Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Bocianki 2017 - witamy i zapraszamy :)


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 3,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Czym będziecie wykańczać ewentualny komin? Klinkierem? Tynkiem mozaikowym? Tynkiem zwykłym? Inną okładziną? Dopasujecie go do koloru dachu, elewacji czy podmurówki?

A deska wykańczająca dach, jeśli jest to do czego powinna pasować? Do drewna z którego będę robić ganek?

Dach w kolorze miedziana angoba Braasa, rynny grafitowe (miały być brązowe, ale mąż się pomylił), okna białe...

Mam pustkę w głowie, kompletnie nie wiem co do czego i jak przypasować.

 

Co do wykończenia otworów okiennych, właśnie też się zastanawiamy czy trzeba je wyrównać przed pomiarem i przyszłym montażem. Dzięki za rzucenie światła :)

 

U nas na budowie zonk.

W projekcie jest błąd, w rzucie poddasza strop nad schodami zachodzi na nie, w projekcie stropu nie zachodzi i otwór nad schodami jest dużo większy. Majster oczywiście zrobił jak w projekcie stropu, nie porównał tego nikt z rzutem zrobionym przez architekta. Powstał bardzo wygodny otwór nad głową, gdy się schodzi po schodach. Za to na piętrze nie mieszczą się w tym miejscu drzwi do łazienki bo zostało za mało podłogi... normalnie udusić to za mało.

Teraz albo zmiany w układzie piętra albo dolewanie stropu.

Edytowane przez swieja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swieja, ja się podpinam pod słowa jak_to_możliwe. Mam już to wykonane i moim zdaniem wygląda dobrze ;)

 

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=398114

 

 

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=398052

 

 

Komin mam mały i nie rzucający się w oczy. Z daleka ładnie zlewa się z dachem. Chyba nie wyglądałoby zbyt dobrze, gdyby wyróżniał się na tle dachu taki mikrus. Co innego duży, reprezentatywny komin ;) Wtedy można poszaleć i dopasowywać go do innych elementów domu, czy to elewacji, podmurówki czy innych detali.

Tynk mozaikowy to chyba najtańsza opcja, z tych w miarę trwałych. Za pojemnik tynku zapłaciłam poniżej 150 zł a zostało go sporo, także pewnie pójdzie na cokół i może na słup.

 

Co do koloru desek czołowych, u mnie dopasowane są do stolarki okiennej i drzwiowej oraz podbitki. U Ciebie tych kolorów jest trochę więcej, do okien nie dopasujesz, więc zdecydowanie dopasowałabym do drewna na ganku. No chyba, że podbitkę planujesz białą, to wtedy i do okien dopasujesz ;)

 

Moi sąsiedzi mają dachówkę jakąś ceglaną, komin w tym samym kolorze (klinkier) i deski czołowe dopasowane do koloru dachu. Przy czym okna, drzwi i belki na tarasie, podtrzymujące daszek - w kolorze jasnym (może winchester). I właśnie z tym tarasem mi się gryzie kolor deski czołowej. Gdyby deska czołowa była w kolorze desek tarasowych wyglądałoby to zdecydowaniem lepiej moim zdaniem. No ale to rzecz gustu ;)

 

swieja, a jakie planujesz parapety zewnętrzne i do czego chcesz je dopasować??

IMG_2108.jpg

IMG_2698.jpg

Edytowane przez annatulipanna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma do czego dopasować bo obok budują się dwa domy i ani jeden nie wykończony :p

Ale ten, który stoi obok ma już dach w kolorze mojego ;)

 

Na komin będzie chyba ten tynk mozaikowy.

 

Annatulipanna, trudne pytania zadajesz ;) Czyli kolejny element, który muszę do czegoś dopasować :bash:

Impregnat do drewna (deska czołowa i ganek) muszę więc dopasować do grafitowych rynien. Będzie "heban brazylisjki v11 vidaronu. Kolor jest brązowy ale ciemny i chłodny. Parapety chciałabym ceramiczne. Wychodzi na to, że muszą być też grafitowe. A elewacja wychodzi jasno szara lub szaro beżowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swieja, ten heban vidaronu bardzo ładny jest ;)

A parapety, no cóż bardzo ważna rzecz na "już". Też mnie pospieszali z wyborem, bo odwlekałam to w czasie. Chciałam po taniości jakieś blaszaki kupić, ale i budowlańcy i KB odradzali mi ten wybór. Padło na płytki Przysucha "Noc polarna". Pierwsze płytki parapetowe, które wpadły mi w oko. Na dodatek były dostępne w mojej pobliskiej hurtowni i jakiś rabacik dostałam, także za materiał na wszystkie okna zapłaciłam 540 zł (8 parapetów, w tym jeden 2,5 m). Cena mega zadowalająca, jak liczyłam koszt blaszaków, wychodziło mi drożej. Także polecam, jakby co ;)

Wrzuć może jakieś rzuty swojego domu. Ciekawa jestem bryły i elewacji.

Edytowane przez annatulipanna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te parapety przysucha też widziałam i bardzo mi się podobały. Skoro polecasz to mocno wezmę je pod uwagę. Na moje parapety wyszłoby około 750 zł. I kolor "Noc polarna" idealny :)

 

Tak wygląda mój zlepek wizualizacyjny. Może coś z tego będzie. Na razie mi się podoba. Mąż odetchną z ulgą, bo wisiała nad nim wizja wypominania tej rynny do końca życia.

 

Edit:

Zapomniałam o drzwiach. Wygląda na to, że też muszą być ciemne, grafitowe lub granatowe. A na schody i podłogę na ganku terakota.

 

elewacja.jpg

 

Nie ma to jak wizualizacja. W głowie mi się to wszystko nie układało.

 

Dom na razie w stanie opłakanym, nie ma co pokazywać, mokre mury i zielona więźba dachowa. Ale mam szkic poglądowy jak ma wyglądać ostatecznie:

 

01.jpg

03.jpg

08.jpg

 

Dach ma być bezokapowy. Na wykuszu miała być elewacja z klinkieru albo jakiejś kamiennej okładziny, ale trzeba ciąć koszty.

Edytowane przez swieja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do wykończenia otworów okiennych, właśnie też się zastanawiamy czy trzeba je wyrównać przed pomiarem i przyszłym montażem. Dzięki za rzucenie światła :)

 

.

No właśnie już w 5 firmie jak dopytywałem to twierdzą że nie trzeba obrabiać szpalet że taśma się przyklei bez problemu.I bądź tu mądry . Zastanawiam się czym zabezpieczyć taśmy , chyba maks 3 miechy mogą być narażone na UV . Koszt taśm w najlepszej ofercie u mnie to 1,3 k parapety ciepłe wszyscy odradzają ;/ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozważam te taśmy, ale dlatego, że ochronią piankę montażową przed UV

Jak mogą chronić, jak to je trzeba chronić przed UV bo nie jest odporna?

Za to chroni piankę przed wilgocią która zamarzając i rozmarzając powoduje jej erozję.

 

Ciepłe parapety możesz zamienić na 2, 3cm pasek z XPSa na szerokość i głębokość otworu okiennego.

 

Podstawowym plusem ciepłego parapetu jest to, że jest wyprofilowany i pasuje i do muru, i do profilu, i do parapetu zewnętrznego i wewnętrznego. Oraz do izolacji pod nim. Nie ma miejsca do zepsucia szczelności.

Jak dasz XPSa na szerokość głębokość otworu okiennego to musisz dać okno na listwie podokiennej której izolacyjność jest niezła, ale daleko jej do XPSa. I to będzie mostek pomiędzy parapetem zewnętrznym a wewnętrznym od którego zapewne wzięła się nazwa, bo powoduje że parapet jest zimny wewnątrz.

 

Popatrz na przekroje jak wygląda montaż na ciepłym parapecie, a jak na listwie podokiennej.

 

http://www.ekosystemy.pl/upload/tinymce/Grafiki/OKNA/Cieply_parapet_-_rys._techniczny.PNG

 

http://oknotest.pl/images/poradnik-okienny/4_rama_oscieznicy_z__listwa_progowa_i_uszczelnieniem_z_folii.jpg

 

Szczególnie istotne jest miejsce gdzie spotyka się mur konstrukcyjny z parapetem zewnętrznym i listwą podokienną i analogiczne spotkanie parapetu wewnętrznego z listwą i murem. I gorzej izolujący materiał konstrukcyjny, tym większy mostek. Przy ciepłym parapecie cały parapet wewnętrzny i zewnętrzny jest dobrze odizolowany od muru a obydwa parapety od siebie.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nas od ciepłych parapetów odciągają, tłumacząc, że otwór okienny nigdy nie jest idealny i ten "idealny" ciepły parapet nigdy do końca się w niego nie wpasuje.

 

Do czego ma nie pasować? Płaski dół do płaskiego muru czy wyprofilowana góra do ramy okiennej? Czy może do parapetu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te parapety przysucha też widziałam i bardzo mi się podobały. Skoro polecasz to mocno wezmę je pod uwagę. Na moje parapety wyszłoby około 750 zł. I kolor "Noc polarna" idealny :)

 

Tak wygląda mój zlepek wizualizacyjny. Może coś z tego będzie. Na razie mi się podoba. Mąż odetchną z ulgą, bo wisiała nad nim wizja wypominania tej rynny do końca życia.

 

Edit:

Zapomniałam o drzwiach. Wygląda na to, że też muszą być ciemne, grafitowe lub granatowe. A na schody i podłogę na ganku terakota.

 

[ATTACH=CONFIG]398061[/ATTACH]

 

Nie ma to jak wizualizacja. W głowie mi się to wszystko nie układało.

 

Dom na razie w stanie opłakanym, nie ma co pokazywać, mokre mury i zielona więźba dachowa. Ale mam szkic poglądowy jak ma wyglądać ostatecznie:

 

[ATTACH=CONFIG]398062[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]398063[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]398064[/ATTACH]

 

Dach ma być bezokapowy. Na wykuszu miała być elewacja z klinkieru albo jakiejś kamiennej okładziny, ale trzeba ciąć koszty.

 

No kochana! Piękny ten Twój dom. Ładna bryła, fajne okna i ten ganek... Co ja Ci moje zdjęcia pokazuję, prostego skromnego domku w lesie, jak u Ciebie to zupełnie inna bajka ;) Drzwi, rzeczywiście, biorąc pod uwagę powyższe wybory z wizualizacji, wybrałabym grafitowe, czy antracytowe.

Ale przy całości, jakoś te białe okna mi wtedy nie pasują. Chyba pokusiłabym się o antracytowe. Albo cała stolarka okienna i drzwiowa w kolorze ciemnego drewna, tak jak deska czołowa ;)

Nie wiem, czy elewację chcesz taką dworkową, czy raczej prostą, lżejszą.

Ale przy dworkowej, te parapety Przysuchy mogą być za delikatne. One są cieńsze od tradycyjnych parapetów klinkierowych, wyglądają dużo lżej. Mnie się ten efekt bardzo podoba, ale u nas ma być prosto, można wręcz powiedzieć, prawie ascetycznie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mogą chronić, jak to je trzeba chronić przed UV bo nie jest odporna?

Za to chroni piankę przed wilgocią która zamarzając i rozmarzając powoduje jej erozję.

 

 

 

Podstawowym plusem ciepłego parapetu jest to, że jest wyprofilowany i pasuje i do muru, i do profilu, i do parapetu zewnętrznego i wewnętrznego. Oraz do izolacji pod nim. Nie ma miejsca do zepsucia szczelności.

Jak dasz XPSa na szerokość głębokość otworu okiennego to musisz dać okno na listwie podokiennej której izolacyjność jest niezła, ale daleko jej do XPSa. I to będzie mostek pomiędzy parapetem zewnętrznym a wewnętrznym od którego zapewne wzięła się nazwa, bo powoduje że parapet jest zimny wewnątrz.

 

Popatrz na przekroje jak wygląda montaż na ciepłym parapecie, a jak na listwie podokiennej.

 

http://www.ekosystemy.pl/upload/tinymce/Grafiki/OKNA/Cieply_parapet_-_rys._techniczny.PNG

 

http://oknotest.pl/images/poradnik-okienny/4_rama_oscieznicy_z__listwa_progowa_i_uszczelnieniem_z_folii.jpg

 

Szczególnie istotne jest miejsce gdzie spotyka się mur konstrukcyjny z parapetem zewnętrznym i listwą podokienną i analogiczne spotkanie parapetu wewnętrznego z listwą i murem. I gorzej izolujący materiał konstrukcyjny, tym większy mostek. Przy ciepłym parapecie cały parapet wewnętrzny i zewnętrzny jest dobrze odizolowany od muru a obydwa parapety od siebie.

 

Wg mnie ten drugi schemat nie jest prawidłowy. Przecież parapet zewnętrzny, nawet jeśli nie użyto ciepłych parapetów z XPS, jest osadzany na styropianie elewacyjnym, który nachodzi na listwę podokienną do takiej samej wysokości pod oknem, jak ciepły parapet na pierwszym schemacie. Przynajmniej u mnie tak to wygląda:

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=398131

 

Styropian elewacyjny był docinany pod skosem, aby bezpośrednio na nim montować parapety. Tutaj nie ma mowy o zetknięciu się parapetu z murem.

Przypominam, że sama listwa podokienna również nie ma kontaktu z murem, ponieważ stoi na XPS-ie.

Choć sama tego nie wykorzystałam, uważam, że ciepłe parapety to super rozwiązanie. I gdyby nie fakt, że miałam sporo XPS-a do wykorzystania (i nadal mam ;)), to może pokusiłabym się o gotowe parapety. Jednak w mojej sytuacji, byłby to spory dodatkowy koszt.

Podobnie z taśmami. Wiedziałam, jak chcę obrobić okna od zewnątrz i że jeśli tego dopilnuję, będzie ok. Moich budowlańców znam i wiem, czego mogę się po nich spodziewać. Ekipy od okien nie znałam. I patrząc, na ich montaż i podejście do tzw. ciepłego montażu, cieszę się, że zdecydowałam się na montaż tradycyjny. Na spokojnie poprawiliśmy niedociągnięcia w obróbce okien, podczas robienia elewacji. I tutaj znowu, gdybym miała sprawdzoną ekipę od okien, pokusiłabym się o montaż z taśmami. Jednak strach przed niepoprawnym montażem wziął górę ;)

 

Ale argumenty, w stylu, że ciepłego parapetu nie da się dopasować do nierównego otworu, to lekka przesada ;) Mój XPS, jakoś dało się dopasować, choć ani mur, ani ramki z XPS-a nie były idealne ;)

IMG_2243.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie ten drugi schemat nie jest prawidłowy. Przecież parapet zewnętrzny, nawet jeśli nie użyto ciepłych parapetów z XPS, jest osadzany na styropianie elewacyjnym, który nachodzi na listwę podokienną do takiej samej wysokości pod oknem, jak ciepły parapet na pierwszym schemacie. Przynajmniej u mnie tak to wygląda:

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=398131

 

IMO żadna różnica, czy pod oknem i dookoła jest pianka, czy pianka i XPS. Pianka ma nawet lepszą lambdę. Ale to tak na marginesie.

 

A ile zachodzi izolacja na listwę - to zależy od parapetu. Na schemacie, który wrzucałem jest blaszany parapet który potrzebuje sporo miejsca.

Przy płytkach wystarczy mniej miejsca i na ciepły parapet kładzie się jeszcze ze 2cm styropianu żeby akurat wsunąć płytkę na styk.

Ale nawet w sytuacji, gdy zewnętrzny parapet nie styka się z murem, to dalej zewnętrzny od wewnętrznego oddziela tylko listwa podokienna PCW (zazwyczaj) która jest dużo gorszym izolatorem, niż XPS. Dlatego ciepły parapet IMO ma sens (albo chociaż listwa podokienna z XPS a nie PCV - taka namiastka ciepłego parapetu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te parapety przysucha też widziałam i bardzo mi się podobały.

 

Pamiętaj, że to jest ceramika. I nie są idealnie równe. Więc sporo w rękach ekipy, jak bardzo to będzie raziło. U mnie zrobili tak, żeby było równo pod oknem. Niektórym nie odpowiada taka estetyka - wtedy lepiej wybrać imitację z blachy. Sam parapet z blachy (najlepiej aluminiowej) IMO wygląda świetnie. Ale zakończenia takich imitacji wyglądają tragicznie.

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=398139

 

Przy równaniu do zewnętrznej krawędzi wyglądałoby jeszcze gorzej. Pewnie jakiś kompromis wyglądałby najlepiej.

przysucha2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...