Owczar 22.11.2021 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 Faktycznie, tutaj mowa o 2 latach, a wcześniej coś było o 3 i dlatego napisałem minimum 4 przeglądy. Jeszcze ta wzmianka o kopii faktury za każdy... Tutaj już nawet ukłon ze strony instalatora, który wbije pieczęć w gwarancji nie wchodzi w grę. Praktyka co najmniej dziwna. A sam poleciłem domekta znajomemu. Oby obronił się walorami użytkowymi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eMdzeJ 23.11.2021 04:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2021 zajrzeliście do karty gwarancyjnej? Jest dostępna do pobrania na stronie mały przegląd co 6 miesięcy - wykonywany przez użytkownika rekuperatora lub instalatoraduży przegląd co 18 miesięcy - zalecany ale nie obowiązkowy wiec tylko rozruchowy jest obowiązkowy i wykonywany przez instalatora. Resztę typu wymianę filtrów i czyszczenie kratek czerpni/wyrzutni można zrobić samemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 23.11.2021 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2021 No przecież to ze strony dystrybutora i karty gwarancyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eMdzeJ 23.11.2021 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2021 No przecież to ze strony dystrybutora i karty gwarancyjnej. https://www.ventia.pl/materialy_marketingowe_pdf_jpg/katalogi%20i%20foldery/KOMFOVENT-DOMEKT-ksiazka-gwarancyjna-VENTIA.PDF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 23.11.2021 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2021 W tym dokumencie ale w linku od Kaizena już nie. Instalator w ofercie powołał się właśnie na gwarancję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eMdzeJ 23.11.2021 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2021 W tym dokumencie ale w linku od Kaizena już nie. Instalator w ofercie powołał się właśnie na gwarancję... nie wiem skąd ma link, Ten dokument jest pobrany ze strony ventii. Wchodzisz na stronę, klikasz rekuperatory, zjeżdżasz dół i masz dokumenty do pobrania. Jest ks gwarancyjna. W tym co podałem masz przecież warunki gwarancji Ta jest obowiązująca bo są teraz 3 lata. I przegląd może wykonać zarówno użytkownik jak i instalator. Wiec nic dziwnego, że instalator proponuje przegląd. Jakbym mógł tym zarobić to też bym proponował. Być może reku kupowany przed zmianami gwarancji i obowiązują go inne zapisy. Wygląda że teraz są takie jw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 23.11.2021 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2021 (edytowane) nie wiem skąd ma link, Ten dokument jest pobrany ze strony ventii. Ten Twój link to nie jest formalny dokument. https://www.ventia.pl/materialy_marketingowe_pdf_jpg/katalogi%20i%20foldery/KOMFOVENT-DOMEKT-ksiazka-gwarancyjna-VENTIA.PDF Skąd link wrzucałem? https://www.ventia.pl/pliki/ventia/wsparcie_instrukcje/instrukcje_komfovent/2020-materialy-strona-glowna/Karta-gwarancyjna-centrale-wentylacyjne-komfovent.pdf Oficjalna karta gwarancyjna ze strony ventia.pl- czytaj punkt 3. 2020 - więc stary nie jest.ale może faktycznie zmienili. Innej karty gwarancyjnej nie znalazłem. Edyta. Ciekawy jest też pierwszy punkt Twojego dokumentu. Art. 558. § 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć lub wyłączyć. Jeżeli kupującym jest konsument, ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w przypadkach określonych w przepisach szczególnych. Ciekawe, że wyłączają rękojmię... Pytanie do dobrego prawnika, czy to zgodne z prawem. Czy to może warunki gwarancji gdy nabywcą jest przedsiębiorca? Edytowane 23 Listopada 2021 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eMdzeJ 23.11.2021 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2021 Ten Twój link to nie jest formalny dokument. https://www.ventia.pl/materialy_marketingowe_pdf_jpg/katalogi%20i%20foldery/KOMFOVENT-DOMEKT-ksiazka-gwarancyjna-VENTIA.PDF Skąd link wrzucałem? Serio pytasz? Oficjalna karta gwarancyjna ze strony ventia.pl- czytaj punkt 3. tak serio pytam. Jak go znalazłeś na stronie dystrybutora. Ścieżka do wyklinania manualnego dokumentu. Bo to że katalog się nazywa materiały marketingowe to dość oczywiste skoro to leci na stronę www I jeszcze proszę co to wg Ciebie oznacza formalny a co nieformalny dokument bo dokument z linku ze strony https://www.ventia.pl/pl/materialy-informacyjne/Komfovent też prowadzi do mojego pliku. EDIT już wiem co zrobiłeś bez sensu. Ściągnąłeś gwarancję nie do tego urządzenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 23.11.2021 14:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2021 W sumie w dokumencie Kaizena nie ma info jakich central dotyczy i może być wykorzystywany przez instalatorów do naciągania na przegląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eMdzeJ 23.11.2021 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2021 Być może. Tak czy inaczej jak się kupi ich obrotówkę to poza instalacja można przeglądy robić samemu przez te 3 lata. Nie podoba mi się, że gwarancja jest dostarczana na życzenie a nie domyślnie. Co też jest w tym dokumencie napisane. Wiec w sumie można wcisnąć komuś ciemnotę w dowolny sposób. Ale to już się nauczyłem, że jak sie sam nie dowiem to później cuda się dzieją. Ja pewnie w przyszłym sezonie będę wymieniął moją G90kę właśnie na ten reku. Nie wiem jeszcze jak wydajnościowo bo obecnie mam 300kę i spokojnie daje radę ale chce dodatkowo zrobić skrzynkę antysmogową. Teoretycznie wyciągając filtr z reku i robiąc swój przed to wiele nie zmieni ale... zobaczymy. Mam ponad poł roku na obmyślenie co i jak. I tak będę wymieniał pewine w w okolicach wakacji. Może do tej pory się dostępność poprawi i nie będzie takiej walki o sprzęt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 23.11.2021 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2021 Gdzie macie umieszczone wasze rotory? Zastanawiam czy poradzi sobie na nieogrzewanym strychu, w domku ze styropianu? (Monitoruje tam temperaturę, i nigdy nie zanotowałem niższej niż 5 stopni )Jeżeli tak to wezmę wersje pozioma. Jeżeli jednak nie, to muszę wziasc pionowa i zrobić duuuza rewolucje sprowadzając reku do kotłowni. Zastanawiabmnie również o ile mniejsza będzie sprawność umieszczając reku na strychu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 23.11.2021 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2021 Instalatorzy wręcz polecają rotory właśnie na strych. Choć wiadomo - zawsze lepiej w ciepłym. Co do puszki antysmogowej przed reku. Instalator u znajomego nie chciał mu tak zamontować - twierdzi, że lepiej za. Coś w tym w sumie może być. Między filtrem a reku wytworzy się podciśnienie na nawiewie. Ale czy będzie to miało jakiś niekorzystny wpływ - pewnie wiele zależy od konstrukcji rekuperatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margabr 23.11.2021 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2021 Ja mam zamontowany antysmog za reku. Przez okres jesienny filtr anty byl wymontowany i odzysk okolo 80%Teraz temperatury spadly zamontowalem nowy filtr i caly czas powyzej 90% odzysk.Zagadka albo ten typ tak ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Endrju111 23.11.2021 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2021 Ja mam zamontowany antysmog za reku. Przez okres jesienny filtr anty byl wymontowany i odzysk okolo 80% Teraz temperatury spadly zamontowalem nowy filtr i caly czas powyzej 90% odzysk. Zagadka albo ten typ tak ma zapewne wymagający filtr przytyka nawiew, stąd pozornie wyższa sprawność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 23.11.2021 22:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2021 Dokładnie, jeśli nie ma automatycznego bilansowania to po prostu zmienił się bilans - więcej wywiewa niż nawiewa. U mnie filtry śmigają cały rok. Jesienią też bywa syf w powietrzu - szczególnie gdy ludzie dopalają w kominkach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eMdzeJ 24.11.2021 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2021 Instalatorzy wręcz polecają rotory właśnie na strych. Choć wiadomo - zawsze lepiej w ciepłym. Co do puszki antysmogowej przed reku. Instalator u znajomego nie chciał mu tak zamontować - twierdzi, że lepiej za. Coś w tym w sumie może być. Między filtrem a reku wytworzy się podciśnienie na nawiewie. Ale czy będzie to miało jakiś niekorzystny wpływ - pewnie wiele zależy od konstrukcji rekuperatora. Niestety mam tylko miejsce przed wiec inaczej nie założe. Jak wyjmiesz filtr od strony czerpni z reku a wsadzisz na rure przed to coś się zmieni? wg mnie nie. Wiec można założyć przed jakieś mocniejsze i niezbyt to zwiększy opory. Za to jak zostawisz w reku to już chyba mocniejsza jednostka potrzebna. teoretyzuje żeby nie było, rozbieram to na logikę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 24.11.2021 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2021 Ja mam zamontowany antysmog za reku. Przez okres jesienny filtr anty byl wymontowany i odzysk okolo 80% Teraz temperatury spadly zamontowalem nowy filtr i caly czas powyzej 90% odzysk. Zagadka albo ten typ tak ma Normalna rzecz, bo znacząco to wpływa na opory i tym sposobem masz znacznie większy wywiew, niż nawiew. Ładnie wygląda niby sprawność reku (często instalatorzy tak ustawiają reku od nowości, żeby klient był przeszczęśliwy). A dom zaciąga zimne powietrze wszelkimi nieszczelnościami bo w domu jest podciśnienie. Trzeba zmienić bilans (zwiększyć nawiew). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margabr 24.11.2021 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2021 Normalna rzecz, bo znacząco to wpływa na opory i tym sposobem masz znacznie większy wywiew, niż nawiew. Ładnie wygląda niby sprawność reku (często instalatorzy tak ustawiają reku od nowości, żeby klient był przeszczęśliwy). A dom zaciąga zimne powietrze wszelkimi nieszczelnościami bo w domu jest podciśnienie. Trzeba zmienić bilans (zwiększyć nawiew). Sadze ze racja. Poprzedniej zimy ciaglo po gniazdkach. Ale od niedawna ustawilem kontrole przeplywu CAD i zauwazalnie reku pobiera wiecej pradu o ok.10W Wykonalem eksperymetr, filtr antysmog wymontowany, reku idzie na 1/3 gwizdka, na zewnnatrz -3°C a odzysk 95% z obrotowki. Wiec badź madry i pisz..... Jest tyle zmiennych i uwarunkowan ze porownuje juz raczej z rachunkiem prawdopodobienstwa. Reasumujac centrala dziala i jest ok, a dystrybutor chyba balagani z warunkami gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eMdzeJ 25.11.2021 06:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2021 raczej nie bałagani. Po prostu różne urządzenia mają różne warunki. Całe zamieszanie w tym wątku wzięło się tylko i wyłącznie ze ściągnięcia gwarancji od innego urządzenia. Wątek jest o domekt r i z tego co pamiętam - bo zastanawiam się już długo nad wyborem zamiennika obecnej centrali, takie były właśnie warunki tej gwarancji. Dlatego mi coś nie pasowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 25.11.2021 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2021 raczej nie bałagani. Po prostu różne urządzenia mają różne warunki. Całe zamieszanie w tym wątku wzięło się tylko i wyłącznie ze ściągnięcia gwarancji od innego urządzenia.. Z czego wnioskujesz, że niewłaściwego? Treść tego, co wrzucałem pasuje - i jest to karta gwarancyjna. To, co wrzuciłeś nie spełnia wymogów z KC: § 2. Oświadczenie gwarancyjne zawiera podstawowe informacje potrzebne do wykonywania uprawnień z gwarancji, w szczególności nazwę i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej, czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej, uprawnienia przysługujące w razie stwierdzenia wady, a także stwierdzenie, że gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.