Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

pompa ciepla ustawienia, wlasciwy dobor, sprawdzenie instalacji

Piotrpoznanpoznan

Recommended Posts

witam

Posiadam pompe ciepla PPC Ecopawer C14, moc 13,5 KW. Powierzchnia domu 220m2, ocieplenie styropian 15 cm, dach styropian 20 cm, podloga styropian 15 cm. Na dole podlogowka, na gorze klimakonwektory ze sterownikami w kazdym pokoju. Pompe uzytkuje pierwszy sezon tak na prawde od listopada. Instalator przedstawil mi bardzo uproszczona instrukcje uzytkowania. Zalecil aby pompa trzymala stala temperature w ciagu dnia, odradzal zmienianie i ustawianie programow. Jestem w tym temacie zielony, chce sprobowac pobawic sie ustawieniami, ale w pierwszej kolejnosci chcialbym zasiegnac Waszej porady odnosnie parametrow jakie uzyskuje i opini czy Waszym zdaniem sa dobre. Temperatura dolnego zrodla na wejsci 2,5 stopnia na wyjsciu 0 stopni. Temperatura pc wyjscie 35,5 stopnia, Temperatura CO 35,4 stopnia.

Mam wrazenie ze pompa nie daje sobie rady zeby dogrzac ten dom, ustawiam temperature 22 stopnie i z trudem to osiagam. Dodam ze liczylem rowniez na mniejsze zuzycie pradu, Pompa chodzi dziennie około 8 godzin, a wiec zuzywa dziennie prawie 30 KWH czyli dosyc sporo. Wszystkie nitki przy rozgalezniku mam odkrecone maksymalnie. NIe mam dostepu do bardziej zaawansowanych parametrow, moge ustawic tylko program w ktorym okresle jaka temperature chce miec w jakich godzinach.

Bede wdzieczny za wszelkie opinie i wskazowki

Piotrpoznanpoznan

Witam

A na co ty liczyłeś?

Masz co najwyżej średni izolowany budynek, 220 m2 (brak info o kubaturze), w ciągu 8 godz. pracy PC osiągasz 22*

To wszystko przy ujemnych temp. zewnętrznych.

Masz przy tym prawidłowe temp. DZ.

Te 30 kWh to w mojej ocenie bdb wynik.

Pozdrawiam

Pratchawiec

• 1 year później...