Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

pompa ciepła a moc przyłączeniowa do domu


creative_21

Recommended Posts

Niedługo będziecie polecać OZC jak ktoś spyta o kolor płytek w łazience...

Wiele osób na zabezpieczeniu głownym 25A radzi sobie z pompą ciepła. Żeby mieć zabezpieczenie 25A trzeba mieć przynajmniej 14KW ale to zależy od regionu i dostawcy. Lepiej mieć jednak 32A czyli 17-18KW.

Ok, co możesz dodać na temat obciążenia cieplnego domu kolegi creative_21?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo PC to żadne wyzwanie - ciągnie tyle co czajnik.

Co innego indukcja.

14kW powinno wystarczyć - zwłaszcza, że przekroczenie liczy się jako średnią z piętnastu minut albo godziny. Więc nawet jak włączymy czajnik i 3 minuty spowoduje on przekroczenie o 1kW mocy umownej, to i tak średnia z 15 minut będzie w limicie.

 

Prawdopodobnie licznik będzie też pokazywał maksymalną moc w okresie rozliczeniowym, więc warto to monitorować i ewentualnie zwiększyć, gdyby okazało się za mało - ale 14kW powinno IMO wystarczyć, jak nie ma bardzo prądożernych urządzeń poza indukcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa gruntowa dobrze dobrana zwykle nie potrzebuje grzałek. Nawet jeśli je ma to można całkowicie wyłączyć.

 

Więc - w ogóle nie trzeba jej uwzględniać przy wyborze mocy przyłączeniowej (co się wiąże z zabezpieczeniami)

Najmniejsze zabezpieczenie da radę.

 

Co innego powietrzna - tam trzeba mieć na uwadze dodatkowe 7-9kW mocy które czasami będą potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co innego powietrzna - tam trzeba mieć na uwadze dodatkowe 7-9kW mocy które czasami będą potrzebne.

 

Te 7kW jak do ogrzania domu przy -20 trzeba mniej (grzejąc tylko prądem 1:1) to jaki ma sens?

 

Zwłaszcza, że współczesna PC przy -20 opędzi całość sprężarką.

TC to moc grzewcza, PI pobór prądu:

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=381057

 

Do tego trzeba wziąć pod uwagę, że jak liczymy moc maksymalną, to bierzemy kuchenkę indukcyjną z 7kW (co jest już dziwną sytuacją, gdzie wszystkie palniki na raz chodzą na pełnej mocy), do tego czajnik (dziwne, że nie stoi na kuchence indukcyjnej) i żelazko (tylko kto je obsługuje, jak pani domu w kuchni?). I mamy z 11kW mocy... grzewczej. Przegrzany dom więc PC nie powinna w ogóle się włączyć (no, chyba, że do grzania CWU i wtedy faktycznie, przy 3,2kW poboru przez PC mamy 200W przekroczenia). Ale takie sytuacje w naturze nie występują. A nawet jeżeli, to jak długo? Czajnik się wyłączy, żelazko "taktuje" utrzymując ustawioną temperaturę.

Więc wątpię, żeby we współczesnym domu o powierzchni 130m2 z PC pojawiła się sytuacja, gdy średnia z 15 minut przekroczy 14kW.

HU091.JPG

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, co możesz dodać na temat obciążenia cieplnego domu kolegi creative_21?

 

A do czego mi ta wiedza potrzebna? Na 98% będzie miał pompę w przedziale 6-12KW więc zapotrzebowanie na moc eletryczną przez caly okres grzewczy w okolicach max 3KW, okazjonalnie raz na sezon moze skoczy do 6-7KW jak bedzie minus 20 na dworze i grzalka sie wlaczy na chwilkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do czego mi ta wiedza potrzebna? Na 98% będzie miał pompę w przedziale 6-12KW więc zapotrzebowanie na moc eletryczną przez caly okres grzewczy w okolicach max 3KW, okazjonalnie raz na sezon moze skoczy do 6-7KW jak bedzie minus 20 na dworze i grzalka sie wlaczy na chwilkę.

Co z DZ jeśli kolego wybierze pompę gruntową? Ceny owych jednostek mogą się trochę wahać, po co przepłacać? Koszt OZC to kilka stówek, czy warto ryzykować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo będziecie polecać OZC jak ktoś spyta o kolor płytek w łazience...

Wiele osób na zabezpieczeniu głownym 25A radzi sobie z pompą ciepła. Żeby mieć zabezpieczenie 25A trzeba mieć przynajmniej 14KW ale to zależy od regionu i dostawcy. Lepiej mieć jednak 32A czyli 17-18KW.

 

Ja również polecam 17-18 kW (bezpieczniki 32A) bo potem nie ma problemu aby jakąś mocniejszą cyrkularkę podpiąć, betoniarkę albo spawarkę aby nie biło bezpieczników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również polecam 17-18 kW (bezpieczniki 32A) bo potem nie ma problemu aby jakąś mocniejszą cyrkularkę podpiąć, betoniarkę albo spawarkę aby nie biło bezpieczników

spawać nie będę ;) a betoniarkę bezpiecznik 25A uciągnie, ale dopytam jaki byłby koszt takiego bezpiecznika dzięki za pomoc pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...