Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Docieplenie podłogi na gruncie


Recommended Posts

Masz stan surowy zamknięty,

Podłoga na gruncie w stylu wylewka i pod tym 5cm styropianu i folia.

Pewnie dopiero planujesz rodzaj ogrzewania.Na dziś i jutro najkorzystniejsze ekonomicznie i komfortowe jest ogrzewanie niskotemperaturowe( kocioł kondensacyjny na gaz i pompy ciepła, ew kocioł na paliwo stałe z buforem). Takie ogrzewanie trzeba zrobić w podłodze i porządnie zaizolować od gruntu

Folia. Czyli z reguły badziewna izolacja przeciwwodna- warto wymienić na coś lepszego

Boisz się naruszenia czegoś przy kopaniu. Chyba nie będziesz pogłębiać do poziomu ław ?!?

raptem z kilkadziesiąt cm kopania a ławy powinny być grubo niżej niż 1m gdziekolwiek w Polsce stoi ten dom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co jestem na etapie tego, że całość będzie skuwana, a jeszcze czy będę kopać głębiej - pomyślę. Być może uda mi się tam wcisnąć 2x5 cm styropian. Jeździłem po sklepach, zaproponowali mi w jednym podłogowy aquatherm grafitowy, lambda 0,031. Przy grubości 5 cm wychodziło ok. 12 zł za m2. Płyta pir była dużo droższa bo aż 60 zł/m2 też przy 5 cm. Ogrzewanie będzie kotłem kondensacyjnym (taka lodówka od Vaillanta, zbiornik 90l). Rozprowadzanie hydrauliki dopiero przede mną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz tylko 10cm do dyspozycji, to jest to wybór pomiędzy U w okolicach 0,215 (dla PUR o lambdzie 0,025) a 0,295 (EPS o lambdzie 0,037). Tak czy inaczej słabo, ale obydwa mieszczą się w wymogach dla nowego domu (0,3).

0,8W/m2*K to sporo. Tylko do gruntu trochę dziwnie trzeba by to policzyć i ja się nie podejmuję, ile rocznie zaoszczędzisz biorąc PUR.

Ja bym powalczył, żeby wcisnąć 15 albo i 20cm styro (w zależności, co da taniej to samo U - czy tańszy grubszy, czy droższy cieńszy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co jestem na etapie tego, że całość będzie skuwana, a jeszcze czy będę kopać głębiej - pomyślę. Być może uda mi się tam wcisnąć 2x5 cm styropian. Jeździłem po sklepach, zaproponowali mi w jednym podłogowy aquatherm grafitowy, lambda 0,031. Przy grubości 5 cm wychodziło ok. 12 zł za m2. Płyta pir była dużo droższa bo aż 60 zł/m2 też przy 5 cm. Ogrzewanie będzie kotłem kondensacyjnym (taka lodówka od Vaillanta, zbiornik 90l). Rozprowadzanie hydrauliki dopiero przede mną.

 

To co asolt doradza ma sens.

 

Wywal całe te posadzki wywal izolacje i zrób to jak należy z odpowiednią grubością ocieplenia. Jak nie chcesz inwestować w PIR to rozważ wywalenie chudziaka na tym etapie koszt niewielki obniżysz do sesnownej izolacji i spokój na lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalny standard izolacji podłogi od gruntu to jest 10 cm. styropianu. Ty masz 5 cm. Ale to nie działa liniowo, że jak ktoś ma 10 cm., to ta jego izolacja jest 2 x bardziej energooszczędna - to raz.

Dwa - jaki masz poziom wód gruntowych? Jeżeli niski, to już połowa sukcesu.

Trzy - jaka jest izolacja fundamentów?

Cztery - jaka jest powierzchnia domu?

 

Jeżeli masz to wszystko skuwać, wywozić gruz, kopać, a potem docieplać kolejna warstwą izolacji, następnie na to znowu wylewki, to koszt takiego przedsięwzięcia na przestrzeni najbliższych 50 lat, przewyższy parę razy koszta wyższych rachunków za ogrzanie domu z taką podłogą, jaką masz teraz! Jeżeli masz kaloryfery i wentylację grawitacyjną, to to się w ogóle nie kalkuluje - ty masz zwykły dom, a nie jakiś energooszczędny, żeby się pierdzielić w 5 cm styropianu. To ciepło, które "zaoszczędzisz" robiąc rewolucję, to ci i tak kominami i innymi nieszczelnościami ucieknie!

Tak jak ktoś słusznie zauważył, ociepl dobrze tylko fundamenty, a ziemia odda ci zimą tę energię przez podłogę, którą przez całe lato zakumulowała.

Zapłacisz 200 zł więcej rocznie za ogrzewanie domu - podziel to sobie przez koszta skucia całej posadzki i ci wyjdzie, że za twojego życia, to ci się nie zwróci.

 

No chyba, że chcesz koniecznie mieć ogrzewanie podłogowe - to wtedy to, co wyżej napisałem, zupełnie inaczej wygląda - wtedy musisz zrobić lepszą izolację.

Edytowane przez Misterhajt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam ten kalkulator

żeby na szybko miej więcej zobaczyć ile da zmiana ocieplenia ...

 

http://ziemianarozdrozu.pl/apps/HM/Heatmaster.html

 

jak ma być dokładniej to OZC np u asolta i wtedy Ci wyjdzie ile zaoszczędzisz kWh

 

im bardziej energooszczędny budynek tym dokładanie więcej ocieplenia mija się z celem / trzeba znaleźć granicę dla której przyszłe koszty utrzymania będą akceptowalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam ten kalkulator

żeby na szybko miej więcej zobaczyć ile da zmiana ocieplenia ...

 

http://ziemianarozdrozu.pl/apps/HM/Heatmaster.html

 

Nic dziwnego, że strona anonimowa (żadnych danych właściciela). Też by się nie przyznał. Mi "tylko" 2x zawyżył ten kalkulatorek zużycie CO.

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=382859

 

http://kaizen.neostrada.pl/public/ozcpche.jpg

 

Jak już się bawić, to czymś wiarygodnym.

 

http://bdec.builddesk.pl

heatmasteroze.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ważne jaki kalkulator - ważne, żeby zrobić OZC u Asolta!

A Asolt to pewnie przyjedzie z kamerą termowizyjną na miejsce i wszystko dokładnie wyliczy, co to kilowata.

ech... szkoda gadać...

 

Chcesz być uszczypliwy a nawet nie wiesz co to ozc.

Gdybyś wiedział nie pisał byś o "przyjazdach".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...