie przez jakieś 3 tygodnie w Warszawie temperatura była powyżej 20* na pół metra rekord to 20,44*.

Jak chcesz grzać tak bardzo, to IMO warto było dać izolację. A przed parowaniem i tak musisz się ratować przykrywając folią, bo mocy pompy zabraknie a koszt też będzie "luksusowy".

 

To widziałeś?

Wynika z tego, że przy prędkości wiatru 1m/s z basenu o temperaturze 33* ulatuje z parowaniem latem ok. 1kW/m2 basenu.

 

Tylko szufelek nie instalujcie, bo ponoć straszna siara. Mało praktyczne i hałasują jak diabli.

 

Żonie spodobała się "suszarka" na ścianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruda marudo sprawdziłam dokładnie te drzwi Domilas. Byłam dziś nawet w Częstochowie by zobaczyć ich stoisko. Drzwi faktycznie fajne, cena bardzo mi odpowiada. Mam narysować czego dokładnie chcę i mi dokładnie wycenią, ale obiecali, że zmieszczą się w pierwszej wycenie :)

Dzięki za namiary, chyba się na nich zdecydujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruda marudo sprawdziłam dokładnie te drzwi Domilas. Byłam dziś nawet w Częstochowie by zobaczyć ich stoisko. Drzwi faktycznie fajne, cena bardzo mi odpowiada. Mam narysować czego dokładnie chcę i mi dokładnie wycenią, ale obiecali, że zmieszczą się w pierwszej wycenie :)

Dzięki za namiary, chyba się na nich zdecydujemy.

 

Proszę bardzo ;) proszę powiedzieć że macie namiar od Pani z Wieliczki :p liczę ze jeszcze mi zrobią drzwi do środka po mojej cenie :p coś Panu nie było po nosie bo daleko ma do nas a na Warszawę ma lepsze ceny :( może się jeszcze da namówić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widziałeś?

Wynika z tego, że przy prędkości wiatru 1m/s z basenu o temperaturze 33* ulatuje z parowaniem latem ok. 1kW/m2 basenu.

Widziałem, co więcej chyba wyraźnie napisałem że NAJWIĘKSZE straty są przez parowanie i straty przez ściany do powietrza (w przypadku mojego basenu rozstawianego), a nie do gruntu. To trochę jak z wpieraniem, że dom traci krocie do gruntu przez fundamenty -- to nie jest prawda, bo to przenikanie to jakieś w zasadzie pomijalne wartości na tle innych strat. Dlatego przykrywanie basenu folią jest bardzo ważne, sztywny dach (choć drogi jak pierun) ogranicza wychładzanie wody jeszcze bardziej, a ocieplanie basenu nie ma większego sensu.

Edytowane przez Myjk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz przyjdzie zima a u nas sama wiezba, dekarz na innej robocie. Mam nerwa bo wiezba goła drewno lezy i moknie.

 

No niestety tak wygląda budowa w naszym pięknym kraju...fachowcy...pogoda...bleeee

Ja niestety też mam "mały" poślizg z elektrykiem (2 tygodnie) więc muszę się zająć doprowadzeniem działki do porządku.

do końca roku jeszcze pewnie uda Ci się przykryć budowę - przecież nie będzie lało do końca roku mam nadzieję ! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkich, którzy właśnie przygotowują się do budowy domu lub niedawno ją zaczęli, zapraszamy do Szkoły Muratora! Nasi redaktorzy i eksperci podzielą się swoją wiedzą o finansowaniu, organizacji i technologiach budowy.

 

Szkoła Muratora - już 18 listopada. Wstęp wolny! Zachęcamy do rejestracji:

http://muratordom.pl/szkola-muratora/#utm_source=Forum&utm_medium=Bocianki&utm_campaign=Szko%C5%82a%20Muratora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na znaczne opóźnienie w budowaniu (o miesiąc prawie) miałem czas zbadać rynek okienny w mojej okolicy.

Udało m się zejść do 80-85 tys. zł za całość okien, co uważam za spory sukces (mało nie osiwiałem, gdy dostałem pierwsze oferty, z których wynikało, że będę musiał wydać ponad 150 tys. zł). Ale wciąż jeszcze szukam oszczędności. Różnice cen na podobnych profilach bywają spore, Ale najbardziej zadziwia mnie kwestia montażu. Mam ścianę trójwarstwową, co jest pewną nietypowością. I co firma, to inna teoria na temat techniki montażu. A to z kolei prowadzi mnie do przekonania, że nikt tak naprawdę nie posiada wiedzy na temat prawidłowego montażu okien, a wszyscy powtarzają tylko slogany marketingowe, proponując rozwiązania, z których mają najlepszą prowizję lub które są dla nich najwygodniejsze. Zacząłem już zastanawiać się poważnie, czy ten montaż na kotwach/konsolach czy innych Movo w warstwie ocieplenia to nie są jakieś bzdury i czy nie lepiej/taniej po prostu zrobić montaż w ścianie nośnej, wysuwając okno tylko na 3-4 cm w warstwę ocieplenia i robiąc od zewnątrz węgarek ze styroduru. W zależności od systemu to oznacza 4-12 tysięcy zł oszczędności.

Jakie macie pomysły na montaż okien?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na znaczne opóźnienie w budowaniu (o miesiąc prawie) miałem czas zbadać rynek okienny w mojej okolicy.

Udało m się zejść do 80-85 tys. zł za całość okien, co uważam za spory sukces (mało nie osiwiałem, gdy dostałem pierwsze oferty, z których wynikało, że będę musiał wydać ponad 150 tys. zł). Ale wciąż jeszcze szukam oszczędności. Różnice cen na podobnych profilach bywają spore, Ale najbardziej zadziwia mnie kwestia montażu. Mam ścianę trójwarstwową, co jest pewną nietypowością. I co firma, to inna teoria na temat techniki montażu. A to z kolei prowadzi mnie do przekonania, że nikt tak naprawdę nie posiada wiedzy na temat prawidłowego montażu okien, a wszyscy powtarzają tylko slogany marketingowe, proponując rozwiązania, z których mają najlepszą prowizję lub które są dla nich najwygodniejsze. Zacząłem już zastanawiać się poważnie, czy ten montaż na kotwach/konsolach czy innych Movo w warstwie ocieplenia to nie są jakieś bzdury i czy nie lepiej/taniej po prostu zrobić montaż w ścianie nośnej, wysuwając okno tylko na 3-4 cm w warstwę ocieplenia i robiąc od zewnątrz węgarek ze styroduru. W zależności od systemu to oznacza 4-12 tysięcy zł oszczędności.

Jakie macie pomysły na montaż okien?

 

Z czego wynikają te cena? Kilka HS-ów? Ilość/powierzchnia okien? Czy po prostu jakieś nietypowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...