Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Instalacja TV w mieszkaniu

Gość bary_182

Recommended Posts

Gość bary_182

Nie znam się na instalacjach dlatego zwracam się z następującym pytaniem:

planuję zmiany instalacji w nowokupowanym mieszkaniu - mieszkania jest 4 pokojowe natomiast deweloper zaplanował tylko jedno gniazdo TV SAT / TV naziemnej cyfrowej. Chciałbym instalację rozbudować tak by w sumie było 5 takich gniazd. I tu moje pytanie czy w przypadku gdy deweloper już wybuduje mieszkanie i zostanie tylko jedno gniazdo późniejsza rozbudowa będzie problematyczna, ponieważ do mieszkania będzie doprowadzony jeden kabel z anteny zbiorczej? Czy w takim razie nie będę mógł wtedy rozbudować instalacji do 5 niezależnych gniazd? Od tego zależy czy rozbuduję instalację sam czy zlecę to deweloperowi w dość wysokiej cenie za punkt. Z tego co patrzyłem na schematach to przy kilku niezależnych gniazdach do multiswitcha powinna dochodzić taka ilość przewodów z anteny zbiorczej jaka ilość odbiorników, ale może się mylę.

... Z tego co patrzyłem na schematach to przy kilku niezależnych gniazdach do multiswitcha powinna dochodzić taka ilość przewodów z anteny zbiorczej jaka ilość odbiorników, ale może się mylę.

Jeżeli to jest typowa inst. SAT na multiswitchu - musisz z każdego punktu Twojego mieszkania gdzie chcesz mieć odbiór programów satelitarnych doprowadzić przewód koncentryczny do tego multiswitcha.

Położenie samych przewodów to nie wszystko, musisz mieć miejsce do ich podłączenia, raczej nikt nie przewymiaruje specjalnie dla Ciebie wielkości multiswitcha bez obciążenia Cię kosztami, dla bezpieczeństwa zleć to firmie zewnętrznej, bo później mogą być różne przepychanki, po czyjej stronie leży wina jak coś się zacznie chrzanić ;)

Gość bary_182