Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Elektryczny pojemnościowy podgrzewacz wody jak wybrać ?

Przemek0601

Recommended Posts

Witam.

Chce wymienić mój stary bojler ponieważ został po poprzednim właścicielu mieszkania, jest stary 30 litrowy na 3 osobową rodzine i generuje strasznie rachunki.

Kompletnie nie znam się na tym a u mnie w miescie w dwóch sklepach niewiele mi poradzili proponują:

Kospel osv slim 80l

a ja sam wyszukałem w internecie

Ariston PRO ECO 100 V

budżet jaki mam to +\- 700 zł

Proszę powiedzieć czy któryś z tych powyżej jest dobrym wyborem czy ewentualnie z jakiej marki szukać.

Dziękuje bardzo za pomoc

pozdrawiam

• Odpowiedzi 44
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja mam bojler Atlantic 80l od 3 lat działa bez problemów kupiłem z głupoty szedłem kupić grzałkę do zasobnika stojącego 200l i trafiłem na wyprzedaż i w Leroy Merlin gdzie za 150zł kupiłem ten bojler. Jedno co Ci mogę doradzić ze swojego doświadczenia to aby bojler nie pobierał dużo prądu ustaw na termostacie taką temperaturę aby woda pod prysznicem była odpowiednia do do kąpieli. Im niższa temperatura wody w bojlerze tym mniejsze straty energii przez izolację zasobnika, a tym samym mniejsze zużycie prądu. Gdy ustawisz termostat na max ciepła woda wystarczy na dłużnej ale gdy jej nie używasz twój zasobnik działa jak grzejnik.

Ja mam 50l wystarcza spokojnie dla 2 osób pod prysznic z temperaturą ustawioną bez mieszania z zimna woda. Jak powyżej poradził Bladyy78.

Nagrzewając do odpowiedniej temperatury wodę to pobiorą tyle samo prądu (oprócz PC- koszt zakupu nieuzasadniony). Różnica tylko w szybkości nagrzewania przez wyższą moc grzałki, ewentualnie czas wychładzania przez gorsza izolację zbiornika.

Dobierz tylko odpowiedni litraż czy to pod wannę ,czy pod prysznic. I utrzymuj temperatury kąpielowe

Edytowane przez Mario1969/1