Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pompy Ciepła Mitsubishi Zubadan / Power Inverter - Mercedes już w przystępnej cenie!


NC_PC

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 659
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

  • 3 weeks później...
  • 3 weeks później...

koledzy pytanie odnośnie podłączenia pompy obiegowej w zubadanie.

W domu 2 obiegi grzewcze:

- obieg 1 grzejniki

- obieg 2 podłogówka.

 

Mam trochę dziwne uczucie jeżeli chodzi o obieg 1. Wydaje mi się że pompka obiegowa wyłancza się gdy jednostka zewnętrzna nie pracuje, natomiast pompka od podłogówki w tym czasie normalnie pracuje.

Ustawienie trybu grzania dla obiegu 1 nie ma znaczenia, sprawdzałem na krzywej, temp. przepływu, regulatorze pokojowym.

 

do strefy 1 jest podpięty regulator pokojowy, ustawiony na 21*, temperatura nie jest przekroczona w momencie tego efektu.

 

z tego co kojarzę hydraulik podpinał pompki pod wyjścia TB 1 i 2.

czy ktoś podpowie czy to normalne w zubadanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę to pompki podłącza się w sekcji TBO1 w pozycje 3-4 i 5-6.

w sekcji TBO2 podłączało się zawór mieszający pozycje 1-3 i przełączeniowy pozycje 3-6

co do samej pracy pomp to powinny się tylko wyłączyć na termostacie pokojowym po osiągnięciu zadanej temperatury (ale to tylko moja opinia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Mam Zubadan 8 kW od dwóch lat. Wszystkim rozważającym zakup pod rozwagę: Po 3 miesiącach od instalacji awarii uległa sprężarka. Był to środek zimy (styczeń).

Wymiana sprężarki zajęła serwisowi 23 dni i w tym czasie dom był pozbawiony ogrzewania. W chwili obecnej od tygodnia ponownie jest awaria z błędem U6, który może świadczyć o ponownej awarii sprężarki. Serwis Misubishi jest niesprawny i nie dostosowany do szybkich napraw. Serwis zażądał aby instalator świadczący przeglądy i będący gwarantem (!) udał się do ECODANa i wymontował kartę SD, która zawiera logi systemowe (w ten sposób instalator, który ma siedzibę 110 km od mojej pompy zrobił wycieczkę po to aby wziąć kartę). Niezrozumiałe dla mnie jest dlaczego serwis Mitsubishi nie ma narzędzi do zdalnego odczytu logów z Ecodana (moja pompa ma moduł internetowy). Wydaje się, że teraz karta zostanie odesłana do serwisu w celu analizy a mój dom znowu pozostanie bez ogrzewania przez długi czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Zubadan 8 kW od dwóch lat. Wszystkim rozważającym zakup pod rozwagę: Po 3 miesiącach od instalacji awarii uległa sprężarka. Był to środek zimy (styczeń).

Wymiana sprężarki zajęła serwisowi 23 dni i w tym czasie dom był pozbawiony ogrzewania. W chwili obecnej od tygodnia ponownie jest awaria z błędem U6, który może świadczyć o ponownej awarii sprężarki. Serwis Misubishi jest niesprawny i nie dostosowany do szybkich napraw. Serwis zażądał aby instalator świadczący przeglądy i będący gwarantem (!) udał się do ECODANa i wymontował kartę SD, która zawiera logi systemowe (w ten sposób instalator, który ma siedzibę 110 km od mojej pompy zrobił wycieczkę po to aby wziąć kartę). Niezrozumiałe dla mnie jest dlaczego serwis Mitsubishi nie ma narzędzi do zdalnego odczytu logów z Ecodana (moja pompa ma moduł internetowy). Wydaje się, że teraz karta zostanie odesłana do serwisu w celu analizy a mój dom znowu pozostanie bez ogrzewania przez długi czas.

 

Wspołczucia.

Opisz potem jak to sie skończyło.

Samych grzałek nie można włączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli sie okaże że sprezarka to zarzadaj jakiegos protokołu co bylo przyczyna czy jakas usterka elektryczna czy np.zatarcie bo kiedys sie gwarancja skonczy i trzeba bedzie bulic samemu a to podejrzane ze w tak krotkim czasie juz drugi raz moze jakies syfy w obiegu gazowym moze sie instalator nie popisał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Zubadan 8 kW od dwóch lat. Wszystkim rozważającym zakup pod rozwagę: Po 3 miesiącach od instalacji awarii uległa sprężarka. Był to środek zimy (styczeń).

Wymiana sprężarki zajęła serwisowi 23 dni i w tym czasie dom był pozbawiony ogrzewania. W chwili obecnej od tygodnia ponownie jest awaria z błędem U6, który może świadczyć o ponownej awarii sprężarki. Serwis Misubishi jest niesprawny i nie dostosowany do szybkich napraw. Serwis zażądał aby instalator świadczący przeglądy i będący gwarantem (!) udał się do ECODANa i wymontował kartę SD, która zawiera logi systemowe (w ten sposób instalator, który ma siedzibę 110 km od mojej pompy zrobił wycieczkę po to aby wziąć kartę). Niezrozumiałe dla mnie jest dlaczego serwis Mitsubishi nie ma narzędzi do zdalnego odczytu logów z Ecodana (moja pompa ma moduł internetowy). Wydaje się, że teraz karta zostanie odesłana do serwisu w celu analizy a mój dom znowu pozostanie bez ogrzewania przez długi czas.

 

Uszkodzenia sprężarki to bardzo rzadki temat, a z winy pompy to już w ogóle rzadkość. Zazwyczaj jest to wina instalacji i instalatora który gdzieś coś z paprał lub były jakiś czynniki zewnętrzne.

Moje ostatnie awarie w Mitsubishi były spowodowane:

1. Myszy w rozdzielni

2. Myszy w pompie na płycie głównej

3. Zewnętrzne przepięcie

 

Co do karty to zazwyczaj jest to 8GB które też możesz zgrać i wysłać w pliku do instalatora/serwisu.

Inna kwestia jest taka że karta zapisuje dane jednostki wewnętrznej nie agregatu gdzie podobno patrząc po błędzie jest problem.

Teraz jest taki okres roku że zacząłbym od szukania pogryzionych kabli i myszy w różnych dziwnych miejscach patrząc po błędzie jest to możliwe.

Ale nie widzę więc nie wiem na pewno.

możesz podesłać kilka zdjęć instalacji zobaczymy jak ona wygląda

 

Piszesz też że serwis Mitsubishi zły, sorry ale to Twój instalator jest zły.

My cały czas obsługujemy naszych klientów ze sprawami serwisowymi i działamy w 1 - 3 dni.

 

DLATEGO ZAWSZE PISZĘ ŻEBY WYBIERAĆ FIRMĘ SPECJALISTYCZNĄ.

 

Jak jesteś chory to idziesz do najtańszego lekarza czy do specjalisty? tak samo jest z każdą branżą, Nie wiem czy Twój instalator nie był fachowcem czy był po prostu najtańszy ale teraz mogą być tego konsekwencję.

 

Podeślij te zdjęcia instalacji zobaczymy co do się zrobić.

Edytowane przez CNC_POMPY_CIEPLA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja instalacja znajduje się 110 km od Szczecina i 95 km od Koszalina.Bliżej niż w tych miastach nie ma autoryzowanych przez Mitsubishi instalatorów. Z mojego punktu widzenia to serwis Mitsubishi jest zły. Mitsubishi podjęło decyzję aby świadczyć serwis gwarancyjny nie za pomocą serwisu fabrycznego lecz rękami autoryzowanych instalatorów i to jest jego sprawa ale z punktu widzenia użytkownika jest to serwis produktu Mitsubishi LES.

Też jestem zdania, że zawsze należy wybierać firmę specjalistyczną i tym się kierowałem. Oczywiście są specjaliści i specjaliści czego nie sposób sprawdzić w momencie zamawiania instalacji.

Postaram się jutro przysłać zdjęcia jednak w mojej ocenie niewiele pokażą ponieważ od strony estetycznej niewiele można instalacji zarzucić. Myszy w rozdzielni, która znajduje się praktycznie w mieszkaniu są wykluczone. Błąd U6, który u mnie się wyświetla jest opisany jako: Error Message U6: Hardware Issue (U6).

Jeśli chodzi o kartę, to niemożliwe było jej skopiowanie i wysłanie zawartości ponieważ pompa pracuje w domu niezamieszkałym w tym okresie a ja mam ponad 300 km.do tego domu. Standardem jest (przynajmniej w IT) zdalny dostęp i zarządzanie oraz konfigurowanie urządzeń).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalator tłumaczy to brakiem buforu. Pompa ciepła bez bufora będzie dużo częściej się załączała.

Tylko, że pod kodem 003 mam już uruchomień 283 x 100 ==> 28300

Pod kodem 002 czas pracy 322 x 10 ==> 3220

 

Pompa ciepła to ZUBADAN 8 KW

Powierzchnia grzania - 120 m2 (100% podłogówka)

Pompa pracuje od grudnia 2019.

Edytowane przez arti17cf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalator tłumaczy to brakiem buforu. Pompa ciepła bez bufora będzie dużo częściej się załączała.

Tylko, że pod kodem 003 mam już uruchomień 283 x 100 ==> 28300

Pod kodem 002 czas pracy 322 x 10 ==> 3220

 

Pompa ciepła to ZUBADAN 8 KW

Powierzchnia grzania - 120 m2 (100% podłogówka)

Pompa pracuje od grudnia 2019.

To prawda - wstawiając 1000 litrów bufor, to pompa będzie się rzadziej załączać.

 

Ściągnij sobie instrukcję do pompy i po kolei weryfikuj jej ustawienia - opisz instalatora na czarnej liście skoro nie potrafi ustawić pompy ciepła.

Oszczędzisz problemów innym inwestorom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zagwozdkę z pompą ciepła Zubudan 8 KW.

Otóż załącza się ona co ok. 15 min na parę minut i tak w kółko.

Co może być przyczyną? Dom około 120 m2, wszędzie podłogówka.

Praca pompy ustawiona na grzywą grzewczą.

Nie posiadam bufora/sprzęgła.

Czy masz OZC budynku?

Gdzie ta rezydencja się znajduje?

Podaj ustawienie krzywej grzewczej?

Jaka jest pojemność instalacji grzewczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy mojej awarii. Instalator otrzyma drugą sprężarkę w celu wymiany. Otrzymałem informację, że możliwą przyczyną dwukrotnej awarii sprężarki może być zbyt krótka instalacja tzn połączenie od jednostki zewnętrznej do ECODANA. Instalator zamierza dołączyć rurę o długości ok. 3m. W chwili obecnej jednostka zewnętrzna znajduje się ok. 0,5 m od ściany budynku, rury przechodzą przez ścianę 40 cm i do jednostki wewnętrznej jest jeszcze ok 1 m - razem zatem ok.190 cm.

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...