Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Nie chcę kominka, ale muszę...


Kaizen

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 118
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.kominypolskie.com.pl/wp-content/uploads/2016/06/skp_budowlaniec2.pdf&ved=0ahUKEwjLss-Po9rRAhVHSZoKHWwHAs0QFgiGATAR&usg=AFQjCNEu6MHrTo20Q5G20f_Od7eEK5lpmw

 

Trzy lata temu KAŻDY stalowy system kominowy, jaki oglądałem, miał już oznaczenie wg podanego w artykule kodu. Nawet warszratowy produkt no-name miał ją wydrukowaną i podczepioną do każdego segmentu.

 

Nikt rozsądny nie kupiłby wkładu stalowego, który byłby jedynie opisany jako wykonany ze "stali kwasoodpornej" - bez podania materiału z jakiego został wykonany i parametrów pracy.

Zreztą - takieg produktu nie można eprowadzić do sprzedaży

 

Na stronie Panka są deklaracje z oznaczeniem wyrobu.

Dziś napiszę do nich maila, w sprawie oznaczeń na produkcie - czy są.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwyraźniej znów masz złe informacje...

 

Jak zawsze ma ale wyssane z palca.:yes::D

 

http://www.umet.pl/kominy-i-wklady

 

te wykonane ze stali kwasoodpornej z ciekawości zapytałem pana mierząc się z dodaniem takiego wkładu do mojego kominka.Spełniający wszelkie normy na maila odpowiedź po przedstawieniu danych.

Edytowane przez niktspecjalny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba skorzystam z zaproszenia. Może w czwartek uda mi się podjechać, bo zapowiada się luźniejszy dzień.

Jak widać po tym wątku różne koncepcje i pomysły mi przychodzą. Pewnie rozmowa ze specem połączona z przykładami na żywo poukłada trochę puzzli w tej układance.

Pewnie po drodze odwiedzę http://kominy-panek.pl w temacie komina.

 

Byliśmy, dziękuję, wiemy więcej. Co nie znaczy, że jesteśmy bliżej decyzji.

 

Zdun Darek B zwrócił uwagę na nieszczelność Kozy AB... I to nie chodzi o jakość wykonania, ale o konstrukcję. A sprzedawca u Panka zarzekał się, że kominek jest szczelny i nie pobiera powietrza z pomieszczenia.

Podłączenie powietrza z zewnątrz jest. Jest też zasysanie powietrza z pomieszczenia. Po przegrzebaniu dokumentów znalazłem w instrukcji(czy jestem dziwny, że tam zajrzałem?) taki obrazek:

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=379789

 

Tak więc Koza AB z Kratki.pl odpadła. Jaki sens ma takie doprowadzenie powietrza?

Czy jest jakaś norma, certyfikat czy niezależny test(er) szczelności kominka?

 

Na placu boju teraz są Romotopy:

Ovalis Ceramic

 

ovalis_01_ceramic_fireplace_stoves_romotop_interier.jpg

 

 

Evora Ceramic - ten ma teraz niezłą promocję, tylko w jednym kolorze, ale akurat nam pasujący 712 zamiast 1033 EUR

 

evora-01-ceramika_krbova-kamna-romotop_big.jpg

 

 

I ich wersje wyższe, z miejscem nad paleniskiem na wkładki akumulacyjne

 

Evora Akum

evora-01-aku-ceramika_krbova-kamna-romotop_big.jpg

 

Ovalis Aku.

ovalis_01_a_ceramic_accumulation_fireplace_stove_romotop_interier___1.jpg

 

Kozy są bardzo podobne. Co dziwne obydwie mają 3-8kW mocy, ale Ovalis jest 10cm szerszy i zużywa średnio 1,6kg/h a Evora 1,3kG/h. Dziwne, bo to by świadczyło o gorszej sprawności Ovalisa, a ta jest wyższa. Więc nie bardzo rozumiem, jak średnio spalając więcej drewna z lepszą sprawnością może mieć tę samą moc.

Pewnie gdybym dzisiaj kupował, to wybrałbym promocyjną Evorę, bo za 3K zł chyba deklasuje konkurencję. Ale co będzie za pół roku czy rok, jak będę kupował, to zobaczymy.

 

I tak się zastanawiam, czy te wkładki faktycznie mają sens? Nie tylko same kozy są znacznie droższe, ale i wkładki tanie nie są. A tak liczę, że jak mają z 1,5kWh pojemności przy 100* różnicy temperatur to maks. A to ledwie 1/3 tego, co zmagazynuje strop nad salonem ogrzewając się o 1*...

 

Pytanie jest takie - czy taka kropelka akumulacji, jak wkładki akumulacyjne mają jakikolwiek sens, w moim domu?

 

Bo w szkielecie czy m3system to pewnie kropla, ale dużo wnosząca. Ale u mnie to chyba będzie niezauważalne.... Czy mylę się?

 

Komin prosto do góry, nad kominkiem skutecznie nam wyperswadowano w obydwu miejscach. Sypanie się i spływanie wszystkiego do kozy jest wystarczającym argumentem. A padło trochę więcej.

 

Więc pewny pustak a w środku raczej ceramika.

 

Za to nowy dylemat, jakiej średnicy i która konkretnie. W projekcie jest 180, wykonawca namawiał na 200, "bo nigdy nie jest za dużo, a zmienić trudno". Ale jak sobie policzyłem na kalkulatorku to i 160 wystarczy do 18kW czyli będzie dla nas z dużym zapasem.

A która konkretnie, to czy Schiedel Rondo Plus czy Izostar? Te dwa mają dosyć podobne ceny (tyle, że ten Schiedel nie jest izostatyczny). Czy jeszcze inny? Izostatyczny Schiedla ma trochę zaporową cenę.

kozaab.jpg

kozaab.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months później...

Lada moment pojawi się styropian i wylewka.

Tam, gdzie będzie koza chcę dać 15cm EPS200 i ok 9,5cm wylewki oddylatowanej od reszty podłogi.

.

Pod kozę IMO nie ma to specjalnego sensu, ale chcę sobie zostawić opcję, żeby tu kiedyś stanął ciężki piecokominek.

 

Czy na piecokominek 1x2m wzdłuż ściany z kominem wystarczy?

 

Czym i jak grubo zaizolować rurę doprowadzającą powietrze do kominka na wysokości wylewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie doprowadzenie powietrza pod chudziakiem. U mnie stoi kominek jakieś 2 tony. W miejscu gdzie stoi dałem 10 cm styroduru i 14 cm wylewki plus w wylewkę rzuciłem luzem kratę ze stali fi12 (ale głównie dla lepszego samopoczucia, bo żeby to cokolwiek dało to nie wierzę). Stoi już od ponad roku :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy . Rurę z powietrzem puszczamy pod izolacja , rozsuwanie płyt styropianu powoduje mostek termiczny .... Jak ta rura ma być prowadzona ? Na wysokości wylewki ?
Darek który doradził, zamiast wkleić reklamę Romotopa! Chylę czoła! :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rura oczywiście pod chudziakiem - pomarańczowa kanalizacyjna fi160.

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=400223

 

 

Chodzi mi o izolację jej na wysokości wylewki, żeby jej nie wychładzała. Nawet mniej dla oszczędzania ciepła, bo jak będę palił w kozie to raczej będzie mi go zbywało, co dla uniknięcia naprężeń w wylewce, która od spodu mogłaby być mrożona sporym strumieniem mroźnego powietrza a z góry ogrzewana podczerwienią.

 

Zastanawiam się, czy olać izolację termiczną na wysokości wylewki i wstawić zwyczajnie rurę 160 tylko owinąć taśmą dylatacyjną, czy może dać osłonę z 200 i zapianować pomiędzy, czy może już w warstwie styropianu zrobić redukcję do 110 a 160 wstawić osłonowo i owinąć jeszcze taśmą dylatacyjną (gdyby się okazało, że 110 to za mało mógłbym wymienić na 160). Czy jeszcze jakieś inne rozwiązanie będzie lepsze?

Dopiero teraz pomyślałem - a może już tutaj warto dać przepustnicę?

dolot.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dzielisz włos na czworo z tą izolacją w wylewce. Pianka dylatacyjna też trochę izoluje....Przepustnica w przypadku urządzenia innego niż piecokominek (100% szczelności), brzmi sensownie. Gorzej z wykonaniem/serwisowaniem. Ale dla chcącego i myślącego budowlańca, żaden problem....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica w przypadku urządzenia innego niż piecokominek (100% szczelności), brzmi sensownie.

 

Jak teraz dam fi200 osłonowo do samego chudziaka, żeby sobie zostawić otwarte wszystkie opcje (o ile przepustnica zmieści się w takiej rurze) to będzie to dobre wyjście? Jak coś da się wpuścić, to da się też wyciągnąć i naprawić czy wymienić.

 

Z tym izolowaniem rury wychodzącej z wylewki to popadasz w lekką paranoję :)

 

Może i nielekką. Ale jak coś nie(wiele) kosztuje, a może coś dać, to szukam odpowiedzi na pytanie, "czemu tego nie zrobić?".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak teraz dam fi200 osłonowo do samego chudziaka, żeby sobie zostawić otwarte wszystkie opcje (o ile przepustnica zmieści się w takiej rurze) to będzie to dobre wyjście? Jak coś da się wpuścić, to da się też wyciągnąć i naprawić czy wymienić.

 

 

 

Może i nielekką. Ale jak coś nie(wiele) kosztuje, a może coś dać, to szukam odpowiedzi na pytanie, "czemu tego nie zrobić?".

Dla piecyka kominkowego używanego raz na tydzień, pewnie warto podumać o takiej przepustnicy. One mają jakieś zamykadka wbudowane w korpus, ale tam zwykle kilka procent nieszczelności producenci zostawiają, jako zawór bezpieczeństwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Szukałem taniej używanej kozy na czas budowy i trafilem na A na odnowione kozy Jotula, pokazałem żonie i się zakochała (najbardziej nr 10, ale 1, 4 i kilka innych tez fajne). I chce coś takiego docelowo.

Czy jest sposób na pogodzenie nieszczelnej kozy z rekuperacją i szczeonym domem? Chodzi mi głownie o to, zeby nie wyciągalo mi ciepłego powietrza, gdy nie pali się.

Czy są szczelne szybry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...