kemot_p 18.11.2017 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2017 Dokładnie tak samo zrobiłem. Chudziak na równo z ostatnim bloczkiem ściany fundamentowej. Folia paroizolacyjna na chudziaku połączona (sklejona) z folią (papą) izolującą ścianę fundamentową od nośnej. Styropianu daj grubiej 20-25 cm i należy uwzględnić te zmiany w projektowaniu wysokości okien i nadproży. Ogólnie budynek będzie trochę wyższy i możliwe że konieczne będą korekty w dokumentacji. U mnie izolacja termiczna i wylewka anhydrytowa dochodzi do ściany z bloczka BK. Oczywiście wylewka zdylatowana od ściany pasem pianki. Pozdrawiam Cezary PS. Namawiam, aby pod okno tarasowe na fundamencie, zamiast bloczków wylać belkę zbrojoną, idealnie wypoziomowaną i równą. Deski do tego szalunku heblowane lub bardzo równa płyta ze sklejki, OSB. Pozwoli to na prawidłowe osadzenie okna tarasowego z poszerzeniami bez kombinacji z klinami. Pewniejsze jest również kotwienie poszerzeń okna tarasowego w tak przygotowanej betonowej belce. Koledzy z Forum również mnie przekonali do zaprojektowania chudziaka na równo z poziomem ścian fundamentowych. U mnie licząc wszystkie warstwy (bez okładziny) podłoga będzie ok. 28 cm powyżej fundamentu, czy będzie "zachodzić" na drugą warstwę ceramiki. I teraz jeśli chodzi o drzwi tarasowe i wejściowe - przestrzeń między fundamentem a progiem wypełnić zbrojoną wylewką, tak jak piszesz. Ale na całej szerokości ściany, czy tylko w miejscu, gdzie będą drzwi? Czy tą przestrzeń muru ociepla się tak samo jak pozostałe ściany (chyba nie bo przecież po tym będzie się chodzić)? Nigdzie nie mogę znaleźć rysunków, jak w sytuacji gdy otwór drzwiowy jest powyżej fundamentów wykonać taras i schody zewnętrzne, których podbudowa jak rozumiem będzie powyżej fundamentu - czy da się zrobić żeby poziom tarasu był mniej więcej na poziomie podłogi w domu? Zastanawiam się też, jak wizualnie prezentuje się taras/schody zewnętrzne wyższe niż cokół. Z góry dziękuję za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawko123 18.11.2017 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2017 (edytowane) chudziak zdecydowanie na równo z bloczkami betonowymi/fundamentowymi. Nie róbcie tego błedu, ze chudziak ponizej, bedzie wanna i ciezko zrobic izolacje poziomą. żadnych progów betonowych pod drzwi, czy wejściowe, czy tarasowe. Tu jedno z rozwiazań drzwi wejsciowych http://www.drzwi.krakow.pl/montaz-drzwi/podproze-ocieplenie-progu-drzwi-zewnetrznych.jpg Czy tą przestrzeń muru ociepla się tak samo jak pozostałe ściany (chyba nie bo przecież po tym będzie się chodzić)?tak, dokładnie tak samo, czy poszerzenie, czy inny rodzaj podparcia drzwi ocieplasz tak jak mur. http://www.drzwi.krakow.pl/progi/listwa-podprogowa.jpg http://www.drzwi.krakow.pl/progi/listwy-podprogowe.jpg wysokość wszystkich tych podproży może dochodzić do 50cm Edytowane 18 Listopada 2017 przez Slawko123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kemot_p 18.11.2017 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2017 Czyli jak przykleje do muru pod drzwiami 20 cm styropianu to można będzie na niego stawać? Drzwi będą na równo z liceum ściany, nie w warstwie ocieplenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawko123 18.11.2017 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2017 tak, mozesz dac styro troche nizej, tak aby wylac na niego z 5cm betonu, lub przed progiem dać cieńsza warstwe styro, tak z 10-12cm. Mozesz tez dać styrodur z 10cm. bedziesz miał i ciepły próg i bedziesz mógł po tym chodzić. Jak dasz poszerzenia lub ta ciepła listwe podprogową ze styroduru, to spokojnie mozesz dac cieńsza warstwe styro na ociepleniu w świetle przejscia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kemot_p 18.11.2017 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2017 I tak samo można zrobić przy drzwiach wejściowych?A w miejscu styku tarasu na gruncie/schodów zewnętrznych z warstwą ceramiki/BK też się daje taką samą grubość ocieplenia jak na pozostałej części ścian? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 18.11.2017 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2017 I tak samo można zrobić przy drzwiach wejściowych? A w miejscu styku tarasu na gruncie/schodów zewnętrznych z warstwą ceramiki/BK też się daje taką samą grubość ocieplenia jak na pozostałej części ścian? O jakim styku tarasu z bloczkami piszesz? Okno tarasowe, jak i drzwi wejściowe należy posadowić na poszerzeniach systemowych. Oczywiście precyzyjnie dobierając wysokość poszerzeń, aby przyszła podłoga licowała z progami drzwi i okna tarasowego. U mnie taras planuję tak, aby stykał się z poszerzeniem okna tarasowego i analogicznie drzwi wejściowe ze schodkiem. Taras będzie szerszy od okna, więc pozostała jego część będzie dochodzić do ocieplenia/tynku ściany. W miejscach styku tarasu i ścianą będzie jakaś dylatacja. Jeszcze nie wiem z jakiego materiału. Na zdjęciu poszerzenie HS-a na fundamencie ocieplonym 15cm styro. HS ma taki mały parapecik, od którego planuję kleić taśmę EPDM, aby ewentualną wodę z opadów odprowadzić do piaszczystego gruntu pod taras. Kostka, płyty tarasowe będą położone ciut pod parapecik HS-a i dociśnięte do EPDM. Pozdrawiam Cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kemot_p 18.11.2017 23:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2017 (edytowane) Rozumiem, że to białe pod oknem to jest to poszerzenie systemowe. A gdzie jest ta zbrojona belka o której pisałeś w pierwszym poście?Pisząc o styku tarasu z bloczkami miałem na myśli, czy płyty tarasu dochodzą do bloczka i tego białego poszerzenia pod oknem czy jest jeszcze pomiędzy tym styropian i jeśli tak to ile.Co to za materiał leżący na kostkach i jak masz go zamiar wykorzystać? Edytowane 18 Listopada 2017 przez kemot_p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 19.11.2017 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2017 Tak, to białe pod oknem jest poszerzeniem od HS-a i leży na zbrojonej betonowej belce, o której wspominałem we wcześniejszym poście. Betonowa belka jest nieco dłuższa od szerokości okna i wylana zamiast ostatniego wiersza bloczków betonowych fundamentu.Poszerzenie HS-a posiada dwa rzędy elementów komorowych (w oknach tylko jeden) więc odpuściłem dodatkowe ocieplenie tego elementu. Wcześniej jak na zdjęciu, kombinowałem dodać beleczkę z pianki PIR, której zostały mi ścinki z ocieplenia podłogi. Planowałem również dodatkowy parapet wykrępowany z blachy kwaso-odpornej osłaniający dodatkowe ocieplenie wspomnianego poszerzenia. Odpuściłem, bo próg byłby szerokości ponad 40 cm.Płyty tarasu, będą dochodzić do poszerzenia HS, a przy ścianach do ich ocieplenia/tynku. PozdrawiamCezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kemot_p 19.11.2017 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2017 Super, dzięki za wyjaśnienia. Takich informacji potrzebowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek63 16.12.2017 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2017 Super, dzięki za wyjaśnienia. Takich informacji potrzebowałem. Wielokrotnie zastanawiałem się nad problemem związanym z ociepleniem pod drzwiami wejściowymi, balkonowymi i bramą garażową. Miejsce to powinno być w miarę ciepłochronne, wytrzymałe na ściskanie, wodoodporne i czasem z możliwością kotwienia. Nie wiem czy na forum już gdzieś to jest rozwiązane, ale przyszło mi do głowy i zapewne sam będę dążył do takiego wykonania, żeby wykonać to z perlitobetonu. Sposób jego wykonania podają producenci, sam perlit jest tani i dostępny, ma dużo zalet. Na odcinkach gdzie będę go stosował, czyli jak w pierwszym zdaniu, wykonam prosty szalunek i w betoniarce wymieszam potrzebną ilość. Co do wzmocnienia pod bramę garażową - czy będzie taka potrzeba jeszcze nie wiem. Wg opisu producenta można uzyskać wytrzymałość na ściskanie do 5 MPa, to może na to tylko jakąś grubszą płytkę przykleję. Co o tym sądzicie, bo ja jestem zdecydowany na takie rozwiązanie. Ale to dopiero w 2018 jak dobrze pójdzie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek63 16.12.2017 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2017 Aha, dodam jeszcze że pozostałą ilość perlitu wykorzystam do zasypania szczelin pierwszej warstwy pustaków ceramicznych w ścianach zewnętrznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jazz89 11.04.2019 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2019 Odświeżę temat ponieważ jestem po skuwaniu podłogi w remontowanym domu i wystaje mi aż ok. 22-25cm. Już drugi fachmen mówi mi że wycinanie fundamentu jest bezsensowne i zrobić chodziak w zagłębieniu. Żeby chudziaka nie zrobić w zagłębieniu musiałbym aż tyle wyciąg fundamentu w przejściach między pomieszczeniami. Nie spowoduje to jakiegoś zagrożenia w stabilności domu? Jak skuje fundament to rozumiem że pasuje w tych miejscach fundament zaizolować od nowa papą, czy jak dam 20cm styro to darować sobie tą papę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jazz89 12.04.2019 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2019 A może wylać w zagłębieniu i wystarczy skuć 10cm fundamentu żeby przynajmniej 10cm styropianem przykryć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 12.04.2019 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2019 A może wylać w zagłębieniu i wystarczy skuć 10cm fundamentu żeby przynajmniej 10cm styropianem przykryć Jak masz wieniec, to wytniesz pręty zbrojenia - a to niebezpieczne. Jak chcesz skuć fundament, na którym stoją ściany? Wycięcie tylko pod drzwiami niczego nie zmieni. Już szybciej w drugą stronę, jak masz w miarę wysokie pomieszczenia - chudziaka zrobić wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jazz89 12.04.2019 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2019 Chodzi o skucie fundamentu tylko w drzwiach...w takim razie skuwam i wylewam chudziak po całości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kris2682 13.04.2019 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2019 No to u mnie ekipa nie dała zbrojenia pod hsa i drzwi wejściowe. Palcem nie pokazałem a w projekcie było. Tylko po co K... do niego zaglądać. Mam ścianę fundamentowa lana z b20. Czyli co hs o szerokości 340 na h 220 nie ustoi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 13.04.2019 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2019 No to u mnie ekipa nie dała zbrojenia pod hsa i drzwi wejściowe. Palcem nie pokazałem a w projekcie było. Tylko po co K... do niego zaglądać. Mam ścianę fundamentowa lana z b20. Czyli co hs o szerokości 340 na h 220 nie ustoi? Nie o to chodzi w "tym" zbrojeniu. HS ustoi, ale jest duże ryzyko że ściana pod nim może się rysować (pękać). Dlaczego? Dom przez ściany naciska na glebę pod fundamentem, a tu nie ma obciążenia na fundament - jest dziura. Naciskasz na ławę po bokach więc środek (ściana fundamentowa) zaczyna być rozciągany górą. Stąd wynika konieczność dozbrajania szerokich otworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kret88 22.02.2020 22:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 Chodzi o skucie fundamentu tylko w drzwiach...w takim razie skuwam i wylewam chudziak po całości Mam identyczną sytuację. Chudziak jest obniżony o 15cm od wieńca fundamentu a mogę zrobić maks 17cm styro+wylewka. Inaczej musiałbym podnosić wszystkie nadproża. Też zastanawiam się nad skuciem wieńca fundamentów w drzwiach tak żeby położyć termoizolację po całości i zniwelować mostki termiczne. Jak u Ciebie poszło z tym skuwaniem? Można wywalić wieńce w miejscu drzwi? Jest jakieś ryzyko, że może coś pójść nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bartek666 22.04.2020 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 U mnie cała izolacja pozioma jest wykonana z papy, chudziak wszędzie na równo z papą, a pod nim dodatkowo folia.. Myślicie, że jak położę dwie warstwy folii na chudziaku zamiast papy to będzie ok? Folia wychodzi jednak znacznie taniej i mniej roboty jest..pytanie czy jakoś łączyć folię z papą przy ścianie w takiej sytuacji, czy poprostu wywinąć folię na nią..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 22.04.2020 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 U mnie cała izolacja pozioma jest wykonana z papy, Jak masz całą izolację wykonaną z papy, to po co jeszcze folia? Taką folię masz na myśli? http://images22.fotosik.pl/1/5758fe37a55ced60.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.