Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Obliczeń jeszcze nie ma - dopiero się robią.

 

Stosowanie ramy i "okładanie" panelami SIP to "overkill" i zbędne komplikowanie konstrukcji. Myślałem o tym pierwotnie ale lepiej zrobić jedną rzecz dobrze [panele SIP] niż kombinować z konstrukcją. Alternatywne rozwiązanie to np. konstrukcja stalowa i płyty warstwowe na ściany i dach, czyli nowoczesny "dom-garaż" :-)

 

Co do technologii klejenia paneli to nie wypowiadam się autorytatywnie - dopiero zapoznaję się z tematem. Z wstępnych rozmów z lokalnym dystrybutorem klejów PU wynika, że można panele SIP wykonać bez prasy.

 

Dach i elewacja - skłaniam się po części do rozwiązania "hardkorowego" w postaci izolacji natryskowej PUR. Interesujące ale bardzo mało popularne rozwiązanie, obecnie stosowane do krycia dachów płaskich. Taka izolacja tworzy monolityczną strukturę [skorupę], nieprzepuszczalną dla wilgoci i dodatkowo izolującą ściany i dach. Dobra wentylacja to mus - bo budynek jest aż "nad-szczelny".

 

Pozytywy - cały budynek jest pokryty jednolitą warstwą wodoodpornej izolacji, bez szczelin i złączeń. Dyfuzja zbliżona do zera. Warstwa zewnętrzna [chroniąca przed UV] ma gwarancję 10-15 lat, później trzeba ją pomalować ponownie. Dodatkowa izolacja na panele SIP. Możliwa rezygnacja z rynien???

 

Negatywy. Malo popularne rozwiązanie - nie wiadomo czy się sprawdzi :-)

Edytowane przez SamoBudowa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ponieważ jestem "teoretykiem" budownictwa, z odrobiną praktyki [6 miesięcy jako Robolus Ordinaris Constructione tj. Robol Budowlany Zwyczajny] to przygotowuję instrukcję krok-po-kroku, żeby mi się wszystko nie pop....ło i nie abym nie przegapił jakiegoś drobnego szczegółu [np. dachu].

 

Całość ma być kompletnym instruktażem do [niemalże] samodzielnego zrealizowania projektu.

instrukcja.pdf.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile kosztuje taki natryskowy PUR?

 

Z tego co czytałem i pamiętam o PUR/PIR to jest chyba taki problem że są dwa rodzaje - otwartokomórkowy i zamkniętokomórkowy.

Otwartokomórkowy - ma lambdę jak styro i raczej nie jest wodoodporny i jest masowo stosowany na poddaszach :D

Zamkniętokomórkowy - ma lambdę lepszą o 33% od grafitowego styro, jest twardy, wododporny i w wykonaniu na poddaszu ma tendencję do skurczu po nałożeniu, dlatego trzeba nakładać ją warstwami 3-4cm. Pewnie o takim piszesz? To taka sama pianka jak w płytach warstwowych. Jak wykonawca opisuje jej wykonanie?

 

Jeżeli chodzi o płyty warstwowe to brak samonośności na ścianach jest dla mnie największą wadą tych płyt, trzeba zapewnić konstrukcję nośną, choć przy małych budynkach stosuje się chyba tylko jakieś kątowniki stalowe.

 

Tak czy siak w dalszym ciągu najsensowniejsza wydaje mi się konstrukcja z lekkiego szkieletu ;)

 

I jeszcze słowo o wilgoci - połowa cywilizowanego świata używa technologii nie mającej żadnej akumulacji wilgotności (budynki szkieletowe z membranami), druga połowa używa technologii murowanej która wbrew pozorom też nie ma akumulacji wilgoci - zaraz jest grzyb i strumyczek na parapecie (chyba że dom/okna itp są nieszczelne). Jedynie dom z gliny albo "ścinków gazet" jakoś akumuluje wilgoć.

Więc dla mnie to taki sam mit jak "oddychające ściany".

 

ps. czemu kompresujesz pdf skoro on jest już skompresowany? Może także wrzucaj to w treści albo zrób nowy wątek z instrukcją:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze słowo o wilgoci - połowa cywilizowanego świata używa technologii nie mającej żadnej akumulacji wilgotności (budynki szkieletowe z membranami)
że jak.. że co.. akumulacji wilgoci.. dobre sobie.. jeszcze czego, akumulacji siarki i wodoru ..

masakra.. wilgoć trzeba usuwać, bo są jej nadmiary, a Ty chcesz ją magazynować... normalnie..

używa technologii murowanej która wbrew pozorom też nie ma akumulacji wilgoci - zaraz jest grzyb i strumyczek na parapecie
a to nie zależy do technologi budowy domu.. tylko od temperatury powierzchni ścian ! i tego ile jest % pary wodnej w powietrzu..

a grzyby, strumyczki .. biorą się z braku wiedzy na temat jak powinien wyglądać dany detal.

Nic nie poradzę, że ktoś ma nadproża żelbetowe, okno źle wstawione i wody odchodzą..

technologia nie ma tu nic do rzeczy, choć by był nie wiem .. z samej celulozy .. jak % wilgotności będzie za duży, a miejsce będzie za zimne = kondensacja .. i do czasu podniesienia temperatury powierzchni i obniżenia wilgotności pomieszczeniach, można sobie pomarzyć.

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że jak.. że co.. akumulacji wilgoci.. dobre sobie.. jeszcze czego, akumulacji siarki i wodoru ..

masakra.. wilgoć trzeba usuwać, bo są jej nadmiary, a Ty chcesz ją magazynować... normalnie..

Więc dla mnie to taki sam mit jak "oddychające ściany".

A gdzie napisałem że chciałbym cokolwiek magazynować?::jawdrop:

 

W pozostałej części zgadzam się z tobą.

A jakby były dalej niejasności to miałem na myśli to że ktoś mógłby pomyśleć że mu dom murowany "akumuluje wilgoć" i zaraz się przejedzie na braku wentylacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile kosztuje taki natryskowy PUR?

 

Z tego co czytałem i pamiętam o PUR/PIR to jest chyba taki problem że są dwa rodzaje - otwartokomórkowy i zamkniętokomórkowy.

Otwartokomórkowy - ma lambdę jak styro i raczej nie jest wodoodporny i jest masowo stosowany na poddaszach :D

Zamkniętokomórkowy - ma lambdę lepszą o 33% od grafitowego styro, jest twardy, wododporny i w wykonaniu na poddaszu ma tendencję do skurczu po nałożeniu, dlatego trzeba nakładać ją warstwami 3-4cm. Pewnie o takim piszesz? To taka sama pianka jak w płytach warstwowych. Jak wykonawca opisuje jej wykonanie?

 

Jeżeli chodzi o płyty warstwowe to brak samonośności na ścianach jest dla mnie największą wadą tych płyt, trzeba zapewnić konstrukcję nośną, choć przy małych budynkach stosuje się chyba tylko jakieś kątowniki stalowe.

 

Tak czy siak w dalszym ciągu najsensowniejsza wydaje mi się konstrukcja z lekkiego szkieletu ;)

 

I jeszcze słowo o wilgoci - połowa cywilizowanego świata używa technologii nie mającej żadnej akumulacji wilgotności (budynki szkieletowe z membranami), druga połowa używa technologii murowanej która wbrew pozorom też nie ma akumulacji wilgoci - zaraz jest grzyb i strumyczek na parapecie (chyba że dom/okna itp są nieszczelne). Jedynie dom z gliny albo "ścinków gazet" jakoś akumuluje wilgoć.

Więc dla mnie to taki sam mit jak "oddychające ściany".

 

ps. czemu kompresujesz pdf skoro on jest już skompresowany? Może także wrzucaj to w treści albo zrób nowy wątek z instrukcją:)

 

Na zewnątrz stosuje się PUR zamknięto-komórkowy ok. 40-60kg m3. Nakłada się go natryskowo, na to warstwa wzmacniająca i na to kolejna chroniąca przed UV.

 

 

Panele SIP są jak nabardziej samonośne.

 

 

Co do wilgoci, w bardzo szczelnym budynku nie ma prawie wcale dyfuzji więc wilgotność musi być kontrolowana wentylacją. Przypuszczam, że w skrajnym przypadku istnieje też realne ryzyko uduszenia się [mała kubatura w połączeniu z brakiem wymiany powietrza] - wentylacja to mus.

 

Plik jest w zip bo nie skrypt forum nie akceptuje moich pdf.

 

Cena - wstępne informacje to ok.15zł za każdy cm/m2. Minimum 3 centymetry. Do zweryfikowania.

Edytowane przez SamoBudowa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja piszę cały czas o płytach warstwowych czyli blacha - PUR/PIR - blacha. SIP drewniane są oczywiście samonośne.

 

Cena 150zl za 10cm za m2 to jakieś 5x drożej niż styro grafit (15cm zeby było takie samo ocieplenie) oraz 2x drożej niż płyta warstwowa z PUR.

Ale jest coś co by do mnie przemawiało jeżeli chodzi o tą technologię - jeżeli w tej cenie ściana byłaby na gotowo czyli bez tynkowania i dodatkowego malowania.

Mogłaby tez idealnie pasować do mojej koncepcji szkieletu + OSB od wewnątrz z zewnątrz zatopionego w wodoodpornej izolacji cieplnej, którą miał być u mnie styro grafitowy klejony na piankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja piszę cały czas o płytach warstwowych czyli blacha - PUR/PIR - blacha. SIP drewniane są oczywiście samonośne.

 

Cena 150zl za 10cm za m2 to jakieś 5x drożej niż styro grafit (15cm zeby było takie samo ocieplenie) oraz 2x drożej niż płyta warstwowa z PUR.

Ale jest coś co by do mnie przemawiało jeżeli chodzi o tą technologię - jeżeli w tej cenie ściana byłaby na gotowo czyli bez tynkowania i dodatkowego malowania.

Mogłaby tez idealnie pasować do mojej koncepcji szkieletu + OSB od wewnątrz z zewnątrz zatopionego w wodoodpornej izolacji cieplnej, którą miał być u mnie styro grafitowy klejony na piankę.

 

Z tego co przeczytałem / obejrzałem wynika, że izolacja natryskowa PUR została wymyślona oryginalnie jako szybki i skuteczny sposób naprawy przeciekających dachów [stalowych, pokrytych papą, itd]. Domyślnie stosuje się tylko cienką warstwę której głównym przeznaczeniem jest ochrona przed wilgocią. Izolacja cieplna jest wtórnym efektem.

 

Stosowanie PUR na ściany zewnętrzne w grubości 10cm byłoby nieefektywne ekonomicznie. Taniej byłoby zastosować piankę otwarto-komórkową od wewnątrz [gruba warstwa] i zamknięto-komórkową od zewnątrz [cienka warstwa]. Ale czy byłoby to opłacalne skoro można użyć EPS grafitowego?

 

Z kolejnych uzyskanych przeze mnie informacji wynika, że są jakieś problemy z trwałością warstwy zewnętrznej, trwają próby z różnymi preparatami.

Edytowane przez SamoBudowa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki temat juz był w mamstartup. Zreszta wszystko już bylo.

Panie, z porothermu sie buduje a nie z jakichś paneli.

Domy z poddaszem użytkowym sie stawia a nie jakieś "popaprańce". Rzeczy się komplikuje a nie upraszcza.Nie moze być prosto, bo to oznacza biednie a nie przebiegle/scwanie

YT spływa ciekawymi pomyslami.

Prosty tani, ciepły dom, szczelny w 3 tygodnie. Abstrakcja? Wbrew pozorom banał. Ale to jest pod prąd.. Czyli do dupy.

Nie pomogłem, ale zycze powodzenia.

Zwyciezcy maja zawsze racje.

 

HAHA:D

 

"Panowie 35m2 to ja mam salon"

"Po co mi taki dom jak moje wnuki w nim nie zamieszkają i nie będą się mną na starość opiekować"

"Moje dzieci będą miały gdzie mieszkać"

"Jedno tornado przejdzie i po domu jak w Ameryce"

"Zaraz zgnije"

 

SamoBudowa, ile masz już wątków? Szkoda że nie można podpiąć tego samego wątku w różnych kategoriach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HAHA:D

 

"Panowie 35m2 to ja mam salon"

"Po co mi taki dom jak moje wnuki w nim nie zamieszkają i nie będą się mną na starość opiekować"

"Moje dzieci będą miały gdzie mieszkać"

"Jedno tornado przejdzie i po domu jak w Ameryce"

"Zaraz zgnije"

 

SamoBudowa, ile masz już wątków? Szkoda że nie można podpiąć tego samego wątku w różnych kategoriach.

 

Zacząłem w Hyde Parku a później przeniosłem się na forum tematyczne. Ten wątek można by zamknąć [gdyby wiedział jak]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, masz bardzo ambitny pomysł. Na pewno to jest dobre dla wszystkich którzy przykładowo mieszkają z rodzicami bo mogą sobie postawić taka jakby kawalerkę obok rodzinnego domu ale czy będzie na to wzięcie to nie wiem. Teoretycznie jak ludzie kupują kawalerki to takie małe domki też powinni brać ale jakoś nie widać wysypu na wsiach takich domków. Ciekawe dlaczego :confused::confused:

Ja też myślałem o panelach SIP, do tej pory o tym myślę. Ciekawym rozwiązaniem są panele H-BLOCK ale za 1m2 o gr.17cm (14cm PUR) trzeba liczyć ok.200zł a to sporo. Panel z styropianu zamiast piany można mieć za 115zł ale to wciąż są same panele a jeszcze łączniki, drewno itp. Jedynie jakby się samemu taki panel SIP zrobiło to można to zrobić taniej, tyle że do tego potrzebna jest prasa. Koszt odpowiedniej prasy to 30k więc nie ma sensu kupować. Bez tego nie zrobisz samemu panelu. Jakby się udało taką prasę pożyczyć to wtedy inna sprawa ale łatwe by to nie było. Mnie już każdy kto mógł to zjechał za taki pomysł, na razie u Ciebie w tej kwestii jest spokojnie ale nie za spokojnie.ty chcesz małą kitkę zrobić a ja domek 120m2 piętrowy.

Pisałeś coś tam o pianie. szczelna i wytrzymała to ZK ale jej koszt to 1zł za 1cm grubości na 1m2 więc też nie mało bo wyjdzie za 1m3 1000zł a dobry styro grafitowy kosztuje 200zł więc uważam że to się nie opłaca bo sporo za drogo. Jak już chcesz to lepiej postawić sobie szkielet drewniany, przy tak małym domku to słupki 5x15cm wystarczą co 41,8cm, z zewnatrz MFP o gr.12mm, wiatroizolację i można kręcić blachę. Od wewnątrz 15cm wełny i przykręcić drugą płytę osb o gr.12mm, paroizolacje, profile 5cm na przestrzeń instalacyjną w której poprowadzisz wszystkie instalacje a resztę przestrzeni wypełnisz 5cm wełny. Potem da się płytę gk a nawet można dać podwójne płytowanie gk by było stabilniej ale to kwestia gustu. taniej się nie zrobi choćbym nie wiem jakbyś kombinował. Z zewnatrz można dać dodatkowo więcej izolacji ale myślę ze to nie ma sensu. Wentylacje zrobi się mechaniczną na wentylatorek który będzie chodził jak ktoś będzie w domku. Ogrzewanie to folie grzewcze lub promiennik na podczerwień który będzie grzał tylko wtedy gdy się będzie w domku. Malutki domek więc będą malutkie potrzeby grzewcze dzięki czemu koszt ogrzewania nie będzie za duży i w 800zł się powinien zamknąć na rok. Koszt budowy na pewno będzie tańszy niż z paneli SIP kupowanych i można samemu szkielet zrobić. Jak nie zależy Ci na domku na 200lat to drewno można kupić w tartaku i będzie tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, masz bardzo ambitny pomysł. Na pewno to jest dobre dla wszystkich którzy przykładowo mieszkają z rodzicami bo mogą sobie postawić taka jakby kawalerkę obok rodzinnego domu ale czy będzie na to wzięcie to nie wiem. Teoretycznie jak ludzie kupują kawalerki to takie małe domki też powinni brać ale jakoś nie widać wysypu na wsiach takich domków. Ciekawe dlaczego :confused::confused:

Ja też myślałem o panelach SIP, do tej pory o tym myślę. Ciekawym rozwiązaniem są panele H-BLOCK ale za 1m2 o gr.17cm (14cm PUR) trzeba liczyć ok.200zł a to sporo. Panel z styropianu zamiast piany można mieć za 115zł ale to wciąż są same panele a jeszcze łączniki, drewno itp. Jedynie jakby się samemu taki panel SIP zrobiło to można to zrobić taniej, tyle że do tego potrzebna jest prasa. Koszt odpowiedniej prasy to 30k więc nie ma sensu kupować. Bez tego nie zrobisz samemu panelu. Jakby się udało taką prasę pożyczyć to wtedy inna sprawa ale łatwe by to nie było. Mnie już każdy kto mógł to zjechał za taki pomysł, na razie u Ciebie w tej kwestii jest spokojnie ale nie za spokojnie.ty chcesz małą kitkę zrobić a ja domek 120m2 piętrowy.

Pisałeś coś tam o pianie. szczelna i wytrzymała to ZK ale jej koszt to 1zł za 1cm grubości na 1m2 więc też nie mało bo wyjdzie za 1m3 1000zł a dobry styro grafitowy kosztuje 200zł więc uważam że to się nie opłaca bo sporo za drogo. Jak już chcesz to lepiej postawić sobie szkielet drewniany, przy tak małym domku to słupki 5x15cm wystarczą co 41,8cm, z zewnatrz MFP o gr.12mm, wiatroizolację i można kręcić blachę. Od wewnątrz 15cm wełny i przykręcić drugą płytę osb o gr.12mm, paroizolacje, profile 5cm na przestrzeń instalacyjną w której poprowadzisz wszystkie instalacje a resztę przestrzeni wypełnisz 5cm wełny. Potem da się płytę gk a nawet można dać podwójne płytowanie gk by było stabilniej ale to kwestia gustu. taniej się nie zrobi choćbym nie wiem jakbyś kombinował. Z zewnatrz można dać dodatkowo więcej izolacji ale myślę ze to nie ma sensu. Wentylacje zrobi się mechaniczną na wentylatorek który będzie chodził jak ktoś będzie w domku. Ogrzewanie to folie grzewcze lub promiennik na podczerwień który będzie grzał tylko wtedy gdy się będzie w domku. Malutki domek więc będą malutkie potrzeby grzewcze dzięki czemu koszt ogrzewania nie będzie za duży i w 800zł się powinien zamknąć na rok. Koszt budowy na pewno będzie tańszy niż z paneli SIP kupowanych i można samemu szkielet zrobić. Jak nie zależy Ci na domku na 200lat to drewno można kupić w tartaku i będzie tanio.

 

Dlaczego nie jest to powszechne rozwiązanie? Mało kto o tym wie, ludzie nie są skłonni do ryzykowania tj. budowania w nowej technologii [dom do znaczny wydatek], "a co ludzie powiedzą", itd, itp

 

Według informacji dostępnych w internecie wynika, że skonstruowanie domu piętrowego wyłącznie z paneli SIP nie stanowi problemu.

 

W kwestii ceny. Czy może być coś tańszego niż ściana z dwóch płyt OSB/3 i warstwy styropianu [plus klej]? Wątpię.

 

Co do produkcji paneli SIP - czy prasa jest konieczna? Zdania są podzielone, lokalny dystrybutor klejów poliuretanowych twierdzi, że niekoniecznie. W przyszłym tygodniu mam nadzieję przeprowadzić kilka samodzielnych testów w tym zakresie.

 

W temacie porównania konstrukcji szkieletowej kontra panele SIP / izolacja natryskowa PU. Jest kilka rzeczy które przekonują mnie do drugiego rozwiązania: prostota konstrukcji, szybkość konstrukcji, szczelność budynku [bardzo ważny aspekt jeżeli chodzi o energooszczędność].

 

Konstrukcja szkieletowa - "przekrój" ściany.

 

Elewacja [blacha, siding, drewno]

Łaty+kontr-łaty

Membrana

Płyta zewnętrzna

Szkielet drewniany

Izolacja [wełna, EPS, inne]

Płyta wewnętrzna

Paroizolacja

Płyta GK

 

 

Konstrukcja SIP + izolacja natryskowa

 

Izolacja natryskowa

Panel SIP

Paroizolacja

Płyta GK

 

Oczywiście pamiętając, że panel SIP to OSB/EPS/OSB czyli 3 warstwy, ale sklejenie panelu jest prostsze i szybsze niż skonstruowanie szkieletu z drewna, zamocowanie płyty, wypełnienie izolacją i zamocowanie kolejnej płyty - przynajmniej w moim prywatnym odczuciu.

 

Tak czy inaczej - im więcej warstw tym więcej pracy i czasu. Mniej czasu i i pracy = oszczędność.

 

Często pomijanym aspektem jest szczelność budynku. Budynki z paneli SIP są 5 razy szczelniejsze od konstrukcji szkieletowych, co jest o tyle istotne że przepływ powietrza odpowiada za 40% strat ciepła [twierdzenie poparte wynikami badań naukowych]. Dodatkowo, w przypadku paneli SIP większość powietrza przenika przez nieszczelne spoiny pomiędzy panelami [praktycznie nie występuje zjawisko dyfuzji], przy zastosowaniu izolacji natryskowej budynek będzie jeszcze bardziej szczelny.

 

Ogrzewanie elektryczne? Może być. Przy czym jeżeli ktoś ma dostęp do taniego drewna to piec będzie jeszcze tańszy.

Edytowane przez SamoBudowa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te OSB jest jednocześnie konstrukcją nośną dzięki sklejeniu?

 

Najtańszą konstrukcję i niezbyt skomplikowaną jest to co sam wymyśliłem czyli szkielet z desek 39x89mm z jednostronnym OSB od wewnątrz ocieplony EPS.

 

Co do SIP chyba już gdzieś pisałem - jakby płyta warstwowa z PUR/PIR była samonośna byłaby doskonałym materiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prasa do SIP jest niezbędna. Liczyłeś koszt takiej ściany? To policz.

 

Dlaczego jest niezbędna? Masz jakieś dane techniczne/informacje nt. procesu produkcji SIP które na to wskazują?

 

 

Koszt 1m2 [wstępne obliczenia]. OSB 15mm - 15zł/m2 x 2 = 30zł, styropian grafitowy 150mm 033 - 27zł, klej [lub pianka niskoprężna] - 5zł x 2 = 10zł, razem 67zł/m2. Coś przegapiłem?

Edytowane przez SamoBudowa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego jest niezbędna? Masz jakieś dane techniczne/informacje nt. procesu produkcji SIP które na to wskazują?

 

 

Koszt 1m2 [wstępne obliczenia]. OSB 15mm - 15zł/m2 x 2 = 30zł, styropian grafitowy 150mm 033 - 27zł, klej [lub pianka niskoprężna] - 5zł x 2 = 10zł, razem 67zł/m2. Coś przegapiłem?

 

Po pierwsze koszt osb jest większy niż to co podałeś licząc cenę brutto bo wychodzi w okolicach 18zł/m2. Sam klej faktycznie drogi nie jest ale wymaga prasy. Wiem bo osobiście się tym interesowałem. Według danych które zebrałem to przy odpowiednim do tego celu kleju wymagany nacisk wynosi od 3kg/cm2. Więc policz, płyta ma 125x250cm więc 31250cm2 razy 3kg=93750kg=ok.94tony. Myśl że do tego najlepiej by się nadała taka prasa https://www.maszyny.elblag.pl/170/prasa-hydrauliczna-pp---163. Pamiętaj że to ma być domek mieszkalny i mimo wszystko musi to wytrzymać. Do tego jest potrzebny dobry klej a nie byle co. uwierz mi że sam się nad tym zastanawiałem w swoim wątku dość długo i bez prasy nie ma co się za to zabierać. Temu właśnie lepiej pójść w szkielet drewniany i jak będziesz chciał to w nim możesz zastosować pianę ZK ale to będzie drogie i nieopłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście pamiętając, że panel SIP to OSB/EPS/OSB czyli 3 warstwy, ale sklejenie panelu jest prostsze i szybsze niż skonstruowanie szkieletu z drewna, zamocowanie płyty, wypełnienie izolacją i zamocowanie kolejnej płyty - przynajmniej w moim prywatnym odczuciu.

 

Myślisz że ile trwa sklejenie osb z styropianem? W prasie prawie godzinę musi to być a mimo to i tak jeszcze będzie potrzeba sporo drewna, składanie tego itp. Jak masz prasę to rób panel bo sam bym robił ale bez tego ani rusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...