Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Bocianki 2017 - witamy i zapraszamy :)


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 3,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Na wiosnę startuję z budową. Dziś dostałem pierwszą wycenę za samą robociznę fundamentów. Powierzchnia po ziemi około 170 m2

 

1. Wykonanie ław fundamentowych łączna długość ok 75m - szerokość 50 cm - głębokość 40 cm

2. Wykonanie ścian fundamentowych łączna długość 69 m - szerokość 30 cm - wysokość 95 cm - ściany lane w szalunkach

3. Ocieplenie, zasypanie do stanu zero + wykonanie wyjścia na kanalizację

 

jest to kompletne wykonanie fundamentu bez żadnych materiałów - 18 tys zł.

 

Wychodzi około 106 zł za m2 powierzchni dolnej zabudowy

 

W cenie nie ma:

- zebranie warstwy wierzchniej - koparka pewnie około 1500 zł

- nie ma kosztu wypożyczenia szalunku - pewno znowu 1500 zł

 

I tak jak wspomniałem nie ma żadnych materiałów tj.betonu,piasku,ocieplenia, zbrojenia itd.

 

Jak to się ma do cen na rynku ?

-

Edytowane przez jaromkv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam płytę, więc moich kosztów nie ma sensu podawać, ale znajomy ma dom o powierzchni dolnej zabudowy 110m2 i za fundamenty (robocizna + materiał) dał 35.000,00zł. wychodzi jakieś 318,00zł/m2. Jeszcze pytanie jakie w B-B sa ceny. Masz inne oferty do porównania? Tak się najlepiej zorientować czy cena jest uczciwa.

Pamiętaj jeszcze o takich kosztach jak tyczenie budynku i może szalowanie ław jeśli nie będzie można lać ich do wykopu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam płytę, więc moich kosztów nie ma sensu podawać, ale znajomy ma dom o powierzchni dolnej zabudowy 110m2 i za fundamenty (robocizna + materiał) dał 35.000,00zł. wychodzi jakieś 318,00zł/m2. Jeszcze pytanie jakie w B-B sa ceny. Masz inne oferty do porównania? Tak się najlepiej zorientować czy cena jest uczciwa.

Pamiętaj jeszcze o takich kosztach jak tyczenie budynku i może szalowanie ław jeśli nie będzie można lać ich do wykopu.

 

Czekam na inne oferty, narazie porownania nie mam. W odpowiednim dziale założyłem temat, nie będę tutaj zaśmiecać pytaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

chce zamówić styro na podłoge pod wylewke.

Na parterze mam 20cm, na poddaszu 5cm.

Mysle, żeby dać 5+5+10 EPS 100 na parterze i 5cm EPS70 na poddaszu + oczywiscie pod to folia.

Dobry pomysł ?

Się podepnę, bo właśnie z rana klecę maila do składu o wycenę i też się zastanawiam. U mnie na parterze będzie instalacja OC i wody gdzieś pod ścianami (kanalizacja w chudziaku). Warto się tak rozwarstwiać na 3 grubości czy wystarczy 5+15? Na piętrze w zasadzie będą tylko kanały WM, reszta (tj. wod-kan) wchodzi bezpośrednio przez stropy i nie ciągnie się po podłodze -- czyli chyba tylko 10cm i szpary na kanałach się zapiankuje tylko?

 

No i co tam pod ten styro dawać, folię czy papę termozgrzewalną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

chce zamówić styro na podłoge pod wylewke.

Na parterze mam 20cm, na poddaszu 5cm.

Mysle, żeby dać 5+5+10 EPS 100 na parterze i 5cm EPS70 na poddaszu + oczywiscie pod to folia.

Dobry pomysł ?

 

Zastanów się nad trzema warstwami styro na parterze. To strasznie wydłuża pracę. Miałam taką sytuację w dwóch pomieszczeniach na poddaszu, ze względu na różne średnice rur upchane w izolacji. Po pierwszym pomieszczeniu, kolega układający styro, stwierdził, że lepiej rzeźbić więcej w dwóch warstwach, niż bawić się z trzema. Ostatecznie, tylko w okolicach rur układał trzy warstwy, a wszędzie, gdzie się dało, dwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się podepnę, bo właśnie z rana klecę maila do składu o wycenę i też się zastanawiam. U mnie na parterze będzie instalacja OC i wody gdzieś pod ścianami (kanalizacja w chudziaku). Warto się tak rozwarstwiać na 3 grubości czy wystarczy 5+15? Na piętrze w zasadzie będą tylko kanały WM, reszta (tj. wod-kan) wchodzi bezpośrednio przez stropy i nie ciągnie się po podłodze -- czyli chyba tylko 10cm i szpary na kanałach się zapiankuje tylko?

 

No i co tam pod ten styro dawać, folię czy papę termozgrzewalną?

 

Co do ilości warstw styropianu, to właśnie wyżej odpowiedziałam koledze ;)

 

Co do izolacji podłogi, to na piętrze, na pewno nie bawiłabym się w papę. Z podłogą parteru to nie wiem. Ja mam płytę z docelową posadzką, to nic nie muszę dawać :p

 

Mój ostatni fachowiec (ten od łazienki), w ogóle jest przeciwny wszelkim foliom :o

Wg niego folia bardziej szkodzi, niż pomaga. Bo np. w razie awarii, czy zalania domu, u niego wilgoć może być odebrana do gruntu pod budynkiem. Podobnie na piętrze. Zalało mu dwa pomieszczenia z panelami. I panele przeżyły tylko dlatego, że nie miał żadnej folii i wilgoć wchłonęła się w posadzkę. Gdyby folia zatrzymała wodę pod panelami, nie przetrwałyby tej próby.

Heh ;) także ten... ja chyba pod panele tymczasowe na płycie jednak nie będę kładła folii pod podkład ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tak odnośnie posadzki, folii i ogrzewania podłogowego.

Wyżej przytaczany fachowiec, używał do cięcia płytek wodnej maszyny i strasznie mi zalewał podłogę w salonie ;( Prosiłam, żeby może podłożył jakąś folię pod to ustrojstwo, bo szkoda mi było płyty. A on się śmiał, że do rana nie będzie śladu po kałuży. I rzeczywiście, co rano było suchutko. Ogrzewanie podłogowe suszyło te plamy błyskawicznie. Ciekawa jestem, czy równie szybko ta woda odparowałaby z folii :confused: Coś mi się zdaje, że nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wycene na styro:

STYROPIAN YETICO BETA PODŁOGA EPS 70 ( 0,038 )- 190,65zł/m3 brutto

STYROPIAN YETICO ALFA PODŁOGA PREMIUM EPS 100 ( 0,036 ) - 230zł/m3 brutto

 

Przy pierwotnym planie wyszło by:

20m3 eps 100 - 4600zł + 5m3 eps 70 - 953zł -> razem 5553zł

 

Chyba, że pojde tylko w EPS 70 -> razem 4766zł

 

Jak myślicie warto dopłacać do EPS100 te 800zł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ilości warstw styropianu, to właśnie wyżej odpowiedziałam koledze ;)

Dziekuję. :)

 

Wg niego folia bardziej szkodzi, niż pomaga. Bo np. w razie awarii, czy zalania domu, u niego wilgoć może być odebrana do gruntu pod budynkiem.

Ale tam ma być właśnie sucho. Odparowanie wody, jeśli już, ma się odbywać do góry. Tak na logikę.

 

Myjk - bedziesz sam układał styro ? Hydraulik mi mowil zebym dał 4x 5cm bo ponoc łatwiej się układa i lepiej docina niz takie 15 czy 10.

Co do folii czy papy, ja ide w folie (bede uważął zeby sie nie przetarła przy rozkładaniu styro

Planuję samodzielnie układać. Może i łatwiej się docina, ale za to znaczną ilość czasu się straci na kolejne warstwy. Jak dla mnie skórka za wyprawkę. W ogóle w większości domu nie będzie mi potrzeba warstw -- tylko kawałek w kuchni i holu. Dlatego zastanawiam się czy po całości nie wziąć na parter 20cm od razu. Tej folii się boję właśnie ze względu na możliwe uszkodzenia.

 

Setkę brałem pod uwagę w garażu i kotłowni - tam gdzie będą stały cięższe sprzęty. Więc o ile nie planujesz budowy akwarium, czy wyjątkowo ciężkich szaf, to 70ka wydaje się wystarczająca.

Ja, na fali ostatnich przypadków z siadaniem styro w podłodze, chyba pocisnę na 100 po całości. 1000 zł mnie nie zbawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja, na fali ostatnich przypadków z siadaniem styro w podłodze, chyba pocisnę na 100 po całości. 1000 zł mnie nie zbawi.

 

Ja chyba na doł dam setke, a u góry 70. Nie ma co chyba zbytnio co kombinować.

Rozmawiałem przed chwilą z wykonawcą posadzki i mówił ze najlepiej gdybym zrobil 3 warstwy, albo nawet cztery. Robie wiec 5+5+10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu mieszanie różnej wytrzymałości EPS. Co to ma dać?

Trzy warstwy też nie mają sensu - 1/3 więcej roboty, a mniejsza sztywność. Co najwyżej można tam, gdzie rury pokombinować. A tak, to dwie warstwy - jak różnej grubości, to grubsza IMO na wierzch, żeby sztywniej było.

 

Co do wyboru styro, to u mnie w finale wybierałem miedzy 20cm EPS 100 0,036 i 18cm EPS80 0,030. Wybrałem cieńszą wersję (8+10cm). Wyszło odrobinę taniej, odrobinę cieplej i zostało 2cm więcej na wylewki. Tylko w miejscu gdzie będzie koza dałem EPS200 15cm. Pod kozę bez sensu, ale chciałem sobie zostawić opcję postawienia tam w przyszłości ciężkiego akumulacyjnego pieca. Niby 200 dużo twardszy, ale też dużo mniej sprężysty. Łatwo odkształca się trwale (niewiele po nim chodziłem, a śladów i wgnieceń ma więcej, niż 80 w najbardziej uczęszczanym miejscu).

Kupiłem też paczkę 2cm sytro, żeby uzupełniać na peszlach czy rurach. Niewiele z tego wykorzystałem. Do układania bardzo przydatna gilotyna i nóż. Gilotyna do cięcia na prosto, nóż do wycinania dziwnych kształtów. Po to, żeby nie wycinać bruzd wziąłem 2cm. Bruzdowanie jest niewygodne i pracochłonne - lepiej przeciąć na wylot i tak np. z dwoma warstwami dwójki i jak to już zakrywa rury to kolejne dwie całe płyty i mamy równo z ośmiocentymetrowymi płytami obok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem właśnie wycenę na bramę garażową Hormana i upadłem... 9200 zł

 

O rety to co to za brama ze złota? :) My mamy wycenę na Hormana, wymiary 2,25 x 5m, na trochę ponad 4tys - a to i tak z tej super drogiej firmy od okien, na którą się nie zdecydowaliśmy, więc w obecnej spodziewamy się jeszcze niższej ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...