Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Za nisko stan zero


Recommended Posts

Po czym można poznać że wybrany przez nas architekt wniesie ową "nową wartość"?

 

- poza portfolio które zazwyczaj prezentowane jest na stronach ( bez względu na bardziej i mniej udane wizualizacje ) pozostaje rozmowa z architektem, jak również ( o ile mamy dużą dozę braku zaufania ) podjechanie pod zrealizowany już choćby jeden obiekt autora projektu, porozmawianie z użytkownikami - jak wyglądała współpraca, jak został opracowany projekt, na co zwrócić uwagę, itd ... może to jest odp. o ile wszystkie inne możliwości weryfikacji zawodzą.

Ja z jednym z Inwestorów podjechałem pod moją realizację w Warszawie, z drugim w Katowicach, jeszcze inni ( dziwnym trafem ) trafiają wręcz z przeczytanej tablicy stojącej przy budowie danego obiektu, ... i tak się zdarza, jeszcze inni mają kontakt z polecenia - X przypadków.

- też ( tak mi się wydaje ) standardem przy pierwszym kontakcie Inwestor / Architekt mogłaby być prezentacja choćby jednego Projektu Budowlanego, który dostał PnB - to niby nic, ale daje pogląd o " warsztacie pracy " architekta lub choćby zakresie jaki wynika dla opracowania Projektu Budowlanego ( wcześniej Koncepcyjnego ).

Edytowane przez ŁUKASZ ŁADZIŃSKI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

prosto z życia ( z jednego z portali z " zleceniami " )

 

osoba jw bez uprawnień, na stronie jedna wizualizacja domu ( słownie jedna )

no i co Wy na to ? "cena" atrakcyjna !!!

warto zaufać, ( czy też zaryzykować ) czy nie ?

jedni pewnie "pójdą" w ciemno, inni pomyślą ...

pozdrawiam :)

prosto z zycia z jednego z portali.

- architekt udzielajacy sie czesto na jednym forum budwlanych

- z uprawnieniami

- na stronie kilka brzydkich wizualizacji

- czesto sklada oferty na jednym z portali ze " zleceniami"

no i co wy na to? warto zaufac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez uważam ze 20cm to za dużo.

 

15 cm to 3 warstwy po 5cm.

1 na rury wodne, druga na zakladke a 3 to będzie systemowy pod podlogowke jeśli robisz.

jeśli masz kominek to pamiętaj ze w miejscu gdzie ma stać nie powinno być docieplenia.

 

Wszystko co powyżej napisane to złe rady.

1. rury wodne powinny być nie w pierwszej warstwie a na pierwszej warstwie aby je dodatkowo izolować od gruntu. Położenie rur w otulinie na chudziaku jest błędem wykonawczym i będzie powodowało szybsze wychładzanie wody a więc większe straty ciepła m.in na cyrkulacji.

2. pod kominek oczywiście trzeba dać styropian - bo niby dlaczego nie - żeby sobie dom wychładzać mostkiem z gruntu?

3. 20 cm to wcale nie za dużo. Ma to znaczenie, szczególnie gdy zastosowane będzie ogrzewanie podłogowe - np na drewnie. Im więcej styropianu tym mniej ciepła z grzanej podłogi przeniknie do gruntu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety trudno o dobrego architekta a duża częśc ogłaszajacych się nigdy nimi architektami nie była. Umiejąc coś robić w programach a projekty ktoś im podpisuje.

 

Na szczęście wiele błędów da się wyeliminować już na etapie realizacji budowy - jednak trudno jest znaleźć ludzi którzy potrafią te błędy wychwycić. Niekompetentni są zarówno kierownicy budowy jak i budujący majstrowie, wykonawcy instalacji i taj dalej.

 

Mimo że wykonawcy są polecani często(również przez forumowiczów) to mogą nie znać się na swoim fachu zaś osoby polecające nie posiadają wiedzy i doświadczenia aby ocenić fachowość realizowanych prac. Polecają więc na zasadzie - że współpraca przebiegła pomyślnie, że cena była OK, terminowość, że wygląda nieźle, czystość podczas prac etc.

 

Zdecydowana większosć wykonawców czy to uprawnionych czy nieuprawnionych popełnia błędy w swoich pracach i nie zna fachu.

 

Stąd prawidłowe wybudowanie domu dla osoby nie będącej wykwalifikowanym specjalistą w każdej branży budowlanki jest bardzo trudne.

 

Dlatego jeśli jakiś naprawde dobry, doświadczony architekt zaoferowałby powiedzmy 30 tyś za dobry projekt wraz z nadzorem inwestorskim nad całym procesem budowy - to jest to oferta która większości budujących by się opłacała.

 

Oszczędności na pseudoarchitektach nie wychodzą na koniec oszczędnościami. bo wystarczy 10 lat mieszkania w domu i powiedzmy 1500zł rocznie przepłacone za ogrzewanie (w następstwie błędów wykonawczych i błędów koncepcji architektonicznych) aby zwróciła się inwestycja w dobrego architekta.

 

Koszty niedoskonałości projektu to tez różne zmiany na etapie budowy - przenoszenia ścianek czy przenoszenia rur, instalacji etc. aby poprawic coś co było przemyślane źle

Edytowane przez Adam626
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co powyżej napisane to złe rady.

1. rury wodne powinny być nie w pierwszej warstwie a na pierwszej warstwie aby je dodatkowo izolować od gruntu. Położenie rur w otulinie na chudziaku jest błędem wykonawczym i będzie powodowało szybsze wychładzanie wody a więc większe straty ciepła m.in na cyrkulacji.

2. pod kominek oczywiście trzeba dać styropian - bo niby dlaczego nie - żeby sobie dom wychładzać mostkiem z gruntu?

3. 20 cm to wcale nie za dużo. Ma to znaczenie, szczególnie gdy zastosowane będzie ogrzewanie podłogowe - np na drewnie. Im więcej styropianu tym mniej ciepła z grzanej podłogi przeniknie do gruntu

 

1. czyli jaka powinna być kolejność prac?

pierwsza warstwa styropianu, potem instalacje wodne, potem następne warstwy?

już to widze jak hydraulik zgrzewa rurki na styropianie, kuje wpusty itd. no chyba ze hydraulik układa rury w powietrzu albo rozkłada pierwsza warstwę styropianu pod rurami które kladzie. trochę abstrakcja...

 

2. tak mi przekazal człowiek od kominkow który tym się zajmuje na codzien - mniemam ze wkład który wazy set kilo a waga rozlozona jest na 4 punkty o średnicy po 5cm to chyba lepiej jak stoi na pelnej wylewce.

 

3. oczywiście można i 50cm polozyc tyle ze po co? 0,18 czy 0,14 to roznica już jest tak mala ze blad montażowy może zniweczyć potencjalne oszczednosci. Super oszczędne okna maja 0,7; 0,8 a tu 0,18 - to już jest tak mala roznica ze nie wiem czy cokolwiek zmieni.

ile na tym da się realnie oszczedzic na tej roznicy 0,04 powiedz przy zalozeniu ze podloga ma 100m2 jeśli umiesz wyliczyc?

wg. mnie nie zaoszczędzisz rocznie nawet na fajki które wypalisz przy układaniu dodatkowego styropianu (ale może się myle)

 

Ja się wypowiadam za siebie i ze swojego doświadczenia.

dalem 15cm w 3 warstwach, rurki miałem w otulinie polozone na chudziaku - doklejone pianka do chudziaka i nie oddziałuje na nie bezpośrednio zimno z gleby.

podloga cieplutka, przy -7-10c na zewnątrz i +20 w srodku podlogowka puszcza wode w instalacje na poziomie 25c, powrot mam 20-22c.

gora grzejniki mam wylaczone bo pracując na 40c było za cieplo.

 

w idealnym swiecie wszystko moznaby było zrobić lepiej ale w imie czego? mam cala instalacje przerabiac bo mi w cyrkulacji temperatura wody spadnie o 2 stopnie na obiegu?

bez jaj - piec dogrzeje to w pare sekund a przecież cyrkulacja nie chodzi przez 24h tylko w określonym czasie tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem wzor, proszę mnie poprawić jeśli zle dolozylem.

 

 

Oszczędności w zużyciu gazu można wyliczyć orientacyjnie ze wzoru:

 

O (kWh/rok) = (U2 – U1) x Psz x 75 , gdzie: (U2 – U1) – różnica przenikalności cieplnej ścian po i przed ociepleniem,

75 – stopnio-godziny, czyli okres grzewczy w godzinach (przyjmuje się 5000 h) pomnożony przez różnicę temperatury średnią wewnątrz/na zewnątrz – 15°C i podzielone przez 1000 dla łatwiejszego wyznaczenia energii w kWh: (5000 x 15)/1000 = 75

Psz – powierzchnia ścian zewnętrznych

 

Przykład:

◦różnica współczynnika U = 0,5 W/m² K

◦Psz = 200 m²

◦współczynnik 75

 

Wyliczenie oszczędności dla roznicy U: 0,04:

0,04 x 100 (m2 podłogi) x 75 = 300 kWh

 

1kWh = 0,0983pln netto

 

roczna oszczednosc: 29,49pln

 

1m3 styropianu: ze 200pln

na 100m2 trzebaby polozyc 5m3? - dobrze licze?

1000pln styropian/30pln oszczednosc = 33 lata na zwrot.

 

dziekuje za takie rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. czyli jaka powinna być kolejność prac?

pierwsza warstwa styropianu, potem instalacje wodne, potem następne warstwy?

już to widze jak hydraulik zgrzewa rurki na styropianie, kuje wpusty itd. no chyba ze hydraulik układa rury w powietrzu albo rozkłada pierwsza warstwę styropianu pod rurami które kladzie. trochę abstrakcja...

 

2. tak mi przekazal człowiek od kominkow który tym się zajmuje na codzien - mniemam ze wkład który wazy set kilo a waga rozlozona jest na 4 punkty o średnicy po 5cm to chyba lepiej jak stoi na pelnej wylewce.

 

3. oczywiście można i 50cm polozyc tyle ze po co? 0,18 czy 0,14 to roznica już jest tak mala ze blad montażowy może zniweczyć potencjalne oszczednosci. Super oszczędne okna maja 0,7; 0,8 a tu 0,18 - to już jest tak mala roznica ze nie wiem czy cokolwiek zmieni.

ile na tym da się realnie oszczedzic na tej roznicy 0,04 powiedz przy zalozeniu ze podloga ma 100m2 jeśli umiesz wyliczyc?

wg. mnie nie zaoszczędzisz rocznie nawet na fajki które wypalisz przy układaniu dodatkowego styropianu (ale może się myle)

 

Ja się wypowiadam za siebie i ze swojego doświadczenia.

dalem 15cm w 3 warstwach, rurki miałem w otulinie polozone na chudziaku - doklejone pianka do chudziaka i nie oddziałuje na nie bezpośrednio zimno z gleby.

podloga cieplutka, przy -7-10c na zewnątrz i +20 w srodku podlogowka puszcza wode w instalacje na poziomie 25c, powrot mam 20-22c.

gora grzejniki mam wylaczone bo pracując na 40c było za cieplo.

 

w idealnym swiecie wszystko moznaby było zrobić lepiej ale w imie czego? mam cala instalacje przerabiac bo mi w cyrkulacji temperatura wody spadnie o 2 stopnie na obiegu?

bez jaj - piec dogrzeje to w pare sekund a przecież cyrkulacja nie chodzi przez 24h tylko w określonym czasie tylko.

 

1.

Wyobrażnia, wyobraźnia !nstalator robi rurki z możliwością ich podniesienia, lub na dystansach.

Pierwsza wartwa styro jest wsuwana pod rurki

 

2.

To rozumiem, że w ogrzewanym garazu pod wylewką nie dasz styro, bo jak postawić 1,5 tonowy samochód ?

Jak najbardziej styropian pod kominkiem

 

3.

Nie mam czasu sprawdzać tych obliczeń, ale co, jeśli ktoś płaci 0.25gr za kWh ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. juz to widze jak hydraulik robi dystanse albo bawi się w podnoszenie zgrzanych rur żeby potem jak się będzie ekipa bawila styropianami to je powykrzywiala żeby zaczelo z nich ciec.

 

2. ja w garażu mam tez styropian ale ten mocniejszy, 200 czy jakiś tam - już nie pamiętam.

czy pod kanalami wentylacyjnymi fotohobby tez docieplales? tu przecież tez mogą być straty przeciez...

 

3. jakby babka miała wasy to by dziadkiem była. ceny gazu mogą się roznic ale raczej watpie żeby x3. może o 10-20% ale 300 to chyba przesada.

ile płacisz?

 

fakt jest taki, ze można ladowac metry styropianow, obkladac wszystko welna, przeliczać wszystko na U itd. ale po przejściu pewnego momentu wladowana kasa to już przerost formy nad trescia żeby sobie ego podbudować.

 

lepiej ten 1000 na dodatkowy styropian zainwestować w cieple parapety pod okna.

 

FOTOHOBBY ile gazu zużywasz miesięcznie?

m3 lub KWH?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 Dobry hydraulik tak robi

2.Duża szafa pełna książek waży więcej, niż mój wkład kominkowy. Też trzeba zrezygnować tam ze styropianu ?

Nie wiem, o jakie kanały wentylacyjne pytasz ?

3. Ja nie gdybam, tylko podaję fakty. 1kWh z gazu kosztuje 25gr, tak więc czas zwrotu spada do całkiem przyzwoitych 13lat

A że energia raczej tanieć nie będzie, to pewnie i ten okres sie skróci...

 

 

Zużywam 750m3 gazu na rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież u mnie zgrzewają PP i dają na styropian. O co tu chodzi, że nie da się.

 

Bo tak to jest na tym forum... jak ktoś ma inaczej niż ten co tego nie zrobił to będzie truł ze sie nie da, ze po co, ze za drogo, ze kto bogatemu zabroni...

 

Czytam to forum czasem i śmiechom nie ma końca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to możecie nowatorsko i na suficie rury sobie poprowadzić, wtedy na pewno będzie dobrze - każdy robi przecież jak chce.

 

Ja jak budowałem to miało być jak najmniej skomplikowanie żeby wyeliminować ewentualne bledy budowlane a i chciałem osiagnac jak najwyzsza oszczednosc w użytkowaniu nie wkladajac w budowę więcej niż jest to warte i zebym miał komfort użytkowania a nie cyfry.

 

Styropianu dalem 15cm bo uznałem ze więcej to już potencjalne oszczednosci na użytkowaniu nie zamortyzują mi kosztów wystarczająco szybko - w mojej lokalizacji gdzie gaz kosztuje 3x mniej niż u FOTOHOBBY nie oplaca się ladowac w to kasy.

 

Hydraulik Panie Darkat który będzie się bawil w układanie rur na styropian pewnie nie zrobi roboty w tej samej cenie co jakby ukladal je normalnie w oslonce na chudzianku wiec te "oszczednosci" to jest czysto hipotetyczna sprawa - trzeba mieć know how a to kosztuje $$$ + taka instalacje musi robic kompleksowo jedna firma + dodatkowo wcale nie jest powiedziane ze może się okazac ze spieprzy i na koniec trzeba będzie poprawiac po nim i oszczednosci nie będzie a tylko problemy z przekombinowania.

 

Bardziej za to można się tym pochwalić na forum ze tak masz zrobione - efekt wow będzie bo to niezla kombinacja za która się placi.

 

jeśli chodzi o wkład natomiast kominkowy mój wazy około 200kg, do tego dochodzą jeszcze gadżety na które się go montuje - nie wiem czy książki tyle waza przy rozmiarze szafy 50x80.

 

Na etapie budowy chciałem zatrudnić sobie generalnego wykonawcę instalacji który mysle ze sprostalby takim rozwiązaniom ale po tym jak mi krzyknal 3800 za rozlozenie podposadzkowej instalacji to doszedłem do wniosku ze trudno, za 1500 zrobi mi to zwykly hydraulik a ja sobie te pieniądze przeznacze na co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. ja mam wlaczony gaz na początku grudnia i na razie spaliłem 435m3 gazu uwzgledniajac wygrzanie budynku, testy pieca itd. bez wody.

dom ok. 170m2 użytkowych

podlogowka + grzejniki

temperatura w srodku 18-22c.

dom bez zadnych nonszalancji, swykle styro 0,38 docieplenia 15cm, dobra welna 25cm 0,32 + na stropie 20cm na dach, went. grawitacyjna, okna ze sredniej polki MS żeby nie miały tych dziadowskich uszczelek wszędzie dodatkowych co tylko syf gromadzą.

może i nad rekuperacja bym się zastanowil i ewentualnie pompa ciepla gdybym jeszcze raz budowal ale nie jestem pewny czy oszczednosci na pompie i reku nie pojda w prad i naprawy ewentualne instalacji w późniejszym okresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz podać swoje opłaty za gaz ?

bo nie wierzę, że jest 3x tańszy za 1kWh...

 

 

 

Co do Twojego poprzedniego postu - naprawdę, styro pod rurkami i kominkiem, to nie jest rocket science i nie trzeba za to dopłacać...

A to, że U CIEBIE tego nie zrobiono, nie uprawniaCie do stwierdzenia, że tak się nie robi....

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie napisałem przecież ze tak się nie robi...jak się chce to wszystko można - to tylko kwestia tego ze jest to bardziej skomplikowana operacja i zrobienie w ten sposób wg. mnie angazuje ze na etapie kładzenia instalacji powinno się już mieć dograny styropian podposadzkowy żeby go pod rurami poskladac żeby rury nie wisiały w powietrzu. rury powinno się chyba trochę przytwierdzić do styro żeby się nie majtaly a jak ktoś noga zaczepi to będzie problem.

inna sprawa ze jak robisz najpierw wode potem prad to ile jest syfu na styropianie.

nastepna sprawa, wylewki ponoc powinno się robic po tynkach czyli tynkarze laziliby by po styropianie caly czas, wszystko mogloby się poniszczyć a wiadomo ze styropian jak pouszczerbiany to się robia mostki i nie spelnia swoich zadań w pelni.

 

zobacz za te rurki ile problemów jest z kolejnymi etapami, kolego Darkat zrobione masz już tynki?

jak zabezpieczyles styropian przed następnymi ekipami do momentu kiedy wylewki będą?

 

gdyby zrobić najpierw wylewki to wtedy tynki by pekaly bo plyta jak pracuje.

to jest reakcja lancuchowa...

 

 

 

tu proszę taryfa na 2016, 2017 jest to samo...

 

http://www.pgnig.pl/dla-domu/taryfa

 

co do kominka, ja scierpie te straty ciepla które może będą - ale w sumie kominek mam z wszystkich stron oblozony dookoła podlogowka wiec pewnie to czesciwo wyeliminuje to ciagniecie zimna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie napisałem przecież ze tak się nie robi...jak się chce to wszystko można - to tylko kwestia tego ze jest to bardziej skomplikowana operacja i zrobienie w ten sposób wg. mnie angazuje ze na etapie kładzenia instalacji powinno się już mieć dograny styropian podposadzkowy żeby go pod rurami poskladac żeby rury nie wisiały w powietrzu. rury powinno się chyba trochę przytwierdzić do styro żeby się nie majtaly a jak ktoś noga zaczepi to będzie problem.

inna sprawa ze jak robisz najpierw wode potem prad to ile jest syfu na styropianie.

nastepna sprawa, wylewki ponoc powinno się robic po tynkach czyli tynkarze laziliby by po styropianie caly czas, wszystko mogloby się poniszczyć a wiadomo ze styropian jak pouszczerbiany to się robia mostki i nie spelnia swoich zadań w pelni.

 

zobacz za te rurki ile problemów jest z kolejnymi etapami, kolego Darkat zrobione masz już tynki?

jak zabezpieczyles styropian przed następnymi ekipami do momentu kiedy wylewki będą?

 

gdyby zrobić najpierw wylewki to wtedy tynki by pekaly bo plyta jak pracuje.

to jest reakcja lancuchowa...

 

 

 

tu proszę taryfa na 2016, 2017 jest to samo...

 

http://www.pgnig.pl/dla-domu/taryfa

 

co do kominka, ja scierpie te straty ciepla które może będą - ale w sumie kominek mam z wszystkich stron oblozony dookoła podlogowka wiec pewnie to czesciwo wyeliminuje to ciagniecie zimna :)

 

Taryfę, to ja znam, Ty mi pokaż gdzie jest 9gr za 1kWh, bo podejrzewam, że nie potrafisz jej czytać...

 

Cały ten Twój wywód o instalacji na styropianie świadczy o jednym - jesteś tak, jak część wykonawców, czyli problem, probkem, problem.

 

Nie wiem też, co ma obłozenie kominka dookoła podłogówką do wyeliminowania strat ciepła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to może oswiec mnie jak się powinno ja czytac?

masz 4 pozycje:

abonament

paliwo

dystrybucja stala

dystrybucja zmienna

 

cena kwh masz w taryfie jak byk.

 

nie kolego, ja patrze po prostu realnie. nie mam wydumanych wizji strat ciepla przez rurke z woda która jest oblozona izolacja i wielkich strat na ogrzewaniu wyniklych z tego tragicznego bledu wykonawczego ze się ja polozylo na chudziaku bezpośrednio.

dla mnie to jest przerost formy nad trescia a twoja odpowiedz pt. problem, problem, problem tylko potwierdza ze ci hydraulicy co im wizje swoja opisales układania rur na pierwsza warstwę styropianu pewnie machnęli lapa i zrobil to finalnie ten co miał do wyboru albo zrobić po twojemu albo siedzieć w domu albo po prostu sobie policzyl za to odpowiednio.

 

oczywiście nie bierz tego do siebie, każdy robi jak chce, ja wole upraszczać sobie prace, ty wolisz komplikować i lapac te kwh cenne.

 

podlogowka nagrzewa ten beton na którym stoi kominek.

swoja droga kominek to w sumie zamknieta konstrukcja która zabudowana jest kamieniem (u mnie) po bokach wiec nie do końca jestem pewny jak może tam cieplo uciekać jeśli

a. nie ma tam dostępu bezposredniego

b. beton tez ma swoje U przecież.

c. temperatura pod posadzka o ile dobrze pamiętam nie jest jakas niska (gdzies wyczytałem ze mocno na plusie jest ale nie jestem tego pewny).

 

brak styro w moim przypadku spowodowany był tylko tym ze nie chciałem ryzykować ewentualnych pekniec jeśli wylewka by nie wytrzymala

Edytowane przez sancho80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...